Mercedes C 63 AMG: Nástupce dostane přeplňovaný 4,0 V8
Příznivci atmosférických sportovních motorů dostávají jeden těžký zásah za druhým. Z masové produkce hot-hatchů a malých sporťáků už atmosféry prakticky vymizely a lepší to bohužel není ani u dražších sportovních vozů prémiových značek.
BMW se nerozpakovalo dát stop atmosférofilům rovnou a bez cavyků, zatímco Audi přechází na přeplňování pozvolněji. Najednou se proto oči všech upřely na značku, která byla z německé trojky vždy nejméně sportovní – Mercedes-Benz.
Ten totiž bez uzardění stále montuje do nejnovějších sportovních modelů střední třídy motor V8 6,2 l a vypadalo to, že by tento trend mohl ještě nějaký čas vydržet. Už právě kvůli možnosti nalákat na tuto pohonnou jednotku zhrzené příznivce jiných značek.
Ale bohužel – i ve Stuttgartu se už prý spřádají downsizingové plány, jejichž smyslem je sprovodit ze světa velkoobjemový osmiválec. Podle posledních informací se Mercedes chystá nahradit jej sice také vidlicovým osmiválcem, avšak s objemem sníženým na 4,0 l a doplněným turbodmychadlem. Ten bude v základním nastavení disponovat výkonem kolem 450 koní (330 kW), avšak s možností vyladění až na 600 koní (441 kW). Nová konstrukce bude odvozená od zcela nového dvoulitrového čtyřválce v modelu A 45 AMG.
Poprvé se objeví pod kapotou příští generace C 63 AMG, nahradí ale nejspíš i atmosférický motor V8 5.5 v SLK 55 AMG. Ba co víc, v souvislosti s ním se mluví i o „baby SLS“, tedy modelu SLC. Ano, o tom, jehož vývoj byl údajně zastaven…
Mimochodem – když už je řeč o C 63 AMG… Pro něj se chystá nejen oturbený V8, ale na výběr také bude stálý pohon všech čtyř kol. Časy se prostě mění. Jen si vůbec nejsem jistý, že k lepšímu.