Profi
To je jako kdyby se cpal Land rover do supersportů .... >😁
Amarok rozhodně nebude výdrží a teréníma schopnostma konkurovat značkám nabízející off roady....
Amarok rozhodně nebude výdrží a teréníma schopnostma konkurovat značkám nabízející off roady....
ňoumo, amarok taky nemá konkurovat land roverům. amarok je v podstatě "jenom" dodávka s určitejma terenníma schopnostma. ale že ty terenní schopnosti má 😉 vždyť v tom samym roce co se začal vyrábět dělal doprovodný vozidlo na dakaru, vyhrál několik cen a všichni ho jen chválí - samozřejmě kromě odpůrců VW >😁 kdy už konečně lidi uznaj, že když VW něco chce udělat, tak to prostě udělá. Viz nejrychlejší auto světa
chválí ho jen do doby, než najede pár tisíc km a začne se sypat.... >😁
To je jen pověstné: "přání otcem myšlenky..."
to není přání, to je fakt, VW už nedělá tak kvalitní auta jako byli III golfy.....
Jak si na to přišel, sám? Kvalita je dost široký pojem.
Dnes už nikdo v Evropě nedělá kompakty tak a takové, jak a jaké je dělal v době Golfu III, takže srovnávat kvalitu napříč tak dlouhým časem je velmi zavádějící, nebo-li jde o srovnávání nesrovnatelného. Mnohem podstatnější a vypovídající je srovnání kvality aktuálního Golfu s jeho přímou konkurencí...
Dnes už nikdo v Evropě nedělá kompakty tak a takové, jak a jaké je dělal v době Golfu III, takže srovnávat kvalitu napříč tak dlouhým časem je velmi zavádějící, nebo-li jde o srovnávání nesrovnatelného. Mnohem podstatnější a vypovídající je srovnání kvality aktuálního Golfu s jeho přímou konkurencí...
Viz reakce z 15:57. Není to zas tak dávno, co jsem tu v diskusi čítával, že VW (Toauareg) přece nemůže nikdy konkurovat zavedeným SUV, natož prémiovým...., podobně jsem tu ještě dřív čítával, že Audi nemá na to, konkurovat zavedené prémiové konkurekci s RWD. Audi sice nemá RWD dodnes, za to ta její konkurence dnes běžně nabízí AWD..., VW sice opravdu nemůže všechno, ale aktuálně toho může mnohem, mnohem víc, než drtivá většina automobilek. 😉
VW má výhodu v tom, že je to velkej koncern ale poslední dobou se mi zdá, že nechali kvalitu u 4 golfa a přiblížili se kvalitě korejců.....
To že je dnes VW velký koncern jaksi nespadlo z nebe. Co znamená formulace: "...nechali kvalitu u 4 golfa..." ? Naopak, Korejci se dlouhodobě snaží přiblížit kvalitám Golfu.
To znamená, že to je spotřební zboží a nevydrží to tolik, co dřív....
To je ovšem dlouhodobější trend, který platí obecně a zdaleka nejen u aut...
tak proč teda chvalit VW když se to stejně rozsype jako korejský auto za skoro poloviční cenu??? >😁
otázka je jestli tyto věci skutečně fungují a nebo se tak jen tváří. Amarok má jistě velký úspěch u leštěnkářů co si koupí pick up do města, protože jednou vezli větší skříňku z ikei. Ale opravdu se prodává u lidí co ho potřebují na práci. Aby najezdil 300 000 km za 5 let a odvozil tuny nákladu ? V lese, v lomech, na farmě - ano někteří to zkusili ( viz níže) a není to nic moc. Hlavně kvůli poruchovosti a že prostě po 30 000 km tomu autu nevěříš, že někdy zvládne 150 000 bez problému
Tátův spolupracovník si to koupil. Bohužel to nemá jako leštěnku, ale jako pracovní náčiní. Teď už to nemá. Koupil si pár let starý nissan. Kdo z diskutujících zde uhádne proč ? Nápověda - vyskutuje se to u všech VW ...
Jedna vlaštovka jaro nedělá, já znám zase člověka, co měl zrovna problémy s pickupem od Nissanu a to si ho koupil nový, ale dělat z toho závěry pro všechny Nissany, dětinsky směšné. Až se budou opravdu všechny ty VW kazit tak , jako to údajně vypadá tady v diskusích, přestanou si je lidi logicky kupovat..., chce to myslet celou hlavou a ne jen "antivw podvěškem mozkovým". 😉 >😒]
Hele já neříkám, že je VW nějak extra poruchový v jiných odvětvích. Prostě je někde na úrovni jako veškerá evropská a korejská produkce. Japonsko je na tom o něco lépe. Co se ale týče odvětví Pick upů je spolehlivost a odolnost důležitá věc. Dokonce bych řekl, že jedna z těch nejdůležitějších. Například motory japonské produkce jsou léty testovány přímo do tohoto druhů aut. Mají malý výkon z nějakých důvodů. VW, ale vzal svůj běžný motor a dal ho do auta na práci. To prostě nemůže fungovat ... nehledě na DSG ... to je šílenost. S pick upy mám velké zkušenosti a můžu říct, že čím starší tím lepší. U nás jsou používáné už řadu let. A já si prostě nedokážu představit jak něco s Bitdi a dsg bude fungovat v lese. Nebo Tsi. Prostě jsou to motory pro běžné auta jako je golf a nebo audi. A Amaroku jsem to po těch 30tk prostě nevěřil ani náhodou. Na nissanu/toyotě/mitsu ti občas zůstane něco v ruce, nebo ti něco urezne či upadne, ale motor, podvozek, převodovka jsou věci ze kterých cítíš, že budou sloužit ještě tvým dětem ...
Já velké zkušenosti zrovna s pickupy nemám, ale mám dlouhodobé zkušenosti s TDI (R4, R5, V6/3.0) a to jen ty nejlepší, včetně několika set tisícových nájezdů, bez potřeby měnit turbo.
Turbo mi u turbodieselu odešlo jen jednou (530d), a to poměrně velmi brzo, naštěstí jsme se nakonec dohodli na kulanci.
Turbo mi u turbodieselu odešlo jen jednou (530d), a to poměrně velmi brzo, naštěstí jsme se nakonec dohodli na kulanci.
Nafotvá T4 s pětiválcem byl poslední stroj od vw po kterém bych v novém toužil 😄 Tam se spolehlivosti nedivím. Ale vem si, že máš pick up a máš ho ve firmě kde funguje. Denně tím odvozíš třeba 10 palet něčeho na korbě. TSI a nebo BiTdi nevyužiješ. Je to jedno povlečeš se 50 kmh a budeš rád, když ti nic nepopadá. Uděláš to tak jednou a ještě za něj zapřáhneš vozík. V zimě. Protože firma funguje víme celoročně. Na vozík taky něco nasypeš. V tuhle chvíli tě prostě BiTdi nezajímá. Potřebuješ vyjet a DSG ti víme nepomůže. Možná to vidím, ale moc vidlácky a v nějaké firmě v Brně to bude fungovat dobře. 😄
Jak jsem už psal, pořád je možnost vzít monoturbo a manual, což pro užívání které popisuješ každý normální člověk udělá a pak je argumnetace s BiTDI a DSG bezpředmětná...
To je jedno co tam je. Je to prostě běžný motor pro užití v jakýchkoliv koncernových autech. Představ si situaci kdy by toyota například užívala stejný motor v hiluxu a třeba v aurisu. Nebo by nissan montoval motor z nabídky micry do patrolu třeba.
Představa je to blbá. Ale naštěstí neplatí ani VW. Ten motor v amaroku nalezneš ještě v trasnporteru a Crafter ( v jiným naladění). Ale ne v osobácích. Tam jsou potřeba jiné vlastnosti. A co se spolehlivosti týče tak se zeptetjte někoho z nissaňáků proč k navaře zavedli zpět starej pick-up. Napovím - kůli skvělý spolehlivosti navary to nebylo. Naopak amarok se jako novej produkt v kategorii prosazuje víc než dobře. To že něco vydrží dokazujou víceméně sériová auta na dakaru. Tam to o nějakém štření auta neni. A po svezení s amarokem musím konstatovat že je to opravdu skvělej pracovní auťák, za kterej se před barákem člověk nemusí stydět. :yes:
Kde bereš tu jistotu, že se jedná o zcela identický motor jako je např. v Golfu? Jen podle tří písmen objemu a počtu válců? Myslíš, že třeba to BiTDI vzniklo tak jednoduše, že tam jen "přilepili" další turbo? Oni u VW nejsou tak úplně blbí, jak by si tu mnozí v diskusích přáli, a to samé většinou platí i o jejich zákaznících. 😉
Mne by zajímalo, kde přišli na to, že jde o DSG. VW ji má v konfigurátoru uvedenou jako AG8-Gang, což je pro DSG netypické. AG mi připadá jako Automatikgetriebe. V technických údajích pak jako 8-Gang-Automatik. Podle mne je tam HDM. ZF, Aisin. Podle katalogu má zkrácený první stupeň jako náhradu za redukci, má tedy crawl gear, jako je tomu u Cayenne/ Touaregu.
