tak za prve, toto uz na slovensku davno mame :-! podobnu dieru prejdem 100krat na jednej ceste bratislavou, iba s tym rozdielom ze je jedno kolko idem.
za druhe, uz vidim ako to niekoho v SUV bude zaujimat, ze presiel dalsou z nerovnosti. pripadne inych vodicov, ktori dovtedy isli rychlejsie ;-\
120 po Bosonohách ? Slušnej šílenec. Něco jako včera hasiči, co se vynořili odkudsy z polňačky (mezi stromy, nebyli vidět...) a vjeli mi do cesty. Dalo se to zvládnout, ale být o pár metrů dál, asi by zachraňovali nás.....
Ale kuš furt s těmi 6-ti cm. Ty nejsou úplně podstatné, tak hluboko Ti zapadne maximálně kolo, ale auto pouze v případě, že pojedeš pomalu, protože:
Vyjdeme z předpokladu, že ta díra je je "dlouhá" 40 cm a ty ji přelétneš rychlostí 80 km/h.
80 km/h = 22,2222 m/s. To znamená, že touto rychlostí bude každá náprava vozu nad dírou pouze 0,4/22,2222 = 0,018s. Kolo Ti sice díky pružině zapadne na dno jámy, ale vůz (tedy každá z jeho náprav), díky známému vzorečku s=1/2gt"na druhou" se ti propadne pouze o 1/2 x 10 x 0,018 x 0,018 = 0,00162m. To jsou necelé dva milimetry a čím jedeš rychleji, tím méně se Ti "propadne" auto. Jediné, co se musí odpružit je kolo. Díra je úplně jiná disciplína než boule, čím pojedeš rychleji, tím méně si tohoto příčníku povšimneš.
A zcela analogicky se dá spočítat, že aby se Ti auto propadlo oněch 6 cm, musel bys jet maximálně 13 km/h.Jakákoliv vyšší rychlosti Ti pomáhá, aby auto nezapadlo tak hluboko.
I u nich se to může stát, za určitých okolností. Mne spíš zajímá, jak to bude fungovat s auty jedoucími za sebou, popřípadě s motorkou a autem. Když jsem se na to video díval, tak mi přišlo, že to není zrovna precizní.
Ale je to zvláštní zařízení. U hrbu musí zpomalit všichni a všechny to otravuje. Je to tedy zdánlivě lepší řešení. Ale pokud to tam znáš a víš o něm, tak ti stačí vrátit se pod limit a za ním můžeš motoru zase povolit řetěz. Teoretická výhoda tedy může být, že bude náročnější ho zneškodnit v porovnání s běžnými segmentovými retardéry.
Jen si dovolím vyslovit svůj názor, že naopak klasický retardér je pro záchranné složky větší zlo, protože je na silnici napevno a pořád. U těchto mechanických by se dalo velice jednoduše zabudovat do sanitek apod. rušičku, která by práh deaktivovala. A v případě výpadku - předpokládám, že sanitka taky neřeší každý výmol na cestě a hasičským tatrám je to jedno - ty to přejedou a ani si ničeho nevšimnou. Ve výsledku by to bylo možná bezpečnější. Akorát žijeme v kocourkově, takže stejnou rušiřku by měla auta prominentů a papalášů. A cena včetně údržby a infrastruktury? Ta bude 1000x větší než kus plastu přivrutovaného k asfaltu.
Teď jen prosadit v parlamentu, založit si firmu na jeho výrobu a to bylo terno v našem korubčním prostředí.
Tyhle zařízení by měly být konstruované tak aby fungovaly na stranu bezpečnou což asi nepůjde, protože v případě selhání toho rozpoznávacího systému by asi vždy došlo k otevření propadliště a škody by byly fatální.
Řešení se skrývá ve vaši hlavě. Představujete si totiž tyhle propadliště jako teroristickou, zákeřnou jednotku která bude z nenadání a nečekaně ničit auta. Musíte je ale brát jako náhradu těch stávajících a to znamená že pro sanitky a policii se nic nezmění, prostě budou muset zpomalit tak jako do teď museli před retardérem normálním, navíc pokud tak udělají tak projedou bez zhoupnutí.
technicky nic sloziteho, pokud radar "zajamujes" vysilacem na podobne frekvenci, tak je zmatenej jak lesni vcela a nic nenameri. Tim padem pravdepodobne ani nespusti propadlo.
Pripadne to muzou mit sofistikovanejsi a k tomu radaru domontuji jen prijimac na nejake libovolne frekvenci a na dalku si ten retarder ridic sanitky zablokuje vysilackou.. stejne jako si na dalku otevres vjezd do garaze.
ty ja ti nevim. Tenhle stat nema na opravu silnic a to vybira na vsech poplatcich od motoristu cim dal vice.
mame tu neustale uzavirky, neplacena parkoviste vymiraji, chybi inteligentni znaceni, rozkradaji se svodidla znacky a kanaly, policie s oblibou ciha za bukem a ryzuje namisto prevence.., kdyz jim daji passaty, tak do mesice zabiji kluka na 125ce motorce ty bys vazne do takoveho bordylku nechal instalovat aktivni retarder odhadem za mega korun ceskych kus a 50 tisic za rocni udrzbu ?
Zajimalo by me jak tam budou projizdet sanitky ve stovce a policajti jeste vic , par takovych retarderu po meste a budou vozit lidi ne do spitalu ale rovnou do marnic ...
vychazim z predpokladu, ze od urcite rychlosti bude dira "trestat" mene a mene.
pokud 45, projedes v klidu
52 bude rana
60 vetsi rana
80 uz skoro zadna rana (to je spekulace, ale muze to tak byt).
Tak drahou technologii docilis akorat jen toho, ze cast lidi co by tam jela 60 pojede 80.
Nepredpokladam, ze be ve Svedsku nekoho jen ve snu napadlo prekrocit limit o 30km/h a vic.
U nas to je denni chleba.
Např. u škol bych to považoval za geniální řešení. Dnes jsou na spoustě míst retardéry, které omezují/umravňují řidiče pořád, ale právě u škol to např. v noci považuji za absolutní zbytečnost. Pokud už tam je radar, nevidím problém v instalaci i světelné tabule s proměnlivým omezením rychlosti. Přes den klidně 30, ale odpoledne a přes noc ať je tam 50.
buzerace a nic než šikana řidičů! prahy jsou nejméně v polovině případů nadbytečné, kdo mi sakra přispěje až budu měnit ramena a silentbloky? ten blb co rozhoduje o jejich instalaci určitě ne. navíc jsou často nebezpečné protože když potřebuju z jakýhokoliv důvodu brzdit a práh mě nakopne, nedobrzdím, na spoustě míst nejsou pořádně značené a za deště často nejsou vidět. jestli to tkahle půjde dál budeme jezdit na dálnici 30 a ve městě tlačit max 6km/h za důkladného dozoru úředníka přiděleného každému bruselem.idiocie a šikana nic víc.
Nepíšu totéž co ty, protože před retardérem nebrzdíš na 30 km/h, i když v té lokalitě je taková max. rychlost, ani na 40 či 50, ale musíš téměř zastavit. A je to podstatný rozdíl, jestli to zadupneš na téměř nulu nebo ze 70 km/h
proč mi říkáš, že je to nesmysl, když napíšeš to samé co já? Nevím jak ty, ale já pod pojmem minimální rychlost nemám rychlost nulovou, ale rychlost nutnou pro bezpečné a pohodlné přejetí retardéru.
No, u klasického retardéru, který nesnáším mimo jiné z Tebou výše jmenovaných důvodů máš alespoň jistotu, že tam JE. Osobně se domnívám, že by retardéry ze silnic měly zmizet a piráti přirozeným způsobem vyhynout. Nechtěj po mně slyšet, jak si to představuj, nicméně obecně zastávám osvětu před restrikcemi a svobodu za zásluhy před všeobecnou nesvobodou pro všechny.
Nevidím problém v tom, že se systém vyladí, radar, který ti pošle pokutu taky musí být vyladěný podstatně lépe než ten, co před obcí orientačně ukazuje rychlost.
Nesmysl. Pokud vidíš značku s novým retardérem, tak zpomalíš na předpisovou rychlost a ten před tebou taky, nezadupne to až na podlahu, čili menší rozdíl rychlostí a ne úplně zastavíš, čili menší rozdíl rychlostí a tím větší čas na zabrždění.
Vždy máš mít dostatečný odstup, to je bez diskuzí. Nedodržení bezpečné vzdáleností je jeden z nejčastějších nešvarů na našich cestách, opět jen překračování předpisů, které se chceme obkecat.
V první řadě bych podotknul, že jsem principiálně i proti retardérům :-). Pak bych tedy dodal, že se jedná o aktivní systém, někdy tam ta díra bude, jindy najednou ne, dobře všichni známe, jaké blbiny dokážou ukazovat radary v běžném provozu, kdy některá auta jedou směrem k radaru, jiná od radaru, pak jedno zmizí z dohledu a objeví se druhé, atd. Klidně si dovedu představit situaci, že pojedeš předpisově a stejně se Ti to před autem složí. Také můžeš jet rychleji a složí se to tak, že se na tom akorát vymázne cyklista. Podle mého soudu to prostě je: "principiálně nebezpečný nesmysl".
pokud vím, tak když vidíš značku retardéru, tak zpomaluješ až k minimální rychlosti, intenzitu brždění přizpůsobíš tomu co jede před tebou (tím jak zpomaluješ se vzdálenost mezi tebou a "nepozorným" zvětšuje + se ti zmenšuje brzdná dráha, díky tvé klesající rychlosti).
u tohohle se nemáš de facto jak připravit, protože vše závisí na tom jak:
1) je to nastavené
2) jak rychle jede ten před tebou
3) jak daleko jedeš za ním
4) jestli se ten před tebou lekne nebo ne
Znam hned nekolik "cilovych skupin" potencialnich piratu, kterym bude takovy retarder k smichu a ktere potkavame na nasich cestach dnes a denne.
1. Lojza se zdratovanym favem v cene 5 tisic Kc, Misto obligatni 70ky bude skakat 90kou a jeste se smat ostatnim.
2. Pan Manager ve firemni Fabii, Octe, Superbu, Passatu, A6ce.
Temhle typkum je to naprosto sumak, ze si ponici podvozek, jak znamo, z ciziho krev netece pripadne si to sami sobe daji do nakladu a odpisou z dani. Zase pojedou 90.
3. Ridici SUV, 6cm diry si podvozek SUVcka stezi povsimne. Dalsi sorta, co tam klidne proprasi 90, v cele s celebritami jako je Rollins,Janousek a Trpisovsky
prvni problem ... je to enormne drahe. Za jeden takovy retarder at tam radeji stoji policajt, vyjde to jeste levneji a prevence je lepsi.
druhy problem ... kazdy system jde o...bat, pokud sanitky a hasici budou mit 'rusicky", tak pirati je maji do tydne taky
treti problem .. nevi se, co to udela. Muze se to zaseknout dole anebo se to naopak vysunout prilis nahoru a muze se na tom zabit motorkar.
Muze se to prolomit pod kamionem.
Nebo na tom muze stat nejaka senilni babka a jak to s ni cele zajede, tak se pos... a nasledne ji trefi slak
Fantazii se meze nekladou.
Secteno podtrzeno, moc penez za malo muziky a slusna porce rizika jako nasup.
Za me :no:
Ten vypocet samo neni cely dobre, protoze do hry vstupuje jak samotny pokles karoserie aut z vypoctu tak odpruzeni kol ktery zejmena ovlivnuji tlumice, ktere obecne jsou hodne tolerantni ke stlacovani a naopak velmi netolerantni k rozpinani. Coz je pripad "antiretarderu.
Osobne bych to neresil ani malou rychlosti, ani velkou rychlosti, ale poradnou rusickou :-)
Stacilo by ji jen zapnout tlacitkem na tech spravnych mistech, retardery zas tak casto stehovat asi nebudou.
P.S.
To setreni me pobavilo. Gumovy hrbol za par tisic je drahej, ale zasouvaci rampa s radarem a nutnym prisunem elektriny a servisem (co to bude delat v zime az napadne snih, roztaje a zmrzne ?) je levna. No to me pos.. 8-s
Toho se právě obávám že ne. Tímto se otevírá zcela nová netušená možnost "retardérování" i na frekventovaných úsecích pouze pro vynucování nejvyšší povolené rychlosti. Jak jsem psal výše, klidně si i dokážu představit, že to nějákyho vola napadne dát třeba na jižní spojku atd.
Tak to samozřejmě,jen ten případ co je ve videu mě tak trochu vylekal a docela si dokážu představit, jak je nějakej magor umístí na silnici typu jižní spojka a pod. aby tím vynucoval 50 kvůli hluku
Zajímaly by mě dvě věci:
- za prvé - jak to bude fungovat v zimě, kdy do spár nateče špinavá a slaná břečka, která pak uvnitř zmrzne
- za druhé - jak dlouho ten retardér vydrží na svém místě, než si hnědočeši všimnou, že pohyblivá deska je kovová a přemístí jí do sběrných surovin. Pak zbyde pouze drahá díra v silnici, která bude trápit všechny, nejenom ty rychlejedoucí...
To není pravda :-) Viděl jsem kdysi jakýsi dokument, kde cestovali s tatrovkou tuším Afrikou, už si to vážně nepamatuju přesně a měli tam pěkně nepříjemnou cestu charakteru jako vlnitý plech (jen ty vlny měly desítky centimetrů). Říkali tam, že měli dvě možnosti. Buď jet skoro krokem, nebo naopak hrubo přes 100 km/h, aby po tom jenom letěli.
Tohle mě taky napadlo - v Brně Bosonohách opravili silnici tak, že je klikatá jak had - všude samé ostré výčnelky, ostrůvky. Kamiony tam jezdí doslova rychlostí chůze, všude kolony, i malý auto musí nebezpečně kličkovat. Kvůli tomuto nesmyslu prokazatelně zemřeli 2 pacienti které vezla sanitka s infarktem do Bohunic - podle toho co říkal saniťák, dřív tam mohl jet 120 a v pohodě, dnes pouze 60, jinak by se převrátil. A těch několik zbytečných minut navíc bohužel znamená rozdíl mezi životem a smrtí... Takže ano, dejme všude příčné prahy, díry, šikany, i když to znamená v důsledku plno zbytečně mrtvých.
Spíš by to měli dávat na přechody. Radar by přenesl rychlost vozidla, nějaká kamera výskyt chodce, počítač to vyhodnotil a pokud by už bylo jasné že auto nezabrzdí tak by se chodec mohl propadnout někde pod komunikaci. Umístil bych to podélně a auto by tím pádem mohlo normálně projet.
Možné varianty jsou pak jasné, třeba ve městě pokud je nastavený rychlý interval semaforu pro chodce tak by nebyl potřeba ani ten radar nebo vyhodnocování a propadliště by se mohlo samo otevřít hned jak naskočí červená.
U škol by to mohlo být spojené s interaktivní hrou kde by po zmáčknutí čudlíku byl jenom určitý čas na to než se propadliště otevře. Tím by se děti i učili jak mají přecházet přechod.
Možností je více, financování mám vymyšlené tak že by lidé museli platit nějaký poplatek za vyproštění z propadliště. Ve městech ten jednodušší systém bez radaru by se mohl vejít do ceny za osvětlení přechodu, které by se od teď nemuselo instalovat. A název buď acticrossing nebo actizebra.
Tohle by zachránilo stovky životů a ne jen zbytečně trestalo.
Zde malé schéma funkčnosti a první propagační letáček [odkaz]
Lidi co uznaji sve pochyben a plati za nej pokutu jsou spolecnosti vseobecne vnimani jako blbci...ALEBO PRACHACI CO NA TO MAJU A JE IM TO JEDNO KED MUSIA PLATIT
Ak nevies odhadnut pri vchadzani na hlavnu cestu rychlost prichadzajuceho vozidla a nevies odhadnut ci sa pred neho stihnes zaradit alebo nie, vrat prosim vodicsky preukaz a navstiv ocneho. :-!
Ale trt orechovy, zakon je diktat.
To si odkial nabral taku hovadinu, ze nie je?
Aka cela spolocnost stanovuje pravidla??? Tych 150 pajacov, akoze zastupcov??? Snad to nemyslis vazne, to je vhodne na liecbu sokom.
Maloktore zakony su spolocensky uzus, ale MPR je ciste vycucane z prsta podla nejakych tabuliek s rychlostou, brzdnou drahou, spotrebou, dovolenim ponahlat sa a i. So zdravym rozumom to nic nema.
Preto je MPR na niektorych miestach viac, nez je zdrave a inde je to malo.
Prý z důvodu úspor to u nás asi neuvidíme. To určitě. Až si toho všimne nějaký hejhulák z našeho parlamentu, tak to právě bude prosazovat i u nás pod rouškou bezpečnosi a kdovíjakých úspor. Hlavní bude namastit si svoji kapsu. Raději ať to ani nečtou. :-O
Prosím nastudujte si judikaturu Nejvyššího správního soudu a Nejvyššího soudu o tzv. principu omezené důvěry, ať se pak nedivíte, že za tu nehodu skončíte v base Vy. Pokud se domníváte, že se sprostíte odpovědnosti hláškou typu:"ale on neměl co jet víc než 50", tak jste na omylu. Napřed si tu judikaturu pečlivě nastudujte, ať si zbytečně podobnými omyly nekomplikujete život.
Trochu mě překvapuje, že i inteligentní diskutéři nechápou k čemu má retardér sloužit!
Běžný retardér na silnici je vždy označen, stejně tak bude označen tento inteligentní retardér, když obyčejný retardér přehlídnete a zničíte si na něm kolo, tak z nikoho nic soudně nevymůžute, protože jste vy ten, kdo retardér přehlídli! (pro MT)
Když někdo přehklídne běžný retardér, což se stane každému (komu se to nestalo?), tak tady dupne na brzdu a ten za ním do něj může napálit! (Pro T613)
Naopak, toto je geniální, pokud bude a že bude moderní retardér označen a znám, což není problém, tak jakožto řidič dám přednost tomu, že pojedu předpisově, auto mi neudělá ránu, nesnížím si životnost podvozku, nezvýším spotřebu atd. Plynulost jízdy je pro auto to nejlepší.
Když na stejném místě bude klasický starý retardér, tak i v místě, kde chtějí dosáhnout 30 km/h, tak já musím téměř zastavit (mám své auto rád), rozjet se, v okolí tím o to více emisí vypustím a o to více hluku vyprodukuju.
Za mne bez diskuzí :yes::yes::yes:
Pozor, nesrovnávejte to povrchně se situací, kde žádný retardér není, jen rovná silnice, srovnávat s klasickým totálně debilním retardérem, který ničí auto i těm, kteří jedou předpisově.
A také mi na umělých překážkách vadí ignorování světlé výšky. Jen je zajímá, aby ti to dalo dostatečnou ránu do podvozku, ale že se přes to nedá jezdit, to už je jim ukradené. Nemluvě o zvýšení emisí (hluku i produktů spalování). Tohle je šetrnější řešení, ale pro některá auta to může znamenat konečnou.
Blahopřeji ti, už podruhý dneska dokazuješ, že seš jenom zakoplexovanej chudák. Už jsi nás přesvědčil, děkujeme, stačí, jdi teď chvíli hlásat své "názory" jinam, tady nikomu chybět nebudeš....
Na druhou stranu od individua hlásajícího, že se u nás "všechno" za posledních sedm let třikrát zdražilo se podobná "třídní" nenávist dá čekat....
Pokud se dopustím přestupku, tak pokutu klidně zaplatím. Nicméně náhradu škody budu požadovat. Už jsem pár ráfků oddělal a tady se nebavíme o pár tisících, což je případ pokuty. Takovou škodu jen tak nepřejdu. Fakticky dojde k regulérní dopravní nehodě a není mi úplně jasné, kdo bude v takovém případě viník. Argumenty mám pro obě strany a právní řád žádné řešení nenabízí.
Nejvíc mi ale vadí ta možnost poškození pneumatiky. Během pár set kilometrů ti může odejít, většinou se tak stane, když je hodně namáhána (jako třeba na okruhu, nebo když jsi zrovna v Německu na neomezeném úseku). A jak říkám, nemyslím si, že český právní řád umožňuje automatické trestání. Tohle zavání nástražným zařízením.
Pozitivní na tom určitě je, že se už (pokud to bude fungovat) nebudu muset plížit po centimetrech přes prahy. Nejsem svatý, ale myslím si, že jsem celkem ohleduplný. A to i k chodcům. Nezapomínám na děti. V obcích mne naopak neustále někdo předjíždí, protože podle něj jedu moc pomalu. Stejně tak se kolegům moc nelíbí, že brzdím do zatáček, do kterých není vidět. Ale tohle zařízení mi vadí z principu.
Myslím si, že takový retardér je dobrý nápad, jelikož trestá jenom ty, kteří rychlost překračují. Ještě když to bude fungovat tak, že při překročení rychlosti tak do 10 km/h to pracovat nebude, bude to možné označit za skvělý vynález! Ale pak je tady druhá strana mince - ty sanitky, hasiči - ano ano... tohle se bude muset dořešit.
Já žiju v Anglii, tady jsou retardéry v tom lepším případě jenom velká masa betonu. [odkaz] Natočil jsem video - v nápravě to křupe, a bouchnout si tady u nás spodek je úplně běžná věc. A v tom horším případě jsou tady plastové retardéry, které místní experti postavili tak šikovně, že přes ně musím jezdit našikmo ;-\ a pak na mě troubí řidiči nejčastěji Jeepů Cherokee a t.d., protože nechápou, že si nechci čuchat spodek o tu masu blbosti na cestě (tyhle plastové vychytávky jsou většinou jenom u supermarketů, takže když svého Avanta naložím, je to docela ''sranda'' ;-\ )
Jinak já vím Švédsky docela dobře, a jen tak pro zajímavost - Švédsky se retardér řekne farthinder :-) Ve Švédštině slovo FART znamená rychlost, v Angličtině pak něco jiného >:D Ale něco na tom bude, ty masy na cestě jsou opravdu vynález naprd... :no:
Ty, jako řidič, ale nejsi na silnici od toho, abys rozhodoval, které předpisy budeš dodržovat a které ne. Pro mě za mě na ně kašli, ala pak si poskakuj na podobných retardérech.
No, tím míň opravdu klesnou, zavadíš o menší schodek v podstatně větší rychlosti. Teď nevím, co bude pocitově horší :-) abys to nepocítil vůbec, musela by být ta rychlost opravdu nekonečně vysoká a netřeba zapomínat, že tlumiče jsou v klidovém stavu mírně stlačeny, jak ztratí půdu pod "nohama", k volnému pádu se přidá ještě roztažení. O schodek tedy zavadíš v jakékoliv reálné rychlosti.
To, ze je v meste 50 ti nikto nediktuje. Zakon nie je diktat, ide o rozhodnutie celej spolocnosti ustanovit pravidla na svoju ochranu.
Priklad... Speed limit ma chrani tak, ze ked vchadzam na hlavnu, tak predpokladam, ze ziadne auto nepojde viac ako napr. 50. Ak pojde okolo 80 kmh idiot tvojho rangu, ktory si demokraciu vysvetluje ako vulgarnu podobu anarchie a primitivnu formu individualnej zodpovednosti, ocakavam, ze bude nalezite potrestany.
A to jsme presne my, Cesi. jestli pojedu jak prase, retarder se propadne a ja si prorazim pneu, poslu jim nemaly ucet.... To ze jedes tam kde nemas o poznani rychleji, to nevadi, ale to ze me nekdo "nasilim" zpomali by se melo trestat?
Pripomina mi to ty strelce, co za volantem dokazou delat ptakoviny, litat si kilo ve meste a kdyz je chyti, tak si najimaj (na auto.cz velmi propagovane) agentury, ktery Te z toho vysekaj formou zpochybnovani, protahovanim atd.
Delat frajera a jezdit jako prase, to ano. Nest za to ale zodpovednost, to uz se v modeni dobe nenosi. Lidi co uznaji sve pochyben a plati za nej pokutu jsou spolecnosti vseobecne vnimani jako blbci...
jen prostor pro další absurdní utrácení obecních peněz
je to jen nápad jak z obecní kasy vytáhnout další koruny pod záminkou "dobré" věci ... žádný život to nezachrání, naopak to bude komplikvat život např. sanitkám jedoucím s majákem pro nebo s vážně nemocným či zraněným pacientem
Hmmm.... teorie dobrá, teď ještě setrvačné hmoty a máme počítání na pár dní >:D Každodenně vyzkoušeno, že přejetí kolejí v dost zuboženém stavu s propadlými nájezdy vedle samotné koleje je v rychlostech nad 100km/h mnohem komfortnější než při 20km/h či jízdě krokem s MPVčkem to už mám v pohodě při cca 90km/h (vyšší profil pneu)
Nějak se s nimi roztrhl pytel, jsou na začátku mnoha vesnic i měst a krásně zpomalují dopravu.Akorát často zastaví i řidiče, který jede ukázněně, když za ním jede někdo rychle.
Jen bych řekl, že automatické trestání je v rozporu s právním řádem ČR. ;-) Pokud bych na tom odepsal pneumatiku, nebo snad ráfek (i to se stane), tak jim s radostí pošlu (nemalý) účet za opravu plus žádost o náhradu ušlého zisku, pokud to bude relevantní. A co když ti to pneumatiku jen poškodí a ty se pak (třeba i s rodinou) zabiješ? Tenhle systém může fungovat na "pasivním" severu.
Jde čistě o to, že čím rychleji jedeš, tím kratší dobu jsou kola nad prahem. Od určité rychlosti je jejich pokles tak malý, že tě nevyruší. Na díry všeobecně fungují hlavně velká kola. Velká SUV získají zase jedno plus. 70 cm kolo jen tak někam nezapadne.
stejne se se najde nekdo kdo vymysli jk s tim vydr.at. U bezneho retarderu s tim uz tak udelaly. A to tak ze odsroubuji ten dil ktery umozni autu klidne projeti.
Nevim jak to bude s timto ale u nas cesky srdcaru to mze dopadnout i tak ze pres nej nekdo da plech a muzu jet jak chcu bez ohledu na nejakou diru ktera se tam vytvori.
Je to principiálně nebezpečný nesmysl. Počínaje tím, že existují situace, kdy je potřeba jet rychleji než dovolují předpisy, případně někomu je de-facto nařízeno rychlostní předpisy ignorovat (záchranka, hasiči), přes nedostatečně spolehlivé radary, konče například tím, že v principu ničím jednolitou konstrukci vozovky... Levičácký vynález, levárna.
Dalším stupněm buzerace bude automatické rozeznávání značek spojené s logováním celé cesty v paměti palubního počítače, který tato data odešle do centrálního serveru Policie ČR na nejbližší mýtné bráně. Automatizovaný systém pokut potom už jen řidiči pošle příslušnou pokutu za každé překročení rychlosti. Ovčani budou radostně hýkat, že když jezdí předpisově, nic jim nehrozí, vyvolení budou mít tuto funkci disablovanou. Big brother is watching you! 8-s
Ten prah je prilis siroky. Ak by mal sirku 30cm, bolo by treba ist nad 96kmh, a v tom momente by priemerne 15" koleso iba prave dopadlo na protilahlu hranu prahu. Tzn., aby koleso spadlo len 3cm hlboko a nie 6, auto sa musi pohybovat 192kmh >:D Aby spadlo iba 1.5cm hlboko pod uroven prahu, tak musi ist len slabych 400kmh.
To cele bez uvazovania zrychlenia pruziny, tzn. tie rychlosti budu este vyssie.
Tyhle kecy mám rád. Když jedeš předpisově, vůbec nikde ti nemusí vadit milion kamer na silnicích. Když se nechováš jako vandal, vůbec ti nemusí vadit, že se v Praze nehneš aniž by tě kamerový systém nezachytil.
Je mi z takových lidí na blití.
Jediný smysl tohohle vidím u škol, školek či v pěších zónách.
snížení hluku, i ti bohatí jsou lidi a každý z nás může jít za svým politikem/zastupitelstvem/známým (nemluvím o úplatku, ale jen kontaktu na danou problematiku) a dožadovat se stejného. Další věc je, že se na druhé straně třeba plánuje dlaší výstavba s chodníkama atd, ten retardér se povolil už dopředu.
Nehledě na to, že retardér u baráku nadělá větší hluk (a smrad) než silnice bez něj, dobrovolně jej prosazovat bez účelu zvýšení bezpečnosti může jen blázen
Co si mám představit pod pojmem "dobrá věc", když jsou vlevo vily oddělené plotem (bez vstupu, ty jsou na druhé straně pozemků) a vpravo jen křoviny. Mimochodem bydlí tam místní zbohatlíci. Křižovatka taky široko daleko není a pěšáka jsem tam potkal asi 10x za dvacet let.
To jakože pracháč si zaplatí, aby se okolo něho nejezdilo rychle? No tak takovou kravinu jsem už dlouho neslyšel :-) Lidi vzpamatujte se, ti, co rozhodují o těchto věcech, nejsou žádní de bilové, jak si myslíte, ve většině případu se na tom musí shodnout více lidí různých profesí, kteří to musí posvětit a většinou se jedná o dobrou věc, není to zvůle "nějakého blbečka tam nahoře"...
a jste si tím jistý že zrovna on ? Fakt tam není žádný důvod - např. zpomalení na křižovatce, kde se často zapomíná na pravidlo pravé ruky ? Mohou to být jen domněnky bez významu ... mimochodem se chováte podle mě ještě arogantněji než dotyčný "mr instalátor". Kolik lidí v sousedství tím ještě trpí ?
No v česku jsou 6cm retardéry dávno nainstalované- jen se tomu říká "díra na silnici". :-):-):-) Jinak to Video mi připadá trochu tendenční. Auto má vyšší podvozek a moto je cestovní enduro nejspíše Transalp. Jak by se chovala Corvetta či nějaký superspor typu Yamaha YZF -R1? Jinak bydlet u retardétu je šílené. Pořád je tam kravál. Největší dělají náklaďáky s prázdnýma kontajnerama na suť.
Tam kde jsou retardéry jen proto, že tam bydlí nějaký "pracháč" a má známosti na magistrátě, ve dne v noci troubím. Ať si to užije, když si myslí, že plynulá jízda bez brždění a rozjíždění dělá větší hluk a emise.
Člověk se někdy až diví, co vše úřady dovolí postavit bez trochy zamyšlení. Kousek od nás třeba nedávno prováděli rekonstrukci ulice a autobusovou zastávku (bez výklenku a mezi dvěma zatáčkami) vydláždili kostkami o tvaru a velikosti fotbalového míče s propadlým kanálem uprostřed. Výsledkem je, že 90% aut to objíždí v protisměru, čímž vznikají často dost krizové situace. O tom jak neuvěřitelný hluk to vyrábí snad ani nemluvě. Bydlet tam je nyní za trest.
Další klenot posledních měsíců je nový kruhový objezd, kde se hojně projíždějící kamiony nemohou skoro vytočit, a na chodník po levé straně jim jaksi nezbylo místo. [odkaz] Kdo tohle projektuje a schvaluje, to by mě fakt zajímalo.
Nemám žádného lowridera na šlupkách, ale i tak je výška pneu jen 9cm. Šesticentimetrový kovový roh by mě v 60km/h teda klidným nenechal. Retardér by měl mít zakulacený profil.
už to vidím, jak si tak někdo jede o 5 až 10km/h víc, najednou si všimne, že se před ním "rozevřela" cesta, dupne na brzdu a ten za ním si udělá (přinejlepším) hnědý zářez do trenek
Asi je jiné, když do výmolů padá každé kolo nepravidelně jinak hluboko a pod., tohle ale není výmol, tady ale obě kola padnou najednou, tlumiče zatlačí "přistávající" motor a do toho ještě další rána od následujícího schodku...já bych tady radši zvolnil :-)
Tady bys opravdu dostal ránu. Jakmile ztratíš povrch pod koly, začíná vlastně volný pád. Na to, abys actibump přelítl bez rány do nápravy, musel bys tenhle manévr zvládnout za čas t = 0, což znamená nekonečně vysokou rychlost. Jinak opravdu né vždy znamená nižší rychlost menší ránu, ale tady ano. A to doslova..bude-li rychlost dostatečně nízká (předpisová), nedostaneš ránu vůbec žádnou :-) za mě :yes:
Re: na slovensku by to chcelo na kazdom rohu taketo nieco
Skus niekedy zajst do uzasne pokrokoveho mesta Trebisov - tam su 4 kruhace a na hlavnej ceste pred kazdym prechodom take retardery, ze by si tam nechal aj olejovu vanu. Urcite sa ti to bude pacit, lebo na to nadavaju este aj miestny dopravaci :yes::yes::yes:
Hm, tak saniťáci si užijí pořádnou horskou jízdu. Nemluvě o případných těžce zraněných např s poraněním páteře. To je pak na žalobu. Díře se vyhnu, téhle volovině ne.
To by chtělo vyzkoušet. >:-[] Jen jsem poznamenal z praxe, že né vždy je nižší rychlost menší rána. No a někoho třeba s Land Cruiserem to stejně tankovat nebude >:D
Tady ale jde o "vpád" do díry. Vyšší rychlost tenhle problém opravdu nevyřeší, to by musel být před actibumpem mírný skokánek, abys kolama nezavadil o schodek.
Jojo, tydle "aktivní semafory" znám. Když mi někdo visí v kufru, tak se bavím tím, že schválně v měřicím sektoru zrychlím, já to projedu ještě na "tmavě oranžovou" a kolega za mnou to (většinou) už nestihne. I když občas mi tu radost zkazí, projede to na červenou a lepí se dál 8-s
Zrejme to zneskodnia podobni ludia ktori pomerne casto likviduju stacionarne radary cakanmi ci montaznou penou.
K zneskodneniu - staci aby sminac radaru kazdy druhy den prelepil nejaky "vandal" a ver tomu ze spravca toho systemu by to zabalil po par mesiacoch (kazdodenne vyjazdy a opravy ktore nieco stoja).
A kdo to bude betonovat? Nějaký tatínek, který je rád, že mu kolem branky nelítaj auta stovkou? Nebo náhodný kolemjedoucí, kterého naštve, že musel zpomalit na 50, a tak stráví hodinku mícháním betonu?
Tohle bych s přimhouřenýma oběma očima dokázal tolerovat někde v centrech měst s vysokou koncentrací lidí, ale jinak mi to příjde společně se semaforem spojeným s radarem jen jako další monstr šikanózní věc zasluhující si smrt v plamenech! :no:
Šest čísel je podle mě docela dost, to už je schopný ohnout ráfek. Navíc by mě zajímalo, jak to funguje v zimě, když je na silnici sníh, nebo když se posype štěrkem.
Pokud to bude inteligentně nastaveno a nebude to šikanovat již při 51kmh, tak je to poměrně dobrý nápad, nicméně k technickému provedení mám celkem dost zásadní výtku. Pro nízkoprofilové pneumatiky je 6cm vysoký ostrý schod dost nebezpečný.
V nedaleké obci mají radar spojený se semaforem, a pokud nejedu snad 30, tak mi vždy hodí červenou. :no:
Podle mě rozhodně suprovka. Na většině normálních retardéru co jsou spolu se značkou 20 nebo 30 km/h se stejně dá pohodlně najet vyloženě po centimetrech. Takže za tohle :yes::yes: