V Číně byl nafocen prototyp, který nese znaky mladoboleslavské automobilky a mohl by být druhou karosářskou verzí Rapidu. Další možností je projekt nové levné značky koncernu VW.
Škodovka nasadí CitiGO S2000, Citroen nasadí C1 S2000, Toyota Aygo S2000, Fiat 500 S2000, Peugeot 107 S2000 a máme novou soutěž, když příští rok přijdou R5
No nová Fabia bude zrejme zdielať prednú časť s Rapidom... (myslím si). Takže tá 3d verzia tým bude vyriešená. A športové Citigo už predstavené bolo... tak aby sme sa nedivili >:D [odkaz]
Omlouvám se těm, které jsem urazil a ty, které jsem neurazil? Snad příště >:D Na Václavským Václaváku jsem několikrát byl, ale v té době ne. Mladí (to myslím i tebe) mají dnes jednu velkou výhodu, kdykoliv odejít a možná se i vrátit. Moje generace to má podstatně horší, no i když mám oblíbenou zemi, kam na staří chci "zmizet" a dožít. Jak píše Miss Kylie, máme zde dva názorové proudy, ale ve skutečnosti jsou si dosti podobné. Raději si budeme psát o automobilech. Přeji hezké časy :yes:
- také mám tendence "srovnávat" (třeba česko a Rakousko - to je "normální" ;-)
- škoda ale JE (vlastně) "montovna" (že má /určitý/ vlastní vývoj apod. na tom přece NIC NEmění.. :-)
- s tím kapitálem měl nejspíš na mysli že dost (v česku vydělaného) kapitálu později "odtéká" do zahraničí (řekla bych že kdybyste měli prostor "popovídat si" /nejen přes písmenka/ až TAK "odlišný" názor na věci mít NEbudete - spíš věc vidíte STEJNĚ, jen z trochu jiného "úhlu" ;-)
- ten váš "trochudelší" text URČITĚ pochopil, "jakžtakž" jsem ho pochopila i já, a to jsem BLONDýna.. :-)
..a poslední album ROBINa GIBBa - Titanic Requiem (v podání Royal Philharmonic Orchestra) k tomu poslouchala (a mohu DOPORUČIT :yes::yes::yes:;-)
..k anonymitě vás ale nikdo NE"nutí" - klidně MŮŽETE diskutovat pod vaším pravým jménem (a fotkou ;-)
PS: Vaše ideály "odpovídají" věku (asi budete OPRAVDU student) a změnit (opět) MŮŽETE - líbí se mi třeba česká iniciativa "vyměňtepolitiky.cz :yes::-)
(kde je jedním ze zakladatelů můj ŠÉFredaktor - ale líbila by se mi i tak :-)
PPS: A když budou VŠICHNI (většina) uvažovat BUDE "lépe" (a jde to i JEŠTĚ lépe.. ;-)
Myslím že určitá emoce (která by snad ŠLA nazvat "ukřivněnost") z vašeho textu čitelná JE..
..což ale NIC NEmění na skutečnosti že s vaším (NE"radostným") textem vpodstatě SOUHLASím.. :-|
..no to NE"předvádí" zrovna jen Citroën (což zas takový "kolos" NEní :-) ) ale také Ford (aktuálně chce v "upadající" Evropě zrušit dokonce TŘI různé výrobní závody) a odstávky má momentálně i VW (Passat) nebo Audi.. - tohle NEní o výrobcích automobilů.. ;-)
Ha ha, já jsem opravdu ukřivděný? Já jsem totál ně nas...ný. Díky tomuhle státu zvaný CZ jsem platil dph a nikoho to nezajíímalo, že jsem nedostal zaplacenou fa a zaplail jserm daň za český ***y. Promin tě mi moji osobní indispozici vůči Čechům, ale pozbyl jsem věškeré iluze o národu zlodějů, podvodníků a závistivců :-!
MĚ opravdu nezajímá nějaká čísla, já mám své anapíši ´to jen jednou, mě opravdu nezajímá co se poslední časy děje, ale je mi líto slušných občanů co si naivně mysleli, že bude někdy lépe. A to Švýcarsko? To stát, kam jsem chtěl za totality prchnout-jako exulant, ale dnes tam většinou letím co by turista. Jsou různá slova pro různé činy. O tom co tady obsáhle píšeš je moc hezký, ale opravdu o ničem. A teď mě neruš, vařím zaječí stehna po našem-westlich sudeten.
BeranK: Napsal jsi to velice pěkně a nezbývá mi, než souhlasit. Nemám co dodat a vlastně vše, co jsi tu napsal, jsem měl na mysli a chtěl jsem to sem napsat také. Ušetřil jsi mi práci :-)
BruceWayne: Podle mě jsi velice ukřivděný. Vnímám Tvé příspěvky jako "čecháčkovství", což zde už bylo řečeno. Ale Tvůj názor Ti brát nebudu. Má zde probíhat diskuze a každý má právo napsat svůj názor a pak si ho obhajovat. To, že se mi Tvá obhajoba Tvých vlastních názorů nezdá přesvědčivá, to je už pouze můj subjektivní pocit.
Nicméně je velká škoda, že takovéto diskuze, které zde probíhají pod rouškou anonymity, neprobíhají na veřejných shromážděních. V tom právě vězí to naše čecháčkovství - říkám naše, protože ani já nechodím na žádná veřejná shromáždění prezentovat své negativní postoje k dnešní situaci v naší republice. Ale myslím si, že slušností každého zde diskutujícího jedince by mělo být uvedení vlastní skutečné identity. Já sice mám přezdívku, ale pokud si kdokoliv na ní klikne, uvidí mé skutečné jméno, věk a další údaje, které zde uvádím, protože si za svými názory stojím, nestydím se za ně a dokážu si je rozumně obhájit. Pokud bych si je nedokázal obhájit, myslím si, že dokážu uznat svůj omyl, ocenit příspěvek druhého diskutujícího a přiznat, pokud má pravdu.
Z určitého úhlu pohledu asi chápu, co myslíš tím svým výrokem, že zde byly fungující firmy a po Sametové revoluci jich většina klekla nebo jsou v rukou cizinců. Samotnému je mi to také líto. Není to ovšem o Sametové revoluci, ale je to zase jen a jen o lidech. O lidech, kteří měli ruce v nepovedených privatizacích, kteří byli podpláceni a hrabali si do své kapsy. Je to o nás o Češích. My pořád reptáme a nadáváme, ale neděláme s tím nic.
Celkem bych se i vsadil, že jsi v listopadu před 23 lety jásal nebo dokonce stál na Václaváku a cinkal svazkem klíčů, že jsi jako ambiciozní podnikatel založil firmu, která prosperuje. Mimochodem, to bys bez Sametové revoluce určitě udělat nemohl - a teď na ní budeš nadávat? Jak jsem jednou napsal, srovnej si své myšlenky dřív, než je zde budeš zveřejňovat.
Na druhou stranu, pokud je pravda, že jsi založil prosperující firmu, jsi jejím majitelem a vedeš ji, tak upřímně smekám a v tomto ohledu máš můj obdiv. Byl bych rád, pokud bys zde mohl přiblížit, v jaké oblasti stavebnictví (pochopil jsem, že se jedná tedy o stavebnictví) podnikáš - opravdu by mě to zajímalo z čisté zvědavosti. Osobně o stavebnictví nic moc nevím, ale snažím se udržovat si určitý všeobecný přehled napříč různými oblastmi.
