Novinky
7 st. dsg so suchymi spojkami setri palivo v porovnani so 6 st. dsg s mokrymi, tusim 5 percent. takže benzinove motory od 1.2 do 1.8 L kombinuju kôli normovanej spotrebe so 7 st. dsg
Ten 320 Nm v A4 je naladěn na nižší výkon 125kW. Pro lehké auto jako je A3 nebo Leon je kombinace nižší krouťák/vyšší výkon možná vhodnější (mokré spojky by znamenaly vyšší hmotnost). Jde také o to, že těch 250 Nm je tam skoro v rozpětí 4000 ot. což je proti naftě obrovský rozsah (320Nm verze TFSI si maximum drží mezi 1400-3700) který ve spojení se správným zpřevodováním je asi optimální kombinace (je tam lepší výkonová špička v horní části a dole 250Nm na lehké auto v pohodě stačí). Zástavbově by asi nebyl problém vrazit tam mokrou dvojspojku. Toto naladění v A3 suverénně zametá se srovnatelnou konkurencí, třeba test AMuS😒br />
Zrychlení 0-180km/h
A3 1.8 (132kW) 23.9s
118i (125kW) 27.0s
AR 1.4 TB (125kW) 33.1s
FoFo 1.6 (134kW) EB 28.2s
DS4 THP200 (147kW) 24.9s
Zrychlení 0-180km/h
A3 1.8 (132kW) 23.9s
118i (125kW) 27.0s
AR 1.4 TB (125kW) 33.1s
FoFo 1.6 (134kW) EB 28.2s
DS4 THP200 (147kW) 24.9s
Bezpochyby tomu tak je! Proč tam ale nedají DSG pro větší krouťáky? Když už ho dávají k dieselům?
podla mna to je tak vdaka 7 st. dsg, ktora ma suche spojky a zvladne len 250 Nm, TDI ma 6 st. dsg s mokrymi spojkami, vdaka comu zvladne viac Nm
Vzhledem k zástavbě v platformě MQB by to snad měla být nová verze motoru, která kombinuje přímé a nepřímé vstřikování. Akorát nesedí ten točivý moment 250Nm, nový motor by měl mít snad 320Nm. Možná, že pro motory napříč zase krouťák sníží, jako u minulých 1.8, které měly také dva odlišné způsoby nastavení. Docela by mě zajímalo, proč to VW u turbobenzinu dělá, když u turbodieselu nechají klidně 380Nm ???
Je to prezentováno ve smyslu ochrany katalyzátoru. Nesnese teploty při plném zatížení motoru. Dnes je chlazení katalyzátoru provedeno obohacením směsi.
Srovnávej srovnatelné, tedy Rapid-Toledo a nahoře přiložený Leon FR s Octavií III RS (až bude představena).
Krásné auto, tak mi řekněte proč ten Rapid musí být tak odfláklej ? 😐 Seat má opoznání pohlednější modely než Škoda 😐
Nie je to nahodou naopak? Neodobera chladiaci system teplo od vyfukovych zvodov preto, aby sa skor zohrial motor?
jj 132kW místo 125kW je jen kosmetická záležitost, spíš ten diesel měli naladit na 147kW, to koncernu chybí 😉 Osobně raději to TSi... :yes:
Přemýšlel jsem nad A3, ale myslím že ve stejné motorizaci dostanu podobnou muziku za podstatně méně peněz...
Výkonnější diesely... ano, ale Octavia RS má už spoustu let 125kW, takže to je spíše evoluce než revoluce.
na to ma stejne nejvyssi vliv jizdni rezim, cukacku po Praze proste jedes za osm v benzinu a za sest dieselu v malem aute, pokud mas velke auto, tak to klido ponasob dvema.
Na druhou stranu jet na tempomat stoveckou po dalnici vetsinou nepreleze pres 8l v benzinu a 6l v dieselu i u hodne velkych a rozezranych aut.
No a normovana spotreba je vesmes nekde u te spotreby po dalnici na tempomat.
Na druhou stranu jet na tempomat stoveckou po dalnici vetsinou nepreleze pres 8l v benzinu a 6l v dieselu i u hodne velkych a rozezranych aut.
No a normovana spotreba je vesmes nekde u te spotreby po dalnici na tempomat.
Ano, to nepopírám, taky mi nešlo o nejnižší v praxi dosažitelnou spotřebu (jen jsem to tam nezdůraznil). Šlo mi spíše o to, kolik bude mít běžně jezdící řidič, plus minus. Samozřejmě někteří budou jezdit za ty 4, někteří za 7 i více.
Osobně třeba jezdím o necelé 4 % pod normovanou spotřebou dokonce včetně zimy, pokud jde jen o letní provoz, pak o více než 7 %. Ve srovnání s průměrem na SM pak jezdím o 12 % úsporněji.
Osobně třeba jezdím o necelé 4 % pod normovanou spotřebou dokonce včetně zimy, pokud jde jen o letní provoz, pak o více než 7 %. Ve srovnání s průměrem na SM pak jezdím o 12 % úsporněji.
diod ke všem verzím Leona FR v ceně - to je v nižší střední třídě od SEATu přímo průkopnický počin a rozhodně stojí za to :yes:
problem je v tom, ze malo kdo na spritmonitoru jezdi tak, aby meli co nejmensi spotrebu, oni proste jezdi, kdezto automobilky uvadi nejmensi dosazitelnou spotrebu. jasne, ze podminky mereni jsou ciste laboratorni, ale i na tom spritmonitoru casto najdes lidi, co jezdi s udavanou spotrebou, a nekteri i za min. takze ciste technicky to mozna i jde, ze malokdo takhle umi jezdit je vec jina.
U turbomotorů s přímým vstřikem (jedno zda u benzinu nebo nafty) je dnes nutno přičíst cca 26%, aby se člověk dostal na reálnou spotřebu (spočítáno dle rozdílů mezi normami a Spritmonitorem, který jsem zatím provedl na 20 turbobenzinech a 55 turbodieselech). Jde o průměr, takže některé motory samozřejmě mohou být blíž k normě, některé dál (např. nový Opel Astra má u turbomotorů rozdíly 27-47%!). Tak či onak, plus minus lze očekávat 7,2 litru u 1,8TSI a 5,3 litru u 2,0 TDI.
Kdyz muzou existovat naftova MPV v edicich Sport nebo dokonce Racing, a zakaznici si je kupujou tak proc ne? >😒]
presne na to som sa pozeral aj ja. Tie hodnoty su blaznive, v inom clanku videl, ze preplnovany 2.5-litrovy 5-valec od volva ma mat kombinovanu spotrebu 7,8 litra, no dobre som sa zasmial. Mali by tie normy troska zrealnit, ved to je kazdemu jasne, ze tie hodnoty su nerealne.
:yes: :yes: