Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Amarok: Změny v nabídce motorů a výbavy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (63)
Volkswagen průběžně upravuje svůj terénní pick-up a v souvislosti se spuštěním výroby v Evropě provedl úpravy v paletě pohonných jednotek a nabídce výbavy.

Volkswagen Amarok měl ve své sériové podobě výstavní premiéru na autosalonu v Ženevě v roce 2010. Na světové trhy vstupoval postupně a například na český trh dorazil začátkem roku 2011.

Německá automobilka prakticky od jeho představení tento pick-up průběžně upravuje a doplňuje nabídku motorů i karosářských verzí. Například na podzim loňského roku byla na trh uvedena verze s dvoudveřovou kabinou SingleCab a spolu s ní i nejvýkonnější verze turbodieselu 2,0 BiTDI s výkonem 132kW (180 k).

V letošním roce se představil na ženevském autosalonu koncept Amarok Canyon a v červnu byl představen Amarok M v úpravě pro armádní použití. Ve stejném měsíci byla spuštěna výroba Amaroku v Hannoveru a v souvislosti s ní nyní Volkswagen uvádí některé změny, které se týkají evropského trhu.

Tou největší je zúžení nabídky pohonných jednotek na dvě. Ceníky opustil motor 2,0 BiTDI o výkonu 120 kW (163 k) a zákazníci mají nyní možnost výběru pouze mezi motory 2,0 TDI (90 kW/122 k) a 2,0 BiTDI (132 kW/180 k). Ty jsou k dispozici pro SingleCab i DoubleCab a u obou lze volit mezi verzí s poháněnou zadní nápravou nebo pohonem všech kol 4Motion. Standardem je šestistupňová manuální převodovka. Pouze Amarok DoubleCab s motorem 2,0 BiTDI ve spojení s 4Motion lze objednávat s osmistupňovou převodovkou DSG.

Pro oba v současnosti nabízené motory ve spojení s manuální převodovkou lze objednat paket BlueMotion Technology a to bez ohledu na to zda je Amarok vybaven pohonem jedné nebo obou náprav. Tento paket obsahuje systém start/stop, regenerativní brzdění a pneumatiky s nižším valivým odporem. Jeho použití může přispět k snížení spotřeby paliva až o 0,5 litru a v kombinovaném cyklu tak Amarok spotřebuje 6,8 l nafty na 100 km namísto 7,3 l nafty na 100 km.

Vedle změn provedených v nabídce pohonných jednotek je další velkou novinkou úprava zadní sklopné stěny ložné plochy. Ta nyní unese zatížení až 200 kg. Volkswagen uvádí, že Amarok s pohonem všech kol a manuální převodovkou může nyní táhnout o hmotnosti tří tun a s automatickou převodovkou utáhne přívěs až do hmotnosti 3,2 tuny.

Nabídku příplatkové výbavy rozšiřují nové zadní parkovací senzory Parkpilot pro výbavy Trendline a Highline. Dalšími novinkami jsou automatické světlomety, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, dešťový senzor a mlhová světla, která při rychlostech do 40 km/h svití po natočení volantu do zatáček.

Na českém trhu začínají ceny Volkswagenu Amarok s karoserií SingleCab, motorem 2,0 TDI (90 kW/122 k) a pohonem zadních kol na částce 574.770 Kč včetně DPH.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (63)
8. 8. 2012 10:05
VW
Je zajímavé, kolik diskusních příspěvků vyvolá značka VW i v sekci užitkových vozů.
Avatar - white label
6. 8. 2012 16:03
Re: Pick upu se jim zachtělo...
Na kulanci se "vidělat" ;-) nedá, dá se sní jen něco ušetřit..., jinak viz simson33 z 12:47.
6. 8. 2012 13:58
Re: Pick upu se jim zachtělo...
Crawl gear slouží kromě plazení se terénem i k rozjezdům s přívěsem. Teoreticky nemusí být o nic horší než řidič s manuálem. Záleží jen na tom, jak je naprogramovaná.

Samozřejmě předpokládám, že by to hypotetické DSG také mělo crawl gear.
6. 8. 2012 12:47
Re: Pick upu se jim zachtělo...
Ale ono to tak opravdu je, problémy mají všichni výrobci, četnost těch problémů se pak logicky projevuje v míře úměrné počtu prodejů dané značky na daném trhu. Proto se v Evropě řeší spíše problémy VW zatímco třeba v USA problémy Toyoty...
Avatar - Choochoo
6. 8. 2012 10:46
Re: Pick upu se jim zachtělo...
No nevim jestli je přestanou kupovat, ale když jim vyhučíš díru do hlavy, že jsou to jen běžné problémy, které mají i ostatní výrobci, tak se to bude kupovat dál. ;-) No a když nadhodíš ještě možnost kulance, tak si kupující myslí že ještě vidělal, oproti delší záruce zdarma >:-[]