Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen e-Golf: Golf na baterky ujede 175 kilometrů

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 21. 2. 2013 • 13:26
10
48
Zobrazit náhledy (10)
Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen
Elektrický Golf na základě sedmé generaci konečně zamíří do skutečně sériové výroby. Produkční provedení uvidíme v Ženevě.

Volkswagen e-Golf poznáme při podrobnějším zkoumání už zvenčí, oproti verzím se spalovacím motorem se liší aerodynamičtějším předním nárazníkem, typovým označením na zádi a absencí výfuku, který je v jeho případě jaksi zbytečný. Největší změna se ale ukrývá pod kapotou. Elektromotor v útrobách tichošlápka z Wolfsburgu dává 85 kW (115 k) a pohání stejně jako u jeho zážehových a vznětových bratříčků pouze přední kola (vyjma 4Motion, pochopitelně). Točivý moment pak vrcholí hodnotou 270 N.m.

Lithium-iontové články Sanyo s kapacitou 26,5 kWh najdeme pod podlahou a zadními sedadly, vystačí až na 175 km jízdy. Původní informace z ledna 2013 přitom hovořily o 270 km. Aktuální údaj je pesimističtější, ale možná o trochu reálnější. Jejich domácí nabití zabere pět hodin, rychlonabíječka tuto dobu zkrátí na 45 minut. Pětidveřová varianta přibrala čtvrt tuny, tedy 250 kg, zavazadelník se rovněž kvůli instalaci baterií lehce zmenšil na 345 litrů. Sprint z klidu na stovku trvá slušných 11,8 s a auto jede nejvýše 135 km/h, maximální rychlost je navíc elektronicky limitována.

Ovšem pozor! K dispozici jsou celkem tři režimy jízdy, Normal, Eco a Range. Výše zmíněná čísla platí pouze pro první z nich. Zvolí-li řidič mód Eco, výkon klesne na 70 kW (95 k) a auto na dálnici nepojede rychleji než stodvacítkou. Poslední Range pak vypne klimatizaci, čímž se uspoří další energie a posádka se tím pádem trochu zapotí, nebo jí bude naopak zima. A navíc cesta z místa A do bodu B potrvá ještě déle, vůz totiž dosáhne maximálně 95 km/h. Ve městě a v příměstském provozu však tyto výkony bez problémů postačí. Akční rádius mu navíc pomůžou zlepšit i třístupňová rekuperace brzdné energie a účinnější tepelné čerpadlo.

Sériový elektrický Golf se představí na autosalonu v Ženevě. Obdobnou techniku dostane i maličký e-up!, který se objeví v červenci a začne se prodávat ještě před koncem letopočtu 2013. Volkswagen dosud bohužel žádná data k jeho většímu sourozenci nepotvrdil. Golf sedmé generace, který nespaluje žádné fosilní ani alternativní palivo, by se měl dostat na trh podle předchozích zpráv až v polovině příštího roku. Ač fotografie ukazují pouze pětidveřové provedení, v nabídce bude i třídveřové. Počítejme se základní cenou v přepočtu kolem milionu korun.