Ale rozprava na téma "Ekonomická situace v ČR" zahrnující privatizace, krachy, výrobu, vznik nových značek a podniků a další faktory, by byla na dlouhou a dlouhou diskuzi a hlavně asi i na jiných stránkách. Navíc bychom určitě nic nevyřešili, pokud bychom se pořád ohlíželi zpět, nadávali, co se špatně udělalo a kdo za to může a vinu sváděli na jiné. Takovýto přístup není správný a my všichni bychom se měli snažit udělat vše proto, aby tyto stavy nenastaly a pokud to není v našich silách a možnostech, snažit se alespoň podporovat spíše tu menšinu, která sílu a možnosti, změnit nynější neutěšený stav na lepší stav, má. (Nemyslím tím politiky i když házet je do jednoho pytle také nemůžeme).
Já jsem stále student, doufám, že do roka ze mě bude strojní inženýr a budu se moci zapojit do pracovního procesu. Asi svou prací nezměním nic v politice, ekonomice našeho státu a dalších aspektech, ale nehledě na to, co jsem či budu, mohu udělat pro zlepšení nynějšího stavu jiné a možná užitečnější věci - i když se to na první pohled tak nezdá. A může je udělat úplně každý.
Tím minimem je dle mého šířit dobrou pověst naší země za jejími hranicemi. Určitě každý minimálně jednou za život jede někam do zahraničí. Tím, jak se chová, jak vypadá, jak vystupuje, prostě sám o sobě dělá naší zemi určitou "reklamu". Záleží pouze na něm, zda to bude reklama pozitivní nebo negativní. Není na škodu vystupovat alespoň slušně, když už nic jiného. Druhou věcí, kterou může udělat každý, je podporovat opravdu české firmy a výrobky. Jdu do obchoďáku (malých obchůdků je už pomálu - bohužel) a místo 4 másel z Polska nebo Německa, si koupím 1 máslo české. Je sice dražší, ale také určitě kvalitnější a navíc podpořím náš mlékárenský průmysl, přispěji do státního rozpočtu a souvisí s tím spousta jiných věcí, které bych zde ani nedokázal vyjmenovat.
Prostě bych rád, abychom pořád nereptali, ale snažili se sami od sebe podporovat a v dobré víře prezentovat naší zemi. Nikde není ráj a nikde to není dokonalé, ale určité minimum pro prospěch všech našich občanů může udělat každý z nás. Proč to tedy neudělat, když pro nic jiného, tak alespoň pro náš vlastní pocit z toho, že jsme udělali něco dobrého. A nemusí o tom ani nikdo jiný vědět.
Snad jsem to vyjádřil všechno dost jasně a srozumitelně. Je to můj vlastní názor a jako takový ho zde může kdokoliv napadnout nebo třeba i podpořit. Záleží na diskutujícím jedinci.
Asi jsi nebyl schopen pochopit, co jsem napsal, nicméně - opět reakce. Za každou cenu. Takže, aby bylo jasno:
- Proč srovnáváš Švýcarsko s Českou republikou (já jsem to sem netahal, pokud se koukneš do svého předchozího textu, s tím jsi přišel ty), když to nelze už z hlediska polohy, ekonomického vývoje a třeba i geografických a geopolitických souvislostí porovnávat?
-Proč píšeš o montovnách, když například Mladá Boleslav je plnoformátový výrobce, který tady má kompletní provoz, včetně vývoje, zkušebnictví, ale i obchodních a marketingových aktivit?
-Ani to TPCA a Hyundai není jenom o nekvalifikovaných lidech, ale to ty, asi jako člověk, který se orientuje ve stavebnictví, nevíš. A pokud tomu nerozumíš ani trochu, tak proč tak přezíravě píšeš o montovnách a bídné mzdě?
Víš, že třeba v Mladé Boleslavi je průměrný dělnický plat kolem 1200 EUR měsíčně samozřejmně komplet? A v TPCA to až donedávna nebylo horší?
-Víš o tom, že zisk se daní v místě sídla firmy a tou je Mladá Boleslav? To, že akcie škodovky jsou registrovány v Holandsku znamená, že se u nás už nedaní dividenda, ale oněch 19% ano, to jsi schopen pochopit? Že z každý miliardy hrubého zisku tady zůstane 190 mil. korun? Je ti to málo? A že když to investují, tak jenom a jenom tady a zůstane to tady celý? Ani to nechápeš?
-To, že TY z něčeho něco nemáš, neznamená, že druzí ne. Naše firma dělala pro několik subdodavatelů pro automobilový průmysl (Škodovka, TPCA) a byli jsme placeni dobře (z toho jsme komplet odváděli daně v České republice), stejně jako naše subdodavatelské stavební i montážní firmy. To jseš schopen pochopit?
- Kapitál jde za hranice...oblíbený komoušský kvák. A za co ty firmy v týhle zemi ti tebou tak nenávidění cizinci vybudovali? A v dost případech na zelené louce? Na to byli dobří, aby zaměstnali statisíce lidí, co? Ale teď to stojí, funguje, tak malej čecháček bude ječet, že tady dřou lidi za bídnou mzdu a vyážej kapitál za hranice. Je to tak, alespoň podle tebe?
-Proč tě to nakonec tak rozčiluje, že sem podobný věci ne poprvé píšeš? Na tobě si nic nevezmou, ty pro ně neděláš, tvoje firma prosperuje a máš se dobře, tak by ti to mohlo být jedno, nebo ne?
- Kdyby se oběsila ta závistivá půlka národa, která nebude spokojená nikdy a nikde a jenom furt plácá blbosti, kňourá a užírá se závistí, tak by mi to vůbec nevadilo. Právě v tom porovnání Švýcarska a Česka je tohle nejhorší. Ani ve Švýcarsku nejsou všichni boháči, žijou tam normální lidé, ale jsou pracovití a hlavně chovají se slušně, což znamená, že nejsou závistiví, dodržují pravidla (ne jako tady jenom tehdy, když se to hodí...) ani sobečtí a mají daleko větší smysl pro celek, jehož jsou součástí, než většina (a jak jsi napsal správně - nejmíň polovina) Čechů. Ale tohle je pro tebe asi moc náročně, co?
A nakonec, já jsem se ptal tebe, které dříve fungující firmy a podniky jsi myslel (ve svém předchozím příspěvku...), které už dneska nefungují nebo je sebrali ti "cizáci"? Nechápu, proč se ptáš ty mně, jaký management myslím....
Nakonec, můžeš psát třeba dokola, že se necítíš ukřivděný, že tvoje firma funguje celkem dobře, ale každému soudnému člověku je z tvých příspěvků jasné, co jsi ve skutečnosti a kam patříš..... ani si nedovedeš představit, co všechno podobná reakce o člověku vypoví.
Tak se předveď a odpověz ty mně. Jinak z tvé reakce ja hlavně znát, že pochopit delší text je pro tebe náramně složité, tak jsem ti to tím rozdělení usnadnil. Tak šup, diskutuj Titanicu :-)
Necítím se ukřivděný, žiji si zatím celkem dobře, má firma funguje celkem dobře a nejsem rádobyvlastenec to jen na úvod. Napsal jsi spoustu vět, pointa skoro žádná a odpověď žádná. Co já mám z toho, že zahraniční firmy VW či LG vyrábí v CZ? NIC a občané bídnou mzdu, ale kapitál jde za hranice. Když už znáš poměry v CH, tak je raději nepřeváděj do CZ, to by se půlka národy oběsila >:D A víš co znamená slovo diskuze? Mě nikdo nebude psát abych mlčel, to by narazil jako Titanic na kru. A jaký máš na mysli management? Ten komunisticko-kapitalistický, který vznikl po frašce s názvem "sametová revoluce". Ty jsi naivní, ale možná to je dobře .... :-!
Když se tedy orientuješ ve stavebníctví, tak bys mohl vědět, že ty fabriky od a až do zet stavěly a stavějí české stavební firmy a pominu-li množství slovenských a ukrajinských gastarbeiterů tak zase, nejen dělníci, ale technici, inženýři a řada lidí, kteří i v tom "stavebníctví" musí mít docela vysokou kvalitifkaci - jenom třeba vzduchotechnika nebo elektrika jsou docela věda a to nemluvím o strojním vybavení, elektronice, která je dovezená jenom z části, z další části se v Česku vyrábí a Češi ji kompletují a oživují. A kromě těch automobilek je zde i dost rozsáhlý průmysl, který pro ty automobilky dodává komponenty a ty fabriky zase někdo musel postavit, někdo v nich pracuje a někdo je řídí....
A když se tak dobře orientuješ v tom stavebnictví, tak jsi si jistě všiml, že žádná fabrika neskončí stavebně a montážně jednou provždy po prvním uvedení do provozu. Na Maldoboleslavsku nebylo možné sehnat v posledních dvou letech volnou větší stavební kapacitu, protože jenom ve vlastním závodě dělao tisíce lidí na rekonstrukci fabriky v souvislosti s náběhem Rapida a úpravou linky pro Oktávie. Vedle (na opačné straně dálnice) se budoval (a ještě buduje) centrální sklad škodovky. Další rozšíření a úpravy probíhají v závodu v Kvysinách v souvislosti se změnami potrfolia a předpokládáaným (asi) náběhem většího SUV. Rozšiřuje se i Hyundai a naše firma se podílela na rozšiřování kapacit jednoho nejmenovaného výrobce plastových dílů, který dodává nejen VW (včetně škodovky), ale také Mercedesu, BMW a dalším (paradoxně pouze ne Francouzů a Italům). A nemusím milovat Hyundai, ale jaksi jsi nepostřehl, že se fabrika loni (i stavebně) rozšiřovala, protože na jela na plnou kapacitu.
A všechny tyhle práce, činnosti (které ve skutečnosti nikdy nekončí) zajišťují domácí firmy (bez daňových prázdnin samozřejmně) a mají z nich minimálně obživu z drtivé většiny místní....
Stavebnictví (ve ketrém se orientuješ) není jenom o kolečku, lžíci a hromadě cihel.....
Jako člověk, který ve Švýcasku tráví čím dál tím víc času ti musím říct, že tvůj argument je zcela mimo, protože historicky se Švýcarsko orientovalo na jiné komodity a dopravní prostředky se tady logicky nikdy moc nevyráběly. Jinak ale tady maká 800 tisíc Italů, kteří nejsou ani rezidenty a bez nichž (jak říkají mí švýcaští přátelé a známí) by se po každé zimě na silnicích neopravila jediná díra, nepostavil jediný barák a v kuchyních neumyl jediný talíř.....
Kdybys jenom tak zase něco neplácnul (typicky čecháčkovský argument) a chvíli přemýšlel, muselo by ti dojít, že ve Švýcarsku se třeba hodinářství rozjelo proto, že s ohledem na konfiguraci terénu a absenci surovin se tady těžké nebo masové strojírenství nikdy rozvíjet nemohlo. Zato surovinově a energeticky nenáročné výroby s vysokou mírou přidané hodnoty lidské práce všech kategorií tady logicky vyrůstaly už hluboko od 19. století. A to platí pro chemii (farmaceutiský nebo boitechnologický průmysl...ne masová výroba plastů, obrovské rafinerie...)....
A nakonec, mně osobně rozvoj škodovky v rámci VW velice těší, jenom tento týden šly akcie VW nahoru o cca 5 EUR na kus.....jenže chápu - to už není stavebnictví, kde se ty orientuješ.
No a nakonec ty pláče nad tím, že co fungovalo už není (máš na mysli konkrétně co - státní statky, JZD, výrobu vládních 613 po pár kusech nebo třeba předomenzované, neefektivní ocelárny a la SONP Kladno nebo chemičky a la Spolana?). A ty ruce zahraničních firem (cizí kapitalisté....) ve čtyřech případech z pěti znamenají rozvoj, na který by se ty firmy pod "národním" vedením, co tak dobře "prosperovaly" v centrálně řízené ekonomice nevzmohly. Nakonec, i když ne všechny zahraniční firmy byly tak úspěšné, stačí se podívat, kolik těch bývalých úspěšných firem ten národní management přivedl v lepším případě ke krachu a v horším je cíleně rozkradl.....
I já mám svůj vyhraněný a skeptický názor - totiž, že lidí s podobně pokřivenými názory je v téhle zemi většina a to i přes neustálé kňourání a stěžování si na všechno možné žijících v ralativně vysokém životním standartu a je mi líto pouze té menšiny, která tohle musí snášet a neustále poslouchat. Nakonec, je to i tady, Trábošík ti to napsal dost jasně, nicméně ty místo abys mlčel, tak sem musíš napsat další ublíženeckej kvák, kterým dokazuješ, že se ani v tom stavebnictví asi až zas tak (či spíše vůbec) neorientuješ. >:-[]:no:
Sportback, je len marketingove oblbovanie. Co je napr. na predlzenom A3 sportove vzadu? Mozno tlmice! Keby vyrabali iba sedany a potom vyrobili toto pseudo kombi, tak mozno.
Asi sem koukal na to samý. Když se ho zeptali na auto, tak se netvářil nějak nadšeně. Aby nakonec neudělali CitiGo S2000 >:D když se všechno v rally zmenšuje >:D >:-[]
Není to má neznalost, orientuji se stavebnictví, což je úplně něco jiného, ale ... Já jako občan nemám z automobilového průmyslu v CZ nic. A stát?? Ten mi je jedno, jako občané jemu. Dobře, autoprůmysl zaměstnává určité procento občanů, ale myslíš si, že kdyby nebylo automobilek, tak by nebyla pro ně práce?? V tom případě se občanovi Švýcarska žije velice špatně, když nemají montovny. Jenže, vše co v CZ fungovalo již není, nebo je "v rukách" zahraničních firem. Proto ten můj skeptický a vyhraněný názor ........
Tam ale zamaskuji pouze ty trojuhelniky, takze viko kufru vypada jako u audi, zatimco v pripade teto fotky je cele viko ploche a jedine co to narusuje je vydlabane misto pro SPZ, treba jako u druhe octavie. Kazdopadne jsem zvedavy, co se z toho vyklube.
Nenech se zmást. Dle mého je to perfektně zamaskováno. Takto to Škoda řeší i v případě zamaskovaných exemplářů Octavie III, které se nyní prohánějí na českých silnicích.
Není to jedno. Jako občan této země máš bezesporu užitek z toho, že automobilky u nás jedou bez omezení výroby - tedy alespoň to platí pro Škodu.
1. Dává práci spoustě lidem - největší zaměstnavatel v ČR, tzn. že lidé, které zaměstnává, odvádí daně a nejsou na podporách, které se platí ze státního (souvisí s tím i další spousta věcí)
2. Sama automobilka odvádí státu daně
3. Zvyšuje atraktivitu ČR pro zahraniční investory - jako jediná z automobilek zde má i vývojové centrum, které je v koncernu VW třetí největší a bude se nyní znovu dále rozšiřovat
4. V takovémto podníku mají uplatnění techničtí inženýři, vývojáři a spousta dalších...
5. Firma investuje do kultury, sportu, životního prostředí, ...
...takhle bych mohl pokračovat dále a dále...snad sis udělal obrázek.
To, co jsi výše popsal - že nemáš jako občan ČR z automobilek užitek (a myslím hlavně ze Škodovky - Hyundai má určitě daňové prázdniny a TPCA omezuje výrobu), je hloupost a Tvá neznalost. Měl by sis trochu srovnat své myšlenky a fakta před tím, než tu budeš svůj názor veřejně prezentovat. Každý Tvůj názor, který prezentuješ určitým způsobem poukazuje na úroveň Tvé vzdělanosti, všeobecného přehledu a dalších věcí.
Samozřejmě to není jen o Tobě, takových lidí, kteří si před zveřejněním ani nepřečtou, co napíšou, je tu drtivá většina. Byl bych rád, pokud by ses spolu s těmito ostatními lidmi nad sebou zamyslel, než tu budeš něco pronášet.
Úplne kľudne to môže byť VW, Škoda alebo Seat, stačí vymeniť znak na kapote...
A môže nám to byť úplne fuk, čo sa bude predávať u nás, môže zase vyzerať inak, VW často predáva v Číne iné zlepence ako v Európe.
doví jak nedavno jsem se díval na rally magazín na čt sport a měli tam rozhovor s šéfem škoda motorsport po vydařené sezóně a nemluvil tam zrovna o velkých plánech fabie do budoucna ;-)
Nová Okta má byť vetšia než je súčasná. A toto vyzerá byť menšie než je súčasná, navyše sa to ani nepodobá na liftback, ktorý je na spy photos. A má to niak malé kolesá. Nie, toto nieje Oktávia, tá je na fotkách, na ktoré odkazuje XTad. Rapid? Na Rapid sa mi to zdá byť takisto malé, príliš moderné. Navyše to má kruhové viečko nádrže. Nie, toto bude Fábka kombi, určite. ;-)
Tak Volvo V70 je určitě „plnohodnotnější“ kombi, než tahle Škoda. Ale nezapomínej, že je to o dvě třídy větší auto, a dále Volva jsou známá tím, že veliká kombi mají dost hranatou zadní část, co dělá zavazadlový prostor ještě objemnejším.
Dále tady máme ještě sportovně laděná kombi v nižší střední a ve střední, kde je to spíš o stylu v kombinaci s využitelností zavazadlového prostoru. Audi A4 Avant, Volvo V50, BMW 3 Touring, Alfa Romeo 156 SportWagon, nebo například i tahle Škoda.
Není potřeba nazývat Škodovku šmejdem, protože to tak určitě není! Když chceš srovnávat, tak to srovnávej s V50, nebo srovnávej V70 se Superbem, né s tímhle.
A vůbec, v mém příspěvku jsem neřešil plnohodnotnost/NEplnohodnotnost, ale to, že je nesmysl řadit Audi A3 Sportback a tuhle Škodu do stejné kategorie, i když v každém případě, Škodovka nebude určitě nazývat nějaký svůj model Sportback-em (je to označení pro modely Audi, a jen Audi).
Podľa mňa to je škodovka. Ide len o to, či Rapid alebo Octavia. Tvar zadného bočného okna je kamuflovaný, ale na obrázku je vidieť aj pôvodný tvar. A ten je veľmi podobný aktuálnemu kombíku Octavie. Žiadna iná značka koncernu VW nemá takto tvarované tieto okná - a la Mercedes C prvej generácie.
Kde by mal škrabku na ľad? V kruhovom viečku n ádrže? >:D >:D A túto supermodernú vychytávku si nesmie nechať ujsť ani "krajšia verzia Rapidu". Ostatne, nenasvedčujú tomu ani kliky. Navyše, mr. Kabaň povedal, že toto má byť krajšia verzia Rapidu. Viem si to predstaviť bez maskovania a tipujem to skôr na novú Fóbiu kombi. ;-)
Naco ta pojmenování? Audi A3 Sportback je klasický hatchback. Tahle Škodovka na obrázku je pro změnu plnohodnotné (podle vzhledu, ne podle velikosti), kombi. Bylo by to přinejmenším podivné, pojmenovat hachback, který je o nějaké milimetry delší, s POLOhagusy navíc - Sportback, a pak klasické kombi nižší střední, tím samým slovem - Sportback.
A jěště něco - četl jsem článek, že Panamera bude taky jako kombi. Na tom obrázku jsem však žádné kombi neviděl - byl to jenom klasický veliký hatchback, v ŽÁDNÉM případě to nemůže být kombi, a je to patrné na první pohled, no a právě tady bych použil slovo Sportback.
On to není zas tak špatnej nápad. Museli by však udělat 3d verzi. A to by všem těm hnidopichů, kterým vadí pojmenovaní kvůli historii udělalo radost. :-)