Honda Civic: od příštího roku i jako kombi
Vypadá to, že se třetí největší japonská automobilka probírá z evropské agónie a skutečně začíná naslouchat tomu, co náročný evropský trh vyžaduje. Na pařížském autosalonu bylo oznámeno, že se pod kapotu modelu Civic ještě letos dostane nový diesel 1.6 i-DTEC, první motor vybavený novým technickým balíčkem Earth Dreams, jenž je odpovědí na Skyactiv od Mazdy. Půjde o nejlehčí diesel této kubatury na světě, s výkonem 88 kW při 4000 otáčkách a s točivým momentem 300 Nm při 2000 otáčkách, jenž by měl dosahovat rekordně nízké spotřeby 3,6 l nafty na 100 km. Tento motor bude v roce 2013 nabízen i v kompaktním SUV CR-V ve verzi s pohonem předních kol.
Honda také oznámila, že v roce 2015 vrátí do nabídky sportovní verzi Civic Type R, která využije nejnovějších zkušeností ze závodů WTCC, kam Civic zamíří v sezoně 2013. To znamená konec filozofie hot-hatche s atmosféricky plněným motorem, Honda Civic Type R si dokonce klade za cíl, stát se nejrychlejší předokolkou na Severní smyčce Nürburgringu!
Takové auto ovšem udělá radost jen pár nadšenců, zatímco nejžhavější novinka potěší každého, kdo potřebuje prostorný kompakt – pětidveřový hatchback Civic, jenž se může pochlubit kufrem o objemu 477 litrů, dostane i variantu kombi, která uvedenou hodnotu určitě ještě výrazně zlepší. Napovídala by tomu alespoň skica, kterou Honda zveřejnila.
Na ní je velmi dynamicky střižené kombi s o poznání delším zadním převisem a stejně jako v případě 5D s klikou zadních bočních dveří ukrytou v sloupku, což autu propůjčuje vzhled shooting breaků. Koncept kombi, které se nejspíš bude jmenovat, stejně jako dosavadní accord Tourer, se představí v příštím roce a zřejmě se stane součástí nabídky pro modelový rok 2014. Nabídka motorů by měla kopírovat škálu u 5D, tedy včetně nového malého dieselu, naopak nejslabší benzin 1.4 i-VTEC asi ze škály vypadne.