Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Opel Zafira Tourer má čistý turbodiesel 1,6 CDTI, stojí 605 tisíc Kč

14 komentářů

Avatar - mustafa
mustafa
"Důležité údaje o maximálních otáčkách si však výrobce zatím nechává pro sebe."

No mně je třeba úplně jedno, kdy tenhle motor v nesmyslnym vytáčení zarazí omezovač. Co je ale důležitější, tak jsou otáčky, ve kterých začne zabírat turbo. A jestli to bude nad 1800ot a plnej tlak nad 2tis, tak si to můžou strčit někam, protože to bude tragický na ježdění, zvlášť ve spojení s dlouhejma europřevodama.
Avatar - Nerez
Nerez
Vidíš, já bych radši diesel, který se musí trochu vytočit. Jako fanoušek točivýho benzínu mi takovej styl jízdy více vyhovuje, než řadit nahoru někde v 2500 ot 8-s
Avatar - mustafa
mustafa
No na vytáčení tu je jak říkáš benzín. Naftu bych si kvůli tomuhle rozhodně nekupoval. Zvlášt, když je zbytečný to vytáčet, protože i když to má omezoač v pěti tis, tak to stejně za 4ma zdechne.
Avatar - Nerez
Nerez
Jasně, beru to spíš teoreticky. Například mám rád projev benzínu, ale koupil jsem si rodinné MPV a mám vysoký nájezd tak proto nafta. V tomto případě bych raději turbodiesel, který se dá trocho potočit. Opelovy 1.7 CDTI také potřebovali vyšší otáčky než třeba TDI od VW...
Avatar - Emel
Emel
U MPV bych chtěl motor, který má dost síly pro klidnou jízdu a neobtěžuje hlukem... ideál je asi nějaké 2.0TDI. Jakkoli se mi líbí 1.8TSI třeba v Octavii, do Touranu bych dal asi přednost naftě.
Kneblis
Taky bych spíše zvolil 2.0 CDTI, protože těm malým obsahům prostě tolik nevěřím. Já mám ještě starou dobrou 1.9CDTI 88KW v astře později chip na 106KW a zatím naprostá spokojenost.
pargi
Ono je ale docela nepříjemné se rozjíždět na 1, vytočit do 2tis. a po přeřazení točit 1100 ;-\ Abys tomu předešel, musíš vytočit 1 na 3000 a to opravdu není žádná radost poslouchat. Maloobjemový 4 válcový diesel není 5 litrový benzínový 8hrnek 😄
Xawier
... >😁 :yes:
Kneblis
K designu není co vytknout, jedním slovem krasavice. Maska je tak též velice povedená narozdíl od insignie, kde by potřebovala dle mého názoru překupat na trochu agresivnější kukuč. 😄
Otáčky bych zas až za tak důležité nepovažoval je jedno jestli mi motor bude zabírat od 1800 nebo od 2000 ot. ale jde hlavně o to , aby motor netrpěl přehnaným turboefektem při 1700 ot. jako je to u pár motorů konkurence. 😄
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
K designu je nutno podotknout, že je absolutně šílený, je to syntéza korejské a rendlíkovské školy, říznutá flusidními tvary Forda posledních generací. Když vedle toho postavíte VW Touran, hned vedle toho vlnobití a šikmookými zadními světly vynikne jeho elegantní a nadčasová ostře řezaná krása. Ale ne vždy vypadala Zafira tak ošklivě: srovnejte tuto verzi [odkaz]

Ale vytvářet design pro asijský trh asi není to, co Opel potřebuje. Opelů se v Číně asi moc neprodá. Zato v Evropě to bude bída, bída...

Pokud to bude mít navíc bezpohlavní zátah/nezátah korejských dieselů, které vedle agresivního, jásavého zátahu motorů TDI působí zdaleka nejvíc dojmem benzínové chcíplotiny, je o vítězi na evropslém trhu předem rozhodnuto.

Bravo VW ! :-!
Kneblis
To co jsi napsal beru spíše jako vtip, protože tak jsi to i určitě myslel. 😄

Pokud ne tak nejdříve k motorům od VW: Jestli říkáš agresivní zátah té super turbodíře v čem je přeborník VW, že aute nejdříve nejede a pak dostaneš kopanec a od 3000 ot zase motor umírá tak s tím je svezení naprosto šílené.
Někdy bych ti doporučoval jízdi třeba s CDIčkem od MB to je jízda zatah plynulý od nízkých ž do vysokých ot.
Ted design myslím že VW už dlouhou dobu nepřišel s ničím novým ale spíše jen zmodernizovaným a napůl nudným.
marthass
Ses asi zaseknul u TDI z roku 1992 ne?
Papezja
On ne, TDI se svými projevy zaseklo v 90. letech...
lukas11111
Čakal som na tento motor no bol som zhrozený kolko za neho pýtajú.
Je o 1100€ drahší než silnejší 2.0CDTI 121kw. To je sila. Tak som si kúpil ten dvojliter a som spokojný.