SEAT Leon FR dostane motory 1,8 TSI a 2,0 TDI
Nový Leon ve své ostřejší verzi nabídne dva motory nové generace.
Třetí generace SEATu Leon se v plné parádě ukáže už ve středu, vpředvečer pařížského autosalonu. Španělská automobilka byla dosud skoupá na podrobnosti, ale na veřejnost postupně pouští první střípky zajímavých informací.
Vzhledem ke sportovnímu image značky je důležitá verze FR (formula racing), která představuje kompromis mezi běžnými specifikacemi a ostrým provedením Cupra.
Zájemce o svižnější benzinové svezení uspokojí motor 1,8 TSI třetí generace, který je známý například z Audi A4. Nejedná se o zcela novou konstrukci, ovšem důkladné přepracování sjednotilo jeho techniku s novou generací motorů TSI (např. chlazené výfukové svody integrované do hlavy motoru).
Osmnáctistovka nabídne 132 kW a točivý moment omezený na 250 Nm, dosahovaný ovšem už při 1500 min-1. Díky tomu Leon FR akceleruje z klidu na 100 km/h za 7,5 sekundy. Kombinovaná spotřeba je v opačném gardu – 5,7 l/100 km.
Stejného motoru se později dočkají i zájemci o sedmou generaci Golfu i Škodu Octavia III.
Zkrátka nepřijdou ani příznivci dieselových motorů. Leon FR se bude hned od počátku nabízet se zcela novým 2,0 TDI, a to v obou verzích: 110 kW/320 Nm a 135 kW/380 Nm. Jejich kombinovaná spotřeba bude 4,2 l/100 km.
SEAT Leon FR 2013 - technická data | |||
Motor | 1,8 TSI | 2,0 TDI | 2,0 TDI |
Převodovka | 6M (7DS) | 6M (6DS) | 6M (6DS) |
Zdvihový objem [cm3] | 1798 | 1968 | 1968 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 132/5100-6200 | 110/3500-4000 | 135/- |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 250/1250-5000 | 320/1750-3000 | 380/- |
Max. rychlost [km/h] | 224 | - | - |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,5 | - | - |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,7 | 4,2 | 4,2 |
Specialitou Leonu FR bude vedle specifického designu možnost nastavení Drive Profile. Přepínáním tlačítka se díky režimům Eco, Comfort a Sport upravuje charakteristika posilovače řízení, odezva na plynový pedál a zvuk motoru. Podsvícení přístrojů lze přepínat mezi červeným a modrým.
V rozporu s obvyklou praxí je navíc nová generace o 5 cm kratší, měří na délku 4,26 metru. Navíc je o 90 kg lehčí než předchozí Leon, ovšem díky prostorově úspornější konstrukci nabídne více místa v interiéru a o 40 litrů objemnější zavazadlový prostor (380 l).
Leon se bude vyrábět ve španělském Martorellu společně s Ibizou, Exeem a Audi Q3. Automobilka si od nového modelu slibuje lepší vytížení výrobní kapacity svého hlavního závodu. Zahájení prodeje je naplánováno na jaro 2013.