Kdysi začínal jako nástupce skromného Volkswagenu Brouk. Během let jej však prodanými počty překonal, dodnes vzniklo přes 27,5 milionu golfů. Z toho dva miliony ve verzích GTI…
pripada mi najzaujimavejsia a pritom je to typicky golf co sa tyka svetiel a aj tie oblejsie linie mu seknu :yes: len skoda ze prisla v dobe kedy ju dizajnovo malokto pochopil a kazda vacsia zmena sa ludom zdala divna.... 5kova generacia bola totiz prelomova ako interierom aj exterierom a dodnes je to pekne auto a krajsie ako nova 7mickova generacia ;-) ktora len preslapuje
golf V - asi jediny bytelny a pekny vw teda v ramci moznosti znacky ;-)
4ta je fakt taka najtypickejsia a mozno jedna z najpredavanejsich generacii ktora sa vyrabala dlhsie ale prelomova a zlomova bola v dizajne exterieru aj interieru a aj co sa tyka noveho podvozku - 5ta generacia ktora dodnes vyzera v pohode a moderne :yes: a na urovni doby co sa uz o 4kovej generacii ani nahodou neda povedat... ta uz ma blizsie k 3kovemu golfu ... 5kovy golf ma blizsie k 6tkovemu a 7mickovemu
prelomovy bol kompletne vo vsetkom,,, ten tvar zadnych svetiel 5kovej generacie je dodnes pekny co sa uz o svetlach 4kovej generacie neda povedat a citit z nich uz veterana.... podobne je to aj pri pohlade spredu a zboku... pri pohlade zboku je 4kova generacia takmer na nerozoznanie od 3kovej ale 5kova uz vyzera inak..... a na 5kovu generaciu uz nadviazala 6tka a 7micka :yes:
interier to iste ... 4kova generacia ma interieom blizsie k trojkovej generacii ako k 5kovej generacii, ktora ma uz tvary a dizajn z ktoreho cerpala aj 6tka a 7micka...
4kova generacia bola dizajnovym vyvrocholenim 90tych rokov a je to uz dnes jasne vidiet vek toho auta... 5kova geenracia ma uz nove linie a robustnejsie a vyssie polozene tazisko a nema uz dizajnom daleko ani k novej 7micke :yes:
takze pre mna je 5kovy model zlomovy a najviac zaujimavy a odlisny od minulych starych golfov... 5kova generacia sa nestrati ani dnes... je to stale auto na urovni doby :yes: , 4kova generacia bola mozno predajne najuspesnejsia alebo najtypickejsia v ociach pamatnikov ale zlomovy model z ktoreho golf cerpa dalsie desatrocie je 5kovy model :yes:
PS: v 4kovom golfe sa vzadu vozim bezne a da sa tam v pohode posadit ;-):yes: miesta na rozdavanie
jasne ze V ma celkovo blizsie k novsim a IV zas k starsim golfom, no z dizajnoveho hladiska mi prave ten V pripada ako najnudnejsi, co prave ciastocne zachranila jeho pomerne rychla evolucia na VI..
ale ked sa ti poholdlne vozi vzadu v IV tak to moze znamenat len tolko ze bud ty alebo ten za kym sedis alebo obaja ste nanajvys priemerneho vzrastu, konieckoncov ten isty problem ma aj Octa I, napriklad taka Gckova Astra bola na tom s miestom vzadu podstatne lepsie..
je pravda ze v ociach ludi a aj starsich ludi je IV golf mozno ten na ktory si clovek spomenie ako prvy pri vysloveni mena golf..... to ano a je aj zrejme uspesnejsi co sa tyka predanych kusov ako golf V ale nie je zlomovy ..... zlomova generacia z ktorej cerpa vw dodnes je prave golf V.
ja mam 177cm a v golfe 4 nemam vzadu problem , mam konfekcnu velkost aj idealnu vahu takze sa napasujem aj do mazdy MX5ky alebo barchetty uplne v pohode :yes:
Mě fascinuje, jak dokáží udržet ve výrobě ty staré generace... To se vyplatí? Nebylo by ziskovější třeba převést linku na G5 než faceliftovat 4ku patnádct let?
Škoda, že v článku není zmínka o Golfu II Cabrio. Vyrobilo se jich málo a je to dnes rarita pro sběratele. Masověji se vyráběl cabrio I souběžně s běžnou dvojkou a nahradila ho až trojka.
Tak koukej :-) [odkaz] Toto jsem fotil asi 14 dnů zpět :-) Musel jsem vedle něj zastavit a vyfotit je vedle sebe :-) Tu dvoječku řídily dvě dvacetileté kočandy ( fotku mám taky, ale budu dodržovat soukromí :-)
155 kW, 252 Nm, motor preplnovanej jako G60 a G60 rallye (akorat 16-ventil misto 8v), 0-100 Km/h za 7,4 s, top speed 229 Km/h, predokolka, zakladni cena 68.500 DM a 71 vyrobenych kusu... ;-)