Ojetiny
malek
0
Sháněl jsem Fábii 1,4 v naftě s turbem (skvělý motor) a hledal jsem skutečně dlouho. Jednu jsem pro ženu i koupil, ale během týdne jsme auto vraceli a to nebylo lehké, navíc nás to pár tisíc stálo. Chci říct, jedná se o skvělé auto, ale bazary jsou plné bouranejch, přetočenejch a jinak nekvalitních aut tohoto typu až mi z toho šla hlava kolem. Bezproblémové auto bych asi neměl do dnes, kdyby mi nepomohli odborníci z Kontroly vozu. Vřele doporučuji www.kontrolavozu.cz
Přejít do diskuze
Nesmysl, není materiál, který časem a jakýmkoliv namáháním nikdy neztratí své vlastnosti. To si myslí jen Subaristi se zrezlými výfuky.
starší auto, tak sice jsem někdy dostal s. knihu, ale v podstatě ke k ničemu, protože záruka je jedna věc, realita druhá a opotřebení třetí. Prostě je to tak, starý auto 5ti let v benzínu má nalítáno 80-120000 a v naftě 120-180000 km. Kdo si vybere to či ono zálaží jak kdo je bohatý. Já bych naftu nebral ani při ujetých 70000km z druhé "ruky". Když se mě tchán ptal za kolik moje Mazda 2.0 jezdí tak jsem mu odpověděl: určitě do 10l/100km. On-tchán, vždy Golf za 5,699l/100km v naftě a tak jsem se ho zeptal a kolik tě stojí výměny další srágory?? Po čase z něj vypadlo, že měnil za několk tis. za rok a to několikrát. Prostě kvalitní nafta >😁
A proč si myslíte, že cena auta tím, že vyjedete z prodejního salonu, spadne o cca 20-30%? Právě proto, že na trhu ojetých aut platí tzv. informační asymetrie. Prodávající ví o autě skoro všechno a kupující skoro nic. Právě proto je nákup riskantní a je bonifikován nižší cenou oproti novému autu. Tato nižší cena často neodpovídá opotřebení ale zahrnuje v sobě riziko, že jsem si koupil sešroubovanou bouračku, která najela 1mil km.
Bohužel toto sankcionuje i poctivé prodávající, i s doloženou servisní knihou a buhví čím ještě je kupní cena nižší než by odpovídalo pouhému opotřebení. Na druhou stranu to bonifikuje poučené kupující, kteří pečlivě vybírají a dokáží (sami nebo prostřednictvím odborníků) rozpoznat dobré vozy, ty se dají výhodněji koupit. Ale výhodnost koupě je ve smyslu ne že obratem prodám za víc, ale že využiji za dobré peníze užitné vlastnosti auta, které se blíží novému.
Nicméně falšování servisních knížek je normální podvod a kdyby policie byla co k čemu, nebo zákazníci dostatečně důslední, tak by se to dalo stíhat.
§ 209 trestního zákoníku: "Kdo sebe nebo jiného obohatí tím, že uvede někoho v omyl, využije něčího omylu nebo zamlčí podstatné skutečnosti, a způsobí tak na cizím majetku škodu nikoli nepatrnou, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta, zákazem činnosti nebo propadnutím věci nebo jiné majetkové hodnoty."
Stíhá se i pokus - pokud mě někdo uvede v omyl, že auto má servisní knížku a ono jí nemá, jasně chce vylákat vyšší kupní cenu (nepatrná škoda je 5.000,--), takže je to jednoznačně pokus podvodu (pokud auto skutečně prodá, je to dokonaný podvod).
Bohužel toto sankcionuje i poctivé prodávající, i s doloženou servisní knihou a buhví čím ještě je kupní cena nižší než by odpovídalo pouhému opotřebení. Na druhou stranu to bonifikuje poučené kupující, kteří pečlivě vybírají a dokáží (sami nebo prostřednictvím odborníků) rozpoznat dobré vozy, ty se dají výhodněji koupit. Ale výhodnost koupě je ve smyslu ne že obratem prodám za víc, ale že využiji za dobré peníze užitné vlastnosti auta, které se blíží novému.
Nicméně falšování servisních knížek je normální podvod a kdyby policie byla co k čemu, nebo zákazníci dostatečně důslední, tak by se to dalo stíhat.
§ 209 trestního zákoníku: "Kdo sebe nebo jiného obohatí tím, že uvede někoho v omyl, využije něčího omylu nebo zamlčí podstatné skutečnosti, a způsobí tak na cizím majetku škodu nikoli nepatrnou, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta, zákazem činnosti nebo propadnutím věci nebo jiné majetkové hodnoty."
Stíhá se i pokus - pokud mě někdo uvede v omyl, že auto má servisní knížku a ono jí nemá, jasně chce vylákat vyšší kupní cenu (nepatrná škoda je 5.000,--), takže je to jednoznačně pokus podvodu (pokud auto skutečně prodá, je to dokonaný podvod).
Za "servisnú knižku" sa v civilizovaných krajinách považuje aj kompletný a obsiahly zoznam faktúr za vykonané servisné práce.
Príklad. Bol som s bratom kupovať Hondu Accord do Nemecka. Na inzeráte chlapík písal že auto má kompletnú servisnú knižku. Na mieste sme zistili, že originál serviska bola vyplnená len po dobu záruky. ALE- ďalej pokračovali servisné záznamy formou účteniek aj s pečiatkou a podpisom neautorizovaného servisu. A to pekne podrobné.
Čiže rada ako skultúrniť trh jazdených áut- dajte si tú námahu a starostlivo si odkladajte a archivujte účtenky za servis a náhradné diely a pri predaji vám to môže výrazne pomôcť.
Príklad. Bol som s bratom kupovať Hondu Accord do Nemecka. Na inzeráte chlapík písal že auto má kompletnú servisnú knižku. Na mieste sme zistili, že originál serviska bola vyplnená len po dobu záruky. ALE- ďalej pokračovali servisné záznamy formou účteniek aj s pečiatkou a podpisom neautorizovaného servisu. A to pekne podrobné.
Čiže rada ako skultúrniť trh jazdených áut- dajte si tú námahu a starostlivo si odkladajte a archivujte účtenky za servis a náhradné diely a pri predaji vám to môže výrazne pomôcť.
Sú to psychologické hranice "lámania chleba". Auto do 150 000 je ešte dobré, auto nad je už vrak. Povedz známym, že si kúpil auto s 300 000 km a budú dvíhať obočie a ťukať si na čelo, bez ohľadu na konkrétny stav auta.
Napriek tomu počet dovezených jazdeniek každoročne stúpa. Bazáre sú prežitkom doby, trh jazdených áut naopak budúcnosť má.
keby ludia vedeli kolko tych ich "udajne100tisickm" aut, tkore si kupili maju uz cez 300tisic a spokojne jazdia bez problemov asi by boli velmi prekvapeni..
ford od 2008 tiez digitalny. Ale pomoe vam tato digitalizacia velke prd ak povodny majitel nechodil do autorizovaneho servisu na prehliadky. A takych aut je vela.
ty si velmi jednoduchy clovek. Ak porovnavas telku za 500 eur, plombu v zube za 50 ecok a auto za 10-30 tisic eur. Ked idem kupovat auto a mam do neho dat tolko penazi asi si ho nepojdem kupit ako rozok. Na takychto naivnych ludoch potom zarabaju bazaristi. Lebo taki ako ty pozera len na servisku a stav km. K tomu dame pohadku o nemeckom dochodcovi a bla bla bla.. Keby si toho zaplateneho mechanika doviezol tam s tebou tak by ti povedal co je dobre co je zle a ci sa to oplati. Komu niet rady, tomu niet pomoci...
V cele Evrope by se melo zavest neco jako Carfax - centralni registr, kam se povinne udava najezd pri kazde zmene majitele nebo nehode (vcetne popisu a rozsahu poskozeni), servisni zasahy jsou myslim dobrovolne. Za rozumny poplatek je to pristupne vsem a auto nemusite ani videt, staci zadat VIN a vite, ze neni nutne se obtezovat.
Problémem není nedostatek nástrojů, problémem bývá nedostatek důkazů. V takovém případě by speciální předpis nic nevyřešil. Pokud důkazy máš, máš i možnosti, jak se bránit.
Já jsem to tak nějak věděl, takže jen jsem si potvrdil své myšlenky. Hlavní je, že auto i po 300t km stále jezdí.
Nejsem, ale ty čekáš, že auto bude po 500t km mít stejnou pevnost? 😲 Na našich silnicích? 😲 Naivko
Co má prosím tě tvé podnikání společného ze servisem? Pokud si nencháš * na hlavu servis neudělá nic s čím nesouhlasíš.
Pěti leté auto nemá nárok na nic jiného než být spolehlivé. Stále mám jako druhé auto jednu z Prvních Octavii rok 97 1,6 74KW, má najeto 335 tkm a krom čerpadla v nádrži které odešlo ve 260tkm žádná jobovka pouze a jen klasický servis.
Nevím, jestli jsi tím myslel mě, ale věř, že si nenechám .. na hlavu. Já v podstatě .. na rádoby servisní odborníky >😁 Podnikám už dost dlouho na to, abych skákal jak servis píská :-!
Nevím, jestli jsi tím myslel mě, ale věř, že si nenechám s. na hlavu. Já v podstatě s. na rádoby servisní odborníky >😁 Podnikám už dost dlouho na to, abych skákal jak servis píská :-!
Nevím, jestli jsi tím myslel mě, ale věř, že si nenechám s...t na hlavu. Já v podstatě s... na rádoby servisní odborníky >😁 Podnikám už dost dlouho na to, abych skákal jak servis píská :-!
Nevím, jestli jsi tím myslel mě, ale věř, že si nenechám sr... na hlavu. Já v podstatě se.. na rádoby servisní odborníky >😁 Podnikám už dost dlouho na to, abych skákal jak servis píská :-!
sám mám zkušenost, že když jsem do auta narval 80 000kč do preventivního servisu, tak to lidi neocení nebo nejsou ochotní ocenit na kupní ceně (ke všemu faktury, stav auta bezproblémový). Nakonec jsem prodal auto s velkou slevou a příště na to se*u.
Většina lidí totiž kupuje auto stylem co nejnovější rok za ty peníze, co mají. Ale auto z roku 2005 nebo 2007 není takový rozdíl, pokud koupím kvalitní ojetinu. Ale to je zbytečný, většina lidí si v tom nedá poradit.
Stejně tak koupit auto s 250 tkm mi u některých modelů nevadí, pokud je servis pravidlený. Naopak mám jistotu, že už někdy místo mě vyměnil spojku, turbo, čerpadlo, vstřiky, tlumiče a brzdy. Jenže 135tkm bez servisky vypadá v inzerátu lépe...
Většina lidí totiž kupuje auto stylem co nejnovější rok za ty peníze, co mají. Ale auto z roku 2005 nebo 2007 není takový rozdíl, pokud koupím kvalitní ojetinu. Ale to je zbytečný, většina lidí si v tom nedá poradit.
Stejně tak koupit auto s 250 tkm mi u některých modelů nevadí, pokud je servis pravidlený. Naopak mám jistotu, že už někdy místo mě vyměnil spojku, turbo, čerpadlo, vstřiky, tlumiče a brzdy. Jenže 135tkm bez servisky vypadá v inzerátu lépe...
Nu, abych si koupil nějaký "starline" jsem opravdu nikdy neuvažoval >😁 Auta mám opravdu spolehlivá a mnozí mohou jen závidět. Za 5 let provozu jen standardní výměny u všech. Podotýkám, že mám všechny motory v benzínu, naftu nechci ani omylem. Když víš kolik stojí olej, tak si zadej 5w30 a rozdíl je hned vidět. Rabat mám celkem solidní a daň se mi vrátí jak za díly, tak i za benzín. :-!
Berte to z praktického hldiska😒br />
Jdu do autobazaru, líbí se mi nějaké auto, prodejce tvrdí, že je v perfektním stavu, zaplatím si vlastního mechanika a on mi řekne opak, takže auto nekoupím a jen zbytečně utratím za prohlídku svým nezávislým automechanikem.
Jdu do autobazaru, líbí se mi nějaké auto, prodejce tvrdí, že je v perfektním stavu, zaplatím si vlastního mechanika a on mi řekne opak, takže auto nekoupím a jen zbytečně utratím za prohlídku svým nezávislým automechanikem.
Je to tak, jak píšeš. Kupoval jsem desetiletého japonce s nízkým počtem km a férovou serviskou. Cena byla téměř dvojnásobek běžné ceny a to je málokdo ochotný zaplatit.
>😁 co to meleš? A jak bys bazárníkovi dokazoval, že stočil auto on? A kdo ty soudy bude platit? Kdybys měl se soudem zkušenost, tak víš, že i jako vítěz sporu platíš tolik poplatků, že se z toho pobliješ. V ČR prostě prodelává vítež i poražený, pravda vítěz ne tolik. Dnes už to nepůjde zastavit, stáčení km a falšování servisek je základ úspěšného prodeje.
kdyby člověk trval na pravé a ověřitelné servisce, tak by musel vyloučit 90% nabízených aut = pak už nemá z čeho vybírat ani v případě koncernových a hodně zastoupených aut a to nemluvím, že by chtěl japonce nebo něco nestandartního.
Druhá věc je, že když už někdo má kvalitně servisované auto v dobrém stavu, tak si ho obvykle taky cení o 10-30% nad ty stočené a zfalšované. A to Češi nejsou ochotní připlatit. Chtějí nejlepší možný stav se serviskou za nejnižší cenu na trhu 😉
takže jak to dopadne? Ochota připlatit si za super auto je asi u 3 lidí ze 100, takže si většina koupí ty stočené polovraky za nižší částky. S touto českou logikou se prodejcům prostě nedivím, že nabízí co trh žádá. Neschvaluju,ale nedivím...
Druhá věc je, že když už někdo má kvalitně servisované auto v dobrém stavu, tak si ho obvykle taky cení o 10-30% nad ty stočené a zfalšované. A to Češi nejsou ochotní připlatit. Chtějí nejlepší možný stav se serviskou za nejnižší cenu na trhu 😉
takže jak to dopadne? Ochota připlatit si za super auto je asi u 3 lidí ze 100, takže si většina koupí ty stočené polovraky za nižší částky. S touto českou logikou se prodejcům prostě nedivím, že nabízí co trh žádá. Neschvaluju,ale nedivím...
Normalne by se mely take zkusenosti nekde zverejnovat a ty dotycne postavit ihned pred soud.
Bez moznosti obhajoby. Hned bychom byli jako Nemecko, nekde v dali vyspelosti.
Bez moznosti obhajoby. Hned bychom byli jako Nemecko, nekde v dali vyspelosti.
Tak si bez pro nove vozidlo, kdyz mas problem s tim si zkontrolovat stav svehou budouciho vozu a platit za to. A kdyz na nej nemas, tak jezdi na kole a nedrzkuj
Ty si můžeš přinést do toho autorizovaného servisu i svoje díly. Klidně z Německa. Stačí když budou, jak píše kolega výše, kvalitativně shodné. To platí i oleji, pokud bude splňovat dané specifikace (pozor splňovat, tedy uvolněn).
Takže můžeš udělat takový kompromis, že si přineseš svoje levné a kvalitní díly (pokud tomu rozumíš, protože třeba nějaký starline nemůžeš považovat za kvalitativně shodný ať ti budou tvrdit co chtějí), ale práci zaplatíš v autorizovaném servisu. Vyjde tě to na polovinu toho, co bys zaplatil, kdybys je to nechal dělat celé, a možná jenom o 20-30% víc, než kolik bys nechal u svého garážmajstra. A automobilka ti nemůže říct ani popel. Děláme to tak běžně u firemních vozidel. Vzhledem k tomu, že prodáváme díly a oleje, byli bychom blbí, platit autorizovanému servisu za třeba ten samý olej pětinásobek.
Teda to všechno platí pokud máš nějaké spolehlivé auto. Samozřejmě, že pokud si koupíš krám a jsi tam 2x do měsíce, tak to i na té práci naskáče. Ideální je, pokud měníš jenom olej, filtry, popř. další náplně.
Takže můžeš udělat takový kompromis, že si přineseš svoje levné a kvalitní díly (pokud tomu rozumíš, protože třeba nějaký starline nemůžeš považovat za kvalitativně shodný ať ti budou tvrdit co chtějí), ale práci zaplatíš v autorizovaném servisu. Vyjde tě to na polovinu toho, co bys zaplatil, kdybys je to nechal dělat celé, a možná jenom o 20-30% víc, než kolik bys nechal u svého garážmajstra. A automobilka ti nemůže říct ani popel. Děláme to tak běžně u firemních vozidel. Vzhledem k tomu, že prodáváme díly a oleje, byli bychom blbí, platit autorizovanému servisu za třeba ten samý olej pětinásobek.
Teda to všechno platí pokud máš nějaké spolehlivé auto. Samozřejmě, že pokud si koupíš krám a jsi tam 2x do měsíce, tak to i na té práci naskáče. Ideální je, pokud měníš jenom olej, filtry, popř. další náplně.
Neni dulezity kdo byl prvni, ale ze to funguje. Ikdyz si nejsem zrovna jist, ze ta funkcnost tebe zrovna potesila 😉
1. kupuj ojetinu pouze po poradnem projeti a prohlidce clovekem znalym
2. kupuj ojetinu pouze po prohlidce a overeni servisni knizky. (autorizovane servisy maji casto ulozene data o opravach)
3. nikdy nekupuj ojetinu, ktera nema servisni knizku v poradku (at vypada jak vypada)
2. kupuj ojetinu pouze po prohlidce a overeni servisni knizky. (autorizovane servisy maji casto ulozene data o opravach)
3. nikdy nekupuj ojetinu, ktera nema servisni knizku v poradku (at vypada jak vypada)
Kdyby jsi jen trochu pozorněji četl můj článeček, tak tam jasně píši, že na značkový servisy z vysoka s..u. A věř, že v případě záruky tě skoro každý pošle to pr....le >😁 Tak to v CZ funguje!! V D koupím stejný díl na MB podsatně levněji než zde-v chudém státě zvn. CZ 😉 a to platí skoro ve všem :yes:
Aj neautorizovany servis ma rovnake prava, ako autorizovany. Smie robit garancne prehliadky, aj zapisovat ich do servisnej knizky (papierovej ci digitalnej). Nechce sa mi to hladat, ale myslim ze EU v tomto smere uz vydala daku smernicu (napriek usilovnemu lobovaniu vyrobcov a znackovych servisov)...
Kdyby to všichni viděli tak černě jako esenbe, tak by musel trh s ojetinami nutně zkrachovat.
Třeba Peugeot to nevyplňuje (resp. dost málo). A víš proč? Protože si za to nechává automobilka od servisů platit, na což se ti každý z vysoka vy
Uplne optimalny stav by bol ak by si mal kamosa v tom autorizovanom servise 😉 ak ti to servisuje kamos na dvore,tak tie prachy co usetris na servise (aj ked je urobeny relativne dobre) stratis na hodnote auta ak ho budes chciet znovu predat. Lebo nemas zaznam o tom ze bolo servisovane u dobreho kamosa na dvore (jedine ze ho predas tomu kamosovi co ho servisoval, alebo kamosovi toho kamosa) servisu zdar a vela statstnych kilometrov >😁
Kazit sa moze napr😒br />
vaha vzduchu, termostaty, zhavice, loziska, turbo, DPF, riadiace jednotky (ABS) ...
Samozrejme zalezi na veku a kategorii auta (napr. Fabia polovicu tych veci nema).
vaha vzduchu, termostaty, zhavice, loziska, turbo, DPF, riadiace jednotky (ABS) ...
Samozrejme zalezi na veku a kategorii auta (napr. Fabia polovicu tych veci nema).
Nemusíš být odborník. Když jdeš k soudu najmeš si koho ???? noooo ??? Když tě bolí zub tak si ho nevrtáš sám, ale zaplatíš si z peníze pojišťovny koho ???? nnoooooooo ??? Když se ti pokazí auto tak si zaplatíš koho aby ti to opravil ??? no ???
Proč by jsi měl někomu cpát 7 let peníze kvůli záruce? Proto že jsis koupil "levný" auto a značka ty peníze s tebe dostane >😁 :no:, Ale jen když jsi neznalý. Již cca 7 let nemusíš využívat služeb značkového servisu, kterýkoliv servis ti může udělat garančku na cokoliv, za předpokladů že použije kvalitativně shodné díly. Příkla😜 Když ti místo destiček KIA namontuji destičky FERODO záruka stále platí, místo ložiska kola KIA ložisko SKF záruka pořád platí. V případě reklamace na záruku musíš do značky. 😉
Super. A co když majitel auta nechce vyhazovat peníze ve značce? Jak vyplní servisku neznačkový servis?
Jak dlouho to budeš prosazovat? Než budeš prodávat auto Ty?
A kupec ti přinese Fa za 15 000,- od soudního znalce >😁
A kupec ti přinese Fa za 15 000,- od soudního znalce >😁
Do doby než nepřestanou lidé kupovat tachometry a začnou kupovat auto jako to lepší nebude ;-\
PO půlmilionu km na českých výmolech už auto zdaleka nebude mít stejnou pevnost ve svárech jako nové...
co se rychle kazi s poctem najetych km? a ze provozuju cca 5 let auto ktere ma najeto prez pul milionu km a zadny problemy s opotrebovanim neceho jineho nez je spotrebak jsem nezaznamenal, tak me to zajima 😄
Tak nemusíte, ale poskytne to alespoň odhad.
Mé auto je vyrobeno 2001, přesně po dvou letech je poslední zápis z originálního servisu se 105t km, my ho kupovali o skoro dva roky později se stavem 81t km, takže vzhledem k tomu, že dotyčný jezdil asi 50t km ročně a pod dvou letech přestal navštěvovat autorizák, tak je 100t stočených, minmálně tedy 24t km
Mé auto je vyrobeno 2001, přesně po dvou letech je poslední zápis z originálního servisu se 105t km, my ho kupovali o skoro dva roky později se stavem 81t km, takže vzhledem k tomu, že dotyčný jezdil asi 50t km ročně a pod dvou letech přestal navštěvovat autorizák, tak je 100t stočených, minmálně tedy 24t km
Tak jestli byla Mazda první před 8 lety, tak Renault byl nultý před 11 lety, protože mé auto jsem si nechal ověřovat minulý týden a ukázalo to to, co jsem čekal, 100t km se někde cestou ztratilo.
Ne, protoze ne kazdy je mechanik a ne kazdy "rozebira" napriklad TV do posledniho sroubku. Tudiz kdyz si kupuju 100 cm TV - dostavam 100 cm TV. Jestlize to nedostanu - je to podvod. Stejna analogie na auto - koupim BMW, ukradou mi ho a policie mi rekne, ze si za to muzu sam, protoze jsem si koupil BMW, ktere se krade. Dotazeno ad absurdum - musel bych odbornik na vsechno pres jidlo, auta, elektroniku, software az po medicinu - coz je nemozne.
A ne ? Kdyby lidé koukali hlavně na stav vozu tak by se prodejci logicky zaměřili na to aby byl technický stav lepší a nebo to tak aspoň vypadalo.
nebavím se o výběru auta na internetu, bavím se o dvou autech postavených před tebe. U výběru na internetu je jasné, že tyhle údaje mohou napomoct ,ale na druhou stranu i *.
Prosim Te, Tvoje argumentace je totalne ujeta. Defacto rikas, ze kdyz nekdo staci, falsuje ...tak si za to vse vlastne mohou kupujici, protoze vyzaduji (mimojine) malo km, servisni knizku atp. Ctes to po sobe?
Technický stav vozidla posoudíš podle toho jak vypadá a jak se chová, ale spousta věcí se kazí velmi rychle s počtem najetých kilometrů. Cítím se celkem silný v posuzování stavu vozidla a jsou věci které mě pokažde naserou. Příkladem buď to co popisuješ v příspěvku níže, za takovým autem se mi vyplatí vyjet třeba na druhou stranu republiky. Ve chvíli kdy dojedu a auto vypadá na 250 tis a je celkově ve špatném stavu mám chuť nakopnout prodávajícího. A kdybych za každé auto o kterém prodávající lživě tvrdil, že nebylo havarované dostal 100 Kč tak mám vystarané na důchod. Takže ano tvoje reakce není normální.
autorizované servisy(některé) jsou dobrá vodrbávka...ceny nadsazené a dělají jim tam praktikanti z učňáku zadarmo co jen koukaj jak někde něco potají ukořistit... :no:
ještě přidej koncern a německou prémii...prostě falšují se všecka auta o které je v bazarech zájem...
Mám každé auto servisované a všechny razítka nemám >😁 To bych musel být blb, abych svému plechu s motorem a gumou nedal to co mu patří. Výměny mi provadí mechanik, co si tímto přivydělává a je na 100% spolehlivý. Co je vlastně značkový servis? Všechny rádoby "značkové" servisy v podstatě žijí z garančních prohlídek, ale je velký problém něco vyměnit v záruce. Snad nejhorší je to u VW-Škoda. U tolik vychvalované značky Kia bych musel 7 let cpát prachy do servisu jen kvůli záruce, ale PROČ? :-! Když bych si spočítal kolik dostanou za 7 let, tak to tedy NE. Díly si koupím sám a nikdo mi tam neudělá co nechci, :no:
Servisní knihu vyrobí sebelepší pako na počítači za pár hodin. Stočení kilometrů je hotové ihned. Majitele se po dovezení nedozvíte. Země původu ? Lidi co autu nedávají to co potřebuje je všude většina. Kilometry ? těm už nikdo nevěří. .... Technický stav vozidla je to hlavní a pokud je k tomu i něco z těch věcí v pořádku, je to jen taková malá třešnička na dortu.
všechny tyto údaje jsou uplně nesmyslné a u většiny aut jsou lživé. Kdybych vám dal auto se 70 000km serviskou, původ ČR, důchodkyně, 1 majitel a vy se na nic jiného nedíval. A nebo by jste se díval jen na technický stav a nic z prvního případu bych vám neřekl. Které auto by jste si vybral?
to by musel každý majitel chodit do autorizovaného servisu a to mi po skončení záruky přijde zbytečné. Známý automechanik mi ve vybavené garáži vše spraví a místo výměny drahých bloků spraví to, co je skutečně rozbité a stojí mě to zlomek ceny a na výsledek se mohu spolehnout spíš než na to, co mi tam v tom servisu zkoní kluci co je jim výsledek ukradený....
tohle není normální reakce normálně myslícího jedince - spíš výmluva podvodníka. Normální člověk nemůže být zkušený ve všech oblastech a aby obstál vašim kritériím, asi by musel být paranoidní ... radši už nic nepište.
A to si nemyslím každá informace k autu je důležitá, akorát je nutné ji dát správnou váhu 😄 Například do auta z ruska bych nešel 😄
Mazda ju zaviedla myslim ako prva automobilka na svete asi uz pred 8 rokmi. Vsetky servisne udaje a cela historia auta sa uklada priamo na server Mazdy (a teda nedaju sa sfalsovat) a kazdy autorizovany servis ma k nim pristup podla VIN kodu a moze vam ju vytlacit.
>😁 To by byl skvělý "biznis".
Všechny tyhle náklady musíš vzít v potaz, když se rozhoduješ, jestli koupit nové, nebo ojeté. A není to o jedné prohlídce, můžeš jich zaplatit klidně desítku, i víc, než si vybereš.
Všechny tyhle náklady musíš vzít v potaz, když se rozhoduješ, jestli koupit nové, nebo ojeté. A není to o jedné prohlídce, můžeš jich zaplatit klidně desítku, i víc, než si vybereš.
Ověřování něco stojí, prohlídka mým zaplaceným mechanikem něco stojí.
Nemělo by se uzákonit, že moje vynaložené náklady mi musí prodejce "srazit" z ceny vozu ?
Nemělo by se uzákonit, že moje vynaložené náklady mi musí prodejce "srazit" z ceny vozu ?
Holt když někdo kupuje auto na základě počtu majitelů, servisní knihy, země původu a nebo počtu najetých kilometrů tak si nic jiného než odrbat nezaslouží.