Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat bude v polských Tychách propouštět

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
Fiat propustí v Polsku až 1.500 zaměstnanců kvůli současné evropské odbytové krizi. Ale ta určitě není jediným důvodem.

Na konci loňského roku při prezentaci třetí generace Pandy zástupci turínské automobilky tvrdili, že přesunutí výroby této řady do Pomigliano d'Arco nedaleko Neapole neovlivní negativně počet pracovních míst v Polsku. Bohužel, realita je trochu jiná.

Ani produkce Lancie Ypsilon a neutuchající poptávka po Fiatu 500 však nezabrání tomu, že o práci přijde v Tychách až 1.500 zaměstnanců z celkových 5.600. Přitom z jejích bran vyjelo před třemi lety ještě 600 tisíc aut, letošní plán je odhadován na pouhých 350 tisíc a příští rok je dle informací španělského Autoblogu očekáván další pokles.

Pokud linky jedou na necelých 60 procent, není divu, že přijde nepopulární krok s nepříznivými sociálními dopady. Italský koncern sice oficiálně prohlásil, že na vině je evropská odbytová krize, ale přemístění produkce zmíněné Pandy také vykonalo své. Jednání s odbory probíhají od minulého týdne a stále nebyla ukončena.

Polský závod, jeden z nejmodernějších na světě, vyrábí novodobou „pětistovku“ v retrostylu včetně sportovních Abarthů , dále zde vzniká již zmíněná nejnovější Lancia Ypsilon a dobíhá druhá generace Pandy. Nesmíme zapomenout ani na aktuální Ford KaV, který ale také není bůhvíjakým prodejním trhákem.

V polovině října se přitom v Tychách slavil desetimiliontý exemplář, který se u našich severních sousedů zrodil, konkrétně v závodech FSM a Fiat Auto Poland.

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
11. 12. 2012 14:10
Re: Informace o Polsku ze spanelského Autoblogu
ctrl+c > otevřít google translator > ctrl+v, okopírovat výsledek do redakčního systému, přidat pár fotek ze zdroje, projet automatickou kontrolou pravopisu, zběžně očima - a hotovo, 10 minut práce a můžeme publikovat...
To je bohužel dnešní styl. Potom jsou v článcích zcela nesmyslné překlepy a hrubky kterých by si autor musel všimnout, kdyby si článek alespoň jednou po sobě před publikací přečetl. O zjišťování skutečně relevantních informací nemluvě - to by znamenalo, že by článek byl hotový ne za 10 minut, ale třeba až za hodinu. Takové plýtvání časem si nelze dovolit, oni to ti * budou číst stejně a zisk z reklam se nezmění, tak co se snažit.
11. 12. 2012 11:07
Re: EU
OK, tak ta otazka moze zniet rovnako pre vsetky automobilky. Preco si ludia kupia Kiu namiesto dokonca aj lacnejsieho Renaultu, ak je ta Kia horsia?
11. 12. 2012 11:03
Re: EU
Nejde tu pouze o Fiat ale o všechny tradiční evropské výrobce.
11. 12. 2012 11:03
Krize
A já si myslím, že daleko zajímavější je třeba to, jak bude dále probíhat výroba v Kvasinách a nebo jestli výroba ve Vrchlabí bude teda úplně zrušená... Myslím, že tam jde o propouštění podobného počtu zaměstnanců a je to myslím, že z našeho pohledu daleko zajímavější informace...
11. 12. 2012 10:41
Re: EU
Protože Evropa je totálně v háji. Je to jen propaganda bruselských komunistů. Reálně nemá nic k nabídnutí a tak ji drží ostatní pod krkem. Krásný příklad byl když si EU šašci vymysleli povolenky pro letadla pro všechny. Z Číny , USA, Indie je poslali do háje a zrušili Airbusu objednávku na letadla. A hned jim sklaplo a je to odloženo.Jedine na co se zmůžou EVROPANI je buzerovat a otravovat místní obyvatele, protože nemají kam utéct.