Korejci mají výhodu v tom ,že se nemusí ohlížet na vlády, zaměstnanost,odbory,prostě dělají hlavně bussines.PSA + někteří další musí kličkovat a pak jsou nekonkurence schopní.
Tady jde o prodeje a zájem; avšak nejen... Důležité na tom totiž u Elantry je, že je nejen tak dramaticky prodávána, ale je i velice dobrým vozem (což o Wulingu platí či neplatí?)... ;-)
Tak za prve, ide o test vozov predavanych v USA... u nas je Elantra dostupna len s 1.6i, kym napr Cruze ponuka tri benziny 1.6i -1.8i1.4T a dva diesle 1.7VCDi a 2.0VCDi - hlavne ten 2.0 VCDi diesel je cosi co ostatni korejci (aj ked Cruze je korejec len povodom vyroby,kedze chevrolet nie je korejska automobilka...) neponukaju... (120kW) a co sa tyka vybavy, tak 2012 verzia Cruze ma uz vsetko co Elantra (parkovacia kamera atd), plus navyse dotykovy ovladaci panel a plne prepojenie so smartphonmi..
Co to je za blbost, napsat "bezvýznamné"!? Není bezvýznamné! Tady se totálně mýlíš! Je NEJprodávanější na světě; nevědomostí se ztrapňuješ nyní ty, to je mi líto... ;-)
Elantra patří mezi nejprodávanější vozy planety; a to ne náhodou! Dle Forbes (2011):
Ja som to myslel tak, že pokiaľ by sa zaviedli clá na autá z Kórei, tak by s tím Kórejci nemali problém a rozšírili by výrobu v Žiline a Nošoviciahc, samozrejme to bolo myslené zo srandy.
Čo sa týka interiéru, ja som sa v ňom cítil, oproti Astre a ceed-u (2) stiesnene. Kvalitné materiály uznávam, dizajn je celkom pekný, ale v Astre a novom ceed-e som sa na autosalóne cítil lepšie... ;-)
na Auto.idnes opisali jazdne vlastnosti tak aby Elantra vysla co najlepsie a tie jazdne vlastnosti su popisane tak vseobecnymi terminmi aby formalne bola Elantra OK.
Vybermiauto.cz - solidna velkost kabiny je podla mna to iste ako normalna (primerana) velkost kabiny.
Autorevue.cz - cize podvozok je celkm silne podpriemerny a ostatne parametre su este v norme.
A dufam ze chapes ze auto redaktori porovnaval is tym najlacnejsim (teda porovnatelnou cenovou kategoriou) co existuje. Cize ked redaktor napisal napr. "Je tedy velmi přísně neutrální a za předními koly vede absolutně přesně a spolehlivě " porovnaval to s rovnovocennou lacnou konkurenciou a nie s Renault Clio Sport / Skodou Fabiou RS.
Dalej zdaleka nie kazdy redaktor (specialne tychto regionalnych web magazinov) ma skusenost so skutocne dobrymi autami ako napr. Porsche, BMW M a pod.
Teda preto tito redaktori su schopni napisat hluposti ako "... hbité jízdní vlastnosti v zatáčkách." ci "Je tedy velmi přísně neutrální ..."
Co sa tyka toho testu na Edmunds.com - americke modely tych aut su vzdy dost upravene s inymi paramatrami a vybavou a inou cenovou politikou. Cize porovnavas neporovnatelne.
Výborně - odkazy už vkládat umíš >:-[]
Já dávám přednost osobnímu setkání, než pár řádkům. Elantra má co dohánět a z levných sedanů vidím lepší volbu u Fluence i Cruze. Hlavně Fluence je u nás za cenu, za kterou se prodává, naprosto bezkonkurenční volba. komu nevadí sedan, jinde lépe nepořídí :-!
A co říkáš tedy pak na toto, když se dokonce opovážíš říci "ubohost auta"??? Elantra jasně triumfovala nad Hondou C. a Chevy Cruzem! - [odkaz]
A k těm jízdním vlastnostem Auto.idnes: "Největším překvapením nové elantry jsou její jízdní vlastnosti... Přední náprava má skvělou přilnavost. V citlivém a přesném řízení navíc hezky cítíte, co dělá: nasadíte do oblouku, pak cítíte, jak se pneumatiky zakousnou do asfaltu a předek se do nich opře. Ani v utažené zatáčce se elantra nelekne korekce volantem."
Vybermiauto.cz: "což indikuje solidní prostornost kabiny a vzhledem k poměru s délkou karoserie i hbité jízdní vlastnosti v zatáčkách."
A jasně Autorevue.cz: "Zaujaly nás jízdní vlastnosti. Elantra je rozhodně měkký vůz s trochu houpavým podvozkem, ale v protikladu k tomu se v zatáčkách chová překvapivě dobře. Rozhodně lépe než by napovídaly signály na zvlněné vozovce. Je tedy velmi přísně neutrální a za předními koly vede absolutně přesně a spolehlivě. S tak zvláštně protikladnými vlastnostmi se opravdu nelze setkat často. V některých situacích bychom dokonce neváhali označit podvozek za lehce sportovní."
To chceš opravdu tvrdit, že jsou jízdní vlastnosti v testech nezmiňovány, či dokonce tvrdit, že jsou hodnoceny jaksi negativně? Naopak, ABSOLUTNĚ přesně vede...
Ale proč? Mně se Chevy Cruzík celkem líbí >:D;-) ... jen určitě není lepší než Elantra! Prostuduj si toto srovnání pozorně: [odkaz]
"The real triumph on the 2011 Hyundai Elantra Limited is how well it hides the corporate bean counting. It brings genuine style to the compact car class, and harmonizes form and function in its technology-laden cabin."
Tak jako oni jako papoušci opakují stejnými emotikony souhlasu, tak podobně já argumentuji (nejen gesty a prstíky a ksichtíky), ale jasnými argumenty z článku ;-) ... takže se spíše zamysli, kdo patří k těm "hvězdičkovým" >:D ...
A mrzí mě, že už i ty snad ani nevidíš, CO dává smysl a co ne... posměšky a urážky určitě ne, ale to, co kdo napíše o AUTECH...
Ad tabulka. Může mi někdo vysvětlit, jak jako SDA ty auta dělí, když Golf je nižší střední a Octavia střední? A EOS je veden jako sportovní, zatímco A5 jako střední? Jako který pako vytvořilo ty pravdila popř. který pako to se jich (ne)drží?
Teraz sa bavime o Hyundai Elantre a nie vseobecne o korejskych autach.
Teda ked si pozries testy Elantry je vidiet ze ide o velmi lacne auto s odpovedajucou urovnou (setrilo sa vsade) a napr. ponuka motorov je tiez extra slaba.
Napr. o "kvalite" tohto auta svedci aj to ze autori clankov sa nevyjadruju k jazdnym vlastnostiam - bud vobec alebo len jednou vetou (symbolicky).
A to uz nieco hovori o ubohosti tohto auta lebo v kazdom teste aj priemerneho auta (typu Golf) su jazdne vlastnosti casto vychvalane a spomenute obsiahlejsie.
Dalej ku kvalite - ked pises ze kvalita Hyundaie stupa to znamena ze kvalita nie je na urovni konkurencie a teda ako zakaznik nemam zaujem o nekvalitny Hyundai.
A nakoniec o dizajne - ten Hyundai ma znacne divoky azijsky dizajn interieru a exterieru (rovnakou mierou). Cize mas istotu ze taky vzhlad bude out uz za 1 az 2 roky a take divne auto skoro naisto nepredajne.
Ja tvrdim ze tie oslavne ody z citovanych webov su obkecavacky aby autor nemusel napisat nieco ako "jedna sa o totalne priemerne auto s divnym dizajnom."
Ty si normálně nemocný, proč jsem ty bludy píšeš 4 krát? Máš chuť si zaspamovat nebo si prostě jen hloupý, že kazíš ostatním diskusi. Jednou to zcela stačilo.
Exteriér Forte je na rok vzniku (2008) celkem slušný a nejspíš bych s ním problém neměl. Interér je horší, viz imitace hliníku a to hlavně na volantu. Elantra je výrazně horší. Exteriér je standardně fluidní korejská vlna. Interiér je opravdu katastrofa, víc k tomu snad ani nelze napsat. Asi si řekli, že čím víc stříbrného plastu, tím víc prémie >:D >:D >:D
A copak jsem nutně uváděl, že je "výjimečné" ??? Čtěte pozorně; já reagoval ono dětinské až primitivní a nenávistné tvrzení, že "je to jeden odpudivý hnus" !!! A na podkladě toho, prosím, čtěte pak to, co jsem napsal... ;-)
Přesně, tak je tam viď, ty "novináři" >:D ... já ti tady zase uvedu desítky diskusí (či výsledky, které ukazují vozy, jak dopadly po mnoha km), ve kterých značkách co vrže, či se rozpadlo, či ulouplo atp. Totální kecy... až ubohost... snad z toho vyrosteš... ;-)
A přečti si to tady na Auto.cz ještě jednou k té tvé "vietnamské" kvalitě >:D :
Totální neznalostní "kecy"; ale budiž, z toho vyrosteš; a jestli jen trochu sleduješ růsty automobilek, značek a odborné výhledy vzhledem k užitným hodnotám vozů, pak jistě dobře víš, že užitná hodnota vozů Hyundai neustále stoupá a vzhledem k rostoucí kvalitě i nadále bude... >:-[];-)
Něm. DAT: "Klíčovým argumentem oproti konkurentům je právě vysoká zůstatková hodnota nabízených vozů, konkrétně typů Hyundai i30 a i40, za které v případě následného prodeje utrží firmy nejvíce peněz. Agentura DAT tvrdí, že si Hyundai i40 po třech letech provozu a 90 tisíci najetých kilometrech uchová hodnotu ve výši 44,5 procenta původní ceny. Dosáhne tak lepších výsledků než například Ford Mondeo (43,3 procenta) nebo Opel Insignia (43,5 procenta)." - [odkaz]
Autorevue.cz: "Korejský sedan je plný prolisů, překvapujících linek. Čím déle se na jeho karoserii díváte, tím více vás udivuje. Objevujete stále nové a nové zajímavé detaily. Musíte ocenit nápaditost jeho tvůrců... Líbila se mi také střídmost a účelnost interiéru. Žádné kudrlinky, zbytečnosti. A také uvnitř jsem našel stejně hezké linky. Za zvláštní zmínku pak stál středový panel, který se směrem vzhůru zužoval a nabízel více místa pro nohy. Hodně dobrý nápad."
Auto.cz: "Z boku zaujme především podařený aerodynamický design, světla zabíhající daleko do karoserie a krátké převisy vepředu i vzadu. Rozvor dosahuje ještě nedávno nevídané hodnoty 2700 mm, vysoký ponton karoserie rozbíjí dvojice prolis... Nadprůměrně výkonná jedna-šestka je opravdu povedená, v nižších patrech otáčkoměru je tichá, v těch vyšších produkuje velmi poslouchatelný zvuk. Do otáček přímo neletí, ale když ji donutíte překonat čtyřku na otáčkoměru, tak předvede, že umí."
Autanet.cz: Nejsilnější stránky vozu: Je jich MNOHO, především celková kvalita. Působivý design, pohodlný a prostorný interiér, jízdní vlastnosti..."
Autojournal.cz: Největší pozitiva: "Nízká spotřeba paliva - Výkonná pohonná jednotka - Výborně odhlučněný interiér - Nápadný design exteriéru - Příjemné řízení - Bohatá výbava."
Autopravda.sk: "S benzínovou jednašestkou je úsporný a jeho komfortné naladenie vám zoberie dych... Elantra je obdivuhodne životaschopný model. Dokáže zaujať dizajnom, v kabíne ponúka veľa miesta a posádku dokáže rozmaznávať takým komfortom, ako máloktoré súčasné auto tohto segmentu."
Teď je teď a co bude po tom, bude stejně zanesené "knižně", jako je to dneska.Nic to nezmění na tom, že Rapid dostal nakládačku. ;-)
PS- možná trenujou s těma 18 kusy reexporty. ;-)
Co se týče téhle Kie, tak mě formou tak nějak připomína minulý Lancer. Koneckonců, kdyby měla i podobné jízdní vlastnosti a lepší interier, tak by tak špatná nebyla. Ten zadek je pohledově moc úzký, jenže to třeba u Lanceru byl taky, světla jsou taková japonsko/US "drifting" klasika, ale samo o sobě jim nelze upřít originalitu.
zatímco i30 vypadá k světu a není příliš mnoho věcí, co ji lowendovým měřítkem vytýkat, tak právě pro takovéto vozy, jakými zůstává Elantra, Hyundai nemá a ani nemůže mít stabilní renomé. Stále totiž napříč modelovou nabídkou přetrvávají rozdíly v provedení a jakosti.
Elantra nesnese s i30 přímé srovnání, tím spíš s konkurenty Cruze či Fluence. No Hyundai, tady máš co dohánět... O Kii snad nemá cenu se zmiňovat, snad jen - buďme rádi, že tohle u nás nepotkáváme na silnici :-!
AntiKoreafilové mají koukám klávesové pré.......nebejt v poslední době H/K nemají ani co psát.Korea jim dala šanci mít světonázor a hlásat osvětu, že tudy cesta nevede. >:D Tu šanci hošci je potřeba vzít za pačesy a vyrazit do EU boje za práva Evropských automobilek. >:-[];-)
Těch PR povídaček od největších inzerentů ti nas... za korunu pytel...svezl jsi se? jsi schopen kritickýho pohledu (nezaujatýho)?
Já do toho sedl u prodejce co dělá zároveň Ford...během chvíle jsem vyzkoušel FF III a Elantru...sednout do ní jako první, asi bych nebyl tak rozladěnej, ale po Focusu to byl naprostej propadák.
Jestliže novinář napíše o tomto, že je to "útulné" tak musím smeknout před PR oddělením dovozce >:D Já tam vidím podivnou změť patvarů, velké plochy odporného stříbrného bakelitu, výdechy klimatizace u kolen a rádio bez RDS.
O kvalitě zpracování si můžeme pohovořit po několika letech a nájezdu tak cca 100k km. Debatu odhaduji v rovině, co mi ještě nezačalo vrzat, proč se mi ten plast loupe, nebo lze vyrobit ještě slabší kožený potah volantu...
A realita: Zvlněný hnus s mizerným motorem a podvozkem a ještě otřesnějším interierem plným hnusnýho stříbrnýho plastu, který zaručeně převzali od vjetnamských radií z devadesátých let. Podobně hnusný je snad jen základní model hifivěže Chiung Thang Deng od stánkovýho prodejce Ding dung Chena bydlištěm v tržnici SAPA.
No mě se taky stříbrnej bakelit nelíbí. Ale hodně záleží na tom, jak jemný zrno má barva. Když je hooodně jemný, tak se to od kovu nemusí na pohled poznat. Nejvíc mi vadí na všem lakovaném, že se ta plocha, zejména hrany odře a pak je to ke zblití, u elektroniky to tak je, jak v hjundéé to nevím.
Tento hodnotný materiál dokáže navodit v kabině nefalšovaný pocit luxusu, klidu a pohody [odkaz] Na vozíku Kia oceňuji zadni difuzor, který jistě zdůrazní sportovní duch tohoto vozu, také oceňuji moderní tuningová zadní světla, která učiní tento vůz nepřehlednutelným, ve tmě, vánici a mlze... [odkaz]
Jistě právem jsou tyto krásné vozy koncernu Hojandé nejprodávanějšími >:D
Tož klidně si kup Wuling, já píši o Elantře ;-) >:D ... Jinak abych se zachoval férově, odpovím: anglicky! Proto také Elantra "Car Of The Year!" (North American Car of the Year award chosen by 50 automotive journalists.)... HYUNDAI! >:-[]
Tak zde s přehledem Elantra. Na Forte je zajímavý ten zadek, který trochu připomíná nějaký sedan Nissanu určený pro domácí trh. Bohužel, ten interiér je děsivej u obou, přičemž když už, tak už, v Hnoji je to aspoň takový futuretro do roku 2000, připomíná to některý skiny do programu Winamp. ;-)
Ale ale... >:D Žádná hrůza; ani náznakem! Hyundai Elantra 2012 zvítězil v nejprestižnější anketě v Severní Americe a byl vyhlášen Severoamerických vozem roku 2012. Porota 50 nezávislých severoamerických motoristických novinářů hodnotila všechny nové osobní vozy představené v uplynulém roce a jako vítěze vybrala sedan Hyundai Elantra!
Autorevue.cz: "Korejský sedan je plný prolisů, překvapujících linek. Čím déle se na jeho karoserii díváte, tím více vás udivuje. Objevujete stále nové a nové zajímavé detaily. Musíte ocenit nápaditost jeho tvůrců... Líbila se mi také střídmost a účelnost interiéru. Žádné kudrlinky, zbytečnosti. A také uvnitř jsem našel stejně hezké linky. Za zvláštní zmínku pak stál středový panel, který se směrem vzhůru zužoval a nabízel více místa pro nohy. Hodně dobrý nápad."
Auto.cz: "Z boku zaujme především podařený aerodynamický design, světla zabíhající daleko do karoserie a krátké převisy vepředu i vzadu. Rozvor dosahuje ještě nedávno nevídané hodnoty 2700 mm, vysoký ponton karoserie rozbíjí dvojice prolis... Nadprůměrně výkonná jedna-šestka je opravdu povedená, v nižších patrech otáčkoměru je tichá, v těch vyšších produkuje velmi poslouchatelný zvuk. Do otáček přímo neletí, ale když ji donutíte překonat čtyřku na otáčkoměru, tak předvede, že umí."
Autanet.cz: Nejsilnější stránky vozu: Je jich MNOHO, především celková kvalita. Působivý design, pohodlný a prostorný interiér, jízdní vlastnosti..."
Autojournal.cz: Největší pozitiva: "Nízká spotřeba paliva - Výkonná pohonná jednotka - Výborně odhlučněný interiér - Nápadný design exteriéru - Příjemné řízení - Bohatá výbava."
Autopravda.sk: "S benzínovou jednašestkou je úsporný a jeho komfortné naladenie vám zoberie dych... Elantra je obdivuhodne životaschopný model. Dokáže zaujať dizajnom, v kabíne ponúka veľa miesta a posádku dokáže rozmaznávať takým komfortom, ako máloktoré súčasné auto tohto segmentu."
Na pohled vyrovnané, důstojně působící auto. Sice je tam dost náznaků a křivek, co si trochu obšlehli od konkurentů, ale co se týče výsledného vzhledu...no problemo :yes:. Každopádně jěště uplyne dlouháááá doba, než budu vybírat vůz ve stáji H/K.
Elantra je perfektní vůz po všech stránkách... s přehledem převálcuje třeba Civic nebo Cruze ;-) ... jako např. zde (hezky a detailně provedený srovnávací test): [odkaz]
Elantra zase jako vítěz; a zasloužený! HYUNDAI! >:-[]