Paříž 2012
Super, ale čakal som, že tu R-ko rovno predstavia... Celkovo je pre mňa Parížsky autosalón sklamaním. O všetkých autách sa dopredu vedelo, alebo sú to len malé prekvapenia...
Trochu to Honďákům trvá, 1,6 diesel tady mají mít už 10 let a kombik taky, jen se tím připravují o zájemce. Když pominu trochu kontroverzní design, tak je Civic výborné auto, které i cenou již sestoupilo blíže k lidu, jen teď ten diesel a kombi...
No a Type-R až v roce 2015? Po skoro 4 letech na trhu? 😲 ;-\
No a Type-R až v roce 2015? Po skoro 4 letech na trhu? 😲 ;-\
Asi nikdo nechápe, proč na dvě generace Civicu zmizel kombík, ale hlavně že se vrátí. 😲
Diesel do značné míry závisel na prioritách značky. Motor 1,6 l už stavěli už kolem roku 2000, ale pak dostal stopku na úkor 2.2jky - ta se dala použít pro Accord, CR-V, Civic i v Americe. V Americe to padlo, ale 2.2 zůstalo. Vzhledem k tržnímu podílu Hondy v Evropě by možná ani žádná 1.6 nebyla, ale potřebují ji i v Indii... 😉
CTR bude v rámci faceliftu, de facto žádná až tak velká změna, CTR vždycky přišlo 2 roky po 5D, teď to holt bude 3. ;-\
Diesel do značné míry závisel na prioritách značky. Motor 1,6 l už stavěli už kolem roku 2000, ale pak dostal stopku na úkor 2.2jky - ta se dala použít pro Accord, CR-V, Civic i v Americe. V Americe to padlo, ale 2.2 zůstalo. Vzhledem k tržnímu podílu Hondy v Evropě by možná ani žádná 1.6 nebyla, ale potřebují ji i v Indii... 😉
CTR bude v rámci faceliftu, de facto žádná až tak velká změna, CTR vždycky přišlo 2 roky po 5D, teď to holt bude 3. ;-\
Sorry, ale tie 1,4i-VTEC neutiahnu ani furik. Na ten ich "combi heavy metal bodywork" uz treba iny engine.
Honda s ich dizajnom a hlavne cenou v EU vela vody nenamuti, to by museli vyrabat vo vychodnom bloku, mat neazijsky diazajn, pridat turbomotory a zlacniet ponuku ale to uz by nebola Honda, ale Renault 😉
Z CTR jsem rozpačitý. jako "atmosférák" se budu muset smířit s tím, že benzinové hot-hatche vymřely, pokud nebudu chtít Twingo nebo Swift (jako že nejspíš ne). Ale když už tahle změna nastane, je jasné, že Honda zase bude chtít ukázat, že patří na špici i v téhle nové době a tak by měla do vývoje auta dát opravdu hodně sil.
Tomu napovídá i to, že auto bude až za tři roky, přičemž první testy začaly už před pár týdny. Na hot-hatch spousta času, byť je jasné, že na tom nebudou dělat tři roky 20 hodin denně. Navíc je v tom i troška politiky, v sezoně 2014 asi už Honda bude chtít titul z WTCC, jenž bude pro CTR pěkný marketingový nástroj.
P.S. Oprava, to se týká Clia.