Honda na ženevském autosalonu představí studii kombíku řady Civic, předznamenávající jeho finální podobu. Kontroverzi střídá elegance a sportovní styl.
Tak ačkoli by u Hyundaie rádi, žádná auto nemají na úrovni Hondy a hned tak asi mít nebudou. Konkurence pro H/K je PSA, Fiat apod. Na druhou stranu ale zase mají Genesis Coupe...
Accord je starsi, ale kdyz jsem se svezl v nove i40 a nasledne jsem sednul zpet za volant Accorda 2009..Neskutecny rozdil. Ve vsem. Uz jen posed za volantem v Hjundee mi byl neprijemnej.
Ale ja uz jsem holt navyklej. Muzu ale s klidem rici, ze BMW to taky dela spravne a jezdim s nim taky rad.
.. ma vesmes ve zvyku prejit ze skicaku pres koncept az po ostry model tak, ze nakonec to auto vypada temer stejne, jako na puvodni skice.
Uvidime, docela se tesim :-)
Ale jo, dalo se, mohlo se to udělat metodou Golf - změnit tvar a optiku světel, místo trojúhelníčků dát lichoběžníčky, místo jednoho prolisu udělat dva, prostě třeba jako současný US Accord a předchozí. Tohle byl větší risk a nevyšel podle očekávání, jsem opravdu zvědavý, co přinese 10G. I na tohle se bude špatně navazovat.
No dobře, může být. V tom případě může být důvod tvé zapšklosti někde jinde, ale moc velké šance bych tomu nedával. Vzpomínám si totiž na tvé bujaré nadšení z 3 Coupe, takže pupeční šňůra v tvém případě určitě funguje taktéž. A právě 3GT je problém. Crosstour byl současník 5GT, což Hondě hned na ošklivosti dost ubralo. Ale zatímco BMW ve stavbě těchto monster vesele pokračuje dál, Honda pochopila, že existuje i lepší zábava, než se na poradách chechtat, co to mají za nablblé zákazníky, že jsou schopní koupit i tu největší zrůdnost. Takže zatímco pupečně svázaní eurobejčci si při prohlížení fotek mového X5 a 3 GT neuroticky okusují nehty, u japonské vlajky se kochají estetikou Mazdy 6, případně se těší na Civic Wagon a příští HR-V. Chápu, že tě to žere. ;-)
Naprostý souhlas, problém je, že na předchozího Civica se těžko dalo navázat něčím, abych tak řekl designově smysluplným......mám takový pocit, že zejména v případě Civicu je vždycky jeden pecka a jeho nástupce nic moc. Takže popravdě řečeno se těším na toho dalšího......
Jinak i40 mně napadla taky, i když takové vlnobití to až zas není a paradoxně, ta zvláštní zadní světla z hatche by na delší karoserii mohla vypadat líp.
To je ten problém projekce vlastního vidění světa vás "H"ologramistů. Se "svou" značkou jste svázáni šnůrou vpravdě pupeční, každý matčin pr.d náležitě prožíváte a předpokládáte, že tak to mají všichni. Jenže, bohužel, japonská vlajko... A pokud odkazuješ na 3GT, pak bych řekl, že už nějakou dobu s námi komunikuješ ze záhrobí, protože jakmile jsi uviděl tohle, [odkaz] musela to být nutně tvá poslední hodinka. >:D;-)
Tak mohl bych to zobecnit tím, že sice není, ale bude >:D nicméně nesouhlasím. Ceed SW mi atraktivní připadá a třeba Astra také, byť ta je o poznání kombíkovatější.
Nevím, jestli tomu Hyundai říká fluidní design, ale je to fluidní design. Ve fluidním designu v současnosti jede Hyundai, Honda, Mazda, Mercedes a další nejspíš budou přibývat, je to trend. Naopak si ale myslím, že přestože zmíněné značky vyznávají stejnou designérskou filozofii, jednotlivá auta/značky mají vlastní individualitu. Proto mi Civic i40 nijak nepřipomíná, pominu-li základní filozofii (kombi s fluidním designem).
Ten civic byl jen příklad řešení střešního spoileru, který je u Civicu a i40 prakticky stejný. Jinak pochopitelně stoupající ponton měl :-) [odkaz] .
Já z toho konceptu vidím jasně styl, kterému Hyundai říká tuším fluidní design. Když se podívám na fotku v tvém odkazu, hned mě praští do očí podobné řešení zadních světel, masivně profilované blatníky, zvyšující se ponton karoserie a padající střecha...
Samozřejmě Hyundai na ten design nemá patent a není jediný kdo ho používá, i40 jsem vzal jen jako příklad. Ale Civic v tom odkazu sem netahej, ten je řešený úplně jinak... nemá profilované bočnice, nemá stoupající ponton karoserie, má obyčejná světla... atd.
Kompaktností? Ten kombík bude delší o 15, maximálně 20 cm, nic, co by narušilo proporce nebo vyváženost tvarů. ;-)
Zadní dveře se mi zdají tvarově stejné, jako na 5D, pozitivní je, že celá prosklená boční plocha bude působit jednolitým dojmem, jenž bude umocněný zejména v případě verzí s tmavými zadními bočními okny. Podíval jsem se i na i40 [odkaz] a podobnost vidím pouze co se střešního spoileru týče, což ovšem není nic, na co by Hyundai měl patent, viz třeba [odkaz] .
Dinara neřeš. Musíš být také trošku senzitivní k duševnímu rozpoložení svého okolí. Zkus si představit, jak by ses cítil v den, kdy spatříš [odkaz] , taky bys měl depku. >:-[]
>:-[] Jo, o tom není pochyb, stejně jako o tom, že musí dát p. Foktovi fušku vyštrachat občas aspoň něco, aby se v tom poklidném toku času nezapomělo, že tu vůbec nějaká Honda je. ;-)
Civic je pěkný, byť nová generace podle mého elegance té předchozí nedosahuje, zejména zásluhou řešení předních i zadních světel.
Kombík je v Evropě potřeba jako sůl, ale tyhle obrázky jsou dost tragické... ten šikmý pohled působí jak zmutovaná i40, úspěch tvarů Civicu je dán kompaktností toho auta a na kombíku podle mě nefunguje. Mohl bych pokračovat kritikou jednotlivostí jako je výrazně skloněná hrana zadních dveří... ale raděj počkám na nějaký realistický obrázek.
Civic je pěkný, o tom není pochyb, ale tohle má našlápnuto stát se s přehledem nejhezčím kompaktním kombíkem. :-):yes: Jsem opravdu zvědavý na reálné fotografie.