Za ty prachy by to byla lákavá volba. Jen ten motor... no... jet nakonec jede, ve vyšších rychlostech je tichý, jen to spíše jede jak 80 kw a ne jak 100kw.
Jedna se o stranky viz. odkaz kde je to sice podminěno vykupem auta což je samozřejmě past pač za vykoupene auto určitě zakaznik nedostane adekvatni častku. Ale jde to udajně i bez toho vykupu a realně se lze dostat na 390tkč.
8G jsem měl ve vyběru ale celkově jizdně docela zklamani. Utlumeni,komfort a celkově jizdně podvozek byl pro mě docela šok na to že jsem seděl v Hondě.
Ze Civicu se stal úsporný stěhovák, skvělý konkurent Octávie, sport u něj lze (díky normám EURO) hledat pouze v dieselu (ať to zní jakkoliv absurdně). Ikdyž jak to, že třeba Toyota/Subaru, nebo Renault udělají výkonný a živý motor (myslím teď atm. dvoulitry), který plní dnešní normy EURO, ale Honda, proslulá fantastickými zážehovými motory, toho schopná není? Snad přijde s něčím novým a dobrým a nezahrabe se ve slepé uličče úspor a ekologie. A s tou výbavou souhlasím, na holoverze je tu Škoda, na levná vozítka Fratíci (italové) a Honda má smysl až v lepší výbavě. Díky za upřesnění toho podvozku, nebyl jsem si prvně jistý, jak to autor myslel ;-).
Letajici koberec.Předchozi 8g je trakař a to snad ještě většiho razu a odhlučněnim taky na třidu hruza. 9g podle všeho zapracoval na podvozku s jednoduchou zadni napravou nejlip jak jen šlo.
Tak pokud se jedná o tento článek, tak Civic nemá moc šanci, pokud vím, tak nejlevněji je za nějakých 340t kč s dýchavičnou 1,4.
Civic má více problémů. Relativně s cenou. Pokud člověk chce levné auto, tak má na výběr základní výbavu, ale jinak dost chabou 1,4 benzín. Pokud chce slušnou výbavu, tak za 450t je výborně vybavená verze Sport s 1,8. Ale ta 1,8 nejede nijak extrémně dobře, hodně ji zabíjí dlouhé převody, takže žádný závodník to není. Třeba Fiatí 1,4 T 88 kw rozdrtí kdekoliv. Hodně slibně zní připravovaný diesel 1,6, ale prý cena nebude nízká, prý vyšší než za 1,8 benzín, takže vyšší než konkurence. Z druhé strany s jednosmou je to pořád levnější než Octavia.
Výhodami Civicu je podvozek, ten prostě na to, že je to jen torzka, je výborný. Konečně je pohodlný, dobře sedí a to i na 17". Nemám žádné výhrady. Taky je kultivovaný, má dobré řazení. Co mi vadí je posaz. Díky nádrži pod sedadlem řidiče nejde dostatečně snížit sedadlo, což je na tuhle třídu trochu škoda. A trochu méně je i místa vzadu nad hlavou
Renault do 5hb ani teď a ani v minulé generaci nedával nejvíce místa ve třídě. Drží se logiky, že rodina s dětmi si má koupit jeho trochu dražší Scénic a případně když už, tak alespoň kombíka.
Mám pro testování trasu. Jel jsem s ní Bravo, které je prostě vyloženě tvrdé a uskákané, to bych asi na delší cestování po našich (ne)cestách nesnesl. Ve stejném místě jsem třeba jel i nového Civica a je to asi jako trakař verzus let na létajícím koberci. Megane je měkčí, hlavně na běžném podovozku na 16" kolech. Pokud nějaký prodejce zvolí k prezentaci GT podvozek na 17", který sice lépe sedí v zatáčkách a má lépe naladěné řízení, tak musí pro svou prezentaci vybírat méně hrbolatý úsek. Ale kombinace 1,2 TCe a 16" je plavný, hlavně v kombíku.
Místo vzadu na kolena je o pár cenťáku v Meganu lepší, ne o moc, ale je. Není to luxusní prostor jak v 308 nebo C4, to ne. Hodně dělá optický dojem ze svažující se linie oken.
Možná tak Megane se starou 1,6 16V, s novými 1,6 dCi a hlavně 1,2 TCe je skok obrovský. Bravo s 1,4 T má krásný zvuk motoru, to se musí nechat, vlastně nemá konkurenci, ale nejtižší není, hlavně od kol by se to dalo vylepšit. Má své roky...
Roomster je určitě dobrá volba pro rodiny s dětmi, protože pro ně jsou zadní sedadla dostatečně široká. Až ale děti dorostou, nebo přerostou, veškeré pohodlí vzadu končí. Nechápu výrobce, že neudělal 4 místnou verzi, úchyty na sedadla vzadu na toto provedení jsou, pouze udělat jiné, šiřší sedadla. Pak by to opravdu byla "místnost s křesly" a konkurence by se jen těžko hledala.
Přesně tak.
Já jsem koupil auto střední třídy za 160 tisíc (5let, 110 tisic najeto): Rover 75 kombi, 96kw v naftě (motor BMW), super výbava (metalíza, automatická dvouzónová klima, el. okna, dešťovej senzor, tempomat, přídavné topení, Al kola, parkovací senzory, zatmavovací vnitřní zrcátko, vyhřívaná vnější zrcátka... a hromada dalších věcí, nemluvě o 8mi airbagách) a známej koupil ve stejnou dobu Chevrolet Aveo 1,2 62kw v benzínu a výbava: 2 airbagy, manuální klima a to je snad vše... cena: 200 tisíc. Jezdíme 3 roky, já mám nalítáno 60 tisíc km a do auta jsem během provozu vrazil o 20 tisíc víc, než on, tudíž mám zatím ještě o 20 tisíc víc uspořeno a představa, že jezdím s tou plechovkou tolik km, mě zabíjí, protože to je rozdíl několika tříd, nesrovnatelné svezení, praktičnost, prostornost, pohodlí, bezpečí... A to nemluvím o tom, že mi to žere míň!
A teď ta otázka: Proč kupovat nové, pokud nemám na pořádné nové?
Taky pravda s tim prostorem vzadu.Bravo sice pusobi stisněně ale mista je tam teda vic než v Meganu ktery patři zadnim prostorem ve třidě k těm nejmeně štědrym. Ja přijel do Renaultu na salon Focusem I a tam je vzadu subjektivně vice mista než pravě v tom Meganu. A Megan rozhodně neni plavny ale komfortnějši než Bravo je.
Megane bude jednoznačně plavnější, neříkám, že ne.
Co se týče prostoru, tak právě vzadu Megane HB je subjektivně mnohem stísněnější. Combi jsem neřešil, ani bych combi znova nekupoval. Ze zkušeností naší rodiny je to zbytečná vstupní ivestice i zbytečné decilitry spotřeby navíc. Ale proti gustu...Celkově se mi právě Bravo a Megane líbí nejvíc z nižší střední.
Megane je rozhodně vzadu prostornější, v kombíku tak minálně o třídu, je daleko lépe odhlučněný a neskáče tolik na nerovnostech jako Bravo. V čem je Bravo lepší, to je řízení a současná nabídka 1,4 T načež nemá Megane po faceliftu a přerušení dodávek 1,4 TCe odpověď.
by bylo vykašlat se na rodinu a koupit si nějaký vůz (nejlépe německé provenience) s takovou spotřebou, že budou kamarádi v hospodě protáčet oči. Ale teď vážně, než ze mne zase začne mluvit mládí - pokud nechcete vypadat, jako že máte nejlepší roky za sebou, tak volte Ibizu. Vypadá mladistvě, je to koncern (takže kvalita zaručena) a v podstatě to není ani tak časté auto na českých silnicích, takže se vám tak rychle nezají. Měl jsem jeden čas Seat Altea a až na motor (1,6 75kw) jsem byl se vším spokojen. Volil bych pro Ibizu asi zaději 1,2TSI, ale ten se nejspíš už nevejde do cenového limitu.
Ostatní vozy:
Škoda Roomster a Fabia - klasika, česká šeď, z touhy po individualitě bych si toto auto prostě z principu nemohl koupit - ani kdyby bylo skvělé
Citroen C3 Picasso - je to asi věc názoru, ale mě to auto připadá ohyzdné (tady je zase té individuality možná moc ;-) )
Renault Fluence - nepřipadá mi vyloženě špatný, ale trochu bych se za tu cenu bál kvality
Samozřejmě. Tenhle článek i diskuse jsou spíše o osobních preferencích podložených nějakými logickými předpoklady. Mě Megane nepřesvědčil prostorem, Golf cenou, asijské vozy designem i cenou, C4 převodovkou, Focus celkově...a tak bych mohl nižší střední pokračovat dále. Potom je zde samozřejmě konkurence z řad menších automobilů combi, které kontrují zavazadelníkem. Jak jsem ale uváděl, rozhodování podle zavazadelníku u mě nefunguje (350l+ stačí)
Vzhledem k návštěvnosti tohoto serveru sem určitě chodí i tací, kteří tomu zjevně nerozumí. Ostatně jsi tu taky, takže vítej.. Na úvod doporučuji se vzbudit, usnul jsi pravděpodobně nekdy v 80.-90.letech a ono máme 2012.
Pokud posuzuješ všechny Renaulty podle své zkušenosti s 19kou či starými Lagunami, pak se není čemu divit.
O kvalitě Fluencu nikdo kdo o něm ví více nepochybuje, není to nejpropracovanější zázrak pod Sluncem, ale pokud jsi klidný defenzivní řidič, nevadí či naopak vyhovuje ti sedan, pak s tím autem nevidím problém. Prostorné, docela pohledné, dobře zpracované, s 1.5 dCi velice úsporné, kultivované a relativně technicky jednoduché.
Pro upřesnění, nejsem Renaultista. Z vybraných aut bych pro zadaný účel volil asi Roomstera, ale tam mi vadí motor, což je pravě ten případ o kterém jsi se mylně zmínil u Fluenca a to sice, že hrozí velké sypání peněz do TSIčka. S těma slyším o nákladných problémech (vesměs totožných) hned z několika stran. Takže raději vlastní (odlišná) volba či ryze z ankety pak autobus :-)
Není to na závodění, ale díky odstupňování převodovky s Bravem předjíždění není problém. Ztrácí dech v dlouhých dálničních stoupáních při rychlostech kolem 130ti (nízké otáčky). Při 160ti ale nemá problém. Bravo je tvrdší, ale absolvoval jsem v něm už několik více jak tisícikilometrových cest bez pocitu diskomfortu.
1.4T katapultuje cenu o nepříjemnou sumu výš. Škoda. Ani spotřeba potom nebude 6ti litrová. 1.4 16v pro běžného českéro řidiče postačí. Většina lidí jezdí kolem komína, občas po okreskách na chatu, v lepším případě jednou za rok na dovolenou.
Ve světě motorů psali "spolehlivý ale malý". Tenhle výrok je hodně zavádějící, protože sám mám 185cm sednu si za sebe bez jakéhokoli kontaktu s předním sedadlem (u spolujezdce dokonce s nataženýma nohama). Šířka interiéru je vynikající (napomáhá tvarování výplní dvěří, které dovolí mít loket opřený o polstrování loketní opěrky na dveřích a držel volant)
Volil bych Fiat Bravo My Life. Solidně vybavené se spolehlivou 1.4 a 6q. Spotřeba se drží právě na 6ti litrech, zavazadelník (i přes svůj ne úplně praktický vstup) pojme 400 litrů. Pro 4-člennou rodinu úplně dostatečné. Na tahání pytlů betonu a zahradních obrubníčků existuje tažné.
