Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Fiat bude v polských Tychách propouštět

21 komentářů

Gilgit
Presne tak, líp se to snad ani nedá napsat.
megacruiser
ctrl+c > otevřít google translator > ctrl+v, okopírovat výsledek do redakčního systému, přidat pár fotek ze zdroje, projet automatickou kontrolou pravopisu, zběžně očima - a hotovo, 10 minut práce a můžeme publikovat...
To je bohužel dnešní styl. Potom jsou v článcích zcela nesmyslné překlepy a hrubky kterých by si autor musel všimnout, kdyby si článek alespoň jednou po sobě před publikací přečetl. O zjišťování skutečně relevantních informací nemluvě - to by znamenalo, že by článek byl hotový ne za 10 minut, ale třeba až za hodinu. Takové plýtvání časem si nelze dovolit, oni to ti * budou číst stejně a zisk z reklam se nezmění, tak co se snažit.
Nicco
OK, tak ta otazka moze zniet rovnako pre vsetky automobilky. Preco si ludia kupia Kiu namiesto dokonca aj lacnejsieho Renaultu, ak je ta Kia horsia?
Gilgit
Ne, ten seznam nenapsali, protoze jmenný seznam jeste ani není hotový. Já ale mám rád pokud mozno precizní informace. Fiat Auto Poland nezamestnává 5.600 lidí. Firma koncem ríjna zamestnávala 4.967 lidí, z toho 4.625 v továrne v Tychách, takze propustena má být témer tretina zamestnancu. Pro mne je taky zajímavé, ze Fiat Auto Poland sdelil, ze pro prístí rok pocítá s výrobou méne nez 300.000 vozu. Mezi formulací "a příští rok je dle informací španělského Autoblogu očekáván další pokles" a "Fiat pocítá pro prístí rok s výrobou méne nez 300.000 vozu" je podle mne rozdíl. Chybí mi zmínka o zrusení tretí smeny, i kdyz se to z kontextu událostí dá ocekávat. Pro Tebe to jsou treba drobné rozdíly, ale já osobne mám rád precizní informace, pokud jsou samozrejme k dispozici. Moje informace je krome toho motivovaná tím, ze nesnásím novináre, kterí najdou nekde nejaký clánek a zkrácene ho opísou, aniz by se snazili podívat se i na jiné zdroje. V tomto prípade tím nejaká zásadní chyba nevznikla, v jiných prípadech tak ale na auto.cz dochází i k chybám. Jeste jednou - kazdý má jiné nároky a pozadavky. Já se toho proste chci dozvedet co nejvíc.
Simone
Nejde tu pouze o Fiat ale o všechny tradiční evropské výrobce.
wolff
A já si myslím, že daleko zajímavější je třeba to, jak bude dále probíhat výroba v Kvasinách a nebo jestli výroba ve Vrchlabí bude teda úplně zrušená... Myslím, že tam jde o propouštění podobného počtu zaměstnanců a je to myslím, že z našeho pohledu daleko zajímavější informace...
Ford Henry
Protože Evropa je totálně v háji. Je to jen propaganda bruselských komunistů. Reálně nemá nic k nabídnutí a tak ji drží ostatní pod krkem. Krásný příklad byl když si EU šašci vymysleli povolenky pro letadla pro všechny. Z Číny , USA, Indie je poslali do háje a zrušili Airbusu objednávku na letadla. A hned jim sklaplo a je to odloženo.Jedine na co se zmůžou EVROPANI je buzerovat a otravovat místní obyvatele, protože nemají kam utéct.
Nicco
Tak je myslim kazdemu jasne, ze prepustanie v Taliansku je tazsie, nez vyhananie diabla a aj ked tam teraz maju rozumnu uradnicku vladu Montiho, tak by im to len tak nepreslo a minimalne by zase pridalo body Berlusconimu, ale skor by odborari uplne zastavili vyrobu s casovo neobmedzenym strajkom.
Nicco
Uz sa ale nezamyslate nad tym, preco Fiaty nikto nekupuje.
Simone
Tu se jedná spíš o to aby byly nastaveny pro všechny stejné férové podmínky. Proč na dovoz aut do EU např. z indie a číny je clo pouze 10% a opačne na dovoz aut do indie je clo 100% a do číny 60%. To mi nepřijde jako moc fér pro evropské výrobce. Na dovoz aut (komponenty, elektronika, prakticky veškeré zboží) z koreje EU clo zrušila úplně. Zatímco evropští výrobci mají v koreji tak těžkou pozici, že tam neprodají skoro vůbec nic. Proč EU takhle masivně podporuje korejský průmysl na úkor toho evropského.
Avatar - R32
R32
Nechcem sa tu nikoho zastávať, no keď už si začal tak v čom je rozdiel resp. o aké informácie sú poľské zdroje bohatšie? Napísali aj zoznam prepustených zamestnancov? 8-s
Gilgit
Je zábavné, ale mozná spís smutné, ze ceský novinár bere informace o dení v sousedním slovanském Polsku ze spanelského Autoblogu. Pan spící Dragoun zrejme nemá zájem ani schopnost porídit si informace z polských zdroju. Zjistil by, ze jsou presnejsí nez v prípade spanelského Autoblogu. Jinak je to dalsí potvrzení úpadku inteligence novinárského mainstreamu v Ceské Republice. Klasickým príkladem schopností techto "inteligentu", kterí se bohuzel nevyskytují jen v bulvárních médiích, je treba transkripce ruských nebo ukrajinských jmen pomocí anglictiny. To se potom nekdo jmenuje Yegorov, i kdyz správne a podle logiky by to mel být Jegorov, atd.
Gilgit
Pokud jste si nevsiml, tak rada azijských výrobcu v Evrope vyrábí: Honda, Nissan, Toyota, Hyundai, Kia (pokud pomineme koncící se výrobu Mitsubishi v Nizozemí). Kdyby nebylo tech trí japonských firem, tak by ve Velké Británii automobilový prumysl jiz témer neexistoval. Britové si dokázali sami zlikvidovat vlastní výrobce a znacky jako BMC (pozdeji British Leyland) atd., nedokázali udrzet ve svém vlastnictví firmy jako Jaguar nebo Land Rover a spatnou prací a vysokými n´ßaklady svého casu zavinili redukci britské výroby takových firem jako je GM nebo Ford. Výrobu vozu jako Hyundai i10 samozrejme nikdo z Indie do Evropy prenáset nebude, a pokud by k tomu i náshodou doslo, tak to rozhodne nebude do Evropy Západní.
Gilgit
Toho, co se dnes deje ve Fiat Auto Poland, je mi samozrejme taky líto. Ale rád bych pripomnel, ze Fiat rozhodoval o prevzetí Zastavy jeste pred krizí, smlouva se srbským státem byla podepsána v zárí 2008. Tehdy v Tychách zádné problémy nebyly. Takze bezkoncepcnost práve v tomto prípade tak moc nevidím. Ten srbský projekt byl i tak podstatne zpozden kvuli krizi. Samozrejme, Fiat mohl od toho srbského projektu odstoupit, zaplatil penále, sbalit se a jít domu. To by ale také nebylo optimální resení.
objekt21
to je zial pravda. Taliani su horsi * ako korejci!

V SR je kopec korejskych firiem. Maka sa tam riadne a tvrdo, ale mzdy platia.

Je tu tiez kopec talianskych firiem. Problemy s odvodmi, mzdami, ci uz len so slusnym krachom a vystavenim papierov pre prepustenych ludi nie su nezvycajne.

:no:
Mr.Murphy
tak ona ta srbská fabrika byla mohutně zadotovaná od těch různých "evropských investičních bank" atd., takže Fiatu snad vyšlo levněji udělat rekonstrukci v Srbsku než reorganizaci v Polsku.... A beztak v tom Srbsku teď 5 let nebudou platit daně a pak zas můžou něco nově otevřít v Polsku a vybrečet si úlevy tam.... Bohužel takhle EU taky funguje....

Navíc projekt "Zastava" jede už minimálně 4 roky a kdo mohl tehdy vědět, jak to bude....

Každopádně je opravdu škoda tam propouštět lidi, vyrábět auta umí a dlouhodobě to dokazují....
BeranK
A to je důvod, proč Taliány nemám rád. Totální bezkoncepčnost, organizačně slabí (kolikrát se divím, že to tam "funguje" aspoň tak, jak to tam funguje, lhaní, podvádění - jak píšeš, ono se jim to "vyplatí", protože nejen že to je nejproduktivnější a nejmodernější závod, ale jako pracovní síla (mám dost vlastních zkušeností) jsou Poláci mnohem lepší a kvalitnější než Italové a to jak organizačně, tak technicky.

Poláků je mi líto, protože s vyjímkou Toyoty tam mají další velký závod (a taky v rámci značky nejmodernější a nejvýkonější) Opel a s tím to taky nejrůžověji nevypadá....a pochybuji, že Káčko Fiata utáhne - Lancie Y rozhodně ne, to je okrajový a ne příliš úspěšný model.

S tou Zastavou máš pravdu, jenže to bys chtěl od marchionnů moc. Přitom v určitých momentech Taliánům sebevědomí nechybí, jejich neustálé srovnávání se s Němci působí směšně a dětinsky a v přímém srovnání nemají ani na Poláky, ani na nás a ani na Francouze.....
admin badge
Ondřej Šámal
Já bych to neviděl tak černobíle. Fiat, PSA, Opel a další problémové automobilky by se do podobné situace dostaly dřívě, či později tak jako tak. Korejci jen využili díry na trhu, výrobu alokovali do (levné) Střední Evropy, najali si Němce, aby jim ta auta vyvinuli a nabídli v začátcích relativně nízké ceny, což na úspěch bohatě stačilo.
zlysoused
nejlepší závod Fiatu v EU a Fiat se k němu chová takhle macešsky, ke své škodě. :no😒br />
Celkově mi to přide hodně zmatečné. Na co kupovali a nákladně rekonstruovali bývalou Zastavu, když mají nevytížené Tychy. F500L klidně mohli bouchat tady.
Avatar - Magnetofon
Magnetofon
Fiat vyraba v Eurospkej unii - Polsku malicke auta - Fiat Panda, Lancia Y a Ford Ka.

Ale nema sancu pretoze tu mame nakaly bezcolny Korejsky import - Kia Picanto, Chevrolet Spark a nekaly Indicky import Hyundai i20 (CKD v Turecku), Hyundai i10, Suzuki Alto a podobne...Auta vyrobene v Indii a podobnych krajinach sa dovezu do EU za smiesne 10% cla --a vydavaju sa pomaly za Europske....ale naopak dovozne clo EU aut do Indie je 100% takze tam EU nepreda ani pichlu gumu.

A nekaly Azijsky import pokracuje a Europsky vyrobcovia krachuju a prepustaju...a dovozne cla do Azijskych krajin su neraz 50%-100%!!!

A Ryzojedne automobilky neprenesu vyrobu do EU! 😢
Simone
Evropa je typická v tom, že je e😜ert v sr**ní si do vlastního hnízda. Místo toho aby zavedla vysoké cla na dovoz aut vyrobených mimo EU, tak jak to má korea, rusko, čína, indie, brazílie a další. Tak to raději bude tiše přihlížet jak se tu bude ve velkém propouštet a postupně zavírat továrny jedna za druhou. :no: :no: