Autosalon Ženeva
První výstava v Ženevě se konala už v roce 1905. Více než sto let stará tradice ženevského autosalonu řadí tuto výstavu mezi nejvýznamnější v Evropě i na světě.
Výjimečná je i svou neutralitou, protože Švýcarsko nemá žádnou vlastní velkou automobilovou značku.
Ženevský autosalon se koná na výstavišti Palexpo, jednom z největších výstavních středisek na světě. V sedmi propojených halách tu nové modely, facelifty a novinky automobilového průmyslu prezentuje pár stovek vystavujících a dění se nenechá ujít na několik set tisíc lidí.
Pro rok 2020 byl autosalon zrušen kvůli prevenci před dalším šířením koronaviru. Finanční potíže organizátorů a malý zájem vystavovatelů pak neumožní pořádat výstavu ani v roce 2021.
Autosalon Ženeva 2020 |
|
Autosalon Ženeva 2018 | Autosalon Ženeva 2017 |
Autosalon Ženeva 2016 | Autosalon Ženeva 2015 |
Má cenu se chovat ekologicky, ale ne fanaticky. Třeba ta naivní vize, že FW panely na střeše rodinného domu vyrobí dost energie pro dům i nabíjení auta. Než začneš příště snít, zjisti si jaká je reálná účinnost FW a jaká plocha by byla potřeba aby to mělo nějaký smysl při nabíjení elektromobilu. A mám další novinku - FW panely v noci nefungují, takže nabíjet auto přes noc - asi ne. Podobně když je zataženo.
Jediným skutečným globálním řešením do budoucna jsou jaderné reaktory 4. generace. Bude možné v nich spalovat i jaderné palivo, které dnes ukládáme jako odpad. K tomu tyto reaktory budou produkovat velká množství levného vodíku pro vodíkové hospodářství. Indie, Čína, Rusko, kdo není krátkozraký, ten na těchto reaktorech pracuje. [odkaz]
Řešením pro jednotlivce jsou jednoznačně úspory. V bydlení i autech. Když jedu do práce mopedautem, mám ve městě spotřebu 3 l nafty na 100 Km. Když pojedu velkou limuzínou, propálím 10 litrů benzínu. Kdo bydlí v paneláku nebo špatně izolovaném domě, za teplo se nedoplatí. Kdo má třeba podzemní dům nebo nějaký dobře izolovaný domek s vakuovými teplovodními panely na střeše, nemá s platbami za energie problém.