Samozřejmě, IP adresy se z registru vymažou, tak je to běžné. Prostě nemáš připlacenou svou IP a máš * internet. Dnes už 256 kbit/s není žádný zázrak, to mi věř, dnes to frčí na 100mbit/s.
Ano, závidím ti to, co mám sám v autě ¨... a navíc mám ještě i motor >:-[]
Jj, hned jsme tam jeli a podle pohledu z venku jsme hned vše poznali >:D Prodejce byl vůl... sotva jsme se zeptali na možnost LPG, tak nás div neseřval, že to můžeme autu vůbec udělat a kdesi cosi. Zajímavé je, že v Brně Renaulty přestavuje rovnou prodejce se zachováním záruky auta a motory jsou na to přímo dělané... no prostě bych tam už podruhé nešel. Jediný solidní, kdo v tom podniku je, je servisák, ale to musíš přímo za ním osobně, ne přes příjmacího technika.
možná PROTO, že kvůli výrobní lince ten podvozek zůstal sice úzký, ale VŠECHNY komponenty NOVÉHO podvozku z Ibizy BYLY už do podvozku ZAKOMPONOVÁNY :-)8-s:-! >:-[]
Jistě si važil cestu a posadil se do uzamčeneho auta a prohledl uzamčeny kufr. >:-[]
Mimochodem v tomto čase tam postava Duster takže jestli maš zajem >:-[]
Vlastně z toho důvodu jsme nezůstali u Renaultu a přešli k Peugeotu, prodávající byl tak neochotný, že nás to odradilo. Na otázku, jestli tady mají předváděčku Clia Grandtour nás poslal si jej prohlédnout do Elánu... 8-s
Automat se dá pořídit kolem 310 000? Tohle jsem nedávno pořizoval ve FIORINO jako robotizovanou převodovku a realita je jiná - příznivější než to co píšou testovací novináři.
Po skúsenostiach už nie. Ak sa len trochu dá, tak auto zásadne nové. A jak tak pozerám cenník, už aj Kangoo sa dá kúpiť do 300, v základnej výbave dokonca aj s dieslom.
Dva dospělí, dvě děti, jeden kočárek. Taková rodina si musí koupit MPV nebo skutečně velkého kombíka. Do 300 se stejně nevleze, jedině, že koupí ojetý.
Článek je jen taková letní vata pro nemyslící. Za mě nebudete mít výdělek za zobrazení reklam, blokuju co jde.
Přesně jak zde bylo již zmíněno - absolutně nechápu nezmínění Dacie - jasně Logan prochází generační obměnou, ale za 300 se sežene celkem vybavený Lodgy, který strčí zmíněné modely do kapsy. Pokud by člověk nechtěl MPV jako Lodgy, tak bych šel do Fluence, který nabízí lepší výbavu. Zbytek mi přijde jako taková druhá (neprimární) auta...
co ti sibe, ved nema makcene plasty a dizajn od jezisa. To sa prave nosi, takze fabia2 s dvojrocnou zarukou, do ktorej si nemozes obliect hruby kozuch, lebo sa uz dovnutra nezmestis vyhrava na plnej ciare.
dokker sa este nepredava, ale za 305 000 je lodgy vo verzii artica a 1,5dci 66kw jednoznacne najlepsou volbou pre racionalne uvazujucich ludi. A ak sa pocka este mesiac, tak s motorom 1,2TCE 85kw to bude este lacnejsie.
Nabuduce pls nahrnut do vyberu aj dacie.... ci treba dat sance aj inym automobilkam, tak dacie radsej vypustime?:-))
Neboj, kritizovať Tvoj výber budú len:
1. tí, čo im práve skončila škola a cez prázdniny sa tešia na nový vodičák, mysliac si, že auto pod 300 kW (ktoré majú ako screensaver) na ceste nemá čo robiť.
2. GTI.
To ustojíš. ;-)
jde vidět že jsi v ní neseděl byl jsem v té nej a už to za něco stálo krom toho
do fokuse neposadím 6-7 lidí kufr je malý na mé potřeby a nehodlám připlácet za pojistku proti krádeži což u Logana nehrozí zas až tolik.
a znám několik lidí co ji mají a jsou spokojeni.
P.S.: motor, brzdy , kastle, volant jsou věci co tady jezdí už od 19.-tého století, pytle, aut. klíma, abs, rádio s cd už tu je taky z minulého tisíciletí.
to mají i ty auta nahoře v posledních 12-ti letech se oběvila akorát detekce pruhů vzdálenosti a park asist. což jsou věci které v autě nechci ani zadara
a ani jedno z výběru to taky nemá tak co meleš
Logan arktica je v plné palbě i několika příplatkovými položkami stále pod 300 000
Chtěl jsem ho kupovat leč mi nedali splátky a 40 000 na ruku jsem neměl takže mám ojetinu jiné značky
Jinak např. Hyundai i30cw ve srovnání s Renaultem Megane Grandtour [odkaz] - tady taky vyhrál spíše Hyundai a redakce uzavřela: "Na místě hlavy české rodiny bychom koupili Hyundai..."
Podobně, za ideální rodinné kombi, jej označil i kaleidoskop: [odkaz]
Tak nevím nevím... z onoho rigidního výběru zde, bych volil nejspíše poněkud bizarní Roomster. Ale jinak bych raději šel do staršího (avšak zcela nový vůz!) Hyundai i30cw. Proč? Vlezu se ve skvělé výbavě do 300.000,-. Dále: pro rodinu ideální vůz; a to po všech stránkách (prostor uvnitř, poměřte si to...) - především bezkonkurenční místo pro posádku vzadu + nízká okna (děti vidí ven; jinak mám 4 děti, vím o čem mluvím...). Místa v zavazadlovém prostoru habaděj! A spotřeba: uvádí se mimo město (1.4) 5,3; kombin. 6,3. Mám Hyundai i30 1.4 (2009) a spotřebu po 70.000 km 5,9. Takže se dá vlézt do onoho limitu. Tady je konkrétní akční tip: [odkaz]
!!!
Jinak podobné volby řešil nedávno můj známý: od Renaultu, přes Citroen, VW, Astru došel jasně k Hyundai i30cw (v červené barvě, plná výbava, litá kola a hluboko pod 300.000,-). Tady opravdu není moc o čem...
ix20 je skutečně při takto nastavených parametrech jedním ze žhavých kandidátů a prodeje to jen potvrzují. Trikolor přináší slušnou výbavu a vzhled považuji za vcelku zdařilý. Vnitřní prostor je při těch rozměrech vyloženě luxusní, no a jízdně to tedy není nic moc, když to napíšu kulantně. Ale tady jde opravdu hlavně o peníze a na tom není nic špatného.
Díky za zajímavý odkaz. Taková pětičlenná rodina, která bude jezdit z velké části plně naložená, by potřebovala vědět, kolik bude jejich auto žrát takto. Pak by se některá z vybraných úsporných aut asi ukázala v jiném světle.
Tak stejné zadání na koupi auta jsem řešil před 4 měsíci a skončil jsem u Hyundaie ix20. Stál rovných 250k. Nejsem závodní pilot takže 1.4 motor stačí a ten vnitřní prostor je k nezaplacení :-)
:yes::yes::yes: Tomu říkám názor nekompromisního otce rodiny . Já to tak udělal , koupil jsem Logana , místo rezervy mám nádrž na " zkažený vzduch " takže spotřeba v přepočtu na benzín 4,5 L , nikdy jsem kočár neskládal - jen otevřu vzadu vrata a pošlu ho tam , na otázku dětí či manželky : " mohu si sebou vzít kamaráda , psa , kolo , polovinu koupelny a třičtvrtě šatníku ........... " vždy a bez rozmyslu odpovídám ANO :*) Logan MCV namá ve své třídě konkurenta . :yes::yes::yes:
To nic ja jsem dneska taky pěkně mimo z těch hicu. Nejraději bych se nechal naložit do nějakeho mraziciho boxu. Možna pujdu spat do auta kde sice neni takove pohodli ale klima to mnohokrat vynahradi. :-)
Viděl bych to podobně. Cruze je dost přerostlý HB, skoro liftback. Má 413 l pro bagáž, což je na úrovni menších kombíků. Ta spotřeba bude při naložení rodinou obdobná nebo i nižší.
Lineu však osobně ne.
No pravě tam jsem byl v kontaktu s jednim p. a ten byl docela dost neochotny a pak s jednou s. kde už to bylo lepši nicmeně celkově vzato spokojeny jsem moc tedy nebyl. Řešilo by se to navštěvou jineho salonu.
Co se kol tyče tak ja mam sice rad rychlou a svižnou tedy "sportovnějši" jizdu ale u nas diky cestam upřednostnim raděli menši kola.
Takže ceníková cena za Bose 1,2 TCe 379 900 kč, od toho odečti 15 000 Kč aktuální slevu na 1,2 TCe a jsi na 364 900 Kč + 25 200 Kč xenony a jsi na 390 100. Na kombík se dává sleva tak cca 30t, na hatchbach to bude podobně... a jestli ti přendají ta kola, to nevím. Osobně bych si je tam nechal, protože jediné šestnáctky co mají, tak ty vůbec nesedí k bílé, ale je pravda, že se 17" je to o něco tvrdší. Jel jsem s 1,2 TCe na 17" na sportovním podvozku, dalo se to, i když by to mohlo být lepší...
No a taky je otázka, co konkrétní prodejci. Já byl u dvou v Brně, ale vím, že zrovna ten u tebe v městě, toho moc nemusím...
myslím si že cruze je mnohem plnohodnotnější auto než sockoverze fabie-dá se říct že je plnohodnotnější než jakákoli verz fabie ;-) kdo seděl a svezl se tak ví že cruze je low-end pouze jménem-naštěstí, jinak je to za ty peníze velmi solidní auto
souhlasím: kdo má rodinu a k dispozici cca 300 tisíc rozhodně udělá lépe s ojetinou: ono když člověk ví kde a jak nakoupit: není problém koupit 1-2 letá auta která mají najeto do 30-40 tkm...je to rozhodně lepší než sockoverze koncernových nebo korejských malých vozů
Treba u citigo se psalo, ze tyto bocni airbagy jsou unikatni tim, ze jsou podobne jako u kabrioletu, a chrani i hlavu, u fabie to treba nepisou, u Pola zase ano.
Ja auto mam takže tě zklamu. Byla to spiš takova představa co by kdyby. ;-)
Každopadně alespoň vim že lze s cenami Renaultu něco dělat což ještě před par lety nebylo teměř možne. Hlavně jsem dost zvědav na tu novou 1.2 TCE jak se bude jevit v praxi jak u uživatelu tak v ruznych testech.
Treba VW pise bocni airbagy s ochrannou hlavy a hrudniku na prednich sedadlech, ale Renault to u Clia nepise, tak nevim.
Ale kdyz tam prihodim tempomat za 8 100,- ESP za 8 100,- predni mlhovky za 4 100,- a zatmavena bocni zadni okna za 2 500,- tak i se slevou od prodejce jsem na 250 000,-
Fabie Champion je dobra nabidka, ale priplatek za ESP je 16 800,-
protože dacie logan i když je nová tak je technicky někde na začátku tisíciletí, o kvalitě interiéru a podvozku nemluvě-současná dacia logan prostě plnohodným autem není a kdo má na logana udělá lépe s dvouletým focusem nebo golfem ;-)
Ja se ptam mimo ramec teto 300tkč kategorie. Kombik opravdu nevyužiju a litry navic zbytečně tahat je hloupost. Na vzhled taky prdim a nemam problem ani se vzhledem HB. Ja kupuji auto prakticky a dle potřeb a ne podle toho že tenhle kousek se mi vice libi. Takže proč zbytečně vic mrhat prašulema tam kde neni třeba. Pak tu mame stabilnějši vs ovladatelnějši a přehlednějši. Navic lehči a z toho plynouci dalši vyhody.
No každopadně tohle je pěkna cena a jak pišeš srazit cenu dolu jde.
Takže koukam,stale koukam a......vybrano. >:D
Libil by se mi Megane 1.2 TCE Bose+xenony a toť vše. Shoď te mi ty 17" šlupky a dej te mi tam něco z těch 16". Cena 350 max 355tkč a mužeme sepsat smlouvičku. :-)
Výborná cena. Řešil jsem primárně něco kolem těch 300. Nicméně tohle je hodně dobrá nabídka. Pro mě má dva háčky:
1.) Mě se současné Clio hodně nelíbí. Jak exteriér, tak interiér
2.) Zrovna mezi B a C segmentem se mi subjektivně zdá být veliký rozdíl - nechci to nějak extra vypisovat, auta C segmentu mi přijdou "dospělá", vhodná jak do města, tak na rychlé dálniční přesuny. (ale cenový rozdíl je v případě Clia a Meganu odpovídající rozdílu mezi těmi vozy).
Boční bagy hlavu částečně chrání, dnes jsou již hodně velké. Ale hlavové je nicméně vždy lepší mít než nemít ;-)
Každopádně pokud je cena toho Clia taková, je to velký soupeř např. FII, kterou vybral pan Vaverka.
když chce někdo auto od koncernu co za něco bude stát tak si musí připravit alespoň půl mega za solidně motorizovanou a vybavenou octávku případně golfa/jettu, jinak prostě nemá smysl kupovat koncernové malé auto s mrzkým motorem a v základu
kdybych měl rozpočet do 300 tisíc tak bych zřejmě sáhl po chevroletu cruze 1.6 LT za 308 tisíc to vychází pro menší rodinu jako nejlepší volba: plnohodnotný motor který na rozdíl od TSI zřejmě déle vydrží, bude mít dostačujících 91kW pro klidnou až mírně-svižnou jízdu, řidič se však bude muset zřejmě smířit s poněkud vyšší spotřebou-výrobce sice udává kombinovaně 6.5l/100 ale myslím se že real bude okolo 7l/100, ale zase za své peníze dostane plnohodnotné auto nižší střední se solidním kufrem, technikou z aktuální astry, dobrým řízením a nebude muset dělat dost kompromisů jako je cpát do auta vyžrané a slabé HTP a podobně
pokud ho někdo z nějakých důvodů nechce a chce něco vyloženě evropského tak bych se zřejmě podíval k fiatu na model linea s 1.4 za 269 tisíc-bude se však musel smířit s relativně slabým motorem, diesel už je podstatně dražší, případně bych se podíval k opelu na astru classic za ještě relativně příznivých 314 tisíc
A co Clio Grandtour TCE za 234 900,-?
Priplatek za ESP je 8 100,- ale neni moznost objednat hlavove airbagy, nevim, jestli ty bocni chrani hlavu i hrudnik na prednich sedadlech.
No zjevně +/- za 310. Ale 1,2 TCe je k dispozici již v nižší výbavě, i ta je velmi, velmi slušná - lepší než FII vybraná panem Vaverkou - a tu, pokud to ukecáš tak jako Ronault, máš pod 300. Ale v rámci Meganu bych šel rozhodně do kombíku - připlatek minimální, větší rozvor, ve vysokých rychlostech je to stabilnější a dle mého je o dost hezčí.
Přesně tak. Proč tam nezařadili Dacie? Aha, už vím, soused by nezáviděl a zakomplexovaný majitel by se cítil jako "socka", takže Dacia nepadá v úvahu, to už raději olítanej střep vyšší třídy...
Nejen Logan, ale i nová Lodgy a Dokker by se do 300 tisíc vešly včetně slušné výbavy, díky skvělému vnitřnímu prostoru je to nejlepší volba. Hlavně Dokker se mi moc líbí. Sice nemá 7 míst, ale má slušnej kufr, šoupačky, prostorný interiér. Roomster v praktičnosti a ceně ve srovnání s Dokkerem nemá šanci.
...tak to si rychle utíkej koupit patnáct let starý Mercedes třídy S a budež mít ještě pořádnější kus auta za skvělou cenu! A garantuji ti,že to auto bude po všech stránkách lepší ;-)
nic proti ale dnešní rodinné auta jsou z 90% 4+1 a ne 5 míst dozadu na delší trasu tři dospělí nebo tři děti v sedačkách nedáte
a uvažovali jste nad potřebou větších rodin? Z nových jednoznačně Logan
270 000 v nejvyšší výbavě a sedmi místný takže šest lidí pohodlně. a v pěti stále obří kufr
To asi ano, ale zase se tu bavíme o ceníkových cenách, zatímco ty reálné jsou o něco příznivější - tedy pokud někomu nejde v prvé řadě o vztah s prodejcem, že... ;-)
Musím tě zklamat, ale kyselou manželku s psíkem ti jako rodinu neuznáme. Pod rodinou se obvykle rozumí český standard - dva dospělí různého pohlaví a dvě malé děti (libovolného pohlaví), s jedním kočárkem.
