Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Zafira Tourer má čistý turbodiesel 1,6 CDTI, stojí 605 tisíc Kč

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
Opel představí v Ženevě Zafiru s turbodieselem 1,6 CDTI, který s předstihem plní emisní normu Euro 6.

Větší MPV s bleskem ve znaku se dočká nového přeplňovaného vznětového „srdce“ 1,6 CDTI Ecotec. Pohonná jednotka dostala upravené spalování a je vybavena systémem BlueInjection SCR. Nejde o nic jiného než o vstřikování tekutiny AdBlue na bázi močoviny do výfukových plynů. Nebezpečné oxidy dusíku (NOx) se tak změní na samotný dusík a vodu. Kombinovaná spotřeba nafty díky tomu klesla na 4,1 l/100 km, pochopitelně ta dle současné evropské metodiky. Údaj odpovídá emisím CO2 109 g/km.

Sám Opel tento motor nazývá nejčistším dieselem ve své historii. Jednotka dává největší výkon 100 kW (136 k), točivý moment 320 N.m se přenáší stále na přední kola. Důležité údaje o maximálních otáčkách si však výrobce zatím nechává pro sebe. Na vývoji turbodieselu spolupracovala firemní konstrukční střediska v domovském Rüsselsheimu, italském Turíně a také to zámořské. Takto motorizovaná Zafira může na německých dálnicích upalovat až 193 km/h

Praktické MPV se čtyřválcem 1,6 CDTI se představí na autosalonu v Ženevě, ke koupi bude určitě ještě letos. Opel zatím datum uvedení na trh neupřesnil. Hlavní odbytiště představují turbodieselové bašty Francie, Belgie a Nizozemí, v těchto zemích jsou nízkoemisní vozidla navíc daňově zvýhodněna. Se slušnými prodeji se počítá i v Portugalsku a Španělsku.

Nový přeplňovaný vznětový motor výhledově nahradí agregát objemu 1,7 a také méně výkonné verze většího dvoulitru. Zatím ale v českém ceníku zůstávají obě varianty, přičemž 1,6 CDTI je o 35 tisíc dražší než 2,0 CDTI o výkonu 96 kW a dokonce i 2,0 CDTI/121 kW vychází výhodněji, je o 19 tisíc levnější než nová šestnáctistovka.

Oproti starší sedmnáctistovce jeho výkon stoupl o skoro 5 % a točivý moment o takřka 6 %. Ve srovnání s dvoulitrem je pak spotřeba nižší o 10 procent. Ovšem na to, jak bude supernízký tabulkový údaj odpovídat konzumaci nafty v reálném provozu, si budeme muset ještě nějaký ten měsíc počkat.

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
4. 9. 2013 13:01
cenová hrôza
Čakal som na tento motor no bol som zhrozený kolko za neho pýtajú.
Je o 1100€ drahší než silnejší 2.0CDTI 121kw. To je sila. Tak som si kúpil ten dvojliter a som spokojný.
17. 2. 2013 16:28
Re: Asijský design
On ne, TDI se svými projevy zaseklo v 90. letech...
15. 2. 2013 14:13
Re: Asijský design
Ses asi zaseknul u TDI z roku 1992 ne?
15. 2. 2013 10:12
Re: Asijský design
To co jsi napsal beru spíše jako vtip, protože tak jsi to i určitě myslel. :-)

Pokud ne tak nejdříve k motorům od VW: Jestli říkáš agresivní zátah té super turbodíře v čem je přeborník VW, že aute nejdříve nejede a pak dostaneš kopanec a od 3000 ot zase motor umírá tak s tím je svezení naprosto šílené.
Někdy bych ti doporučoval jízdi třeba s CDIčkem od MB to je jízda zatah plynulý od nízkých ž do vysokých ot.
Ted design myslím že VW už dlouhou dobu nepřišel s ničím novým ale spíše jen zmodernizovaným a napůl nudným.
Avatar - Ada je zase tady
15. 2. 2013 01:11
Asijský design
K designu je nutno podotknout, že je absolutně šílený, je to syntéza korejské a rendlíkovské školy, říznutá flusidními tvary Forda posledních generací. Když vedle toho postavíte VW Touran, hned vedle toho vlnobití a šikmookými zadními světly vynikne jeho elegantní a nadčasová ostře řezaná krása. Ale ne vždy vypadala Zafira tak ošklivě: srovnejte tuto verzi [odkaz]

Ale vytvářet design pro asijský trh asi není to, co Opel potřebuje. Opelů se v Číně asi moc neprodá. Zato v Evropě to bude bída, bída...

Pokud to bude mít navíc bezpohlavní zátah/nezátah korejských dieselů, které vedle agresivního, jásavého zátahu motorů TDI působí zdaleka nejvíc dojmem benzínové chcíplotiny, je o vítězi na evropslém trhu předem rozhodnuto.

Bravo VW ! :-!