To neřeš, to píšou lidi, co v tom autě nikdy ani neseděli. Všechny ty plasty s tím károvaným rýhováním byly jsou v CTS I samozřejmě měkčené. Problémem je spíš technicistní nezvyklý dekor a ty masivní kolíky od zamykání dveří.
CTS I celkově vypadá spíš jako stealth stíhačka než jako luxusní limuzína, ale nemůžu si pomoct...mně se dodnes CTS 2003 líbí, na ulici se za ním vždy otočím a stále se neokoukalo. :yes:
Dokonalost dostala třetí rozměr :-):yes::yes::yes: Je to nezaměnitelné CTS a přitom opět posunulo designové téma o celé míle dál. Jinak nevím, proč článek zmiňuje klišé o "napravení nepovedeného interiéru", které se snad dává do každého článku o jakékoliv nové americe povinně. CTS II má už od roku 2008 jeden z nejlepších interiéru na světě v rámci své třídy. Nádherné materiály, design i zpracování. Kam se hrabou tvrdé tmavé plasty z německých aut.
Mě ty Cadillacy připadají už léta pořád stejné - extrémně hranaté. Ten třičtvrteční pohled ještě ujde,ale z profilu ty linky vůbec nefungují. Proti designu Mercedesů i BMW se mi to zdá být úplně mimo mísu :-( Američani holt mají jiný vkus a nikdo jim to nemůže vyčítat. Jedno je ale téměř jisté - v Evropě se ani tento Cadík moc prodávat nebude. Ne proto, že by to snad bylo špatné auto, ale právě pro ten design.
tiez v tom vidim prvky mercedesu.. predne svetla podobne ako v SLS a cela bocna linia hlavne od prednych kolies smerom dozadu to je cisty medak ( ten tvar dveri aj C stlpika )
Za mě subjektivně konečně zajímavý design Cadillacu. ATS naznačilo, že nové modely se prostě budou líbit a tento model to jen potvrzuje. Osobně mi příď lehce evokuje svým tvaroslovím Mercedes SLS, což není vůbec špatně. Ale upřímně co se povedlo zvenčí se neodehrálo uvnitř. Vnitřek působí spíše, jako nějaký prémiový korejec, než američan. Ano "ameriky" nikdy nehýřili evropskou elegancí a vždy byly spíše na efekt, ale to nic nemění na tom, že ten interiér se totálně nepovedl, minimálně ne do tohoto auta. Ono celkově americké automobilky poslední dobou podivně pracují s interiéry a například snaha Fordu o tzv. globální auto z něj poslední dobou dělá výrobce snad designově nejpodivnějších paskvilů.
1) neviem preco..ael nikdy sa mi Oldsmobile Aurora nepacil, pribuzensky bol Cadillac Seville a ten je super..oststane 4- su do dnesneho dna velmi evlmi pekne auta...teda 5 ak priratam ten Seville
V širší rodině jsme měli 11 po FL, 19 před FL, asi 4 25, Safrane a Lagunu II... 19 byla 1.9dT a nebylo to úplně marné auto. Ale interiér v přímém srovnání s Almerou nebyl o nic dál...
Čoveče, mě se třeba R19 zamlouval designově snad nejvíc z Renaultů, pominu-li pubertální snění nad fotkami R9, R11 nebo R5 turbo, tak v době, kdy jsem si už auto koupit mohl byl tehdy stárnoucí, ale po faceliftu, R19 jedním z designových favoritů (až na tu manžetu šaltpáky >:D ). S kulaťoučkým megane se Renault vydal cestou směrem od mého vkusu.
Pojdme si ukázat některé svébytné modely 90. let které měly svůj unikátní design:
1) Oldsmobile Arurora [odkaz]
2) Pontiac Boneville poslední generace [odkaz]
3) Ford Crown Victoria/Mercury Grand Marquis/Lincoln TownCar [odkaz]
4) Chrysler Concorde/LHS/Dodge Intrepid [odkaz]
5) Chrysler LeBaron/GTS/ [odkaz]
Pamatuji si, že Audi mívalo možnost kompasu ve vnitřním zpětném zrcátku. Asi to mají pro orientaci ve městech vzhledem k tomu, jaký systém značení ulic často používají. :-)
No ony i dnes sou některé ameriky podobné japoncům/korejcům.
Svébytný design skončil až na pár vyjimek u běžných vozů (nebavíme se o pikapech a sportovních modelech) v těch 80 .letech.
Navíc dneska sou některé modely amerik vlastně Oply a Fordy (Buick,Ford) nebo korejci (Malibu, Cruze, Spark)
Vyřad tyhle modely, vyřad sportáky typu Mustang, Vette atd, vyřad pickupy, a co ti zbyde. SUV/crossovery a paár sedanů co jako ti japonci/korejce defakto vypdaj dodnes.