Témata
23. 2. 2013 17:43
Re: na rozdiel od toho GTD golfu
Měl by sis sjednotit názory. Děda nevydrancoval pozemky - ok. A ty bys chtěl pěstovat rychlerostoucí dřeviny a biopaliva. Někde si přečti, jak tyhle věci devastují půdu. Mám pro tebe novinku - ten velký přírůstek není jen tak ze vzduchu. Po "sklizni" tam budeš muset nasypat tuny umělých hnojiv z druhého konce planety, jinak už tam neporoste ani tráva. Buď si jistý, že ty hnojiva nejsou vyrobena ani dopravena ekologicky.
Má cenu se chovat ekologicky, ale ne fanaticky. Třeba ta naivní vize, že FW panely na střeše rodinného domu vyrobí dost energie pro dům i nabíjení auta. Než začneš příště snít, zjisti si jaká je reálná účinnost FW a jaká plocha by byla potřeba aby to mělo nějaký smysl při nabíjení elektromobilu. A mám další novinku - FW panely v noci nefungují, takže nabíjet auto přes noc - asi ne. Podobně když je zataženo.
Jediným skutečným globálním řešením do budoucna jsou jaderné reaktory 4. generace. Bude možné v nich spalovat i jaderné palivo, které dnes ukládáme jako odpad. K tomu tyto reaktory budou produkovat velká množství levného vodíku pro vodíkové hospodářství. Indie, Čína, Rusko, kdo není krátkozraký, ten na těchto reaktorech pracuje. [odkaz]
Řešením pro jednotlivce jsou jednoznačně úspory. V bydlení i autech. Když jedu do práce mopedautem, mám ve městě spotřebu 3 l nafty na 100 Km. Když pojedu velkou limuzínou, propálím 10 litrů benzínu. Kdo bydlí v paneláku nebo špatně izolovaném domě, za teplo se nedoplatí. Kdo má třeba podzemní dům nebo nějaký dobře izolovaný domek s vakuovými teplovodními panely na střeše, nemá s platbami za energie problém.
22. 2. 2013 14:59
Re: Tak to se teda VW nepovedlo.
Chtěli se dostat na úroveň Priusu, tedy předpokládám, že to budou chtít stlačit pod 28 tisíc. Uvidíme, jaká bude realita. Svět se mění a plány s ním. :-)
Avatar - jozephko
22. 2. 2013 02:01
Re: Všetci sa smejú nad nemeckou energetickou politikou, ale
Keby ľudia nemysleli alternatívne, tak by doteraz lozili po stromoch ako opice. O ekológiu sa nezaujímam. Ak je smer môjho uvažovania podobný s ekológmi, tak je to podobnosť čisto náhodná.
Pri boome, aký zažíva Čína, a ktorý možno onedlho očakávať v Indii (ktorá má podobne veľa obyvateľov), je otázka času, kedy cena fosílnych palív dosiahne násobky súčasných cien.
Ale zatiaľ čo ekonomiky založené na fosílnych palivách budú kolabovať, ekonomiky založené na obnoviteľných zdrojoch nebudú mať problémy. Pretože im bude jedno, aká je cena ropy či zemného plynu. Teraz sú ceny v Nemecku za elektrinu vyššie, pretože Nemci platia za vývoj a inštaláciu elektrární. Ale keď bude energie nedostatok, Nemci zakážu vývoj vlastnej elektriny a budú kašlať na nejaký voľný trh.
A ešte jeden makroekonomický pohľad - HDP = C+I+G+EX, t.. spotreba domácností, investície firiem, spotreba štátu a čistý export. Skús sa pozrieť, o koľko desiatok % by vzrástlo naše HDP, ak by sme nemuseli dovážať fosílne palivá, ale energiu by sme boli schopní vyrobiť si doma. Stačí si pozrieť, koľko miliárd € dávame na dovoz ropy a zemného plynu.
Takže Nemci uvažujú aj týmto smerom - nebudeme nemecké eurá posielať šejkom za ropu a Rusom za urán, ale sa budeme snažiť túto energiu vyrobiť doma, a teda ich nakúpime od nemeckých firiem, čím dáme prácu nemeckým firmám a nemeckým zamestnancom. Možno to bude trochu drahšie, ale multiplikačný efekt peňazí nám to bohato vráti. Možno aj preto Nemecko ako jedna z mála európskych ekonomík stále rastie.
Avatar - jozephko
22. 2. 2013 01:47
Re: Všetci sa smejú nad nemeckou energetickou politikou, ale
