Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Peugeot 301: Francouzská odpověď na Škodu Rapid

165 komentářů

JaMM
pogo26, tak mi vyargumentuj, preco Dacia vo Francuzsku predala uz 900.000 aut?!
[odkaz]
JaMM
Pogo, tak si dobre pozri ake auta stoja pri ceste na "Tour de France". Nemyslim tie karavany.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Jenze auto neprodava jen vzhled, ale take technika. A v tomto ohledu Skoda jasne vede pred jakymkoli francouzskym kramem. :-!
Klaudius
objavil si ameriku.....
tasso
nevim jestli vidim dobre, ale proc ma paku z automatu a tri pedaly... asi nejaka nova prevodvka...
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jenže ty si opět ve svém pocitu dokonalosti pleteš, co je ergonomické a co chtějí zákazníce proto, že jsou se bojí změny.
Klaudius
od teba na ceste radšej preč
npc
pockame si, jak dlouho to frantikum potrva, nez objevi ameriku a soupnou budiky zase tam, kam patri. To same s Yarisem a jeho byvalou inteligentni kaplickou uprostred. Tam uz jim to doslo.
npc
tak ackoliv jezdim docela plynule a mirumilovne, tak minimalne jednou denne mam plyn na podlaze a podrazuju dva stupne. treba kdyz je prede mnou nejake jelito. cim driv se ho zbavim, tim lip. tahle strategie se mi dlouhodobe vyplaci.
Makovnik
Tak budes pasivny defenzivny jazdec. Kde je napisane, ze musis byt najrychlejsi v premavke?
Makovnik
Tak veru, Rapidka je hotova premia, hovori o tom najma tento interier [odkaz] >😁
Toto je z MissionL, su tvarovo identicke [odkaz]
100x radsej Pazuta 301 [odkaz]

Skodovka bude musiet predavat halucinogenne huby, aby dosiahla dojem interieru toho Pazuta, ale vidim, ze tebe ich predali v predstihu >😁
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Buď rád. Pozri na Mazdu CX-5... 😉
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Buď rád. Je to kvôli EURO NCAP a Peugeoty niesú čo sa týka ochrany chodcov práve najlepšie... Pozri sa na Mazdu CX5, pekné auto, kapota je však hrozne napuchnutá...
pogo26
V Turecku to bylo cca 30 000 AUT.
Avatar - Dinar
Dinar
Souhlas, tak jsem to i myslel.
Sedan je ve zmíněných východních zemí výrazem statusu, je to prostě zvyklost, jedno jestli jde o eskládu nebo fluence, v Evropě to funguje jinak, levné auto musí být praktické, proto je EU rapid liftback. 301 není zacílená proti rapidu.
Avatar - Dinar
Dinar
Celá EU je včetně Balkánu, pro ten platí o sedanech to samé, co pro Rusko nebo Turecko. Rapid se bude prodávat i v té skutečné Evropě.
Avatar - Emel
Emel
Hmm, to je fakt... že by to bylo o tolik? Já bohužel v rukávu žádnou jinou statistiku nemám... ty jo?
pogo26
No jo, ale tam máš právě to Turecko - zemi sedanům zaslíbenou.
Avatar - matii
matii
1) ááááha, já to dočetl jen k těm parametrům ... sem se divil, že je to nějak krátký.
2) takže takový Peugeoťácký Fluence
3) woody - to ano, já skutečně myslel, že to je nástupce 308, bo se o tom čísle mluvilo delší dobu. Jinak kritika musí být padni komu padni. Znám jednoho (GTI) jenž by raději střelil do dítěte než do vlastních řad (rozuměj VW). >😒] Třeba RCZ, 308, 208, 508 ty můžu, ale tohle nebo indickou 308 :no: :no: :no:
4) máš pravdu, že je to jedno z řešení prodávat již jednou vymyšlené.

Nevím konkrétně co PSA dělá špatně, že se mu stále nedaří (Stejně jako mnoha jiným). Spousty let prodávali kvanta aut a dneska? Nebýt Francie a "přilehlých kolonií", známe Peugeot už jen z učebnic. 😄
pogo26
To já vím, ale psalo se o tom, že by se P301 mohla dobře prodávat i v Evropě. A tam těch pár kusů ve střední Evropě moc velkou roli nehraje. A na Východě se P301 prodávat bude.
Avatar - Emel
Emel
Celá EU😒br />
[odkaz]
pogo26
Třeba ve Francii jsou ta čísla žalostná. Je to možná dané i cenou. Přece jenom základ za 22 500,- Euro už na levný sedan moc nevypadá.
Fluence - 1 400
Mégane - 79 000
Avatar - Emel
Emel
No ale Evropa není jen západ...
pogo26
Fluence se na západě v podstatě neprodává a to ani ve Francii. Navíc Fluence je trochu větší auto se silnějšími motory a lepší výbavou. Také použité materiály budou na vyšší úrovni. Jen ten design je pro nás trochu nestravitelný. 😄
Beekey
Na druhou stranu, ani designem exterieru, ani interierem by urcite nevadila tato 301ka evropskym zakaznikum, sice je to o patro vys nez treba Logan, mozna i o dve, co se celku tyce, cenove urcite taky, ale rozhodne to je vyvazenejsi kus plechu nez treba zmineny Fluence, ktery se podle me taky celkem slusne prodava i v EU, i kdyz je primarne taky urceny spis pro vychodni 'sedanovske' trhy.
Avatar - Emel
Emel
Fluence se prodalo loni víc než třeba té Jetty... úplně okrajová záležitost to přece jen není.
MariAchi
Rozhodne ano! >😁 :yes:
Avatar - woody-alien
woody-alien
Takovou kritiku bych od tebe nečekal, já naopak v rámci konkurence cenově přízemních sedanů vidím 301 jako jedno z nejhezčích aut.

