Novinky
BroukJ
0
Genesis neni kupe. Genesis je sedan.
Přejít do diskuze
myslel som na priamych konkurentov C63AMG - BMW M3, Audi RS4,...
Genesis je kupe a ak dobre vidim na strankach predajcu sa ponuka s 3.8l V6.
Ale tesi ma, ze sa taketo objemy zacinaju objavovat aj u automobiliek, ktore donedavna lakali zakaznikov najma na cenu.
Genesis je kupe a ak dobre vidim na strankach predajcu sa ponuka s 3.8l V6.
Ale tesi ma, ze sa taketo objemy zacinaju objavovat aj u automobiliek, ktore donedavna lakali zakaznikov najma na cenu.
Ta 4.7 mne vůbec nenapadla. Díky :yes:
Se spotřebou to v této třídě už ani nevnímám jako nějakou zásadní otázku. Ne z důvodu otřepaného (a dle mne nesmyslného) tvrzení, že kdo má na auto této kategorie, tak neřeší spotřebu, ale protože jestli má motor 4l, nebo 5l objem a výkon (např.) 400, nebo 500 HP, už to při "celonádržovém" provozu (tedy ne jen okruhová jízda) nebude hrát roli. Tady už je to z velké části o subjektivním pocitu a osobních preferencích. Pokud má člověk jasno v hlavě, chybu prakticky nelze udělat.
Se spotřebou to v této třídě už ani nevnímám jako nějakou zásadní otázku. Ne z důvodu otřepaného (a dle mne nesmyslného) tvrzení, že kdo má na auto této kategorie, tak neřeší spotřebu, ale protože jestli má motor 4l, nebo 5l objem a výkon (např.) 400, nebo 500 HP, už to při "celonádržovém" provozu (tedy ne jen okruhová jízda) nebude hrát roli. Tady už je to z velké části o subjektivním pocitu a osobních preferencích. Pokud má člověk jasno v hlavě, chybu prakticky nelze udělat.
Tak to potom v pohodě, já jsem totiž reagoval na jeho oblíbené klišé že MB furt musí někoho dorovnávat...možná tak v prodejích >😁
Jinak vesměs s tímco si napsal souhlasím, jenže pozor MB má i 4.7 konkrétně M278 což je motor plně srovnatelnej s top motorem v podobě 50i, kterej má mnoho technickejch fines... turba mezi válcema, kompaktnost, váhou atd... ale M278 má 2 velké výhody.... vyšší moment a lepší spotřebu. Každopádně motor s větším objemem nemusí nutně znamenat užranější či jinak míň ekologickej. Jedná se o konstrukční školy a MB byl vždycky ten kdo byl víc na ten objem. Když si srovnáš spotřeby M5/M6 vs srovnatelnou třídu od AMG tak s o litr vyšším objemem seš na stejjch číslech. To samé AUDI s 4.0T má stejné reálné hodnoty co MB500 či BMW50i a má menší objem a k tomu vypínání válců. Ale to je vesměs obecně známej fakt 😄
Jinak vesměs s tímco si napsal souhlasím, jenže pozor MB má i 4.7 konkrétně M278 což je motor plně srovnatelnej s top motorem v podobě 50i, kterej má mnoho technickejch fines... turba mezi válcema, kompaktnost, váhou atd... ale M278 má 2 velké výhody.... vyšší moment a lepší spotřebu. Každopádně motor s větším objemem nemusí nutně znamenat užranější či jinak míň ekologickej. Jedná se o konstrukční školy a MB byl vždycky ten kdo byl víc na ten objem. Když si srovnáš spotřeby M5/M6 vs srovnatelnou třídu od AMG tak s o litr vyšším objemem seš na stejjch číslech. To samé AUDI s 4.0T má stejné reálné hodnoty co MB500 či BMW50i a má menší objem a k tomu vypínání válců. Ale to je vesměs obecně známej fakt 😄
Tu Hamovu poznámu si interpretuji tak, že i MB se "srovná" do té kategorie 4 - 4,5 L turbo, kde se dnes pohybují nejnovější top motorizace BMW a Audi. Dnes tam není. Proč také, když mají dle mne výborná "monstra". Bohužel mám obavu, že již dlouho nepřežijí. V této třídě už ani tolik nerozděluji turb👋neturbo a netvrdím, že jen turbo je to nej. Představa (byť reálně nesmyslná), že by kdokoliv z těchto 3 udělal atmosféru 4 - 4,5 L V8 kolem 450HP (uvidíme, jak dlouho přežije u Audi) mne baví a nevidím nejmenší problém v existenci tohoto motoru v odpovídajícně zaměřeném modelu vedle turbomotorů. 😉
Klid klid... nikdo z nás nemůže vědět jak se budoucí vrcholná verze C-klasse bude značit. Má přijít až za 2 roky
Vzhledem k tomu, že MB v současnosti nabízí nejširší portfolio V8 tak nevím proč by měl srovnávat krok 😄 namátkou M156 (6.2 v C aktuálně,E,CL,S předtím) ,M159 (SLS a v podstatně i C BS ikdyž s menšíma úpravama), M157(5.5 BT), M278 (500) a ve finále SLK 55 (kde je vlastně M157 ale bez turb) jedinej kdo do současné doby v třídě V8 BT neměl s čím bojovat bylo Audi, tam byla jen letitá atmosféra 4.2 (výborná) a pak "ukradenej V10 od lamba". Ten jejich 4.0T je velmi povedenej motor. Bmw má pouze jeden motor a to 4.4 BT a to jak u M verze tak 50i + končící atmosféru z M3. Jinak AMG přichází s 2.0T a další V8 turbo 4.0 takže srovnávat krok? Nemyslím si...jo a V12 do toho raději zatahovat nebudeme 😃
Já neříkám, že nejsou špičkové, ale že to ještě nekončí a za chvíli bude standard u M AMG a RS třílitr a co pak? Malé mikromotory taky nemusím. Ale podívej se, co plánuje BMW, tříválec 1,5.