Inu to víš, od srdce to asi úplně nejde - nepředpokládám že by redaktoři skutečně kupovali nové auto za 300k pro rodinu, takže je to takové teoretizování - redakce je snad platí lépe. Ale žádný skrytý úmysl bych za tím nehledal...
Jiné auto si koupím s kyselou neplodnou manželkou a malým psíkem nebo kocourem a jiné s aktivní sportovně laděnou pětadvacítkou. A děti ? Kolik ? A jak staré ? A využívám auto jen na nákup jednou týdně do supremarketu, v sezóně 3x na houby, pak na dušičky a do jara zase klid zbraní ? Nebo žiju aktivní život třeba kola, lyže, paragliding, motorový člun, jízdy i do zahraničí a možná i trochu cestou necestou ?
... je také jak těch třista litrů využít. (Je to dost málo.)
Moje dlouholetá a několikrát ověřená zkušenost je, že je lepší koupit dobře ojetou káru o třídu nebo o dvě vyšší, než byť úplně novou socku bez motoru, bez klima a se švihadlama. (Když už teda jako nemám prachy.) Obojí jsem několikrát zkusil.
Pokud se týká článku nebo celého seriálu "co koupit za...." tak jako nápad dobrý, ale nepečlivě zpracovávané. Záměrně nepíšu "co bychom si koupili my", protože jak jsem uvedl výše, každý má diametrálně odlišné priority na výběr auta. Proto se taky vyrábí a úspěšně prodává bambilión typů aut.
Mám stejnou odpověď... Picasso se mi soukromě celkem líbí, některé detaily jsou povedené a většinou je k vidění v pěkných barvách. I když ale odhlédnu od osobních sympatií... C3 prostě nevypadá tak lacině.
Záleží jaký... golfky tam dáš jakékoliv, u korbičky už musíš pečlivě vybírat... ale vstupní otvor u Fluence je celkem velký, úplně beznadějně bych to neviděl.
Do tych 300 sa vojde akcny Note s ESP, automatickou klimou, tempomatom, hlinikovymi kolami, ... .
A Note je na tom so spolahlivostou celkom dobre, nie?
Tenhle styl článků je fajn, akorát mi příjde, že ta doporučení jsou psána jako reklamy na akční nabídky automobilek. Ten text mi příjde takový neupřímný, ale jak říkám je to jen můj subjektivní dojem.
Proto je dneska u 308 u druhého stupně výbavy Active u HDI xenony v ceně. A je pravda, že díky černé neoptické části světel to auto vypadá lépe, v černé to dělá obrovský rozdíl.
Jinde bych nešel. Vybiral bych mezi těmito 3 kandidaty. Takže Golf,Ibiza nebo Megan. Pak už by jen zaleželo jakou nabidku bych dostal u Seatu a Renaultu. U VW je to dano skladovkou takže je to jasne max. ještě nějaka finančni korekce samo směrem dolu.
Chybí mi tady nějaká slušná a spolehlivá technika, hlavně Japonská. Honda City, Toyota Auris a ne tyhle piksly s turbem, co nevydržej víc než 200tis km. Možná ten Renault by stál za zmínku.
Boční pytle v základu už od roku 2007 vždy mívala Fabia Classic a všechny vyšší verze, pokud vím. A jsou uvedeny v PDF i v konfigurátoru.
Co se týče příplatků - ty si pan Vaverka poskládal s ohledem na komfort a vzhled, a upřímně, myslím, že takto uvažuje v ČR mnoho lidí. Pokud budeš chtít dbát na bezpečnost, není to problém a s ní i automatickou klimou se do těch 310 000 vlezeš...Jednoduše,složení výbavy už záleží na preferencích.
bych zustal na svem ale se slabšim motorem a očesanějši vybavou tzn. nějaky skladovy Golf 1.2TSI 63kw. Nebo Ibiza 1.2 TSI 77kw. Vzduch za sebou vozit nepotřebuji takže HB by bohatě mim potřebam postačil. Kdyby byl do te ceny Megan 1.2TCE tak určitě dalši kandidat.
Jake bezpecnostni prvky chybi? Snad jen to ESP. Automaticka klimatizace je dle meho zbytecna, standartni manualni odvede praci na vybornou a pokud by mrazila moc, tak je porad moznost pustit trochu tepla z motoru. A vyhoda dvou zon u maleho auta je take trochu sporna.
Souhlas, v téhle cenové kategorii jasně vedou Francouzi, za mně C4 nebo to C3 Picasso. Fluence (a taky Fiat Linea) je fajn, ale sedana bych jako rodinné auto nechtěl, "páté dveře" pokládám za velkou výhodu.
Škoda těch 9 tisíc Kč nad hranici u Cruze (a 15 tis. Kč u 308 SW), obojí by byla velmi solidní volba.
No, ja jsem take radio jako chybejici standardni polozku neuvadel. Ano, bocni airbagy tam jsou - je jasne, ze kazda automobilka ma neskutecny bordel v konfiguratorech - tohle neni jen vec skodovky. Ale stale....pointa je stejna. Vaverka nakupuje rodinne auto, kde zakladni bezpecnostni prvky chybi. Zakladni = kde konkurence je vetsinou ma v zakladu. Muzeme se bavit jeste o klimatizaci - jestli automaticka, 2zonova je standardni vybava. Pri predstave deti + manzelky + vyletu v takovem pocasi jako je treba dnes - tak si pri nakupu auto v roce 2012 opravdu nedovedu predstavit, ze tam nebude ta priplatkova.
Takze o cem to svedci? Ze nemaji paru o potrebach rodiny (uz vubec neresim, cpat rodinu do Fabie).