A k poslednímu bodu. To víš, že to má zapotřebí. Marže stojej za prd, vývoj je drahej a prodávat tedy již zaplacenou techniku je jedno z řešení, jak vůbec něco vydělat.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Svůj záměr nám Peugeot jistě brzo odhalí, ale ať je to jak chce, je to od PSA ušlechtilé, že i v době všudypřítomných úsporných opatření na pedálech nešetří. :yes: 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tohle není nástupce tvé 308, mati, přečti si článek! 8-s
Avatar - Ronault.
Ronault.
Prvně si to odzkoušej a pak mluv něco o nepraktičnosti, chytráku.
Avatar - Dinar
Dinar
vždyť peugeot jasně říká, na jaké trhy s tím autem chce jít. Takový sedan pro levné trhy má škodovka také, a ano jmenuje se rapid, jenže to je ten rapid indický. Zásadní rozdíl při aspiraci, na které trhy, je mezi 301 a evropským rapidem v tom, že to bude liftback a ne sedan. To je naprosto podstatná věc, škodovka pouští ven relat. velký levný liftback, jasný směr k praktičnosti, rodinnému "startovacímu" autu pro evropské trhy. 301 je sedan právě proto, na které trhy směřuje, tedy na ty, kde mají malé sedany tradici a úspěch, Rusko, Turecko a další jmenované země, v Evropě má šanci sedan této velikosti čistě coby imageovka, tj. malý manažerský sedan (CLA, A3 sedan, částečně jetta) 301 je story á la fluence, a to je prostě v Evropě naprostá okrajovka... v Turecku hit.
Avatar - miromen
miromen
Ty už jsi finalni podobu Rapida viděl ?
npc
no co, davat budiky nad volant je blbe, neprakticke, ale je to NOVE >😁
s timhle mohli prijit fakt jen Francouzi
npc
Ja ti nvm, ale v nicem pod 100kW a s rozumnym kroutakem bych nejezdil, to radeji ozelim v aute lecjakou blbinku, ale ne moznost predjizdet.
Co ti rika pojem aktivni bezpecnost ?
npc
to neni trend, to je diktat EURO NCAP ... ochrana chodcu.
npc
GTI, ty nikdy neprekrocis vlastni stin. 99 lidi ze sta vidi, ze tenhle Peugeot je pekny, jsem si jisty, ze sis toho taky vedom, ale nejaka tvoje pokroucena cast mozku to musi otocit a najit nejake zduvodneni, ze tomu tak neni, aby nahodou designove (pod)prumerny Rapid neostrouhal :-!
npc
prave ze posledni dobou to bylo takove nijake, ale tenhle kousek se povedl. :yes:
toomovich
Vždyť se v článku jasně píše, že chtějí ponechat u nových modelů stávající číslování - nová 308 zůstane 308, atd.
Avatar - nalimer
nalimer
Model 301 je dobre utajenym prekvapenim pre verejnost. To, ze 309 nebude sa vedelo skor, ale pre toto cislo sa ratalo s nastupcom 308. V praxi to vsak znamena, ze nastupca 308 bude oznaceny mozno ako 302 a bude prioritne ako HB. Ci z 301 bude aj kombi, tazko odhadnut. Skor nie, ako ano. Nastupca 308 ma prist na trh na buduci rok. Bude urcite ako 3 dv.-ťdv. HB, kombi a opat cabrio.
Dalsim istym modelom je 2008, ktore bude do istej miery suplovat aj 208 SW, ktore nebude. Dalsou novinkou je tradicna variacia na temu 508 vo forme coupe.
Nastupca 107 nebude skor, ako o 2 roky. Otazkou su velke vozy. Peugeot bude urcite chciet vyuzit podvozok z DS9, mozeme sa teda tesit na 9-tkovu radu.
Pri velkom SUV a MPV som skeptik. Model 5008 zatiasl plni svoju fumkciu dobre a mimo trojice VW/Seat a Ford sa upusta od MPV v tejto kategorii. Skor 4007 ide na zasluzily odpocinok. Tu by som skor uvazoval nad jeho nastupcom.

A k Citroen - byt v managmente Citroenu, zacnem budovat nove oznacenie pre "lacne auta". Nieco ako Citroen CV3.
LiksoG
Ono turecký automobilový trh je poměrně specifický, aspoň na evropské poměry. Byl jsem tam sice jenom na pár dovolených, ale vozová skladba je zvláštní - naprostá většina nových aut, a že jich tam je v turistických destinacích převažující množství, jsou na evropské poměry strašné plečky, motory tak ze sekaček na trávu. Vozidlo s pořádným engine tak potkáte tak jednou denně, nějaký luxusní medvěd či bavorák. Jinak auta holobyty, co u nás už skoro nejdou. Holt evropané jsou mnohem zhýčkanějíší. Takže chápu ten motor 1,2 VTi, u nás tak do motorky. Jo, motorky jsou tam skoro všechno slaboučké skůtry, slušnou mašinu jsem tak viděl tak maximálně 2x. Malé autobusy tam jsou skoro nejrychlejší vozidla na cestách >😁 A taky strašně drahá paliva, mnohem dražší než u nás.
MariAchi
Tys to nepochopil.
To je Drift Edition verze.
Tim tretim pedalem bloknes zadni kola a hodis to bokem. Pak uz si jen tak elegantne s jednou rukou v nose zadriftujes na...svoje oblibene misto pred Kauflandem...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
neboj bude aj klasicka 308micka takze si sa plasit nikde nemusel 😉

toto ma byt dalsia verzia pre vybrane trhy ak sa nemylim

301 je urcite krajsie auto ako rapid aj ked aj rapid bude pekne auto 😉

u mna 301 jednoznacne :yes: neskutona sleha :yes: to auto je priam ocarujuce ako kazdy pezot :yes:
MariAchi
Na fotkach je interier jakehosi testovaciho vzorku, v realu muzem cekat lepsi materialy, jine barevne kombinace...
Ta sedomodra je opravdu hruza 😄
Avatar - matii
matii
- ještě super, že jsem si stihl koupit 308, tohle bych nekoupil ani omylem
- předek hezký což o to - 1
- zbytek není ošklivý, ale strašná nuda - 2
- zadek? No Peugeoty měly vždycky divný - 3
- interier ... miluju kulaté výdechy klimatizace, bohužel, čím dál víc mizí. Tohle mi třeba vadí na BMW ... krásný auta, ale interier samá hrana, takže interiér 301 - 3-
- Peugeot byl vždycky synonymem elegantního auta, tohle nemá zapotřebí
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - ryman
ryman
:yes:
Avatar - Ronault.
Ronault.
Touhle kombinací jsem jel taky. A byl jsem mile překvapený. Choval se kupodivu lépe než v naší 207 SW a to hlavně včetně řazení. V 207 na řazení hodně nadávám, ale v C4 mi přišlo v pohodě. Jo, není to Hondí cvakačka, ale není to taková hrůza, že by mi řazení vadilo.
Klaudius
😉 :yes:
Klaudius
Šiel som s takým motorom C4 a musím povedať, ideálna motorizácia. Svižný, tichý a spotreba okolo 5 litrov. Do voza ako je 301 úplne bezproblémovo, bezpochyby dobrá voľba.
Klaudius
Ľudia, ktorí toto píšu, obvykle nezvládajú poriadne ani taký výkon...
Veľký výkon motora nerovná sa dobré auto...
Klaudius
Predbehol si ma. :yes:
Klaudius
Nič nedobabrali, cena je primeraná ponuke.
Klaudius
Vidíš, keď sa pomýlim, tak aj pravdu napíšem. >😁
Avatar - Ronault.
Ronault.
>😁 >😁
Tak za tohle :yes: :yes😒br />
EDIT: Ještě mě napadá jedna věc, ledaže by Peugeot jako tzv. fr. Mercedes měl nožní ruční brzdu pro východní trhy...
Avatar - Ronault.
Ronault.
Máš recht, necháme to na reálné setkání :yes:
Avatar - Ronault.
Ronault.
Nemusíš se stydět, krabice jako krabice >😒] >😁 😉
Avatar - pallas
pallas
kamarat robil v BMW a isli sme na taku akciu na prievidzske letisko, pytal som sa, ci sa mam pre neho zastavit autom, a on ze nie, ze pride pre mna, ze ma predvadzacku. tak pre mna prisiel BMW kombikom, isli sme 4 kamarati, tak som rovno spred domu nasadol dozadu a po par kilometroch mu vravim: no to neviem, pre koho tuto trojku vobec vyrabaju, ved sa tu vobec neda sediet, nemam kam dat nohy, male to je, ten tunel tu zavadzia, no riadna sardinka to je. Kamarat za volantom skoro havaroval - ved to je 5-ka, ty somar! uz som bol celu cestu radsej ticho :😉
Marko
Teraz v suvislosti s mojimi kiksami dava význam ten nadpis, ktory si dal svojmu prispevku, a tiahne sa celym vlaknom. Az sem. >😁
GTI
>😁 😉
Marko
Toto je este vcelku v pohode omyl, ale😒br /> Minuly tyzden idem so svagrom v aute. Pred nami novy hnedy VW. Ja hovorim svagrovi: -"Ten novy Sharan je nejaky mensi, nez minula generacia." A on mi na to lakonicky: -"To je Touran. Mas to tam dole na dverach." :😉 :😉 :😉 >😁 Ja uz asi intenzivne starnem.... 8-s
blowiik
Milý pane Woody,

tak to je tedy postřeh roku :yes: :yes: :yes: :yes: >😒] .

S úctou

blowik
GTI
>😁 :yes:
Avatar - woody-alien
woody-alien
Ten interiér bych opravdu nechal až na reál, bytelnost a jednoduchost nemusí být na škodu, ale sám dobře víš, jak to někdy Škodovka dokáže "vyšperkovat". Obzvlášť v nižších verzích, kde se dá předpokládat že bude i těžiště prodejů.
Klaudius
Zmier sa s tým, inak to asi nebude. Ale ani mne sa ten trend nepáči...
Klaudius
Jedna zo vzácnych výnimiek, čo si bez problému prizná chybu alebo omyl. :yes:
GTI
😄
Josef 1
není to hatchback
Avatar - woody-alien
woody-alien
Což o to, 301 nevypadá špatně, dokonce bych řekl že vypadá dobře, ale stejně si nejvíc cením toho, že u Peugeotů myslí na vášnivé řidiče a tak i když si zákazník z důvodu pohodlí objedná automat, o svoje tři pedály rozhodně nepřijde. :yes: >😁
XTad
301 dobry, jenom ten tvar prednich svetel je takovy, no, zmateny.
Avatar - skejpa
skejpa
:yes:
Marko
Ano, samozrejme, mas pravdu. :😉 Moja chyba. Ja som to len narychlo nalinkoval, a vobec som si neoveril ci je to to iste auto, ktoreho teaser som linkoval vyssie. A nie je.

Mam este v tych cinskych modeloch brajgel. Od zaciatku tohto roka si ich postupne katalogizujem, ale zatial som sa dopracoval iba k systemu v domacich cinskych znackach. Lokalizovane modely zapadnych znaciek som este nerobil. Povodne som si myslel, ze to necham na koniec, lebo toho bude menej...ale uz tusim, ze asi az zas o tolko menej toho nebude. >😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jo za nižší cenu tu bude Lodgy, to bude mít rodina opravdu těžkou volbu ...
Pro západní a střední Evropany má Rapid náskok 3 Šemíků už jen tím, že se jedná o liftback... V Turecku, severní Africe apod. by samozřejmě Rapida rovnou prostříleli kalašnikovem, ale od toho má koncern Indickou verzi.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Těch 68 kW v HDI na takové auto bude stačit. Pravděpodobně to bude lehčí a určitě nižší než těžkopádná odcházející 207 SW a tam je tenhle motor naprosto postačující k jejímu určení. A tohle auto taky nebude žádný sprinter. Navíc dražší motorizace musí zůstat pro 308 a pak novou 308
Avatar - Ronault.
Ronault.
Můj Fanouš krásně voněl a to nemyslím ironicky. Kéž by každé nové auto takto uvnitř vonělo. 😉

Tak mě tohle moc interiér Fanouše ale nepřipomíná, zpracování je někde jinde. Rozhodně to vypadá třeba lépe než šedomodrý materiál v i30 nebo Focusu, tomu odstínu nemůžu přijít na chuť.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Dohledal jsem si to a je to tak.
pogo26
Já levné malé sedany v žádném případě neodsuzuji. Jen říkám, že si je v západní Evropě nikdo nekupuje. Míří na jiné trhy a proto je uvedení P301 v Turecku logické. Dacia Duster není sedan, tak nevím proč s ní argumentuješ.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jediný problém je v tom, že mi silně připomíná krásné interiéry z dob Favorita. Na ty krásné voňavé plasty se těžko zapomíná... >😒]
Avatar - pallas
pallas
clanok o tom facelifte napr. tu, v cestine [odkaz]
JaMM
Celkom ti nerozumiem. Kto jsou ti jini? Zaujimave, ze Dacia Duster sa v zapadnej Europe predava ako po masle. Je to predsa recyklovany Nissan/Renault vyrobeny v Rumunsku. Ohyzdna maska, palubovka hotova katastrofa a v interieri same plasty. Pozitivum - aspon sa to da vystriekat hadicou. A pod nim je uz len Lada Niva.
Avatar - pallas
pallas
Marko, dovolim si oponovat, tie fotky co si sem dal, su akurat facelift povodnej C-Quatre (u nas sa predavala ako C4 Sedan). A spionazne fotky netreba, uz je znama finalna podoba, v Cine uz jazdia - neviem ci uz su aj v predaji.

Sestersky model od Peugeot 301 bude uplne ine auto.
coolio
1.6 atmo +LPG, automat + klima a víc není třeba. A bude to spolehlivější a levnější na provoz než nafta.
Klaudius
Do niektorých krajín sa Škoda 105 vyvážala ako Škoda 1050, ale stopäťky ostávali zväčša doma, von šli silnejšie 120.
pogo26
Já jsem si toho všiml a proto i vím pro jaké trhy jsou auty jako P301, Rapid, Fluence nebo Thalia. Nikdy by mě nenapadlo, že by si třeba P301 ve Francii někdo koupil. Proto jsem o tom Turecku psal. Auta pro západní Evropu z toho dělají jiní.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Mám krapet raději bytelnější vzhled, proto mi příjde Rapid docela dobrý.

Madla jsou OK, nevím, kde vidíš problém.
adamzprahy
Jinak by mohlo jít o zajímavý sedan konkurující novému Loganu (který má přijít někdy přelomem 2012/2013) nebo možná i Rapidu. Ale jediná nafta s 68kw? 8-s
Klaudius
Vieš, niektoré autá sa kupujú preto, že ich chceš, nie preto, že sú najlacnejšie. 😉
ericn
No počkejme jak budou oba opravdu vypadat v "základu", pak teprve uvidíme a můžeme posoudit 😉 :yes:
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jsi si jistý? Mě se totiž zdálo, že to bylo nějak Laurinette nebo něco takhle.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Taky se na to dá takto pohlížet, proč ne.
Klaudius
Áno, máš pravdu, v článku to spomenuli v súvislosti s Rapidom, omylom som to prisúdil aj Peugeotu. Díky za upozornenie. 😉
ericn
Taky nevidím důvod pro podbízivou cenu na začátku cyklu, to až tak za půl roku 😉
ericn
jj souhlas pěkná práce, žádný kudrlinky, funkční záležitost zevnitř i zvenčí 😉 :yes:
Avatar - Frasier
Frasier
nuž, prinajmenšom rovnocenná odpoveď 😉
Marko
Oba znackove verzie Peugeot a Citroen sa testovali v Cine. A tam sa aj objavovali spionazne fotky. 😉 Tu je Citroen:
[odkaz]
[odkaz]
Ondris
A jaký tu je z toho pokaždý pozdvižení. >😁
Avatar - jazva
jazva
Má to tak aj R Espace 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
:yes😒br />
len nedavno som tu ospevoval 208 pri clanku o 5hviezdickach za crashtest a teraz pride takato sleha :yes: dokonala masina pre rodiny, chce to este kombik a bude na bestseller zarobene :yes😒br />
predok fantazia :yes:
Marko
Tento projekt bol spusteny este niekedy v roku 2008 (alebo dokonca 2007?) a bol znamy u Peugeotu pod kodom M33. Paralelne s tym vznika sesterske auto u Citroenu, ktore bude mat inu prednu a zadnu cast (projekt M43)😒br /> [odkaz]

Inak, ked si dohladas moje stare clanky o buducnosti Peugeotu a Citroenu (niekedy z roku 2009), tak v oboch je tento projekt spomenty. 😉
ub
Tak to je zjevně věc názoru, mně interiér 301 nepřipadá vůbec útulný 😄 zato ale pohlednější, modernější a daleko nápaditější než Rapid..
Avatar - GM.rja
GM.rja
Souhlasím, moc, moc hezký autíčko, francouzsky elegantní a šarmantní. Mám slabost na sedany a tento se fakt povedl :yes:
ub
Mluvíš mi z duše, předek ok, z boku už nic moc, zadek spíš horší.. Dodal bych, že interiér je docela pohledný...
Avatar - Choochoo
Choochoo
Presne ted jsem koukal na ty madla a rikam si kde je vyhrabali na sklade >😁
Ac jsem s Ronaultem souhlasil v prispevku 17:48, tak ohledne interieru nemuzu. Interiar je u 301 mnohem povedenejsi, modernejsi. Rapid bude vypadat hodne levne a jestli k tomu pridaj horsi barvu plastu tak to bude tragedie. Uz v Toledu na autosalonu v top verzi to vypada hodne lacine, natoz zaklad, to bude asi pecka 8-s
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
chtěl jsi říct tak trochu renaultovsky humpolácké (=hamatné, neopracované)? To vcelku souhlasím.
Přijde mi to trochu jako interiér pro lojzu z horní dolní, který to nemůže rozbít svýma lopatama. Což ale nevnímám nijak negativně.
Negativně na mě působí hlavně madla ve dveřích, která mi tak nějak silně připomínají výplně favoritů a felicií...
Avatar - beibej
beibej
Škoda 1050 L
ondří
301 působí uvniř útulněji...ale to je věc názoru, doplnil bych hlavní zbraň rapidu a to je karoserie liftback 😉
JayDeeSq
fiat přihodí ten činskej sedan myslím i do evropy😊takový akce on umí😊
JaMM
Aj v zapadnej Europe sa to uchyti. Pre vela francuzkych, spanielskych a talianskych farmarov bude akurat. Myslim to bez urazky a bez ohladu na krizu. Kto bol v tychto krajinach na vidieku, tak videl ake auta tam "idu". P.S. pogo26, neviem ci si si vsimol, ze aj klon Rapidu nabehol najprv na indickom trhu a ze vsetky automobilky sa tlacia na vychod. Len Turecko ma cca 75 mil. obyvatelov.
JaMM
Podla mna ho urobia aj ako SW. A ked to dobre pojde, tak popridavaju aj dalsie motorizacie.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
No to je mi moudro.
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Tohle přeci nemůžou neprodávat v Evropě ;-\ Velmi povedené auto. Fotky prohlížím tam a zpět, příd je to nejlepší z vozu, interiér také v ničem nezaostává. O verzi kombi si 301 vyložené říká, potom to bude mít zaděláno na obrovský spěch.
_MT_
Také je to otázka množství tlačítek a snadnosti nahmatání. Na dveřích toho moc není, tak proč tam nemít třeba ovládání oken. MP4-12C má ve dveřích i ovládání klimatizace a považuji to za zajímavý nápad - je to tvoje zóna, tak je zbytečné, aby to bylo uprostřed.
bojler_
No jestli je údajný tříválec 1.2/52kW slušnou odpovědí na údajný tříválec 1.2/55kW...
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak pokud ho testovali někde v Turecku nebo Číně... 😉 Reálně není ani jedno auto pro mne, já jsem prostě evropsky odkojený kombíkář a "hatchbackář", ale hlavně příď je na 301 o moc povedenější. Je sice hodně konzervativní, ale on Peugeot z "fr. trojky" byl vždycky takový (prominou ti, kteří fandí mrtvým značkám jako Simca atd.)
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jj. Vem to tak, že to sice není nikterak načančané, ale alespoň na mne to působí na fotkách bytelně. Možná se mnou nikdo nebude souhlasit, ale tak trochu Renaultovky bytelně.
GTI
😄
Avatar - ZaklinacTristan
ZaklinacTristan
Tie motory su ale nejake fakt slabe 😐
GTI
😄 Brzdím... Bude to tvrdej boj. Počkejme na reálnou konfrontaci a na plecháče č. 301... Trochu mě překvapuje že tento model utekl špionážním fotografům.
pogo26
Mluvíš o tomto interiéru?
[odkaz]
Avatar - Ronault.
Ronault.
Působí hodnotně a její výbava taky není nejmenší. Mimochodem, ona 206 a pak i 207 vždy při uvedení na trh byla jedna z nejdražších.
RS
Pokud je možné si představit MissionL jako 99% obraz vrcholné verze Rapida a výše zobrazené fotky top verzí Peugeotu 301, tak to může nechat boleslavské ve velkém klidu. Kromě přední části je to opravdu ospalé.
V kategorii "již od" to bude asi stejně bídná plichta. 😉
bojler_
Díky super regulaci další model s napuchlou kapotou...
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak trochu brzdi, frajere >😒]

Produkční verze Rapidu rozhodně nebude vypadat úplně stejně, jako koncept, hlavně zezadu. Tam totiž vypadá Rapid dobře, resp. zajímavě jen pro jeden prvek - černou střechu. Tu v seriové podobě nenajdeš a proto bude vypadat velmi unyle.

Navíc v reálu ho nebudeš vidět na 18" kolech, ale pěkně na 15" a vzhledem k cenové hladině kam míří, tak 50% jich bude jezdit na plechových kolech. A taky proto, že Škodovka má dost nepříjemný zvyk mít lakovaná zrcátka a kliky až ve vyšších stupních výbav, tak si reálně tohle auto představ jako socedici. V tom případě nebude mít Rapid vůbec čím zaujmout.

301 naopak vedle něj hlavně zepředu vypadá jako jiný vesmír, podstatně lépe. Hlavně disproporce toho schodu na kapotě se u 301 nekoná.

Jediný bod, který zatím hraje v neprospěch 301 je interiér, tam vidím dle prvních fotek Rapida jeho drobnou nadvládu, ale to těžko teď říct, to až v reálu.
androidromano
Tak akoze ked toto idete porovnavat so Skodou Rapid ...tak jednoznacne volim tento Peugeot .... napriek nizsej spolahlivosti francuzskych aut ... toto vyzera ovela ovela lepsie ako Rapid ....
JCUK
Taky si myslim a jeste musim dodat, ze 208 na me pusobi velice hodnotne, tak proc by se podbizela cenou..?
GTI
S výjimkou předku vlastně designově tak trochu ospalé auto. V tomhle je nutno velmi ocenit práci škodováků - [odkaz] neb stvořit malého třídního boha, to dokáže opravdu dnes v Evropě snad jen Škoda.

Oceňme však peugeotovskou příď, která má výraz a svůj nezaměnitelný styl. Co je ovšem speciálně v našem kontextu milé, je to, že náš Rapid vypadá vedle třistajedničky jak auto z prémiového segmentu. A protože produkční verze Rapidu bude takřka totožná se studií, je už dnes jasné, kdo povede tento eurosubsegment.

My tedy můžeme být klidní a můžeme zůstat nad konkurenční věcí, třistajedničku bude ovšem na jipce těžce vydýchávat Alfréd...

No, padni komu padni - bravo 301...
Avatar - Choochoo
Choochoo
Pobezi tam stejne jako v Rapidu. Jde asi i o to aby ze zakazniky vytahli vice a tak ho mohli tlacit do priplatku za lepsi motor a pritom budou mit "cenu od" 😉
Jinak souhlasim ze vypada celkem dobre, ikdyz na vlastni oci me podobna 208 spise trochu zklamala oproti fotkam 😉
Avatar - Choochoo
Choochoo
Ten zadek vypada celkem dobre 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
U mne to je zvyk, ergonomicky jsem o tom nepřemýšlel. Ale pokud se to veme kolem a kolem, tak pravá ruka bývá na volantu méně často, spíše při zastavení a sundání okna pustíš řadičku... ale ono to je celkem jedno...
Avatar - Ronault.
Ronault.
Podle všeho to má být sedan, ne liftback.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Co čekáš od novinky, že bude zadarmo? I tak není nikterak drahá.
edo123
práve cena novej 208-čky zvyky peugeotu výrazne a negatívne naštrbila! 8-s
Klaudius
O dobrej cene nepochybujem. Podľa zvyku Peugeotu bude primeraná.
edo123
:yes:
edo123
mám pocit že peugeot čaká s cenou 301-tky na škodu rapid.to bude asi najväčšie prekvapenie. >😒]
Avatar - Starfighter
Starfighter
A kdo neumí a nevyrábí...je Fiat >😒]
kuko
aha, menovec 😄
kuko
středový panel mi vyhovuje víc. teď mám ovládání na středovém tunelu vedle ručky, a to je třeba blbé, hlavně v kombinaci s loketní opěrkou....
Klaudius
Zaujímavé a pekné auto. Dobrá cena, primeraný priestor v kabíne, akurátny kufor. Kombík zas až tak chýbať nebude, tým, že je to liftback, preskakuje všetku konkurenciu a stavia sa na jej čelo. :yes:
edo123
veru tak!
v tej škodovke robia tajnosti okolo toho rapidu ako by to bolo superauto za pár korún a francúzsky lev zareval a vytiahol 301-čku s fotkami,technickými údajmi,...
len cena ešte nie je stanovená.dúfam že bude viac ako konkurencieschopná,pretože s cenou novej 208-čky to poriadne dobabrali!
Avatar - Ronault.
Ronault.
Věc se má tak, že už pan Peugeot měl patentováno číselné označení modelů a to ve znění číslo - nula - číslo. Vždy to tak bylo a pokud někomu v Peugeotu nepřeskočí, tak to tak bude.

Mimochodem, tady tento "patent" či autorská práva vedly k tomu, že Škodovka svou Š105 musela do Francie vyvážet pod jiným názvem, jen si teď nevzpomenu, co to byly za dva jména pro Š120 a Š105
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak jak se to veme. Pokud si mám vybrat, jestli dveře nebo středový panel, tak beru dveře, jsem zvyklý, ale jen za té podmínky, že na dveřích řidiče otevřu i okno spolujezdce. Takže pokud by to mělo vypadat jak v citigo, tak 100x lepší řešení je tady tohle.
edo123
tak už som tu zaregistrovaný aj ja.teším sa na debatku s ostatnými!
takže hneď začnem:nový peugeot 301 sa mi páči.len tie ovládače okien sú ako v renaulte thalia-teda na stredovom tuneli.a to sa mi nepáči.noa k bude nastavená dobrá cena,tak určite bude v úzkom výbere na mojom zozname možných nových vozov! :yes:
Lio
Urcite Peugeot urobil 301 ako odpoved na rapid, ktory este ani nevysiel... Omg,. to s tym vlastenectom ale poriadne prehanate. Sorry ale cely svet serie na Skodu rapid ktora este nema ani 1 zakaznika, tak nikto nema dovod robit protiopatrenia.
coolio
A já furt dumal nad tím, co frantíci udělají až jim dojdou čísla - 308 je nová, 309 už byla. Tipoval jsem si pro sebe že přidají 0 doprostřed jako to už udělali, ale oni začali znova od 1.
Proč třeba nezačali znovu od 0, od 300?
Avatar - Typhoon
Typhoon
Tak tak. Kupříkladu švihadla bývaly(jí) vždy na dveřích a je to v pořádku.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Je zajímavé sledovat, kam vede automobilová krize a snaha snižovat výrobní náklady. Ukazuje se tak, že vlastně spousta prvků je jen rozežranost evropského zákazníka a ejhle, začínají se objevovat stejně praktické modely, jen s horší dynamikou, ořezanou výbavou a nižšími výrobními náklady.
Jako alternativa k Rapidu bezpochyby správný krok, pokud se nám tedy dostane do Evropy. Vzhledově musím ocenit čistotu, která sice plyne pravděpodobně ze snižování výrobních nákladů, ale i tak je to ku prospěchu věci. Proporce velmi vyvážené, přední část čistá, bez excesů. Jen ta zadní část mi moc nesedí... Uvidíme časem.
Velmi mi připomíná kdysi velmi slušný P 306 sedan a doufám, že naváže na jeho tradice. Příjemné překvapení :yes:
Avatar - Nerez
Nerez
Zepředu mi to trošku připomíná Maseratti. Kdyby vyměnili zadní světla za jiná, bylo by auto parádní :yes:
pogo26
Soupeřem bude Fluence a Thália a ty se taky v západní Evropě v podstatě neprodávají. 301 se začne prodávat v Turecku a tím je zaměření tohoto auta jasné.
Avatar - jozephko
jozephko
Zaujímavé je, že som nepostrehol informácie o novom modeli, ani sa nikde neobjavili špionážne fotky, a hneď sa predstaví nový model. Osobne si však myslím, že to je skôr ruská a čínska 308-ka sedan s inými šatičkami.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
1,2 bídně. Ale protože jsou to zatím jen odhady, skutečnost bude jiná. A taky nevím, proč by se takové hezké auto nemělo prodávat v západní Evropě, když už to tedy má být odpověď na Rapida.
Navíc ta kogika kulhá - číselně je 401 nad 308, tedy měl by to být vůz kategorie Octavie - potom už je až 508 a to je soupeř Superbu.
Avatar - gld
gld
301 vyzerá veľmi dobre. Najmä spredu. Malé svetlá na peugeote- haleluja :yes:
Avatar - gld
gld
Vec zvyku. Keď presadneš z jedného systému do druhého tak vždy budeš šmátrať rukou niekde inde. Osobne mi ale logickejšie príde ovládanie na dverách.
ondří
Souhlasím, ovládání oken na středovém panelu je skvělá věc, celkově auto vypadá dobře, jen škoda že nebude v kombíku, určitě by zaznamenalo větší úspěch 😄
Modzillo
1.6 HDi má v EURO5 presne 68kW/92k s 5-stupňovým manuálom alebo 82kW/112k so 6-stupňovým manuálom, verzia eHDi má rovnaký výkon a pridaný START+STOP SYSTEM...
Avatar - R32
R32
Súhlas, ja som mal v Honde Accord tiež ovládanie v strede a aj po roku čo jazdím novým mi ruka občas šmátra po ovládaní v strede a nie na dverách. VW zaviedlo takéto móresy a "všetci" sa preorientovali bez ohľadu na to či je to OK... ;-\
simson33
Naštěstí se koncepce přístrojové desky vrací k obvyklému umístění ukazatelů do průhledu volantu. To co Peugeot předvedl s přístrojovou deskou v modelu 208 se mi nelíbí ani trochu.
Mino21
No, vylozene hezkych Peugeotu se uz asi nedockam. Predek je fajn, ten se mi libi, ale cim dal vic dozadu, tim horsi.
"S rozvorem 2,65 m a délkou 4,44 m spadá jasně do nižší střední třídy, byť zde bude patřit ke kratším vozům" No, nejak se nam to moc natahuje. Vzdyt je to tak dlouhe jako moje auto spadajici do tridy stredni (ale taky 15 let stare) a neumim si predstavit, jak v tom muze bezet 1,2 motor 😄 Jako celek to ale neni spatne.
Avatar - Frasier
Frasier
Musím povedať je to slušná odpoveď na Rapid, či už dizajnovo ale aj motoricky. A ako vidím vrátilo sa ovládanie okien na stredový panel čo je podľa mňa iba dobré. Jazdím dvomi autami, jedno s ovládaním na dverách a druhé na stredovom paneli a to druhé mi jednoznačne viacej vyhovuje a je to podľa mňa ovela ergonomickejšie :yes:
kuko05
predok pekny.. z boku trosku american a zo zadu ako škuľavý nedonosenec (pripomína mi Kiu Sepiu)
ale summa summarum: dá sa
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Souhlas, milé překvapení ................ potom každodením "brain washingu" ze strany domácí Fkody.
1,6 HDI má v Euro 5 70 koní...
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Paráda. Vyzerá to, že mám nové vysnené auto... Prežó dokázal, že lacné auto nemusí vyzerať lacno. Rapid je pekný, 301 nádherný...Yes, 301 :yes:
Veľmi ma potešili, je to milé prekvapenie uprostred bežného dňa
kuncik15
francouzská auta měla vždycky něco do sebe...😊)
Avatar - Aladeen
Aladeen
Tak tak....
wolff
ten umí, kdo neumí vyrábí Rapid...
Tady Peugeotu :yes:
Parádní auto, pokud se podaří udržet cenu...