CTS první generace měl jak divné tvary exteriéru, zejména světla, tak i divný interiér a co sem slyšel od kluků z Cadillacu tak i slabý brzdy.
Navíc image mu zkazil Béda Trávník a ty základní modely s 2,6 a fofrklackem
S Lagunou i Vectrou máš pravdu, jenže oba modely byly v rámci své značky revolucí... podívej se na Renault 21, který se vyráběl až do 1994, to je teprve pravěk. Následně i první Megane už vypadal k světu, ale opět... až do roku 1996 vyráběná 19 není žádná sláva.
Jo, konec 90. let už je ústup ze slávy... kulatou 626 GE nahradila nijaká GF, totéž nádherné 323F je nahrazeno obyčejným nevzhledným hatchem a-la Golf... Evropa udělala skok kupředu, japonské značky často krok zpět.
Jo, manžeta řadičky tak vypadala i v té Almeře... ale to byl relativní detail v jinak celkem povedeném interiéru.
Jo, on cadillac netrpěl tím typickým zkulatěním a zplastěním, které potkalo americkou produkci v devadesátých letech, u něj byl spíš problém s trčením o dekádu zpět, myslím klasické velké modely, Deville. Naopak Eldorado, Seville to bylo světlo v tunelu pro cadillac, nebýt jich, není tu dnes žádné CTS.
Které plasty má CTS I tvrdé? Vlastním ho a je fakt, že na pohled ty plasty nevypadají valně, ale do palubky nebo obložení dveří můžu pomalu zabořit prst.
Jinak z CTS III jsem nadšenej. Moc se mi od počátku líbí ATS a tak jsem byl zvědav, jaké bude nové CTSko a teda lepší než jsem čekal nebo se obával. Mnohem lepší. :yes:
Xedos byl premie, a přesto zkus jeho vnitřek srovnat s 5er, éčkem nebo první A6. Ale já jsem myslel spíš na lidovější modely, 626, carina E, podnikatelské sny poloviny 90. let, srovnej s vectrou B, lagunou, to byl rozdíl jak ve tvarech, provedení (ty šoupátkové páčky :'-( ), v materiálech. A když přišel passat B5, začala jiná liga, na kterou v devadesátých ani první půlce další dekády nedokázali japonci reagovat. Myslím třeba poslední 626, to byl příklad designového šlapání vody par excellence.
P.S. Pamatuju, jak za mnou přijel někdy v první půlce devadesátek kamarád s nově koupenou (lehká ojetina) mazdou 323, auto vypadalo k světu, ale uvnitř jsem zíral na manžetu šaltpáky, taková skládaná guma jak v náklaďáku, moje astra gsi proti tomu vypadala uvnitř jako o level lepší auto, a to nebyla efková astra v tomto ohledu nic moc.
Tak je to už dvacet let, z dnešního pohledu je to samozřejmě bída, ale na svou dobu třeba Mazda nijak nezaostávala třeba za Opelem, Fiatem, Renaultem... ano, Golf 3 svým konkurentům trošku odskočil...
Mazda měla moc pěkný Xedos 6 i 9, nádhernou RX-7FD... ale i lidová 323F nebo čtvrtá generace 626 vypadala slušně. Já měl svého času Almeru první generace a ta byla uvnitř taky hezká.
Je fakt, že třeba Avensis I byl po roce 2000 už trošku out... ale to je jeden z mála.
Jo, ale ještě v těch osmdesátých byl design amerik těžce svébytný, v devadesátých to přešlo do oblé plastové nijakosti, nepoznáš rozdíl mezi amerikou a japoncem. O vnitřcích škoda mluvit. V devadesátých Evropa v kvalitě designu krutě odskočila a také proto jsou dnes modely D3 včetně druhdy nepremiového audi na us trhu vnímány jako lepší zboží oproti domácí nebo japonské produkci.
Zvenku celkem ok, vnitřky byly katastrofa, šedá hrůza. Mluvím o mazdě a toyotě, hondy se to netýkalo, tam ano, tam bych řekl, že 90. léta byla z hlediska designu jejich zlatým obdobím.
vies co nesuhlasim. CTS prvni generace mal tvrde plasty,ale farebne bol ako Europske auta- cierne intereiry..a mne sa tak libil,ze ked prisla 2gen. som si asi 2 roky nevedel na to zvyknut(prislo mi to trocha moc japonsko-europske) . A teraz? Exterier si potrebujem zvyknut a vidiet nazivo- interier super, uplne super,len velmi velmi dufam ze bude drevo na volante
no 90te roky su v pohode, skor by som povedal ze Ameriky mali problem v 80tych rokoch, male nevyrazne..kazove...modely ktore spominas(Fleetwood, DeVille) mali najlepsie dizajny asi v obdobi 1965-79. To su kusky ktore su dodnes v super stave ak si sa o nich staral..a skutocne dnes lahodky-ale na cely zivot
ja by som povedal ze ta maska a dlzka ho robi odlisnym od ATS: J aosobne si myslim ze to zboku nazivo bude vyzerat dynamcikejsie ako na fotos...ale ked si uvedovis aj nem. vyrobcovia nezriedka takto riesia dizajn(vid dizajn BMW 5 vs. BMW7, alebo Skoda Rapid vs. Skoda Octavia)
Ten ledkový pruh od poloviny blatníku až po spodek nárazníku nemá s elegancí moc společného, nezbývá než doufat, že ty ledky ve světlech budou pro Evropu jen jako blinkry a denní svícení obstarají ty v nárazníku. I tak je to na hraně kýče.
Devadesátá léta a design amerik, cadillac nevyjímaje, bych raději nezmiňoval, to je hodně smutné období, ale stejně, mluvím o tomhle hranatém designu s rozpůlením, to je už prostě vyčerpané téma, není kam ho rozvinout, na druhou stranu, ve vyšší střední to tolik nevadí, stačí dobré proporce a ty jsou u CTS o.k.
Kde sou 3 má kára ostřiky. Kde je jeden je nemá a pod tou záslepkou se skrývá, tramatadadá...otvor kam se upevní oko pro případ tažení.
jak prosté >:D
Aut který nemaj kam dát EU ceduli je ponkud víc, to bude tím že v USA se nějak na přední cedule nehraje....
Kompass sem měl i v Sebringu. Prostě US auta nebo us verze evropských a japonských aut ty kompasy mívaj celkej často, budto v PP, ve zpětném zrcátku nebo v v navigaci
Ostřiky světel jsou ty "čtverečky" mezi maskou a světly. Ten spodní vlevo je určitě krytka skrývající úchyt pro tažné oko. Na některých detailech ostřiky chybí, je tam jen ta krytka na tažné oko. Jinak se mi auto jako takové líbí, ale rád to vidím vždy "naživo",
než si udělám názor. Jen těch čudlíků na volantu je na můj vkus hodně.
Audi plácá design ocumlaného bombonu od 90 let. Cadillacy 90. let vypadaly přeci jen trošinku jinak, zkus nenápadně juknout na takový Fletwood či DeVille.
Nehledě na to že Cadillac přeešl skoro u všechno z předohrabu na zadohrab....a poměrně razantním způsobem změnilo interiéry.
No, snad i audi má větší progresi ve vývoji designového jazyka než cadillac, bariku. >:D Ale jo, výsledek u CTS je celkem koukatelný, vnitřek i přes ten otiskodisplay vypadá použitelně, jakkoliv design opět naprosto neinvenční, celkově mírně do kýčovita, ale je to amerika a caddy k tomu, takže se to dá snést. Na tom autě ale není design to podstatné, podstatné je, že tu bude alternativní zadokolka se slušnými benziny, to je skoro zázrak, jsem moc zvědav, jak to bude jezdit. :yes:
Treba uznať, že ten už otrepaný hranatý dizajn Cadillacov posunuli ďalej a konečne už nestagnujú. Ja tam vidím trochu až Rollsovských línií, interiér pôsobí konečne hodnotne, plne porovnateľný s európskou prémiou. Len spredu je to na mňa moc opulentné, maska je zbytočne obrovská a LEDiek je prehnane veľa. Inak fajn počin a i motoricky to vyzerá byť na úrovni.
Vypadá to skvěle, ale podle mě pořád nemá na tu dokonalost proporcí a tvarovou čistotu, co předvádí menší ATS. Ten mi naživo skutečně nadchl a okamžitě se zařadil mezi kandidáty na moje příští auto za pár let.
tohle je briliant, kousek dovedený k dokonalosti a to nejlší co budeš moc koupit ve své třídě. Opravdu špičkově odvedená práce designerského centra GM. Kára co bere dech a za kterou se každý otočí :yes::yes::yes:
Je to trosku gycovite, ubral by som zo spodku masky o 2 lamely a menej diod. Na wow efekt posluzi. Oturbenu 3.6 by som rad videl aj v nejakom Opli. Kazdopadne, na eurovkus to nie je ono, na pozerstvo OKi, uz len dodat vysokolestene disky.