Volkswagen Amarok: Změny v nabídce motorů a výbavy
Volkswagen Amarok měl ve své sériové podobě výstavní premiéru na autosalonu v Ženevě v roce 2010. Na světové trhy vstupoval postupně a například na český trh dorazil začátkem roku 2011.
Německá automobilka prakticky od jeho představení tento pick-up průběžně upravuje a doplňuje nabídku motorů i karosářských verzí. Například na podzim loňského roku byla na trh uvedena verze s dvoudveřovou kabinou SingleCab a spolu s ní i nejvýkonnější verze turbodieselu 2,0 BiTDI s výkonem 132kW (180 k).
V letošním roce se představil na ženevském autosalonu koncept Amarok Canyon a v červnu byl představen Amarok M v úpravě pro armádní použití. Ve stejném měsíci byla spuštěna výroba Amaroku v Hannoveru a v souvislosti s ní nyní Volkswagen uvádí některé změny, které se týkají evropského trhu.
Tou největší je zúžení nabídky pohonných jednotek na dvě. Ceníky opustil motor 2,0 BiTDI o výkonu 120 kW (163 k) a zákazníci mají nyní možnost výběru pouze mezi motory 2,0 TDI (90 kW/122 k) a 2,0 BiTDI (132 kW/180 k). Ty jsou k dispozici pro SingleCab i DoubleCab a u obou lze volit mezi verzí s poháněnou zadní nápravou nebo pohonem všech kol 4Motion. Standardem je šestistupňová manuální převodovka. Pouze Amarok DoubleCab s motorem 2,0 BiTDI ve spojení s 4Motion lze objednávat s osmistupňovou převodovkou DSG.
Pro oba v současnosti nabízené motory ve spojení s manuální převodovkou lze objednat paket BlueMotion Technology a to bez ohledu na to zda je Amarok vybaven pohonem jedné nebo obou náprav. Tento paket obsahuje systém start/stop, regenerativní brzdění a pneumatiky s nižším valivým odporem. Jeho použití může přispět k snížení spotřeby paliva až o 0,5 litru a v kombinovaném cyklu tak Amarok spotřebuje 6,8 l nafty na 100 km namísto 7,3 l nafty na 100 km.
Vedle změn provedených v nabídce pohonných jednotek je další velkou novinkou úprava zadní sklopné stěny ložné plochy. Ta nyní unese zatížení až 200 kg. Volkswagen uvádí, že Amarok s pohonem všech kol a manuální převodovkou může nyní táhnout o hmotnosti tří tun a s automatickou převodovkou utáhne přívěs až do hmotnosti 3,2 tuny.
Nabídku příplatkové výbavy rozšiřují nové zadní parkovací senzory Parkpilot pro výbavy Trendline a Highline. Dalšími novinkami jsou automatické světlomety, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, dešťový senzor a mlhová světla, která při rychlostech do 40 km/h svití po natočení volantu do zatáček.
Na českém trhu začínají ceny Volkswagenu Amarok s karoserií SingleCab, motorem 2,0 TDI (90 kW/122 k) a pohonem zadních kol na částce 574.770 Kč včetně DPH.