Co takhle zkusit "couvat na zrcátka"? Jsem celkem zvyklý na průzory místo zadních oken, takže mne něco takového nerozhodí. ;-) A u sedanů/ kupé nic takového stejně nebývá. Jo, klasické hatchbacky, kde se ti díky turbulencím špiní celý zadek, to je něco jiného.
Co mne vždy zaráželo, když má daný automobil karosářskou variantu jak sedan, tak liftback, tak sedan stěrač nemá, ale liftback ano.
Také mne zaráží, kdo si připlácí za stěrač u 911 (ano, i u 911 je za příplatek). Mne na zádi akorát ruší. Čert vem výhled. >:-[]
bavíme se o octavii ne o combi, takže to je poznámka bezpředmětná :-) to vím, žeu combi to je, tam ani bez stěrače být nemůže, nešlo by vidět do zadu za jízdy
no právě, že to neřeší, a zadní stěrač v této třídě nemá v základu snad jen Octavia. A je to naprd, když tam není. raději si zaplatit, že ho tam nechci, než že chci.
kdo chce radar, připlatí si za radar ... kdo chce zadní stěrač, připlatí si za zadní stěrač ... takto fungují normální lidi kteří si kupují auto pro sebe ... ve fleetových flotilách se hraje na "cenu od s klimou" a detaily jako zadní stěrač, bederní opěrka, kontrola tlaku v pneu atd. flletmanager nebo majitel obvykle neřeší
Hovořil dále o situaci ve výrobě vozů, motorů a převodovek. Ohlédl se také za rokem 2012, kdy se před hromadnou dovolenou začala vyrábět převodovka SQ100 a také začala výroba modelů Rapid a Toledo a v těchto dnech žádá firma o náběh plné výroby převodovek DQ200. Dále sdělil, že dojde k náběhu výroby motoru EA211, který je pro Mladou Boleslav důležitý, zajistí totiž v této oblasti dobrou zaměstnanost. Ve 45. týdnu začne nabíhat výroba nové Octavie a také výroba Yeti v Rusku, kam se budou dodávat plechové díly z ČR.
Stačilo by mi, kdyby Octavia měla v základu zadní stěrač, který většinou ve firemních flotilách chybí. Každý ho tam zapomene přidat a pak když couváte na druhý den z hotelu, někde, kde to neznáte, za deště, tak je to velmi na ***. Raději ten stěrač v základu, než radar.
Už vidím tých blbcov s radarom čo uháňajú v hmle 150 km/h .... lebo však oni majú radar ....
Osobne túto "vymoženosť" za zbytočnosť, resp. skôr škodlivú vec, lebo veľa hlupákov sa začne na takéto "zázraky" spoliehať viac ako na zdravý rozum ....
Policejní radary fungují většinou na jiných frekvencích. Což neznamená, že špatně nastavený detektor nespustí pokaždé, když okolo projede auto s adaptivním tempomatem. Jo, horší jsou ty laserové, LIDAR jako LIDAR, tam už záleží na jeho sofistikovanosti a asi trochu štěstí.
Tohle byla špičková technika (v rámci automobilového průmyslu) tak před 15 lety. Už několik let je dostatečně levná i pro nižší střední. Jde o celkem oblíbený systém, takže jeho nasazení bude z velké části otázka generační obměny (zase není tak žádaný). Běžná produkce nebývá o špičce techniky. Je o tom, kdy se ti co vyplatí nabízet. Hlavním zaměřením vývoje je tu hledání způsobů, jak udělat to, co už umíme, levněji.
Je jen otázka, jestli tuhle hračku podporuje palubní elektronika. Podle mne tomu tak u Golfu nebylo a VW si nemyslel, že se upgrade vyplatí. Dnes je to jednoduché, Golf sdílí i elektronickou architekturu s budoucím Passatem, takže cokoli bude VW chtít nabídnout ve střední třídě, bude moct mít i Golf.
Systémy, se kterými jsem se setkal, pracují v pásmu 76-77 GHz, které je v řadě zemí schváleno pro automobilové aplikace. Je to klasická kamera pracující v milimetrovém spektru. Má tak omezený dosah, že jen těžko budeš něco rušit. Radary s dlouhým dosahem využívají jiných pásem a strategická pásma jsou vyhrazena. To by musela vojenská akce probíhat v okolí pár set metrů. I tak, když se auta vybavena těmito systémy potkají, nic se neděje. Vojenská technika by měla být ještě odolnější.
Jedno to není. Laserové jsou levnější, hůře fungují za špatných povětrnostních podmínek a nemají moc rády špinavá auta (tak mne napadá, co asi "říkají" na vozy s matnými laky). Mercedes, BMW, Audi, Porsche, ti všichni používají radarové systémy, klidně i se dvěma, nebo třemi radary a někdy elektronika doplňkově využívá informace i z ostatních senzorů.
Jo tak, tak to mě nenapadlo, že to takto vlastně funguje. Pravda, ale je to taky vlastně neplánovaná cesta, jak ty blázny s antiradarem přesvědčit, že to jaksi postrádá smysl.
hmmm...bmw,mercedes,toyota,honda,volvo,m… a další..........všici mají něco (tvoje věta "...kdo tu lepší techniku má" ..není příliš chytrá, na pár příkladů a automobilek určitě přijdeš...checht,tady to zas bude vtipný)
1. Už na špionážní fotce (původní) to bylo jasně vidět, tak proč kvůli tomu píšete další článek, který tak maximálně ubírá serveru na serióznosti.
2. Proč by Octavia toto neměla dostat, když stojí na platformě MQB a navíc je o třídu víš a pod sebou má ještě Rapida. Toto jste zde navíc již psali.
3. Baví vás vůbec ještě psát o něčem, co už jste tu párkrát zmínili a doplnit to navíc starou fotkou?
Myslel jsem si, že pro čtenáře, po té otravné kampani s Rapidem, zlepšíte kvalitu článků, ale ono je to ještě horší!!!, a to je dost i na mě. :no:
PS: Bude zítra článek Škoda Octavia dostane LED světla?
Je to ta technologia, co moze kolidovat s vojenskymi radarmi a ak ich zacne rusit, tak to mozu na dialku vymnut? Aspon tak som to niekde cital. Mozno prave a Autotipe.
nový focus je s prominutím hnus.. o ST se ani nebavím,takhle to sprasit oproti předešlému modelu... to radši lehce pozměněnou octavku,která neurazí než focus...
octavia a ani golf nic nove do triedy v tomto smere neprinasaju. adaptivny radarovy tempomat ma vo vybave ff mk3 uz takmer 1.5r, takze vw iba dohana konkrenciu.
sice bude dizanovo nudne strohe a velkostou uz az zbytocne obrovske auto ale rozhodne to bude dobre auto :yes: len mam pocit ze narast rozmerov nesposobi narast predaja ale naopak... no uvidime... octavia ma kazdopadne vyborne meno v celej europe a aj vyborne predajne vysledky.... bude to urcite opat europsky bestseller len mozno uz nie az taky velky ako terajsia octavia...kedze par zakaznikov jej zoberie rapid..... ktory doteraz na trhu nebol ;-)