Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

SEAT Leon FR dostane motory 1,8 TSI a 2,0 TDI

29 komentářů

Huben
tak na tu spotřebu jsem teda zvědavý, kolik to bude žrát v reálu.. 😄
mario79sk
presne na to som sa pozeral aj ja. Tie hodnoty su blaznive, v inom clanku videl, ze preplnovany 2.5-litrovy 5-valec od volva ma mat kombinovanu spotrebu 7,8 litra, no dobre som sa zasmial. Mali by tie normy troska zrealnit, ved to je kazdemu jasne, ze tie hodnoty su nerealne.
Mino21
U turbomotorů s přímým vstřikem (jedno zda u benzinu nebo nafty) je dnes nutno přičíst cca 26%, aby se člověk dostal na reálnou spotřebu (spočítáno dle rozdílů mezi normami a Spritmonitorem, který jsem zatím provedl na 20 turbobenzinech a 55 turbodieselech). Jde o průměr, takže některé motory samozřejmě mohou být blíž k normě, některé dál (např. nový Opel Astra má u turbomotorů rozdíly 27-47%!). Tak či onak, plus minus lze očekávat 7,2 litru u 1,8TSI a 5,3 litru u 2,0 TDI.
Avatar - jeylkey
jeylkey
problem je v tom, ze malo kdo na spritmonitoru jezdi tak, aby meli co nejmensi spotrebu, oni proste jezdi, kdezto automobilky uvadi nejmensi dosazitelnou spotrebu. jasne, ze podminky mereni jsou ciste laboratorni, ale i na tom spritmonitoru casto najdes lidi, co jezdi s udavanou spotrebou, a nekteri i za min. takze ciste technicky to mozna i jde, ze malokdo takhle umi jezdit je vec jina.
Mino21
Ano, to nepopírám, taky mi nešlo o nejnižší v praxi dosažitelnou spotřebu (jen jsem to tam nezdůraznil). Šlo mi spíše o to, kolik bude mít běžně jezdící řidič, plus minus. Samozřejmě někteří budou jezdit za ty 4, někteří za 7 i více.

Osobně třeba jezdím o necelé 4 % pod normovanou spotřebou dokonce včetně zimy, pokud jde jen o letní provoz, pak o více než 7 %. Ve srovnání s průměrem na SM pak jezdím o 12 % úsporněji.
blob
na to ma stejne nejvyssi vliv jizdni rezim, cukacku po Praze proste jedes za osm v benzinu a za sest dieselu v malem aute, pokud mas velke auto, tak to klido ponasob dvema.
Na druhou stranu jet na tempomat stoveckou po dalnici vetsinou nepreleze pres 8l v benzinu a 6l v dieselu i u hodne velkych a rozezranych aut.

No a normovana spotreba je vesmes nekde u te spotreby po dalnici na tempomat.
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
TSI hodně, TDI málo, klasika >😁
BroukJ
99:1 Sport je sport...
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Kdyz muzou existovat naftova MPV v edicich Sport nebo dokonce Racing, a zakaznici si je kupujou tak proc ne? >😒]
overnight
diod ke všem verzím Leona FR v ceně - to je v nižší střední třídě od SEATu přímo průkopnický počin a rozhodně stojí za to :yes:
Avatar - Emel
Emel
Výkonnější diesely... ano, ale Octavia RS má už spoustu let 125kW, takže to je spíše evoluce než revoluce.
ericn
jj 132kW místo 125kW je jen kosmetická záležitost, spíš ten diesel měli naladit na 147kW, to koncernu chybí 😉 Osobně raději to TSi... :yes:
jeteem
slibuje, že to nakonec přece jen bude Auto emoción >😒]
Avatar - Emel
Emel
Co špatného jsi kde slyšel o podvozku nového Leonu?
jeteem
první dojmy na auto.cz
Avatar - Emel
Emel
To jsem nějak nezaznamenal... nepleteš si to náhodou s Toledem?
LEANDR0
Přemýšlel jsem nad A3, ale myslím že ve stejné motorizaci dostanu podobnou muziku za podstatně méně peněz...
JaMM
Nie je to nahodou naopak? Neodobera chladiaci system teplo od vyfukovych zvodov preto, aby sa skor zohrial motor?
Hendly
Je to prezentováno ve smyslu ochrany katalyzátoru. Nesnese teploty při plném zatížení motoru. Dnes je chlazení katalyzátoru provedeno obohacením směsi.
Avatar - deliqent4
deliqent4
Krásné auto, tak mi řekněte proč ten Rapid musí být tak odfláklej ? 😐 Seat má opoznání pohlednější modely než Škoda 😐
Avatar - eliot
eliot
Také se mi zdají mnohem povedenější. Ještě ,že je Seat stále pořád levnější.
Avatar - Starfighter
Starfighter
Srovnávej srovnatelné, tedy Rapid-Toledo a nahoře přiložený Leon FR s Octavií III RS (až bude představena).
igorvrazic
...ved to pise vo vseobecnosti...
simson33
Vzhledem k zástavbě v platformě MQB by to snad měla být nová verze motoru, která kombinuje přímé a nepřímé vstřikování. Akorát nesedí ten točivý moment 250Nm, nový motor by měl mít snad 320Nm. Možná, že pro motory napříč zase krouťák sníží, jako u minulých 1.8, které měly také dva odlišné způsoby nastavení. Docela by mě zajímalo, proč to VW u turbobenzinu dělá, když u turbodieselu nechají klidně 380Nm ???
corsa396
podla mna to je tak vdaka 7 st. dsg, ktora ma suche spojky a zvladne len 250 Nm, TDI ma 6 st. dsg s mokrymi spojkami, vdaka comu zvladne viac Nm
Xawier
Bezpochyby tomu tak je! Proč tam ale nedají DSG pro větší krouťáky? Když už ho dávají k dieselům?
Avatar - Ham.
Ham.
Ten 320 Nm v A4 je naladěn na nižší výkon 125kW. Pro lehké auto jako je A3 nebo Leon je kombinace nižší krouťák/vyšší výkon možná vhodnější (mokré spojky by znamenaly vyšší hmotnost). Jde také o to, že těch 250 Nm je tam skoro v rozpětí 4000 ot. což je proti naftě obrovský rozsah (320Nm verze TFSI si maximum drží mezi 1400-3700) který ve spojení se správným zpřevodováním je asi optimální kombinace (je tam lepší výkonová špička v horní části a dole 250Nm na lehké auto v pohodě stačí). Zástavbově by asi nebyl problém vrazit tam mokrou dvojspojku. Toto naladění v A3 suverénně zametá se srovnatelnou konkurencí, třeba test AMuS😒br />
Zrychlení 0-180km/h
A3 1.8 (132kW) 23.9s
118i (125kW) 27.0s
AR 1.4 TB (125kW) 33.1s
FoFo 1.6 (134kW) EB 28.2s
DS4 THP200 (147kW) 24.9s
corsa396
7 st. dsg so suchymi spojkami setri palivo v porovnani so 6 st. dsg s mokrymi, tusim 5 percent. takže benzinove motory od 1.2 do 1.8 L kombinuju kôli normovanej spotrebe so 7 st. dsg
Aischylos
Mám Alteu 2010, splacená bude za rok a mám pocit, že už sem si vybral další auto. Do té doby vychytají ev. drobnosti a bude. Tím spíš jak vypadá v reálu. Na autoforu jsou fotky z ulic Barcelony.
:yes: :yes: