Co je na tom divného? Obvyklý rozměr TIR pneu je 315/80 R22,5 pro tahač. Takže co by nějaký stavební nemohl mít disky 24" ? Pokud to někomu přijde málo a má na svém potuzeném přibližovadle 18-20" kola, tak to zdaleka není podobné. Protože ten kamion má okolo třeba gumy 20-30cm na každou stranu, kdežto vy ze 5cm, takže on to kolo má mnohem a mnohem větší, byť počet palců zní někomu neznalému na první pohled podobně.
Že redaktor trochu spojuje rozměr disku vs rozměr celého kola je věc druhá.
No to asi celkom nie........... povedat 22,5", to definuje v podstate houby, pretoze to hovori len o tom, aky mas priemer disku. Ziadna sirka, ziadna vyska profilu, to by ti mohli predat aj pneu na lahsi nakladak a ty mozes mat nejaku 3-4 napravovu obludu, ktora ma UPLNE inu velkost pneu - akurat pouziva zhodny priemer disku. Presne preto su tie udaje v clanku matuce. Mal som vo firme Volvo FL6 (dvojnapravove so skrinou), ktore jazdilo prave na 22,5" diskoch,sirka a vysku profilu si uz zial presne nepamatam (sirka bola tusim 265 alebo 285, neviem uz na 100%). Ak by som v pneuservise nedefinoval presny rozmer pneu, na zaklade udaju 22,5" by mi mohli predat hocico. Je to presne to iste ako keby som isiel kupovat napr. zimne pneu na osobak a povedal, ze potrebujem 17"......asi si vies predstavit, ako by na mna pozerali.
Tu ide o to, co kritizujem vyssie - zmatok v pojmoch, rozhodne ta osemkola Renault nejazdi na 24" kolesach (realne to koleso bude mat priemer okolo 42"-44"). Proste stacilo napisat, ze tam nahodili 24" disky - tu by clovek ocenil presny rozmer pouzitych pneu - a vzrastol celkovy priemer kolesa, cim docielili vyssiu svetlu vysku, lepsie najazdove uhly atd. Jednoduche,vsak...
CO JE TOTO ZA DILETANTIZMUS A HRUBOZRNNU AMATERCINU ???? :no::no::no:
24" pneumatiky ??? Velacteny redaktor asi doteraz videl maximalne pneumatiky na horskom bicykli, inak by nemohol napisat taku kapitalnu blbost.
Aj rozmyslal co pise, alebo len bez akejkolvek snahy o pochopenie textu okopiroval nejaku tlacovu spravu?
Ak nie je schopny dovtipit sa, ze v tomto pripade sa jedna o DISKY, nie pneumatiky, nie kola, tak by mal zacat znovu od podlahy - konstrukcia aut, princip spalovacieho motora, funkcia prevodovky a diferencialu, prenos hnacej sily na vozovku....urcite niekde zavadi aj o pneumatiky, ich velkost atd., atd.
24" pneumatiky na nakladaku 8x8. BRAVO - jasna kandidatura na titul BLBOST ROKU.
PS. josephko, ty to vysvetlenie ZJAVNE potrebujes, takisto ako ten nestastnik, co zosmolil tento "akoze" clanok. Rec je o DISKOCH, nie kolesach (len pre istotu, bezne sa pod kolesom rozumie disk s nasadenou pneumatikou).
Napr. na MB GLK su predne pneu s rozmerom 235/60R17, co su v prepocte na palce kolesa s vyskou priblizne 28". Logikou clanku to znamena, ze mam vacsie obutie ako tazky nakladak 8x8. Uzasne.....
Pre lahsie pochopenie pripajam odkaz na jeden z mnohych kalkulatorov, urcenych na prepocet velkosti KOLIES, funguje oboma smermi, z metrickych na imperialne a naopak: