Ekonomika
hhhh..a mame to tady!!! Hyundai pocas tejto doby preda viac!!!
:yes: :yes: :yes:
:yes: :yes: :yes:
Ty seš hlavní akcionář,nebo milovník Asie,že tě to tak vzrušilo? Mně je to vcelku jedno, ti i oni. Jo,kdo se směje naposled,ten se směje jako poslední a za už docela dlouhý život mám vyzkoušeno, že to bezezbytku platí.Tak oslavuj.Korejci by jistě oslavovali též...teda pardon: oslavovali by pouze krach něčeho evropského.Mají svoji hrdost.Nazdárek! :no:
preco sa tesim???? lebo fandim tejto znacke a rad by som si pozrel vyrazy niektorych neprajnikov, ktori Hyundai nemusia....no jo..ziadny VW, ziadny Peugeot.......Hyundai, ten, je po svete ziadany aj napriek krize... :yes:
Díky redakci za zajímavý přehled - neskromně bych si příště přál shrnutí výsledků do přehledné a plně porovnatelné tabulky. Výsledky samozřejmě nelze vykládat jen z pohledu hospodářské krize, ale jsou také pokračováním historie hospodaření jednotlivých automobilek za podstatně delší období. Skupina Hyundai-Kia měla velmi tvrdě našlápnuto minimálně pět let před a setrvačnost této dynamiky plus příznivé okolnosti doma plus obratné chování se jí nyní velice vyplácejí. V každém případě se zdá, že pořád není vyřešený základní problém globálního automobilového trhu, který k jeho hluboké krizi přispěl - na trhu stále silně přebývá aut, jinak řečeno stále přebývá některý výrobce nebo výrobci. Protože by bylo naivní očekávat, že by se snad automobilky "kolegiálně dohodly" a snížily svou produkci tak, aby se na trhu udržely všechny. Ještě se asi dožijeme věcí.
Správna poznámka o tom prebytocnom výrobcovi, resp. produkcii. Ono sa nedá stále rást a predávat stále viacej a to vsetci súcasne (mozno tak v Cíne). Obyvatelstva nepribúda tak rýchlo, auto uz má takmer kazdý a obmena nie je u kazdého cca. 7 rokov ako je zivotný cyklus auta.
:yes: Ona je to taková notorická pravda o krizi z nadvýroby. Fakt je, že vždycky po nějakou dobu se dá poptávka různými triky stimulovat - aby si lidi kupovali výrobky v kratším cyklu obměny, než reálně potřebují, aby si kupovali víc výrobků stejného druhu, než potřebují atd. Jenž nakonec už je té stimulace příliš a ze všech stran, pak přijde nějaká porucha trhu a celé se to sesype. Kdyby třeba za francouzskými automobilkami nestála státní ochrana, asi by už některá z nich teď lokala špínu u dna. A tak podobně. - S kvalitou aut to samo o sobě nemá vůbec nic společného.
Výborný článek se spoustou informací k analýze... Snad jen ten výraz "polostátní" Renault... Ehm, odkdy znamená 16% akcií v držení státu (už od roku 1996) jeho poloviční podíl? 😄
To by VW s nějakými (tuším) 25% akcií v držení Saské spolkové republiky byl třeba "třičtvrtěstátní" značkou? 😉
To by VW s nějakými (tuším) 25% akcií v držení Saské spolkové republiky byl třeba "třičtvrtěstátní" značkou? 😉
Minulý týden jsem vzal 550tis a šel s přítelkyní vybrat nové malé auto. Objeli jsme všechny značky kromě bmw, dacie a hondy. Nikdo se k nám nechoval tak že by jako měla být krize. Ve dvou autosálonech dokonce nikdo nebyl. Čtete dobře, personál si někam odskočil. Takže jsme si prohlídl auto a vypadli. Všude jinde kromě Audi Smíchov otrávené ksichty, všechno problém. Vybrali jsme si forda focuse co stál na prodejně. Prodejce mi sdělil že doplnění kapalin a vyvezení před prodejnu kvůli předání stihnou nejdříve za deset dní! Takže jsme šli pryč. V mazdě jsme tedy vybrali novou mazdu 3. Nakonec nám slečna sdělila že pan šéf si ji nepřeje prodat a jinou skladem nemají... a takhle bych mohl pokračovat dál a dál..Byl jsem z toho šokován. Nečekám že mě budou nosit na rukách, ale čekám normální jednání a ochotu vyjít vstříc.
Tak sem hoď ty autosalony ať víme kterým se máme vyhnout. Takhle je to o ničem.
Nakonec jsme vybrali Audi A3. Navštivili jsme Toyota Zličín, Renault Zličín, Renault Vrbovka, Ford AMB Motol, Mazda Duba Velká ohrada, Peugeot - Citroen Domanský ( tam byli ochotní ), Opel Motol...
Proč jste vynechali VW?
Asi je to neomlouvá, ale vím, že VŠICHNI dodávají téměř výlučně vozy objednané konkr. zákazníky-právě proto, že je krize.Nikdo si moc nedovolí vyrábět příliš na sklad. Já čekal na Toyotu 3 měsíce s tím, že ji mezitím zdražili.Mně sice ne, navíc dali slevu (máme své individ.vztahy), ale auta jim chodí ve výbavách, barvách, motorizacích podle toho,jak kdo závazně objednal a vozy navíc jen symbolicky...Navíc se trošku čeká na šrotovné,ono nakonec bude i zde(je mi to fuk) a je přece z pohledu výrobce/prodejce netaktické zaplavit sklady auty,navíc v době dovolených...Já bych to udělal naprosto stejně.Obchod není charita,to si zase přiznejme.Je levnější pár aut neprodat jak mít desítky skladem půl roku.Jsou v tom peníze,že jo?
To nicméně nevysvětlí neochotu a otrávený xichty. Já byl v týdnu pro jeden díl ve Fordu Homolka Děčín a na všech vystavených autech(asi 4 Fusiony, dva Focusy, S-Max, nějaký Fiesty, dvě Mondea atd.) měli cedule PRODÁNO.
Když ale přišel postarší pár a okukoval Fusiona, prodejce se jim okamžitě začal věnovat. A navíc inteligentně, co jsem měl možnost vyslechnout.
Když ale přišel postarší pár a okukoval Fusiona, prodejce se jim okamžitě začal věnovat. A navíc inteligentně, co jsem měl možnost vyslechnout.
Asi je to neomlouvá, ale vím, že VŠICHNI dodávají téměř výlučně vozy objednané konkr. zákazníky-právě proto, že je krize.Nikdo si moc nedovolí vyrábět příliš na sklad. Já čekal na Toyotu 3 měsíce a tím, že ji mezitím zdražili.Mně sice ne, navíc dali slevu (máme své individ.vztahy), ale auta jim chodí ve výbavách, barvách, motorizacích podle toho,jak kdo závazně objednal a vozy navíc jen symbolicky...Navíc se trošku čeká na šrotovné,ono nakonec bude i zde(je mi to fuk) a je přece z pohledu výrobce/prodejce netaktické zaplavit sklady auty,navíc v době dovolených...Já bych to udělal naprosto stejně.Obchod není charita,to si zase přiznejme.Je levnější pár aut neprodat jak mít desítky skladem půl roku.Jsou v tom peníze,že jo?
tak to je síla ;-\
Nevím, když máš hotovost, nestálo by za zvážení skusit DE nebo AUS?
Nevím, když máš hotovost, nestálo by za zvážení skusit DE nebo AUS?
AUStrálie je hrozně daleko a mají tam volanty na špatné straně...
😉
A v AUStrii je to proti DE zbytečně drahé...
Zkusil bych ty Němce, případně taky POLSKO! :-!
😉
A v AUStrii je to proti DE zbytečně drahé...
Zkusil bych ty Němce, případně taky POLSKO! :-!
Já vlastně ani nevím, jaký kód má teď ta Východní říše. My pro ni ve firmě užíváme prostě AUS - žišmarjá, snad pracuji na správných souborech >😒]
Polsko a Maďarsko je oblíbenou destinací autoturistů ze Slovenska, ty ceny jsou prej z jiné dimenze :yes:
Polsko a Maďarsko je oblíbenou destinací autoturistů ze Slovenska, ty ceny jsou prej z jiné dimenze :yes:
Ještě jestli to není nějaká "pražská" nemoc. Já se s takovým přístupem tady na severu nikdy nesetkal a osobní zkušenost mám s Fordem, Renaultem, Peugeotem, Suzuki, VW, Citroenem, Mercedesem a Škodovkou.
Na druhou stranu zrovna Peugeot-Citroen Domanský chválila moje sestra, který v Praze přes noc vymlátili obě přední boční skla a tenhle servis jí je v sobotu před polednem ochotně vyměnil. :yes:
Na druhou stranu zrovna Peugeot-Citroen Domanský chválila moje sestra, který v Praze přes noc vymlátili obě přední boční skla a tenhle servis jí je v sobotu před polednem ochotně vyměnil. :yes:
Myslím, že by to dnes chtělo nějaké pořádné slovo do pranice. Už ta okurková sezóna začíná nudit. Tak hošani, kdo se toho ujme?? >😒]
Na zhrnovacku málo napísaného. 😒 I ked téma je dostatocne kontroverzná, zrejme uz casto opakovaná a prezutá.
nemyslím shrnovačku, o tú sa já prípadne postarám. Myslím niečo vecné k tejto téme... 😉
Guru, guru, apoštol, Bravwo Porsche...... O.K. ? >😁
Zkus se tu rozepsat o státním podílu saské spolkové země ve VW. Pojďme zkusit třeba tohle téma. Co ty na to hombre??? 😉 Nech guru a apoštola panu doktorovi a pojď začít diskutovat na nějaké rozumné téma... 😉
no, vypadá to tak, že Sasko bude asi první stát, který (přes svojí firmu) umí hospodařit >😒]
Skoromonopoly jako ČEZ samozřejmě nepočítám :-!
Skoromonopoly jako ČEZ samozřejmě nepočítám :-!
Přiznám se Pierro, že o tomto tématu vím velmi málo. Zaznamenal jsem že existival (existuje) nějaký "VW zákon" o "ochraně" VW. (?)
Teď mě napadlo, jak "velký" vliv na chod VW má Sasko jako podílník ? A vztahuje se toto i na řízení VW group a nebo jen na VW jako automobilku ?
Jsou to věci o kterých jsem nikdy příliš nepřemýšlel.
P.S. Chtěl jsi slovo do pranice a "tamto" vždcky "zabralo" a někdo se chytil (i když pravda, copyright mi na to chybí)
Teď mě napadlo, jak "velký" vliv na chod VW má Sasko jako podílník ? A vztahuje se toto i na řízení VW group a nebo jen na VW jako automobilku ?
Jsou to věci o kterých jsem nikdy příliš nepřemýšlel.
P.S. Chtěl jsi slovo do pranice a "tamto" vždcky "zabralo" a někdo se chytil (i když pravda, copyright mi na to chybí)
už se těším, až Fiat spolkne Mercedes >😒]
A udusí se u toho... 😉
chlapci, chlapci, myslel jsem doopravdy něco k věci. Anebo čekáte na mariánka až to tu rozjede za vás???? >😒]
Jo jo, čekáme na jeho další lekci z novodobé historie mobilních telefonů... 😉
Takže kdo už máte tu novou plečku s dotykovym dysplejem??? >😒]
já mám parádní kousek s dotykovou KLÁVESNICÍ >😒]
A já mám zase věčně umatlaný displej od "dotyků" prstů už od prvního mobilu...takže "dotykový" displej pro mě nic nového dávno není...možná jsem ho vlastně měl jako jeden z prvních u nás... 😉
A já se nejradějí dotýkám své milé, nějaké dyspleje mě neberou >😁
Své milé...? Tak říkáš té své obstarožní Nokii 5110...? >😒]
P.S. Ty máš taky asi všechno s "tvrdým" co... i ten dYsplej...
P.S. Ty máš taky asi všechno s "tvrdým" co... i ten dYsplej...
Tu jsem nikdá neměl, nemá pro mě ty přijatelně kypré tvary, já mám T68i (krom jiných), ta má sexy tvary >😒]
P.S.: Tím "dysplej" jsem jen navázal na Pierra 😉
P.S.: Tím "dysplej" jsem jen navázal na Pierra 😉
N 5110 je mnohem kypřejší, než kompaktní E T68i... 😉
P.S. No jo Pierro, další tvrďák... >😒]
P.S. No jo Pierro, další tvrďák... >😒]
při téhle zprávě by záchranáři měli koho resuscitovat v okolí Mostu a na Navtechovsku >😒]
Tahle zpráva nemá chybu, chce to ale dobře ji načasovat, třeba tak na 1.4. 😉
Navtech by byl určitě rád - konečně by i to Punto s kterým jezdí do hospody bylo ze stejného koncernu jako to mlékárenské R-ko >😒]
Proč "mlékárenské"...? 😉
jednou mi nabízel džob u něj v kravíně, a prej že má jako firemní káru R-ko. Bohužel mi ji nechtěl půjčovat, takže přišel o potencionálního zaměstnance roku ještě dřív, než jsem mohl jeho eurodotační superfirmu učinit bezkonkurenční jedničkou na trhu >😒]
Tak to mi asi chybí základní info..., nevím totiž vůbec v jakém oboru Navtech podniká... 😉
to je mi taky záhada - nabízí džob v kravíně a na druhou stranu tvrdí, že celý 90tky lítal 3-4 týdně PHA-Brno po D1 s Ducatem >😒]
Asi nějakej velkokapitalista co to má rozjetý na víc stran >😒]
Asi nějakej velkokapitalista co to má rozjetý na víc stran >😒]
Chytnul bych se toho, ale nemám čas, zařizuju veřejnou sbírku na podporu Rendlíků >😒]...
jo hochu, to ale musíš kupovat opravdivý Rencky a ne jako Avantime ty angličáky >😒]
Tak to bude chtít celostátní sbírku, něco jako třikrálovskou... a nakoupené kusy pro jistotu necháme rovnou na šrotovné až Áda netrpí depresemi, že do něj narazí nějaký Rendlíkář s neovladatelným autem >😒] >😁
Takže navrhuji buď😒br />
obměnit repertoár a vymyslet nějaké nové šlehy
nebo
vyhledat odbornou pomoc
😉
Áda se teď vyházel z peněz, to víte, TDI není zadarmo, nebyly by tam nějaký hadry bez doplatku? 😉
Ach jo, mám pocit, že choroba postupuje.