Ak si pozrieš prvú vetu v prvom mojom príspevku, tak som napísal, že nie som ekológ, ale to mi nebráni uvažovať o veciach alternatívne. To, že sú v začiatkoch problémy, je samozrejme a nevyhnutné. Človek sa nenaučí chodiť či bicyklovať bez tvrdých pádov na zem.
Vždy sa mi protivilo ísť s davom. Najskôr to bol dav ľavicovo ekologický. Teraz je to dav pravicovo-antiekologický.
Veľmi zľahka sa zaujímam o históriu a tá sa neustále opakuje. VŽDY veľká väčšina ľudí tvrdila, že sa niečo nedá, a len pár jednotlivcov posúvalo veci dopredu. Celé stáročia ľudia tvrdli, že lietať môžu IBA vtáky. Alebo že kameň nemôže padnúť z neba bez toho, aby ho hore niekto vyhodil. Pred 30 rokmi to boli kvázi kryštály. Najučenejšie hlavy zdôvodňovali, PREČO nemôžu existovať namiesto toho, aby sa pozreli do mikroskopu a overili si, že existovať môžu. Na konci 19. storočia riaditeľ patentového úradu vo Francúzsku navrhol zrušiť tento úrad, lebo už vraj všetko bolo vymyslené :-) Dali by sa nájsť desiatky príkladov.
Ak je nejaká technológie v súčasnosti nedokonalá, tak to neznamená, že bude nedokonalá aj v budúcnosti. Pred 70 rokmi vážili prvé kalkulačky niekoľko rokov. Takže k tým výkyvom energie: elektrike nerozumiem, ale viem si predstaviť nejaké riešenia: buď nejakými superkondenzátormi (len zase nehovor, že to TERAZ nie je možné) alebo niečím podobným, čo dokáže vyrovnávať hladiny.
Ale aj inou formou. Predstavme si, že 5 miliónov nemeckých domácností bude vyrábať energiu doma. A bude mať aj zásobníky na elektrinu - či už vo forme batérií, alebo niečoho iného - fantázii sa medze nekladú - teraz ma napadol zotrvačík. Ak bude energia drahá - v čase energetickej špičky, budú energiu do siete predávať - či už priamo zo slnečných kolektorov, kogeneračných jednotiek alebo z batérií. A keď bude energie prebytok a teda bude lacná (možno násobne), tak budú energiu nakupovať. Celé sa to dá urobiť automaticky na báze internetu a počítačov - každý účastník si len nakliká cenu, od ktorej je ochotný elektrinu nakupovať a cenu, od ktorej je ochotný energiu predávať. Hovorí sa tomu virtuálna elektráreň - podobne ako existujú virtuálne superpočítače zložené z miliónov dobrovoľne zosieťovaných PC-iek.
A pri takomto on-line generovaní ceny a množstva elektrickej energie by sa nemalo stať, že bude dochádzať k veľkému prebytku či nedostatku elektrickej energie. Ak bude cena veľmi nízka, ľudia budú vo veľkom elektrinu nakupovať a uskladňovať. Ak bude dopyt po elektrine vysoký, a teda aj cena bude vysoká, tak elektrinu budú ochotní predávať aj ľudia, ktorí by to inak nerobili.
A pomocou počítačov sa dá pomerne presne urobiť odhad vývoja ceny za kW počas celého dňa, a to aj so zohľadnením ročného obdobia, aktuálneho počasia, sviatkov, dovoleniek a pod.
A k tým elektromobilom.. Viem si predstaviť aj riešenie, že na diaľniciach a cestách 1. triedy budú káble uložené pod zemou a elektromobily budú napájané bezkontaktne. Súčasne sa na diaľnici budú nabíjať ich batérie, ktoré budú neskor využívať pri jazdách po meste. A okrem toho budú mať aj núdzový generátor na fosílne palivá. Ale to je zase len jedna z množstva alternatív, ktoré sa ponúkajú. Bohužiaľ ľudia v našich končinách, a stretávam sa s tým všade a neustále, sú perfektne vycvičení v spôsobe uvažovania, prečo sa niečo nedá. Je to oveľa jednoduchšie ako uvažovať trochu inak. ako by sa to mohlo dať.
22. 2. 2013 01:24
Re: Všetci sa smejú nad nemeckou energetickou politikou, ale
Na ekologickej prednaske ti za toto mozu zatlieskat, ale aky je prakticky prinos tejto uvahy??

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud