Jde spíš o to jak je na tom převodovka u Subaru. Vzhledem k tomu že 99% novinářů napíše o Subaru že zavřený dife znamená dělení momentu 50 na 50 mám docela dost pochyb co je pravdy na tom ostatním.
Hrát si s tebou nemám zájem, končí to vždy stejně a nic to nepřináší.
Já už jsem o kategorii výš. :-) Na tom se mi nezdá jediné - u VW jsou celkem tvrdohlaví, takže se jen tak svých koncepcí nevzdají. A s prodeji problémy nemají, aby museli hledat nějaká zadní vrátka, jak opustit bojiště a zachovat si čest. V konečném důsledku, vývoj je vývoj, zajímá mne hlavně výsledek. Jen nejsem zrovna běžný uživatel automobilu, takže mám trochu jiná měřítka. Rád bych šel z dnešního motoristického světa do doby vodíkové a elektromotorové. Nechci pozorovat tu degradaci. Takže doufám, že s sebou hýbnou.
No mně KLADy diferenciálu "vysvětlovat" NEtřeba.. ;-)
(já jsem JEDNOZNAČNĚ "pro" :yes::-)
..jen jsem (opravdu) zvědavá na "reálné řešení" u té PŘEDNí nápravy
- viděla bych to "na ten klobouk" (aneb "odpovídá" to mým "temným předpovědím" o "konci" vozů střední třídy v této podobě (a evidentně se to NEbude týkat JEN počtu válců..
Toyota má bez diskuzí OBŘÍ náskok (díky praxi) - ostatní jsou zatím u PRIUSu tak "1 a půl-té" generace - což ještě nebylo "nic moc" auto (zajímavá je podle mne ta současná - navíc ve verzi plug-in). Ale to jsem také zmiňovala, dle mne "začne být zajímavá" nejdříve tak druhá generace HYbrid4 (a v reálu spíš 3tí 4tá - až vzrostou jak výkony, tak kapacita, tak "detailně přesné" pracování s energií...
Osobně si myslím že to u audi NEvymysleli zas tak špatně. Dle mne BMW 3 NEmohou "konkurovat" (posuzuji jak dle testů, tak svých skromných zkušeností), tak na to jdou "jinou cestou", což se (časem) MŮŽE ukázat jako "správná cesta"
..no a vám (i mně) prostě NEzbyde než jít "o kategorii" VÝŠ
Tak to LEDA ve vašich předstaVWách.. ;-)
..jestli (si se mnou) chcete "hrát" že o problémech (ať co do funkčnosti tak spolehlivosti) převodovky Multitronic NIC NEvíte, NEtušíte, NIKDY jste NIC NEslyšel, tak...
..je asi čas vyrazit na (to) pivo :-)
Na severní smyčce Golf s novým diferenciálem nahnal tuším 7 vteřin na kolo oproti verzi s přibrzďováním kol. :-) Pro přesnější čísla bych se musel podívat a nechce se mi. ;-) Ostatně za nedlouho tu bude oficiálně produkční verze.
Podle zdejšího článku by e-quattro mělo mít až 101 kW v elektrice, takže nic slabého, nicméně pořád jako čtyřkolka podřadné. Já prostě nechci, aby takovýhle bazmek nahradil klasickou čtyřkolku. Jestli něco takového plánují, tak ať si to strčí za klobouk. ;-) A pokud to má pořádně fungovat jako hybrid, musí to umět specifické kousky, o čemž mám pochybnosti - hybrid by se měl snažit motor udržovat v optimálním pásmu a přebytečnou energii uložit do akumulátorů. Tohle opravdu dobře zvládá Toyota. Ostatní hybridy spíš fungují v testech než v reálném světě.
O katologu ojetin jsem se tu s tebou už bavil a odešla jsi s pláčem.
Když je to tak profláklé téma tak k tomu bude určitě nějaká statistika. A nebo je to spíš o tom že v našich krajích je plno aut od Audi pochybného původu a kvality že maj servisáci audi co dělat a můžou o tom u piva povídat.
No NEvím jak vaše teta, ale to je (v kruzích co se o auta zajímají) TAK "profláknutá" info, že i ona by to mohla vědět.. ;-)
Obecně bych vám doporučila (pokud vás OPRAVDU zajímá poruchovost jednotlivých modelů a konkrétních dílů v nich) začít číst KATALOGy OJETIN :-)
PS: Ale s tím že VĚTŠINA "znalostí" pochází "od piva" apod., s tím bych tedy SOUHLASila :yes:;-)
A jak to mám hrát, jako jedna teta povídala?
Obecně se o poruchovosti jednotlivých modelů ví prd. Většina znalostí pochází od piva a nebo z nejrůznějších článků mnohdy pochybné kvality. Množství hystorek mezi lidmi se odvíjí od počtu aut konrétního typu v provozu.
FAKT(icky) to chcete "hrát" takhle? ;-)
Aneb, to JAK to (v reálu) s poruchovostí těhle převodovek je tu padlo i v diskuzi (ono je to TAK "známá" věc, že vám to potvrdí i SERVISák od vwaudi.. :-)
..naopak "pVWoblém" s tou od Subaru je zatím zaznamenám JEDINÝ - (tak "nějak") NE"vwyhovovala" jakémusi DINARovi ;-)
My "se snášíme" docela DOST dobře - naopak "jiní" (třeba VY) s info "jím vyslanými" EVIDENTNí PROBLÉM mají..
..masový názor byl je a bude holt vždy (daleko) "snazší" :-)
NEměla bych se já vlastně ještě "omluvit" za to (VÁMI kritizované) "vyrušení" - když jsem vaše DOJMY ze srovnání bezestupňových převodovek audi a Subaru doplnila o FAKTY o jejich poruchovosti/spolehlivosti? :-)
(což je na otevřeném diskuzním fóru typu auto.cz NEvídaná "drzost" ;-)
Ani webpaja ani já jsme nikde nenapsali, že a4 2,0 tdi je lepší než 320d. Jak píšu výše, míra tvého mentálního zoufalství začíná přesahovat vůbec představitelné hranice. A to už jsem na tomhle webu četl lecos od lecjakého joudy.
No a někteří jedince "odpovídají" na SVÉ příspěvky.. ;-)
PS: Ehm, já jsme MOC ráda, že MŮJ názor není "masový" (natož "masoVWý") a DON QUIJOTE-skou bitvu za pravdu to "jsem celá já" - jinak mi (tu) bylo již přisazováno že se "biji" za BMW, Mercedes, Citroën (což ale vlastně trochu /té garáži/ "odpovídá" :-)
A že většina lidí mé myšlení (a SKUTEČNOSTi narozdíl od "masového vidění" věcí) NENí schopna "pojmout" (ono "jít s davem" je takové "snazší a pohodlnější") to samozřejmě VÍM - to nemusíte "vysvětlovat/zdůrazňovat"
U nás doma slovo "plk" evidentně znamená něco jiného než u vás.. ;-)
..neb srovnání BMW 320d a audi A4 2.0 Tdi je "nudně" JEDNOZNAČNÉ (a můj názor je v tomto přípdadě vlastně "masový" :-)
Prostší jedinec předpokládá, že vzorec jeho nahlížení na svět je obecně platný, takže když on například na webu pro autonadšence bojuje svou každodenní bitvu za čest a slávu obsahu své garáže, myslí si, že je to normální, že se stejnou motivací píší své příspěvky i ostatní. Jenže tak to není, ale po těch pár letech, co tě tu čtu, je mi jasné, že není žádná šance na to, abys něco, tolik se tvému myšlení vymykajícího, byla schopna pochopit. Tvé mentální zoufalství v tomto směru dosáhlo takové míry, že obsah plků v jednotlivých příspěvcích prostě už nestojí za reakci.
DÍKY za info :yes::-)
Já (jak víte) se na tyto systémy "optimističtěji" než vy, jakmile totiž "pokročíme" k trochu vyššímu výkonu připojitelné (nejen zadní - viz 918) nápravy (u "běžných vozů" oněch avizovaných 70 - 100 kW) bude systém (myslím) DOST "o něčem jiném" (samozřejmě ruku v ruce s růstem kapacity baterií - ale i ten je myslím "očekávatelný"
PS: A ty 2 diferenciály působí ZAJÍMAVĚ - byť s "odladěním" toho PŘEDNÍHO - na to jsem docela ZVĚDAVÁ ;-)
No vidíte mně tam VYPADLO "pro DINARa"! ;-)
Tedy: "To napodobení LEXUSu by (pro DINARa") NEbyl až TAKový problém (jako ty modely PSA :-)
Lepší? ;-)
PS: Tak BYL někdo ještě PŘED tím LEXUSem?? Já "výše" napsala že PRVNí byl LEXUS (alespoň pokud vím...?
Ne, znamená to už žádné znásilňování brzd pro torque vectoring. Už jim pár let jezdí prototypy. Fakticky jde o instalaci "sportovního diferenciálu" i na přední nápravu, ne jen zadní, jak je tomu dnes. Jestli se změní mezinápravový, to je otázka. Nicméně tahle konfigurace zavání S a hlavně RS. Přináší lepší ovladatelnost a výdrž brzd. Za příplatek možná bude pro šestiválce, ale těžko říct, jestli se dostane do zbytku nabídky. Pokud zachovají "tradici", představí ho v nové RS4/ 5. Stejný krok dělá VW s XDS - aktivní diferenciál na přední nápravě nahradí přibrzďování kol.
Jde o to, že něco sofistikovanějšího musí zachovat. A potřebují držet objem výroby kvůli nákladům. Navíc e-quattro bude značně podřadné řešení, takže by mohli mít problém to udat. A pokud jde o hmotnostní výhodu, baterie jsou pořád těžší než klasický pohon všech kol - vždyť mezinápravový diferenciál 6. generace quattra váží nějakých 4,5 kg. Hlavní výhodu skutečně vidím v tom, že jde o hybrid "bez komplikací".
Tak to (klidně přiznám že) NEvím - já "z běžných modelů" znám JEN ten LEXUS RS (kdo...? ;-)
On by měl být (třeba od toho LEXUSu) nějak "výjímečný"? :-|
(jak už jsem psala) Mně "opravdu zajímavý" příjde v příští generaci - jednak (i) s jinými motory a "druhak" se VĚTŠÍM výkonem (70 kW) vzadu.. a v "konfekci" to bude/je asi jediný výrobce co něco takového nabízí..
NE - jen takových vozů nabízí NEJVÍC :yes::-)
PS: A že s tím začal LEXUS píši někde "dříve" ;-)
PPS: Nicméně to "napodobení" LEXUSu by asi NEbyl až "TAKový" problém (jako ty modely PSA :-)
No tak teď už je to JASNÉ! :-)
Zatímco holčičky pracují s AKTUÁLNÍMI info (o "nyní" prodávaných modelech), tak chlapečci se (jak píšete) zasekli někde "v 80tých" (?) letech ;-)
Doporučuji AKTUALIZOVAT (info o spolehlivost - hydropneumatických podvozků...
...i převodovky MultitrOOOOnic :-)
Asi že se v autech NEvyznáte... ;-)
..tak jako já? :-)
PS: A jestli opravdu "poVWažujete" audi A4 2.0 tdi za lepší než BMW 320d - tak to samozřejmě jdete (zdaleka) jen "proti mému názoru" (ale i všem srovnávacím testům.. ;-)
..to ale VÍTE... že? :-)
PPS: Proč myslíte že má "osobní zkušenost je omezena rameny volantu (jen) C5"..? ;-)
Já jezdila dokonce i s C1 :-)
PPPS: A tak nějak mám "dojem" (skoroJISTOTU) že zrovna v "šíři záběru" byste nade mnou (spíš) NE"vyhrál" ;-)
Nejde o to, napsat pět stran, ale o to, že to hodnocení nenapasuješ do toho tvého zjednodušeného rámečku, na mě při srovnání těch dvou aut vypadlo celkem dost překvapení.
Proč jen mám tendenci dát více na hodnocení člověka, o kterém vím, že má s tou a4 2,0 tdi najeto 200 tis a před tím podobný nájezd s e90 320d, a k tomu projeto kdeco od konkurence, než na názor někoho, jehož osobní zkušenost je omezena na průzor mezi rameny volantu c5ky. >:D:-!
Ano (snad opravdu "maličko jsem" ;-)
PS: A že je zrovna BMW 320d tak nějak "celkově nejlepší vůz" to je FAKT..
..stejně jako že Audi A4 2.0 TDi 105 kW je tak nějak "o ničem" vůz
Zdraví a pěkný den přeje
Kylie :-)
Může být, nic to nemění na faktu tvé prakticky nulové osobní zkušenosti s auty této značky stojící proti tisícům příspěvků, kterés tu, s capslockem na jednom a smajlíkem na druhém prstě, na téma Audi nakydala.
Stejně jako každý malý kluk ví o nespolehlivosti hydropodvozků citroenu. A co? Jak to souvisí s tím, že projev cvt Subaru je horší než projev multitronicu? Nijak, to jen tetka musela nutně do toho vlákna něco plknout.
No PŘESNĚ jak jsem napsala... v RS :-)
U "masových" modelů bych to "tipla" na NE"mechanický" přenos (ale samozřejmě UVIDÍME ;-)
PS: Aktivní dif. na obou nápravách? Hmm - že by to "znamenalo" (časem) použití e-QUATTRO ve VŠECH (většině) modelech?? :-)
A proto Audi vyvíjí systém s aktivními diferenciály na obou nápravách? Aby ho nikdy nepoužili? Nebylo by pak lepší uložit motor napříč? Co podle tebe bude používat S a RS 4/ 5? Nebo i A se šestiválcem? Pokud použijí e-quattro, tak to podle mne bude levnější cesta k hybridu. A quattro znásilní kvůli marketingu.
Je pravda, že tahle varianta nedává smysl, pokud budou nabízet i hybridní předokolku. Člověk se bude muset nechat překvapit. Nicméně pro silnější motory si Audi musí zachovat tradičnější řešení pohonu všech kol.
Tohle lze připsat mezigeneračnímu pokroku. Možná, že ho u Audi konečně vypiplali do použitelné podoby. :-) Dinar mne navnadil, asi by to stálo za zkoušku. :-!
Priuse a obecně HSD mezi CVT vůbec nepleť. Nemají prakticky nic společného. Jen variabilní převod a tedy i zvukový projev motoru, ale konstrukčně jde o nebe a dudy. Jo, v takovém GS je to někde jinde. Šestiválec je šestiválec. Plus zvuková izolace vyšší střední.
Takže "zpátky NA ZAČÁTEK", že? ;-)
VY počítáte že v audi A4 budou použity OBA systémy?
"Koexistovat" jistě budou (jen nevím jestli v jednom modelu současně ;-)
PS: Osobně bych "tipla" že v A4 bude spíš ten HYbrid4 (e-QUATTRO) a verze s mechanickým přenosem zůstane vyhrazena (KDYŽ pro A4) leda tak nějaké RS verzi a A8 apod. :-)
Systém s hybridním pohoenm v A4 bude, stejně jako v Golfu a vozech postavených na MQB. Ale neznamená to, že vytlačí úplně kalsický torsen potažmo hladex. Bude souběžně koexistovat.
Ty jsi pořád nějak pozadu. Prostě k smíchu. >:D >:D >:D
Hele ta(kováhle) odpoěď je CO? ;-)
Aneb jako "minule" - já upozorňuji na to CO se kde (ve světě) píše a vy (zřejmě) "navrhujete" NEčíst NEsledovat atd.? :-)
Tolik k (vaší) "realitě" ;-)
No, že audi na systému ála HYbrid4 pracuje je FAKT (což asi VÍTE i VY.. :-)
..tak KAM ten systém audi chce (dle VÁS) dát??????? ;-)
PS: Mně by se zdálo docela PRAVDĚPODOBNÉ (a "logické") že v přicházející generaci bude ... v Citroën C5 (jak se v různých automagazínech objevuje) a také v audi A4 (jak se v různých... :-)
Ve vašem věku a TAKOVÁ "skleróza"? :-|
A nebo jen NEschopnost zpracovat psané info? ;-)
(psala jsem ODKUD to mám a že "uvidíme" + stejná ifno se po čase objevila i ZDE na auto.cz:-) a jak to bude hlavně ještě NEvíme ;-)
No a (abych vám STÁLE něco "vysvětlovala") "fackovací panák", to je něco (zcela) JINÉHO :-)
PS: Že jste k (AUTO)tématu (krom obVWyklých invektiv) NIC NEnapsal...
..víte? ;-)
PS: V čem je vlastně (dle vás) systém v LEXUS (či budoucí A4) horší než Haldex v A3 (nebo jak jste to /v 19:03/ napsal.. :-)
He he he, mám v živé paměti, jak jsi tu tvrdila, že nová A3 bude mít "stopro" vlečku v zádu. Jak to dopadlo, opět víme všichni. Tak jako u dalších x tvých prognóz.
Ty jsi tady prostě takovej fackovací panák, pardon, tedy panenka. ;-)
No tak PROČ dělali nové platformy ví "každá malá holka" = aby "unifikací" vwýroby UŠETŘILI.. ;-)
PS: V tom případě VY NEtušíte kolik je 1+1 (bez těch "POKUSů o INVEKTIVY" by to asi NEšlo, že...? :-)
PPS: A hlavně platforma MLB (sloužící také aby auto bylo LEHČí) a "systém pohonu všech kol ála HYbrid4" se přece "nijak nevylučují" - nebo? ;-)
PPPS: A co vy tedy vlastně "tipujete" - jaké že audi bude (v A4) nabízet za "typy" 4kolek..? :-)
No ono to ale (za ty ROKY) psala už "docela dost" automagazínů (poJOSSALITOvsku "pochybných plátků" :-)
..a když to u audi roky vyvíjejí, KAM by to tak asi měli dávat? ;-)
PS: Logicky vzato, do jednoho vozu dávat OBA systémy (mechanicky přenášený výkon od přední nápravy a současně do téhož vozu "systém ála HYbrid4") je BUBOST..
..mně z toho "vychází" že v příští audi A4 by OPRAVDU mohl být...
..to "samé" co v Peugeot 3008 a Citroën DS5 a (příští) C5 a DS9 atd. :-)
PPS: A jako "horší" to vidíte VY (zřejmě JEN protože s tím první přišel ... vlastně LEXUS ;-) ¨
..tak protože to nabízí TAKÉ modely PSA, že? :-)
Já akorát nedělám závěry z kde čeho, co si přečtu v kdejakém pochybném plátku. Tak blbej opravdu nejsem, abych věřil každý napsaný kravině. >:D:no:
PS: Logicky vzato, pokud má A3 k dispozici i v nové generaci Haldex, který je pořád lepším řešením čtyřkolky než nějaký Hybrid4, tak ve voze o třídu výš, asi neustoupí k horšímu řešení, než by měla A3.
Tak "drž kušnu" říkáte? Hmm :yes::yes::yes::-)
PS: No u nás o NEspolehlivosti (poruchovosti) převodovky MULTITRONiC ví i "každá malá holka" - jestli vy NEvíte ani to... ;-)¨
PPS: A proč jít vlastně zkoušet převodovku o které "malá holka i vy" VÍ, že stojí (funkčností i spolehlivostí) "za"? :-)
Ty máš nějaké statistiky o tom, že multitronic Audi je poruchovější než cvt v Subaru? Pokud ne, tak drž kušnu, já o spolehlivosti nepíšu nic, hodnotím projev, k čemuž ty, zcela předvidatelně, nemáš co říct. :-!
Tak my všichni tu známe "lidi", co jeli základní verzí jednoho modelu Audi a vystačí jim to na roky "odborného" plkání ve zdejších diskusích o čemkoliv s kroužkovým logem.
Jednoduše ale (od příští generace audi A4) BUDE ;-)
PS: Bože proč "rudě"?? :-| Vždyť já to tady psala (skoro)první, že Audi na "kopii" ("své verzi") systému HYbrid4 dělá - a o generaci později po PSA s ním příjde.. :-)
5er v této konfiguraci bude lepší (o něco málo) v:
spotřebě, řazení automatu, řízení, agilitě, zadních sedačkách (prostor, nastupování, tvarování etc.)
A6 v této konfiguraci bude lepší (o něco málo) v:
kultuře chodu, odpružení, držení přím. směru, předních sedačkách (prostor, nastupování, tvarování)
No, moje svezení s touhle verzí byla náhoda, a s důchodcem, coby majitelem ses trefil, :-) ale s hodnocením ve smyslu zavržení této verze hrubě nesouhlasím. Byl jsem tím autem tak překvapenej, přestože přední náhon, péra, multitronic, že jsem si den na to, při návštěve bmw servisu domluvil svezení s 525d (2,0 biturbo) a chystám se o tom napsat na blog. ;-)
Multitronic s 3.0 TDI v A6 jsem nikdy nejel a ani nikdy neviděl u prodejce jako předváděčku. S předním pohonem a 150kW naftou je to spíš trhák pro důchodce v reichu. Ovšem znám pár lidí kteří A4 s 2.0 TFSI a 2.0 TDI multitronic prokleli do šestého kolena.
Jel jsem s několika multitroniky v audi růz. generací a vždy naprosto nepříjemný zážitek, ani CVT např. od nissanu můj názor nezměnila. Jenže minulý týden jsem se svezl s A6 3,0tdi multitronic a jen čuměl. Pokud dáš převodovku do Smodu, nemáš šanci poznat, že nejde o klasický automat, resp. osobně bych se zavázanýma očima tipoval spíš na dvojspojku, řadí to rychle hladce s mírným pokopnutím, absolutně bezproblémové, klidně bych tu převodovku postavil i před 7Gtronic. Samo, že v D to dělá ten klasický akustický "bordel", tj. rychlost stoupá otáčky se pohybují nezávisle, ale to je čistě otázka vnímání, prostě jsme zvyklí na hén, hén. Ale jak říkám, je to poprvé co bych vzal multitronic na milost, a klidně bych si tuhle kombinaci 3,0tdi multitronic uměl představit ve svém autě. Srovnám-li takovou A6 s projevem E250cdi AT, pak naprosto bez debaty Audi s multitronicem. O spolehlivosti spekulovat nebudu, páč nevím.
Ale pokud vim tak CVT se treba u Subaru nekazi. Nicmene dela se jen par let (od roku 2009), takze na hodnoceni spolehlivosti je asi jeste brzo. Uzivatele co znam jsou z nej nadseny.
Multitronic je nejporuchovější převodovka Audi (největší pražský prodejce kde servisuje celá naše firma by mohl vyprávět), a když funguje tak jízda s ním je utrpení. Snad je to dobré řešení do nějakých městských prskátek, do auta střední třídy ani náhodou.
Multitronic je děsnej na jízdu, ale spíš akusticky než reálně. Jinak mám jedno na firmě a spolehlivější než MT. Ta se v první serii B8 evidentně nepovedla. Každej kus jinak chodící spojky, zadrhávání, od novoty hvízdavej zvuk...