Ono je to v tom konfiguratoru trochu zavadejici. Hlavove airbagy za 7200 jsou tam pojmenovany "Hlavove airbagy a bocni airbagy vpredu", pricemz ty bocni tam jsou zmineny spise proto, ze jeste nedavno nebylo bezne, aby mela skodovka pod 250 tisic (pripad Active) bocni pytle ve standartu. Kdyz si zobrazis popis te polozky, tak uz je to jasne, pisou tam, ze mas moznost si priobednat hlavove pytle, jeslti chces ochranit nejblizsi bla, bla...
Odpoved na prispevek z 17:52 - Ano, nicmene v zakladu tam jiz nejake radio je a manualni klimatizace take.
pre niekoho su nepodstatne vyhrievane sedadla, pre niekoho automaticka klimatizacia. Aj mas obmedzeny rozpocet je mozne, ze si vyberas polozky, ktore viac vyuzijes.
PS: ja by som uprednostnil vyhrievane sedacky pred aut. klimou ;-)
Nesmysl. Fabia Combi Champion ma bocni airbagy, radio CD/MP3 a klimatizaci. Sice manualni, ale klimatizuje. Pokud se v konfiguratoru nacvaka auto presne podle predstav pana redaktora, tak vychazi na 300 600,-
Můžu v rodině srovnávat zhruba stejně starou Fluenci 1,6 benzín aa ix20. Ne že by Fluence byla špatné auto, ale jako rodinné auto je strašně nepraktické. Je to sice strašně dlouhé a široké, ale vevnitř nedostanete pocitově ani reálně víc prostoru ani větší a praktičtější kufr. A sedadla se ix20 nedají vůbec srovnat.Jedině kde je opradu prostoru nadbyt je vzadu před koleny. A nejneštastnější je ve Fluenci prostor pro nohy spolujezdce vpředu, kde Vás tlačí nesmyslně ostrá hrana palubovky.
Ja patrím k tým čo by kúpili Renaulta , z ponuky je takmer najväčší , najkomfortnejší s dobrým pomerom motor/výbava/cena...
Ale keďže ty si proti tak by som rád počul tvoj tip , čo kúpiť ???!!!! ;-)
"Ke standardní klimatizaci, rádiu a elektrickým oknům vpředu se proto dá přihodit elektrické stahování zadních oken, vyhřívání sedadel, kožený volant multifunkční volant a rozšířený palubní počítač. Takovému autu nic nechybí, všichni členové rodiny si celoročně přijdou na svoje.
Přesto pár tisícikorun zůstává, a tak se můžeme trošku rozšoupnout. Vzhled auta je pro mě důležitý, proto bych vyčlenil 5.100,- Kč na žlutý lak Sprint a 3.100,- Kč na dvanáctipaprsková kola Comet o průměru 16 palců. Za rovných tři sta tisíc tu máme hezky vybavený kombík, který navíc vypadá dost frajersky, nemyslíte?"
Dlouho jsem necetl takovy blabol. Takze kupujeme rodinne a usporne auto. Aha...kdyz si koupime par nepodstatnych (viz lak, kola, vyhrivani sedadel) zbytecnosti (vzhledem k zameru -> rodinne a usporne auto) tak mame auto, kteremu nic nechybi. Fakt?
Prave jsme koupili rodinne auto co nema ESP, nema hlavove a bocni airbagy, nebo automatickou klimatizaci s filtrem (musi se koupt jeste s radiem). Mimochodem touto vybavou co jsem napsal jsme nekde na cene 315 000,-....
Tehle clanek ma nulovou hodnotu - je to pusta vycpavka, chtel bych videt pana Vaverku jak si toto auto kupuje - naprosty bezobsazny clanek pro ctenare Blesku...aha vlastne jsem tu spravne.
Já bych si rád do 300 tis. koupil pořádný auto, ale v tom výběru jsem ho bohužel nenašel. Který z nich to je? Na Škodu se nedá dívat, Citroen také žádný zázrak. Ibiza se povedla, ale ten motor.. zkrátka vyřazovací metodou zbyl Fluence, který dostal i můj hlas :yes:
No začíná přituhovat, tři sta tisíc, to už překonává i zdejší notorický rodinný letecký prodloužený víkend v evropské metropoli, na druhou stranu, a buďme nyní upřímní, tahle částka svojí razanci předvádí možná ve světě (ocelových) hodinek, ovšem garážově vzato je to leda na vodřený záda.
Jak to nahoře pročítám, koukám, že budeme muset Alfréda zaměnit za Ondřeje, ovšem i přes to že Alfréd tuhle změnu jistě přivítá, takový debakl si Ondřej tedy rozhodně nezaslouží. Můj člověk je zde séfredaktor, střihá to s přehledem, nadhledem a vědomím kotliny ve které žije. A to se cení. Osobně bych volil shodně - ROOMSTER, ani bych nemusel čekat na nacenění nového clia :-|;-) Na co bych ovšem počkal, to je tu jistě jasné i vrátnému, ano ano - RAPID, ŠKODA RAPID.
Každý z nás se pohybuje ve svém cenovém nákupním pásmu, a tak možná mimo tradičních "třístováků" jsou ti ostatní lehce zaskočeni. Ano ano, nyní se totiž čeká diskusní pravda dní, žádné bláboly o pašovaném Mustangovi přes mexické hranice v pytli s nápisem humanitární pomoc do horní dolní, nýbrž veskrze racionální realistická volba. A jaká? Jistě, ROOMSTER. Jedině... ROOMSTER :yes:
Jen tiše dodávám, že do dlouhé fabie bych (dobrovolně) nešel. Nešel. Jakkoliv ctím progresivnost karoserie fabie krátké, na delší modifikaci tak nějak nemám dostatečné estetické vybavení . Nešel bych, a to ani s Alešem na půl, do toho citroenu... Boha jeho :*)
No vidíš, sleeper, nakonec se tu od něho brzy dočtu jeho veřejnou omluvu směrovanou do Stuttgartu s přáním ať mu na náves přivezou jednoho CLS bejka, pardon, brejka. Tomu se říká vývoj, od pojízdného kanystru k CLS... Može byť.
P.S. Docela se tu těším na příspěvky od zdejších diskusních gallardů, však to znáš - za tři sta bych si koupil čtyři ručně kovaný obruče, zbytek dohodím z kvartálních prémií rovnou do Maranella...
No, tou slevou už bych si nebyl tak jistý, přeci jen již beru v úvahu "akční" ceny, které ovšem platí třetí rok. Ale samozřejmně bych ten 1,2 TCe ukecat zkusil, o tom žádná. Nicméně to už se z "pravidel" tohoto výběru přece jen vymyká příliš...
Osobne by som bral benzinovy Fluence. Na benzinove megany minulej generacie mam velmi dobre referencie. Znamy ma vo flotile 6 kombikov, ziadne mimoriadne servisy sa nekonali. Iba standard kotuce, dosticky obcas tycky stabilizatora, spojka. Akurat pokial viem, maju kratsi interval vymeny oleja, na zaklade doporucenia servisaka. A to s nimi jazdia obchodaci a vobec nie v rukavickach. 5 rokov / 200t km si uz vacsina odkrutila.
200 tisic nabeha bezny user za 10 az 15 rokov.
Takze ake prachy sa budu pchat do Fluence?
Za 289 900 Megane GrandTour Authentuque 1,6 74kW + ESP za 10 100,-. Jsi na ceníkových 300, máš plnohodnotného zástupce kombíků C segmentu. Spotřeba sice trochu přes limit 6,5-7,0, ale to podle mně za to stojí.
Cena lze samozřejmně "ukecat", takže ač je lepší výbava Expression za 309 900,-, určitě se na 300 dostaneš taky. A to už máš i automatickou klimu, světelný a dešťový senzor atd., atd. - zkrátka velmi slušně vybavený plnohodnotný zástupce C segmentu, v kombíku. V tomto světle volbu většiny členů redakce moc nechápu, nicméně ji samozřejmně respektuji ;-)
Ps.: Koho z nás by před cca 4 roky napadlo, co půjde za 300 koupit? ;-)
Souhlasim s tebou že z venku je Ibiza ST mnohem hezčí auto než Fabie combi, jenže v interiéru je to podle mě naopak, vnitřek Ibizy se mi moc nelíbí i když v žádným případě netvrdim že Fabie je v interiéru překrásná, ale mě se líbí víc a zdá se mi i přehlednější, až na ten roch rádia u pravého řidičova kolena. Prostě každej má jinej vkus a neni to jen o autě z venku.
Mně taky. Je to lowendový model a nijak to nezastírá - to samé je třeba nový Rapid, bohužel zatím za "nelowendovou" cenu.
Je to pořádný kus auta a za skvělou cenu. A mimochodem, použitá technika (mix Meganu II a Meganu III) není o nic víc morálně zastaralá než ta v Roomsteru nebo Fabii...
Ale ve finále bych Fluence také nekoupil, můj tip je níže.
Fluence má prostornou a kvalitně zpracovanou kabinu a za danou cenu bezkonkurenční výbavu, motor 1.5dCi patřil po dlouhá léta k naprosté špičce a dneska se jedná o ověřenou a stále kvalitní techniku.
Ten zbytek jako podvozek nebo převodovka už taková sláva není, navíc je potřeba akceptovat variantu sedan... ale vzhledem k ceně je to podle mě jedna z nejlepších variant, pokud si člověk těch dalších 40.000 (za které už pak je třeba Focus Winner) dovolit nemůže.
Mne. Styriapolmetrovy sedan (inej znacky) uz mam, je to dobre vozenie. Takze s pohodlnym a priestrannym sedanom problem nemam. Ale namiesto dizla by som bral dvojlitrovy benzin. Spotrebu 8 litrov pri rozumnom rocnom najazde nevidim ako problem.
Při brouzdání ceníky člověk na 300.000 narazí raz dva. Je tedy potřeba sáhnout po některém z levnějších modelů. Roomster s TSI není špatný nápad, něco podobného by se asi dalo koupit v naftě u Renaultu nebo PSA. I Ibiza ST se mi docela líbí, to TSI bych asi holt risknul.
Za zvážení by mi stál ještě Megane Grandtour 1.6 16V Expression. Nabízí komplexní výbavu včetně vyhřívaných sedaček, elektrických okének nebo duální autoklimy. Jenže překračuje jak cenu (309.900), tak spotřebu (6.8). A podobně na tom je i pětidveřový Cruze LT.
Nakonec mi jako nejlepší řešení vychází C4 Furio 1.4VTi nebo Fluence - těch kompromisů ve výbavě, úrovni a prostornosti interiéru je tam nejméně.
Já myslel že na tenhle portál chodí povětšinou lidi co maj o autech přehled... TAK JAK JE MOŽNÝ ŽE FLUENCE BY VOLILO PŘES 20% LIDÍ????!!!!!! Asi lidi co maj zbytečně moc peněz, ale pořádný auto si koupit něchtěj. Tak koupí náhražku auta, do který budou po celou dobu vlastnictví cpát prachy, a ještě k tomu budou výsměchem pro okolí
jak nekdo muze uprednostnit Fabii kombi pred Ibizou ST, stejna technika, , Ibiza ma modernejsi podvozek, ALE HLAVNE fabia je oproto ibize naprosto hnusne disproporcni auto....k tomu neni co dodat.