Navíc, četl někdo zmínku o 8 stupňové dvouspojce? To je podle mne věc, která by neprošla bez povšimnutí.
Navíc, četl někdo zmínku o 8 stupňové dvouspojce? To je podle mne věc, která by neprošla bez povšimnutí.
Ahoj, máš pravdu, samozřejmě jde o HDM, vyrábí ho ZF. Holt automagazíny postihla stejná choroba jako kvaziIT, kde každý smartphone se nazývá iPhone.
Dle mého názoru je do terénu HDM lepší volba - odpadne škubání, navíc klasický automat je na rozdíl od DSG dobře vyzkoušená technika.
PS: zajímavé, jak se tu někteří chlubí a vyzdvihují...neexistující konfiguraci.
Dle mého názoru je do terénu HDM lepší volba - odpadne škubání, navíc klasický automat je na rozdíl od DSG dobře vyzkoušená technika.
PS: zajímavé, jak se tu někteří chlubí a vyzdvihují...neexistující konfiguraci.
Nebo neexistující převodovku využívají k hanění... 😄
Určitě je lepší, nicméně něco lehčího zvládne i DSG. A je u něj hodně důležité, jak je nastavené. Na nějaké přelézání překážek bude lepší volbou HDM.
Určitě je lepší, nicméně něco lehčího zvládne i DSG. A je u něj hodně důležité, jak je nastavené. Na nějaké přelézání překážek bude lepší volbou HDM.
Tak mi napiš který pickup má jakýkoli 8st. automat? 😉 Samozřejmě, že pro auto jako je Amarok je lepší klasika s hdm. Osobně bych dvojspojky obecně aplikoval spíš do sportovnějších mutací vozů.
Ten samý automat má-bude mít i RAM 😄
Jinak souhlas...zajímalo by mě, jak se DSG dokáže vypořádat třeba s taženým přívěsem.
Jinak souhlas...zajímalo by mě, jak se DSG dokáže vypořádat třeba s taženým přívěsem.
No nevim jestli je přestanou kupovat, ale když jim vyhučíš díru do hlavy, že jsou to jen běžné problémy, které mají i ostatní výrobci, tak se to bude kupovat dál. 😉 No a když nadhodíš ještě možnost kulance, tak si kupující myslí že ještě vidělal, oproti delší záruce zdarma >😒]
Ale ono to tak opravdu je, problémy mají všichni výrobci, četnost těch problémů se pak logicky projevuje v míře úměrné počtu prodejů dané značky na daném trhu. Proto se v Evropě řeší spíše problémy VW zatímco třeba v USA problémy Toyoty...
To označení DSG u Amaroku je chyba v konfigurátoru, Amarok má nejmodernější 8-mi stupňový ZF, samozřejmě s HD-měničem. Do terénu je to daleko vhodnější řešení, první stupeň je obvzláště krátký, nahrazuje tak chybějící redukci.
Zaléží taky na tom, co od toho užitkáče čekáš a v jakých podmínkách a zatížení má fungovat.
Každopádně aktuálně ta možnost mít i tuhle konfiguraci je natolik zajímavá a nevšední, že může oslovit i ne výhradně "užitkově" zaměřené zákazníky... 😉
Zatím bych být Tebou zklidnil hormon, aby Ti něco neukáplo....
Vidím, že tvůj komplex z koncernu je čím dál silnější, třícípá hvězdo..., ani se ti moc nemůžu divit, když vidíš poslední tržní úspěchy "tvé" tradiční značky a vedle toho aktuální prodeje Audi..., ale tak hlavně, že si pořád chcete dokázat, že to bude zase všechno úúúplně jinak ... :😉 >😒]
P.S. Než VW v Evropě nahradí "všechny" ty užitkové japonce, tak ještě opravu uteče "trocha" vody, ale co bys chtěl, Amarok je tu prakticky chvilku a na prodeje si tu jako nováček v kategorii rozhodně stěžovat nemůže... 😉
Diesel má ještě další problém - málo topí. Proto mají rusové na Sibiři všechny auta na benzín.
Amarok na tom není špatně ani z praktického hlediska. Single Cab zvládne dvě europalety na rozdíl od L200. Amaroku se tam pomalu ty dvě palety vejdou i v Double Cabu, chybí mu jen pár milimetrů na délku (plus nějaká rezerva).