presne na to som sa pozeral aj ja. Tie hodnoty su blaznive, v inom clanku videl, ze preplnovany 2.5-litrovy 5-valec od volva ma mat kombinovanu spotrebu 7,8 litra, no dobre som sa zasmial. Mali by tie normy troska zrealnit, ved to je kazdemu jasne, ze tie hodnoty su nerealne.
U turbomotorů s přímým vstřikem (jedno zda u benzinu nebo nafty) je dnes nutno přičíst cca 26%, aby se člověk dostal na reálnou spotřebu (spočítáno dle rozdílů mezi normami a Spritmonitorem, který jsem zatím provedl na 20 turbobenzinech a 55 turbodieselech). Jde o průměr, takže některé motory samozřejmě mohou být blíž k normě, některé dál (např. nový Opel Astra má u turbomotorů rozdíly 27-47%!). Tak či onak, plus minus lze očekávat 7,2 litru u 1,8TSI a 5,3 litru u 2,0 TDI.
problem je v tom, ze malo kdo na spritmonitoru jezdi tak, aby meli co nejmensi spotrebu, oni proste jezdi, kdezto automobilky uvadi nejmensi dosazitelnou spotrebu. jasne, ze podminky mereni jsou ciste laboratorni, ale i na tom spritmonitoru casto najdes lidi, co jezdi s udavanou spotrebou, a nekteri i za min. takze ciste technicky to mozna i jde, ze malokdo takhle umi jezdit je vec jina.
Ano, to nepopírám, taky mi nešlo o nejnižší v praxi dosažitelnou spotřebu (jen jsem to tam nezdůraznil). Šlo mi spíše o to, kolik bude mít běžně jezdící řidič, plus minus. Samozřejmě někteří budou jezdit za ty 4, někteří za 7 i více.
Osobně třeba jezdím o necelé 4 % pod normovanou spotřebou dokonce včetně zimy, pokud jde jen o letní provoz, pak o více než 7 %. Ve srovnání s průměrem na SM pak jezdím o 12 % úsporněji.
na to ma stejne nejvyssi vliv jizdni rezim, cukacku po Praze proste jedes za osm v benzinu a za sest dieselu v malem aute, pokud mas velke auto, tak to klido ponasob dvema.
Na druhou stranu jet na tempomat stoveckou po dalnici vetsinou nepreleze pres 8l v benzinu a 6l v dieselu i u hodne velkych a rozezranych aut.
No a normovana spotreba je vesmes nekde u te spotreby po dalnici na tempomat.
Je to prezentováno ve smyslu ochrany katalyzátoru. Nesnese teploty při plném zatížení motoru. Dnes je chlazení katalyzátoru provedeno obohacením směsi.
Vzhledem k zástavbě v platformě MQB by to snad měla být nová verze motoru, která kombinuje přímé a nepřímé vstřikování. Akorát nesedí ten točivý moment 250Nm, nový motor by měl mít snad 320Nm. Možná, že pro motory napříč zase krouťák sníží, jako u minulých 1.8, které měly také dva odlišné způsoby nastavení. Docela by mě zajímalo, proč to VW u turbobenzinu dělá, když u turbodieselu nechají klidně 380Nm ???
Ten 320 Nm v A4 je naladěn na nižší výkon 125kW. Pro lehké auto jako je A3 nebo Leon je kombinace nižší krouťák/vyšší výkon možná vhodnější (mokré spojky by znamenaly vyšší hmotnost). Jde také o to, že těch 250 Nm je tam skoro v rozpětí 4000 ot. což je proti naftě obrovský rozsah (320Nm verze TFSI si maximum drží mezi 1400-3700) který ve spojení se správným zpřevodováním je asi optimální kombinace (je tam lepší výkonová špička v horní části a dole 250Nm na lehké auto v pohodě stačí). Zástavbově by asi nebyl problém vrazit tam mokrou dvojspojku. Toto naladění v A3 suverénně zametá se srovnatelnou konkurencí, třeba test AMuS:
7 st. dsg so suchymi spojkami setri palivo v porovnani so 6 st. dsg s mokrymi, tusim 5 percent. takže benzinove motory od 1.2 do 1.8 L kombinuju kôli normovanej spotrebe so 7 st. dsg
Mám Alteu 2010, splacená bude za rok a mám pocit, že už sem si vybral další auto. Do té doby vychytají ev. drobnosti a bude. Tím spíš jak vypadá v reálu. Na autoforu jsou fotky z ulic Barcelony. :yes::yes: