Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi SQ5 TDI: S dvojitě přeplňovaným šestiválcem o výkonu 230 kW (video)

Ingolstadtské SUV s dvakrát přeplňovaným turbodieselem se nakonec přece jen jmenuje SQ5 TDI.
Zpět na článek
Avatar - Dinar
20. 6. 2012 08:16
Re: SUV
Zaháníš se do kouta, doporučuju si nějaké aktuální velké suv projet, můžu tě ujistit, že např. v X5 se ve ventilovaných sedačkách s masáží, dofukováním bočnic, ohybatelnou horní částí opěradla sedí naprosto stejně komfortně jako v těch se stejnými funkcemi v pětkovém sedanu. A pokud bych se držel bmw, pak i vzadu se v X5 sedí lépe než v pětce už pro možnost zasunout chodidla pod přední sedačky. Jinými slovy honíš psa za ocas, přednosti klasických karosářských variant oproti suv nejsou v těchto třídách v komfortu.
19. 6. 2012 14:50
Re: Traktor
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
19. 6. 2012 14:43
Re: SUV
Tenhle topic začal o tom, jak se bezvadně v SUV cestuje. Mám za to, že se cestuje vpředu i vzadu. A sedačky jako v autobuse jsou i vpředu...
Avatar - Dinar
19. 6. 2012 13:18
Re: SUV
O pár řádků výše píšeš, že ty auto řídíš, zajímá tě jako řidiče, teď čtu o zadních sedačkách. Měl by sis ujasnit, o co ti jde.
19. 6. 2012 11:47
Re: SUV
SUV nemá a nikdy nebude mít ovladatelné sedačky vzadu tak jako to nabízí limuzína, v SUV vzadu se prostě sedí jako v autobusu, je to prostě opruz.
Avatar - Dinar
19. 6. 2012 11:01
Re: SUV
Principielně souhlasím, hlavně s tím vzduchem, na druhou stranu nezapomínej na větší zdvih pružení esúvéček a vyšší profil pneu při stejném průměru ráfků, dnešní limuzíny lux. segmentu na sedmnáctkách nejezdí. V reálu komfort srovnatelný je, sám dám také přednost klasiké karosářské variantě, ale dělat z velkých suv kostitřasy, je nesmysl. Taková jízda po dálnici je v cayenne nebo X5 stejně komfortní jako v ekvivalentu vyšší střední nebo lux. segmentu s výjimkou aerodynamického hluku, to je v tomto směru jediná výraznější slabina esůvéček.
Avatar - MarTin1
19. 6. 2012 00:48
Re: SUV
Limuzína či obecně sedan bude VZDY komfortnější než SUV... vzhledem k tomu, že u SUV je vyšší těžiště a podvozek musí být tužší, navíc valná většina SUV jezdí na 18-19" kolech či víc a to je zabiják největší..... vzduch nevzduch, navíc absorbce krátkých nerovností není zrovna u vzduchu ideální, dobře vyladěnej standardní podvozek si s krátkýma nerovnostma poradí lépe..
Avatar - Johny.Rico
18. 6. 2012 21:05
Re: Tak zaprvé:
I ten normal TDI zní velmi dobře. No a ta úprava je vskutku parádní! :yes:
Avatar - Johny.Rico
18. 6. 2012 20:59
Re: Tak zaprvé:
Kdybys ty tak věděl co kážu a piju ty japonskej zabedněnče >:D

To už dávno není moje vysněné auto, prostě tu na profilu nesedím a neaktualizuji ho, tak se omlouvám :-) Je fakt, že to pak povede k takovým to trapným rýpům, co? :-)

Já se orientuju trochu jinak v tomto pohledu, na rozdíl od tebe :-) Ale chybu uznávám, měl už bych to asi předělat :yes:
Avatar - Sysoj Psojič
18. 6. 2012 20:56
Re: Tak zaprvé:
Takhle má znít turbomotor [odkaz]
18. 6. 2012 19:01
Re: Tak zaprvé:
Když stojím na světlech na volnoběch a klepe mi tam turbodehet, tak to není čistý zvuk motoru?
18. 6. 2012 18:25
Re: Tak zaprvé:
člověk, který do svého vysněného auta napíše: Dodge Ram SRT 10 píše, že do SUV benzín nepatří :yes:
18. 6. 2012 14:10
Re: SUV
Jedna věc je jak se v nich jede (jako spolujezdec), druhá jak se řídí. A tady prostě bude vždycky sedan/kombi mít navrch... a já auto řídím, takže pro mně SUV nikdy nebude lepší než "osobák".
18. 6. 2012 14:07
Re: Hybrid...
No to nemusíš :-) Ale lidi co předjíždějí 140 někoho,kdo jede 139 taky zrovna nemusím :no: Jen jsem se snažil říct,že když už někdo někoho předjíždí,tak to má udělat co nejrychleji...
Avatar - KANKUNEN
18. 6. 2012 13:32
Re: SUV
Neměl jsem rozhodně na mysli srovnávat třeba Q5 třeba z A6. Asi tak, v Q5 je dostatečné ticho a 3,0 tdi má síly tolik, že se ti prostě jede příjemně. Jen jsem nepoznal žádný rozdíl jestli nastavím tlumiče na komfort nebo sport.
18. 6. 2012 12:56
Re: Tak zaprvé:
V běžných autech tak jako tak neslyšíš čistý zvuk motoru. Jsou to akustické hrátky. Nejsem si jist, jestli by to zvládli mechanickou cestou, elektronika navíc umožňuje měnit agresivitu zvuku v závislosti na zvoleném jízdním režimu (v individuálním si samozřejmě můžeš vybrat). Je zodpovědný za změnu harmonie, aby byl agresivnější - nic nepřidává, ani neubírá, jen moduluje. Milltek by měl být mechanický.
Avatar - guze
18. 6. 2012 12:55
Re: SUV
Ano, velká SUV dokáží nabídnout srovnatelný komfort s limuzínami, ale myslím si, že to zvládne spíš. Q7, GL, ML, Range Rover než Q5, X3, GLK atd.....
Avatar - Dinar
18. 6. 2012 12:46
Re: Tak zaprvé:
Za sebe říkám, že tohle je první počin, který mě přivedl na úvahu o pořízení dýzlu. Důvody jako dynamika a spotřeba už hovoří celkem jasně delší dobu, ale ten zvuk, to byl pořád nepřekonatelný blok. Tahle udělátka by to mohla změnit, osobně je mi jedno, jestli je to přirozený zvuk motoru nebo je "dodělaný" nějakým rezonátorem, zní to dobře a o to jde.
Avatar - Dinar
18. 6. 2012 12:43
Re: SUV
I kdyby myslel, měl by pravdu. Dnešní velká suv nabízejí komfort srovnatelný s vyšší střední své značky, v některých aspektech i lux segmentu (vzduch pérování například). Jde o to, že je třeba oddělit vlastní preference od obecného hodnocení. Osobně si vždy raději pořídím sedan, ale naprosto chápu preference vyššího posazu některých řidičů... a jak je vidět, je jich dost.
18. 6. 2012 12:42
Re: SUV
Napiš Audi. :-) Říkali, že A8 Avant dají do nabídky, pokud se jim podaří prodat alespoň 10 tisíc kusů ročně.
Avatar - guze
18. 6. 2012 12:37
Re: SUV
Každý není cukrářka a nemá z o půl metru větší výšky sezení mořskou nemoc. To, že řekl, že se v SUV cestuje parádně, asi nemyslel ve srovnání s luxusními limuzínami.....
18. 6. 2012 12:14
Re: Hybrid...
V levém pruhu budu tak dlouho, jak je nezbytně nutné k tomu, abych se dostal před auto, co je zrovna teď mnou předjížděno. Pochopím, že na mě někdo decentně blikne, kbybych jel v levém kilo, ale když jedu tachometrových kiločtyřicet a přiletí za mnou nějaký trpišovský, který do toho všeho koumá, esi bych se nedal předjet středem nebo ještě víc zleva, k tomu bliká, troubí...nezlob se na mě, taky někdy pospíchám, ale jako úplný vocas se u toho chovat nemusím, ne?
18. 6. 2012 12:02
Re: SUV
SUV cestuje parádně? No já ti nevím čoveče, na A8 v longu nebo Lexus LS Wellness se určitě nechytá. za mně chybí v nabídce nějaká vlajková loď v provedení kombi. To by mně oslovovalo.
nepotřebuju jezdit o půl metru výš než ostatní, mám z toho mořskou nemoc:-)
18. 6. 2012 12:00
Re: Hybrid...
Tak pokud už tě musí vyblikávat z levého pruhu,tak už jsi tam asi moc dlouho,což znamená,že tam nemáš co dělat,ne? ;-)
18. 6. 2012 11:51
Re: Hybrid...
Hodně provokativní auto, ale lidem, co si ho koupí (a že jich bude), to je stejně úplně jedno, nebo jim o to dokonce jde. Dokaď mě nebudou vyblikávat z levého pruhu, ať si jezdí v čem chtějí, klidně v tomdletom (pro mě) nesmyslu.
18. 6. 2012 11:33
Re: Tak zaprvé:
Ten original zvuk mi pripomina Tatru 603 :-) Ta akurat mala este hlbsi zvuk a doraznejsie to v nej bublalo :-) Ale inak zaujimave, take neopocuvane.
Avatar - KANKUNEN
18. 6. 2012 11:19
Re: SUV
Není problém SUV, že nejsi schopen pochopit k čemu jsou určeny. Cestování autem nejsou závody a v SUV se cestuje parádně. Já mám normálního kombíka a SUV zatím ani neplánuju koupit, ale že má spoustu výhod se nedá okecat.
18. 6. 2012 11:10
Re: Tak zaprvé:
Audi dává k 230 kW TDI elektronický rezonátor. Sice to pořád zní jako diesel, ale už méně.

Namátkou: [odkaz] [odkaz] Posuď sám. Milltek zní zajímavě (na diesel) - [odkaz] [odkaz] Ale benzín to pořád není.

4 koncovky jsou spíš signaturou S modelů než co jiného. RS mají dvě masivní oválné.
18. 6. 2012 11:01
Hybrid...
... :no: ...je nesmysl pro nesmyslné lidi. A auta jako SQ5 to jasně dokazují. :yes:
18. 6. 2012 10:57
Traktor
V doplnkovej vybave by malo figurovat tazne zariadenie aj s hydraulikou a bol by z toho skvely rychlotraktor pre malych gazdov. [odkaz] >:-[]
Avatar - Johny.Rico
18. 6. 2012 08:40
Tak zaprvé:
Chválím konečně rozhodnutí dávat do SUV diesel, i když se jedná s rádoby sportovní verzi. Benzin tam prostě nemá co dělat. Jen se podívej na zrychlení... 5,1! To nepojede, ale poletí :-!

Zadruhé - ty 4 výfuky by si teda u dieselových verzí jako jedinou věc odpustit mohli. K dieselu mi to nějak nesedí, ale většina kupujících to určitě nebude brát jako výsostné postavení benz verzí, takže vo co de? Taky dobrý tah z pohledu kupujících.

Poslední věc: až vychytají zvuk - a jakože ho vychytají, protože dávat do RS a M verzí od Audi a MBW resp. vytvářeč zvuku, do dieselu to bude jen otázkou času. Ale i bez něj mají V6 výborný zvuk. Prostě benzin do SUV nepatří, tečka.

P.S.: Chtěl bych se s tím projet...
18. 6. 2012 08:33
SUV
s dvojitým přeplňováním a 3x sníženým podvozkem kvůli sportovnosti. To poletí přes městské obrubníky jako drak. Co dodat.... :no: >:D