Jedním slovem nádhera. Jen si tak říkám, jestli to není trochu velké sousto, říct, že je to exkluzivnější Corvetta. Četl jsem totiž jeden test v Auto Zeitung a mohu s klidem napsat, starý Viper nezastíní. Co ale taky čekat od Chrysleru... A bez Carrolla Shelbyho...
;-) Zajímavá úvaha. Jdou i nejdou srovnávat. Já v tom vidím trochu analogii k Ferrari vs. Lamborghini. Rozdílné přístupy. Velmi zoobecněno jedno technicky sofistikovanější, druhé více na efekt (ale vůbec ne daleko za prvním). A v téhle třídě stejně rozhodují emoce a osobní preference. Ať stojí v garáži cokoliv, chybu nelze udělat.
Mne se libi, jak se centimetrove fuky, hnusne materialy a nelicujici plechy vydavaji za "poctivou praci". >:-[]
Auto nejsou boty, radeji jej prenecham stroji. ;-)
Můžeš to nechat na člověku, jen poctivá práce něco stojí. Jsou samozřejmě věci, které je lepší nechat na stroji, pokud ti nejde o unikátnost (a tedy nedokonalost). Třeba Porsche při montáži V8 používá, jestli se nepletu, jediného robota - pro namontování hlavy. Šroubuje najednou nějakých dvacet šroubů, různými silami.
První americké testy naznačují, že Vette v současné odcházející generaci je lepším autem. Například MotorTrend srovnával verzi Viper GTS a Vette ZR1 a většina jejich týmu se shodla, že Vette je ovladatelnější a celkově řidičsky lepší. Ale zrovna ZR1 je vypiplaný vrchol nabídky, uvidíme jak si ve srovnání povede nová generace v základních verzích.
Jedna věc je stanovit co je řidičsky "lepší" auto novináři a druhou věcí je trh a pocit majitele, kterého v této třídě ale názor trhu může trápit minimálně. A je otázkou jestli majitel za volantem opravdu posoudí, co je řidičsky lepší a nebo mu ke štěstí stačí absurdní macho vzhled Viperu a kdy neřeší (a nepozná) jestli zavěšení vnitřního kola v zatáčce poskytuje o 5% lepší kontakt s vozovkou u Vette.
Tak ono viper pro pro člověka co umí jezdit a má cit. Pokud to dostane do ruky někdo kdo umí, třeba profesionální jezdec tak azjede výrazně lepší časy než novinář nebo průměrný řidič.
To auto prostě zásadní chyby neodpustí, přeženeš to a si víš kde.....
tohle není audi TT nebo Mustang s V6kou, tohle je auto pro lidi co umí jezdit, a kdo neumí, musí počítat že kouše.
Tak zrovna v MotorTrendu obě auta dávali vyzkoušet profesionálnímu závodníkovi (Randy Pobst) na okruhu Laguna Seca. S Vette ZR1 tam dokonce při tom testu Randy zajel rekord produkčních vozů, pokud se nepletu.