Z mého pohledu downsizing nejvíce postihuje malá auta, klepající se dvou nebo tříválcoví ratlíci s objemem pod jeden litr jsou skutečně děs a běs. V prémii a zvláště u vrcholných modelů jako je AMG ještě dlouho není a nebude o co se bát, přeplňované V8 BMW nebo Audi jsou špičkové motorizace a není pochyb, že i MB v této třídě srovná krok.
No jestli srovnat krok tak spíš s BMW. Tam se zasekli v Dieselu na třílitru, motor bez turba už nemají a tvoří samé "závodní" SUV a dieselové napodobeniny M5.
U Audi prozatím tolik neklesli. V RS4/5 má stále 4,2 FSI stejně tak jako v A8 W12. V dieselech mají 4,2 TDI a Q7 v12 TDI.
Ale co si budeme nalhávat, dnešní doba velkým motorům nepřeje a za downzink bude ještě chvíli pokračovat u všech značek. I v USA se už se začíná. Ale děsím se doby, kdy bude i třílitr exotický.
U Audi prozatím tolik neklesli. V RS4/5 má stále 4,2 FSI stejně tak jako v A8 W12. V dieselech mají 4,2 TDI a Q7 v12 TDI.
Ale co si budeme nalhávat, dnešní doba velkým motorům nepřeje a za downzink bude ještě chvíli pokračovat u všech značek. I v USA se už se začíná. Ale děsím se doby, kdy bude i třílitr exotický.
Tak si sakra vymyslete jiný název, když to s 63 nemá nic společného. Motor se dá díky foukání udělat s jakýmkoli výkonem (samozřejmě to má hranice), tak proč odkaz na 63? Co třeba C AMG?
Myslím, že má.
No i když Áda by třeba po přeměření podlahářskou latí mohl najít nějaké milimetrové rozdíly. >😒]
No i když Áda by třeba po přeměření podlahářskou latí mohl najít nějaké milimetrové rozdíly. >😒]
Z R5 270cdi to asi už nemělo budoucnost a byl na cestě tenkrát 320cdi OM648. Manažerské rozhodnutí...
Když to byl tak výborný motor tak proč s ním MB/AMG nepokračoval, vždyť sotva skončil tak začala éra V6 a o ten se zákazníci mohli potrhat. Podle mě to byla spíše slepá ulička vývoje.
Sakra chlape 😄. Ja sem to srovnaval na zaklade objektivnich veci ze 10 letej naskok technickej v oblasti elektroniky, vstrikovani, preplnovani a vubec motorastvi + jedno turbo navic a jsou sice z mensiho objemu ale na urovni toho 5 valce AMG. Dobre je tam 600ccm ztrata ale tu hrave dozenes technologii preplnovani viz 4.2 tdi vs 550d. Chtel jsem proste napsat, ze ve svy dobe to byl parametrama vybornej motor, dobe kdy diesly hraly jinou ligu. Navic to byl jejich prvni pocin...kazdopadne nic pro me... V carmotors to bylo jako nahradni auto a kamarad to tenkrat na 2 dny mel
Taky mala malickost, jakej rok vyroby je ta D5?? Jen tak na okraj 10 let technologickeho pokroku?? Tzn nove technologie preplnovani, nove vstrikovani, pokroky v motormanagementu, 2 turba vs 1...to proste nejde v zadnym pripade srovnat. Tech 600ccm lze brat jako dorovnani handicapu😄.
Až na maličkost, že D5 ve Volvu má objem pouze 2400, takže při 158kW má měrný výkon daleko lepší.
Spis by MB mel udelat naftu a ne AMG. Navic Kalenius rikal ze u nich je spis cesta podobna te u Ferrari tzn nejakej hybridni KERS. Ono to s tim vykonem tech dieslu v souvislosti s emisnima normama to uz moc rapidne nahoru nepujde.
Ono v podstate AMG razi trosku malinko odlisnou filosofii nez M nebo Quattro, jejich modely jsou precejenom vic univerzalnejsi.
Ono v podstate AMG razi trosku malinko odlisnou filosofii nez M nebo Quattro, jejich modely jsou precejenom vic univerzalnejsi.
este ostava atmosfericky 5-liter V8 v Lexuse IS-F. Aj ked o dva tyzdne sa predstavi nova generacia ISka, takze uz ani tu to nemusi byt pravda.
Jiste ale ve svy dobe mel parametry snu na naftu, kazdopadne tenkrat byla "jina" doba, nafta tolik nefrcela a pilu tahal benzin..3litry nafty byly na 120-145kw. Je fakt ze dneska volvo z 5 valce a dvema turbama se na tohle nedostane i s. Letym technickym naskokem.
Vydržel v produkci 3 roky a šel do penze dva roky před koncem řady W203, protože prodejně to byl propadák a běžné třílitry V6 se ukázaly jako lepší volba. Z dnešního pohledu je to spíše rarita vzhledem k řešení na bázi řadového pětiválce než úspěšný motor.
Srovnal krok >😁 . MB má ještě atmosféru v SLK, SLS a krom toho i benzín 350 CGI. Ale aspoň zachování V8, narozdíl od konkurence...