Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes C 63 AMG: Nástupce dostane přeplňovaný 4,0 V8

Michal Fokt
Diskuze (36)
Měli jste radost z toho, že alespoň někdo zůstává v případě sportovních verzí stále u atmosférických motorů? Tak to mám zlé zprávy. I tady se to změní.

Příznivci atmosférických sportovních motorů dostávají jeden těžký zásah za druhým. Z masové produkce hot-hatchů a malých sporťáků už atmosféry prakticky vymizely a lepší to bohužel není ani u dražších sportovních vozů prémiových značek.

BMW se nerozpakovalo dát stop atmosférofilům rovnou a bez cavyků, zatímco Audi přechází na přeplňování pozvolněji. Najednou se proto oči všech upřely na značku, která byla z německé trojky vždy nejméně sportovní – Mercedes-Benz.

Ten totiž bez uzardění stále montuje do nejnovějších sportovních modelů střední třídy motor V8 6,2 l a vypadalo to, že by tento trend mohl ještě nějaký čas vydržet. Už právě kvůli možnosti nalákat na tuto pohonnou jednotku zhrzené příznivce jiných značek.

Ale bohužel – i ve Stuttgartu se už prý spřádají downsizingové plány, jejichž smyslem je sprovodit ze světa velkoobjemový osmiválec. Podle posledních informací se Mercedes chystá nahradit jej sice také vidlicovým osmiválcem, avšak s objemem sníženým na 4,0 l a doplněným turbodmychadlem. Ten bude v základním nastavení disponovat výkonem kolem 450 koní (330 kW), avšak s možností vyladění až na 600 koní (441 kW). Nová konstrukce bude odvozená od zcela nového dvoulitrového čtyřválce v modelu A 45 AMG.

Poprvé se objeví pod kapotou příští generace C 63 AMG, nahradí ale nejspíš i atmosférický motor V8 5.5 v SLK 55 AMG. Ba co víc, v souvislosti s ním se mluví i o „baby SLS“, tedy modelu SLC. Ano, o tom, jehož vývoj byl údajně zastaven…

Mimochodem – když už je řeč o C 63 AMG… Pro něj se chystá nejen oturbený V8, ale na výběr také bude stálý pohon všech čtyř kol. Časy se prostě mění. Jen si vůbec nejsem jistý, že k lepšímu.

Michal Fokt
Diskuze (36)
5. 1. 2013 13:17
Re: atmosfera V8
Genesis neni kupe. Genesis je sedan.
4. 1. 2013 10:35
Re: atmosfera V8
myslel som na priamych konkurentov C63AMG - BMW M3, Audi RS4,...
Genesis je kupe a ak dobre vidim na strankach predajcu sa ponuka s 3.8l V6.
Ale tesi ma, ze sa taketo objemy zacinaju objavovat aj u automobiliek, ktore donedavna lakali zakaznikov najma na cenu.
3. 1. 2013 16:56
Re: atmosfera V8
...a atmosfericky 5-liter V8 v Hyundai Genesise.
3. 1. 2013 11:13
Re: Ještě AMG diesel
Ta 4.7 mne vůbec nenapadla. Díky :yes:
Se spotřebou to v této třídě už ani nevnímám jako nějakou zásadní otázku. Ne z důvodu otřepaného (a dle mne nesmyslného) tvrzení, že kdo má na auto této kategorie, tak neřeší spotřebu, ale protože jestli má motor 4l, nebo 5l objem a výkon (např.) 400, nebo 500 HP, už to při "celonádržovém" provozu (tedy ne jen okruhová jízda) nebude hrát roli. Tady už je to z velké části o subjektivním pocitu a osobních preferencích. Pokud má člověk jasno v hlavě, chybu prakticky nelze udělat.
Avatar - MarTin1
3. 1. 2013 11:00
Re: Ještě AMG diesel
Tak to potom v pohodě, já jsem totiž reagoval na jeho oblíbené klišé že MB furt musí někoho dorovnávat...možná tak v prodejích >:D

Jinak vesměs s tímco si napsal souhlasím, jenže pozor MB má i 4.7 konkrétně M278 což je motor plně srovnatelnej s top motorem v podobě 50i, kterej má mnoho technickejch fines... turba mezi válcema, kompaktnost, váhou atd... ale M278 má 2 velké výhody.... vyšší moment a lepší spotřebu. Každopádně motor s větším objemem nemusí nutně znamenat užranější či jinak míň ekologickej. Jedná se o konstrukční školy a MB byl vždycky ten kdo byl víc na ten objem. Když si srovnáš spotřeby M5/M6 vs srovnatelnou třídu od AMG tak s o litr vyšším objemem seš na stejjch číslech. To samé AUDI s 4.0T má stejné reálné hodnoty co MB500 či BMW50i a má menší objem a k tomu vypínání válců. Ale to je vesměs obecně známej fakt :-)