Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Z historie Volkswagenu Golf: Prvenství a rarity golfového expresu

21 komentářů

_MT_
Jo, šestkový kabriolet se k mladé slečně hodí. 😄
esenbe
tehdejší country měl kule, tohle co by tam dali dnes by mělo maximálně šedý plasty okolo a možná 4X4
Avatar - miromen
miromen
3-6-2-5-4-1.
Jinak celkově nejmeně povedene generace 4 a 5.
Avatar - manitou
manitou
jednu jsem měl možnost projet, někdy 96/97, tehdá to bylo peklo - propocený triko a možná i trenky by šly ždímat 😉 :yes:
Avatar - Tomas_2002
Tomas_2002
Tak koukej 😄 [odkaz] Toto jsem fotil asi 14 dnů zpět 😄 Musel jsem vedle něj zastavit a vyfotit je vedle sebe 😄 Tu dvoječku řídily dvě dvacetileté kočandy ( fotku mám taky, ale budu dodržovat soukromí 😄
Avatar - LEGOPARK
LEGOPARK
Mohli by ozivit tento projekt. Myslim, ze by to bola dobra konkurencia pre Subaru XV. ;P
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
je pravda ze v ociach ludi a aj starsich ludi je IV golf mozno ten na ktory si clovek spomenie ako prvy pri vysloveni mena golf..... to ano a je aj zrejme uspesnejsi co sa tyka predanych kusov ako golf V ale nie je zlomovy ..... zlomova generacia z ktorej cerpa vw dodnes je prave golf V.

ja mam 177cm a v golfe 4 nemam vzadu problem , mam konfekcnu velkost aj idealnu vahu takze sa napasujem aj do mazdy MX5ky alebo barchetty uplne v pohode :yes:
Ondris
Takové spirálové turbodmychadlo (sic) v G60, to musí být zážitek. Integrale se se svým obyčejným turbodmychadlem může jít zahrabat. 😲
Avatar - Sosa
Sosa
jasne ze V ma celkovo blizsie k novsim a IV zas k starsim golfom, no z dizajnoveho hladiska mi prave ten V pripada ako najnudnejsi, co prave ciastocne zachranila jeho pomerne rychla evolucia na VI..

ale ked sa ti poholdlne vozi vzadu v IV tak to moze znamenat len tolko ze bud ty alebo ten za kym sedis alebo obaja ste nanajvys priemerneho vzrastu, konieckoncov ten isty problem ma aj Octa I, napriklad taka Gckova Astra bola na tom s miestom vzadu podstatne lepsie..
obdelnicek
155 kW, 252 Nm, motor preplnovanej jako G60 a G60 rallye (akorat 16-ventil misto 8v), 0-100 Km/h za 7,4 s, top speed 229 Km/h, predokolka, zakladni cena 68.500 DM a 71 vyrobenych kusu... 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
:yes😒br />
aj vo verzii GTI je V najkrajsia suhlasim :yes:
Avatar - Nerez
Nerez
Tak tak, i mně se nejvíc líbí řada V.
I mezi GTI je pro mě jasný vítěz pětka.

Jinak jsem nevěděl o verzi Golf II G60 rallye, je to pro mě novinka. Auto vypadá fantasticky :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
prelomovy bol kompletne vo vsetkom,,, ten tvar zadnych svetiel 5kovej generacie je dodnes pekny co sa uz o svetlach 4kovej generacie neda povedat a citit z nich uz veterana.... podobne je to aj pri pohlade spredu a zboku... pri pohlade zboku je 4kova generacia takmer na nerozoznanie od 3kovej ale 5kova uz vyzera inak..... a na 5kovu generaciu uz nadviazala 6tka a 7micka :yes😒br />
interier to iste ... 4kova generacia ma interieom blizsie k trojkovej generacii ako k 5kovej generacii, ktora ma uz tvary a dizajn z ktoreho cerpala aj 6tka a 7micka...

4kova generacia bola dizajnovym vyvrocholenim 90tych rokov a je to uz dnes jasne vidiet vek toho auta... 5kova geenracia ma uz nove linie a robustnejsie a vyssie polozene tazisko a nema uz dizajnom daleko ani k novej 7micke :yes😒br />
takze pre mna je 5kovy model zlomovy a najviac zaujimavy a odlisny od minulych starych golfov... 5kova generacia sa nestrati ani dnes... je to stale auto na urovni doby :yes: , 4kova generacia bola mozno predajne najuspesnejsia alebo najtypickejsia v ociach pamatnikov ale zlomovy model z ktoreho golf cerpa dalsie desatrocie je 5kovy model :yes😒br />
PS: v 4kovom golfe sa vzadu vozim bezne a da sa tam v pohode posadit 😉 :yes: miesta na rozdavanie
Avatar - wladyk
wladyk
Škoda, že v článku není zmínka o Golfu II Cabrio. Vyrobilo se jich málo a je to dnes rarita pro sběratele. Masověji se vyráběl cabrio I souběžně s běžnou dvojkou a nahradila ho až trojka.
Avatar - Sosa
Sosa
prelomovy bol najma v tom, že sa na rozdiel od IV dalo posadit aj dozadu >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
4ta je fakt taka najtypickejsia a mozno jedna z najpredavanejsich generacii ktora sa vyrabala dlhsie ale prelomova a zlomova bola v dizajne exterieru aj interieru a aj co sa tyka noveho podvozku - 5ta generacia ktora dodnes vyzera v pohode a moderne :yes: a na urovni doby co sa uz o 4kovej generacii ani nahodou neda povedat... ta uz ma blizsie k 3kovemu golfu ... 5kovy golf ma blizsie k 6tkovemu a 7mickovemu
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mne pride najzaujimavejsi a prelomovy 😉 prave 5kovy golf...... :yes😒br />
ja neplacem.... ja len konstatujem aka je pravda :yes:
Avatar - Sosa
Sosa
haha >😁

najprv tu places aka je golf nuda a potom za najkrajsi oznacis najnudnejsi a najvsednejsi zo vsetkych golfov, teda golf V

Uvedene si zjavne uvedomili aj v samotnom VAG, ked po pomerne kratkom case golfu V prisli s rozsiahlym faceliftom v podobe golfu VI.. :-!

kazdopadne, za VII :yes: :yes: :yes:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Mně spíš přijde dodnes pěkná čtvrtá generace.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Mě fascinuje, jak dokáží udržet ve výrobě ty staré generace... To se vyplatí? Nebylo by ziskovější třeba převést linku na G5 než faceliftovat 4ku patnádct let?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
[odkaz]

pripada mi najzaujimavejsia a pritom je to typicky golf co sa tyka svetiel a aj tie oblejsie linie mu seknu :yes: len skoda ze prisla v dobe kedy ju dizajnovo malokto pochopil a kazda vacsia zmena sa ludom zdala divna.... 5kova generacia bola totiz prelomova ako interierom aj exterierom a dodnes je to pekne auto a krajsie ako nova 7mickova generacia 😉 ktora len preslapuje

golf V - asi jediny bytelny a pekny vw teda v ramci moznosti znacky 😉