Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic: od příštího roku i jako kombi

Michal Fokt Michal Fokt 28. 9. 2012 • 00:45
2
11
Honda je v poslední době samé (příjemné) překvapení. V Paříži oznámila nejen záměr vrátit do nabídky Civicu sportovní Type R, ale i karosářskou verzi kombi.

Vypadá to, že se třetí největší japonská automobilka probírá z evropské agónie a skutečně začíná naslouchat tomu, co náročný evropský trh vyžaduje. Na pařížském autosalonu bylo oznámeno, že se pod kapotu modelu Civic ještě letos dostane nový diesel 1.6 i-DTEC, první motor vybavený novým technickým balíčkem Earth Dreams, jenž je odpovědí na Skyactiv od Mazdy. Půjde o nejlehčí diesel této kubatury na světě, s výkonem 88 kW při 4000 otáčkách a s točivým momentem 300 Nm při 2000 otáčkách, jenž by měl dosahovat rekordně nízké spotřeby 3,6 l nafty na 100 km. Tento motor bude v roce 2013 nabízen i v kompaktním SUV CR-V ve verzi s pohonem předních kol.

Honda také oznámila, že v roce 2015 vrátí do nabídky sportovní verzi Civic Type R, která využije nejnovějších zkušeností ze závodů WTCC, kam Civic zamíří v sezoně 2013. To znamená konec filozofie hot-hatche s atmosféricky plněným motorem, Honda Civic Type R si dokonce klade za cíl, stát se nejrychlejší předokolkou na Severní smyčce Nürburgringu!

Takové auto ovšem udělá radost jen pár nadšenců, zatímco nejžhavější novinka potěší každého, kdo potřebuje prostorný kompakt – pětidveřový hatchback Civic, jenž se může pochlubit kufrem o objemu 477 litrů, dostane i variantu kombi, která uvedenou hodnotu určitě ještě výrazně zlepší. Napovídala by tomu alespoň skica, kterou Honda zveřejnila.

Na ní je velmi dynamicky střižené kombi s o poznání delším zadním převisem a stejně jako v případě 5D s klikou zadních bočních dveří ukrytou v sloupku, což autu propůjčuje vzhled shooting breaků. Koncept kombi, které se nejspíš bude jmenovat, stejně jako dosavadní accord Tourer, se představí v příštím roce a zřejmě se stane součástí nabídky pro modelový rok 2014. Nabídka motorů by měla kopírovat škálu u 5D, tedy včetně nového malého dieselu, naopak nejslabší benzin 1.4 i-VTEC asi ze škály vypadne.

Témata
28. 9. 2012 16:51
Honda nikdy
Honda s ich dizajnom a hlavne cenou v EU vela vody nenamuti, to by museli vyrabat vo vychodnom bloku, mat neazijsky diazajn, pridat turbomotory a zlacniet ponuku ale to uz by nebola Honda, ale Renault ;-)
28. 9. 2012 16:33
Re: Honda,
Už ani to Twingo ne, to bude mít nově 1,6 turbo.

P.S. Oprava, to se týká Clia.
28. 9. 2012 15:58
To ich kombi bude asi jazdit len z kopca!
Sorry, ale tie 1,4i-VTEC neutiahnu ani furik. Na ten ich "combi heavy metal bodywork" uz treba iny engine.
Avatar - TeeJay
28. 9. 2012 15:42
Re: Trochu jim to trvá...
Asi nikdo nechápe, proč na dvě generace Civicu zmizel kombík, ale hlavně že se vrátí. :-O

Diesel do značné míry závisel na prioritách značky. Motor 1,6 l už stavěli už kolem roku 2000, ale pak dostal stopku na úkor 2.2jky - ta se dala použít pro Accord, CR-V, Civic i v Americe. V Americe to padlo, ale 2.2 zůstalo. Vzhledem k tržnímu podílu Hondy v Evropě by možná ani žádná 1.6 nebyla, ale potřebují ji i v Indii... ;-)

CTR bude v rámci faceliftu, de facto žádná až tak velká změna, CTR vždycky přišlo 2 roky po 5D, teď to holt bude 3. ;-\
Avatar - Ronault.
28. 9. 2012 15:05
Trochu jim to trvá...
Trochu to Honďákům trvá, 1,6 diesel tady mají mít už 10 let a kombik taky, jen se tím připravují o zájemce. Když pominu trochu kontroverzní design, tak je Civic výborné auto, které i cenou již sestoupilo blíže k lidu, jen teď ten diesel a kombi...

No a Type-R až v roce 2015? Po skoro 4 letech na trhu? :-O ;-\

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku