Výroba Lady Niva započala v roce 1976 padesátikusovou sérií darovanou Komunistické straně Sovětského svazu u příležitosti jejího 25. sjezdu. Od té doby se hodně změnilo, auto samo však vypadá skoro stejně.
Vážený pane,vřele Vám doporučuji,abyste se ve vlastním zájmu věnoval těm vozidlům,kterým alespoň částečně rozumíte, jsou-li vůbec nějáká...
Irelevantním a navíc neodborným komentářem,kterým se snažíte dehonestovat výjimečné terénní schopnosti LN jen ukazujete,že jste naprostý analfabet....
SVĚTOVÁ KONKURENCE V 1977
Niva byla a o to více je dnes velmi nekvalitní, poruchové, totálně reznoucí auto, které přežilo jen díky zaostalosti Sověckého trhu, která pokračuje dodnes, je to stejné jako s Hindustánem nebo Mahidrou v Indii, kde modely také vyrábí desetiletí a v malé míře je exportují, hlavně proto, že je tam zaostalý trh, u nás se postoj k tomuto střepu dán nostalgií budovatelů socialismu protože v té době nikdo nikdy neviděl západní teráňáky a Niva byla zjevením v zaostalém a chudém trhu ČSSR, svět byl v lehlkých teréňácích někde jinde (natož v jiných kategorií):
[odkaz] ...
[odkaz] ...
[odkaz] ...
Niva trpěla hlavně poruchami částí, které se pro takové auto nehodili z licenčního Fiatu 124 v ruské nekvalitní licenci s názvem VAZ neboli Žiguli, byly to hlavně: převodvka, spojka, brzdy, ložiska náprav, rozvodová skříň atd., ani nemuluvě o KONSTRUKČNÍCH VADÁCH, jako je křízení zadní nápravy
Na západě se prodává ročně jen pár kusů, tak z tohoto střepu nedělejte úspěšné auto.
Ta poslední věta v závorce je myšlenka, kterou si málokterý pisálek tady uvědomuje. Teréní auto, který se musíš bát vzít do terénu, aby sis náhodou nepoškrábal nárazník nebo práh a oprava pak nestála 100 000, je k ničemu. Čili teréní auto za mega plus je na nic.
Keby si najezdil s nivou tolik, co ja, vedel bys, ze pravdu tak trochu mam. V uplne stejnych sedackach, jak jsou na tech fotkach, jsem stravil hodne hodin :-) Je to zajimave auto, jen me stvalo, ze jen par drobnosti by z nej udelali auto i prijemne pro ridice - jako priklad sedacky, ty me stvali asi nejvic. Ale rad bych se projel zas, jak rikal Clarkson "je to auto, kteremu date jmeno"
Popravdě řečeno, byl jsem docela překvapen, kolik lidí ještě ARA ve všech možných verzích a stádiích rozpadu, nebo naleštěnosti používá. Já teď toho mýho (CH)ÁROna pomalu zvelebuju >:D (kardánek, diferák, elektrika, polosa, atd)No a za rok mu udělám veteránský noty :-! Před tím jsem měl do lesa na dřevo lancera kombi 4x4, kterej taky projel snad všude, ale tohle je opravdu zcela jiný "zážitek" >:D Navíc na něm mám crossový drapáky a tam kde i holinka zůstane v bahně, já jedu. Jako perlička, zpátečka je vedle dvojky a není blokovaná, no a vzhledem k tomu, jak "přesné" je řazení jsem si už několikrát olíznul čelní sklo při rozjezdu >:D Padne tam krásně, ani nezachroupe, ale jak pustim spojku...
Me_Myself_and_I to vystihl přesně. Autor testu to vystihl přesně:
"...Vyprodukovat za 237 900 Kč něco, co má tři diferenciály a dvě převodovky, je možné jen na dávno zaplaceném výrobním zařízení. Kdyby niva byla modernější, ale tyto věci neměla, nedělala by myslivcům a strážcům povrchových dolů větší radost. ..."
Lépe to snad ani vystihnout nešlo :yes:
Niva, kterou měli rodiče na chatě, pocházela z Dolů Bílina a po šesti nebo sedmi letech provozu bylo jednodušší vystoupit podlahou než dveřma. Asi blbá várka plechu, protože jinak to auto bylo prostě úžasný.
vzdyt nerikam, ze potrebujete do mesta nivu. realita ale je takova, ze niva se pouziva kdekoliv, ne jenom v lese. a kdyz uz se to pouziva i na kazdodenni jezdeni po vice-mene normalnich cestach, tak uz by bylo dobre mit v tom aute aspon normalni sedacky...
"... Na účely na jaký se to používá naprosto zbytečný."
niva se v rusku nepouziva jenom jako extremni off-road, ale i jako obycejny sluzebak, nektere mohou klidne jezdit roky po meste a ani polni cestu neuvidi. do opravdoveho terenu se uz podiva jen mala cast. takze Vase posledni veta je uplne mimo.
Nakolik je niva dobrym autem co se tyce terennich schopnosti, natolik je mizerna z uzivatelskeho hlediska. bohuzel. :-(
velku radost ste mi spravili tymto testom. Najviacej ma tesi samotne auto pretoze najst test na ruske stroje je vynimocna vec. Tesima aj to, ze test nieje napisany jednostranne (negativne, pozitivne) ale je naozaj komplexny so spustou informacii a dobrou foto galeriou.
Co jinýho chceš za ty prachy koupit, aby to bylo srovnatelný s Nivou. Tj. levný provoz, extrémní průchodnost terénem a nezničitelnost? Poraď. Někdo nějaký takový auto od roku 1976 vyvinul?
Sice niva za těch 40 let ve výrobě doznala 365 + 1/4 zlepšení, ale pořád je to v detailech i celku starý dobrý žigulik. Při prohlížení fotogalerie jsem zamáčkl slzu a zavzpomínal na své první auto, čeťjorku. To máte stejné: táhla topení, kolébkové přepínače, spínací skříňku, bezpečnostní pásy, madla na dveřích, nad dveřmi, lampičky, tapec na stropě, sluneční clony, kliky dveří zevnitř, zapalovač, otočný ovladač sklápění světel i podsvícení palubky, tapec ve dveřích i švihadla, i zmíněné vnější kliky ze starých žigulů (i když já měl novější, hranaté). Soudruzi dokáží od začátku 70's odebírat od dodavatelů to samé, jen občas chrom nahradí plastem.
Potraviny, auta která ale nejsou naše (vlastní je jiné firmy) a zbytek?
papírny krachují, sklářský průmysl taky, textil převálcovala asie, nákladáků vyrobí víc samotný ZIL nebž Tatra s Avií dohromady a zbejvaj drobnosti.....
Exportni cisla KAMAZu jsou celkem zanedbatelna, naprosta vetsina produkce konci na ruskem trhu.
Vezmeme-li exportni statistiku a ne nejake obrazky nakladaku, tak 80% exportu Ruska tvori suroviny, coz je cislo srovnatelne treba se Spojenymi arabskymi emiraty nebo s Katarem. Strukturou exportu je Rusko ropny a plynovy emirat ne standardni vyspela ekonomika.
Rámcově souhlasím, ale moje poznámka měla jiný smysl. Šlo mi o to, že dřívější nekritický obdiv ke všemu ruskému (nebo tehdy spíše sovětskému) vystřídal stejně nekritický výsměch. Ani jedno podle mého není na místě. Ruští konstruktéři vždy uměli, potom tu ale byly ještě jiné faktory, např. politická rozhodnutí, zastaralá výrobní zařízení, nezvládnutá organizace, lajdáckost při výrobě. I tak ale Rusově (nebo dříve Sověti) dokázali čas od času překvapit svět něčím bezesporu funkčním a chytře vymyšleným. Stejně jako ve své době Japonci dokázali využívat nakoupených licencí nebo prostě rozvíjeli své kopie západní techniky. Ruské terénní nákladní automobily jsou toho dobrým příkladem. Dobře patrné to je také v letectví.
Tak lide se smeji vecem prichazejicim z Ruska primarne proto, ze je cemu se smat. Putin uspesne dokoncil destrukci puvodne sovetskeho prumyslu zapocatou za Brezneva, pokracujici za Gorbacova a akcelerovana za Jelcina, takze dnes uz ma Rusko ekonomiku na urovni ropneho emiratu. Kdy jste nekdy nekde potkal neco s napisem Made in Russia? Presne tak, Rusove totiz uz nic prakticky nevyrabi.
Tchýně měla ještě před 8 lety ve své firmě(geodeti) vyšperkovanou Nivu, ale holt je ještě třeba zmínit spotřebu, ta se na AT gumách dostane k ošklivým hodnotám. Tchán, také geodet si zas raději pořídil KIA Retona a nemůže si ji vynachválit, přeci jen v off. autě je nafta lepší. Já sám jsem si před měsícem pořídil auto do lesa-ARO10, ale jen proto, že Niva by mě v horším stavu stála minimálně 2xtolik a rám nepovažuji za nevýhodu(když je zdravej) Musím ale uznat, že Niva co se týče odolnosti je na tom opravdu dobře. To že při řazení 4x4 musím nejdřív zavřít volnoběžky, popojet a pak až zařadit 4x4 mi nevadí, ale to že při plném rejdu a zařazené redukci není problém zlomit poloosu už je horší, stejně tak při překročení rychlosti 40km/h na zpevněném povrchu ;-\
Po dlouhé době reaguji na článek, který se netýká japonského auta. Pojednání o Nivě se dobře četlo, to auto si navíc i dnes pozornost určitě zaslouží. Líbí se mi také, že autor neupadl do laciného výsměchu, jak je dnes běžné v případě čehokoliv, co přichází z Ruska. Díky za tento zajímavý článek o legendárním autě. Mimochodem, skvělým terénním autem byl i UAZ-469, a to i přes spoustu typicky ruských nedostatků. Dodnes mají Rusové skvělé off-roady. Mimochodem, když už je řeč o automobilových dříčích, autech spíše užitkových, připomněl bych ještě jeden typ, tentokrát už jako japanofil. Co třeba článek o špičkové, ale u nás naprosto neznámé Toyotě Mega Cruiser?
Tak pokud ti to neuniklo existuje Chevrolet Niva, vůz který z 80% vyvinul právě VAZ.......
Ted jdou spekulace že GM ten společný podnik ukončí a Linky na Chevrolet Niva se přesunou do VAZu a bude se vyrábě Lada 4x4 (stará niva) a Lada Niva (nová Niva).
Ja teda nevim, ale lesnik mozna i kdyz i tam uz Niva odchazi na vecnost, ale tezare, geodeta ci energetika jsem poslednich deset let v Nize nevidel. Vsichni maji nejake bud velke offroady ci terenni pick upy. Oni totiz na to misto mimo silnici se potrebuji nejenom dostat sami, ale i tam neco odvezt. Navic tyhle firmy nemaji hluboko do kapsy a nemusi kupovat prvni levny sunt.
Tak ono se to vyrabi primarne proto, ze se to vyrabi v zemi, ktera se za poslednich let nikam neposunula a nic lepsiho vyrabet neumi. V normalnim state uz by to byla davno polozka v automobilovem muzeu.
Jinak to co projede Niva projedou i jine male offroady treba Suzuki Samurai, ktere jsou ostatne ve svych kategoriich uspesne i v offroad soutezich.
Bohužel vnější korozi nic nezastaví. Ovšem mám štěstí, že po zasolených silnicích moc nejezdím (jsem z horské oblasti, CHKO,kde se už solit nesmí a v nižších partiích se moc často s nivou nevyskytuji). Jinak mám vystříkané dutiny a podvozek zastříkaný nějakým sajrajtem (na bázi asfaltu) (z DEZY Val.Meziříčí) a ten je teda korozí nepolíbený. Co měl taťka před cca 15 lety služební nivu, tak byla udržovaná stejným způsobem a co jsem slyšel od automechanika, tak tak je pořád v dobrém stavu (oproti daleko mladším nivám bez jakékoliv údržby).
Koncernový leštič opět promluvil... A za obsah sdělení by zasloužil týdenní exkurzi v povolání pro pravé chlapy. Pro drsné dříče, kteří nehoní brko nad 4 koncovkami výfuků a neolizují měkčené plasty. Týdenní, protože víc by nedal.
Lesník, těžař, geodet, energetik a mnozí další - ti vědí. Niva je pro ně neocenitelný pomocník. NEOCENITELNÝ, naprosto BEZ KONKURENCE. Umožní jim totiž s co nejmenšími obtížemi pracovat, opravovat energetické sítě, těžit hnědé uhlí, vytyčovat nový blok Temelína, vytvářet průseky v lesních porostech pro energetické sítě... To vše proto, aby plakátový kovboj GTI mohl do své klávesnice naplácat pár písmenek s dokonale trapným obsahem a 17:47 klikl na "Odeslat příspěvek" 8-s >:-[] ... Nemohu jinak - :no:
Můžu se zeptat, jak je to s antikorozní úpravou? Resp. ona asi žádná není, ale jde auto udržet v takovém stavu, aby neshnilo? Zvláště v našich podmínkách v zimě solených silnicích...
Ladu Nivu mám už nějaký pátek a používám ji na práci a s velkou převahou ve středním až těžkém terénu (redukci a uzávěrku užívám docela často). Jedinou nevýhodou je větší spotřeba, ta ovšem byla velmi redukována přestavbou na plyn. Nyní je to auto k nezaplacení a tam kam mě doveze(bez ohledu na nějaký ten škrábaneček) bych nevyjel s žádným jiným autem (pochybuju, že bych se do "bordelu" odvážil s autem za mega plus).
S ohledem na kupní cenu a cenu náhradních dílu to je opravdu dobré auto. I přesto, že je to krumpl co strašně rezne.
Jak se tu vesměs píše že konkurence neexistuje, tak bych zdůraznil, že tu stále je Suzuki Jimny. V terénu je stejně schopný, ale kvalitněji postavený a při jízdě komfortnější. Samozřejmě ale dražší, takže něco za něco.
Podle zpráv rádia Jerevan u karlovu mostu skutečně Aurora parkuje, je na ní však nápis Oldsmobile.
Sopudruh Putin nejl v Nivě ale nivou a Svět rotorů napsal po dlouhé době článěk který se dá číst >:D
Az budu niektore koncernove kreacie hodnotene po 37 rokoch, mozno sa niekto tiez budedivit, preco niekedy nejaky GTI ich tak ospevoval, a preto ti v predstihu davam :no: >:-[] .Priznaj sa, ze to iba hras a nick GTI mas ako vyraz obdivu peugeotu 205 GTI >:D . Niva ma vyhodu, ze opravy nie su drahe a nema elektroniku, pred ktorou automechanik da prednost peenke. Nas MB Sprinter dvojkabina, 4x4 zvyseny podvozok mal za 80.000 km opravy spolu za viac ako 20000 eur, smkoro polovica ceny. Teraz fakturka 1400 eur a 4000 eur oprava drobnych poskodeni a nejakych prkotin. Suzuki sx4 par prkotin, odrety lak a plasty, airbagy vystrelene pri prepruzeni. Ked to beries ako spotrebny material, tak ta niva ako sluzobak do terenu pre arbeitrov staci, len tak lahko to nerozbiju, po troch rokoch sa rozlucis s lahkym srdcom. Domov take auto asi nie, ale do svojho auta nejdes zababrany, mokry, nastvany, takze to moze byt aj MB GLK ( tiguan nie, golf + s dlhsimi tlmicmi moc nevydrzi a ked zapadnes v blate, nie na vlhkej polnej ceste ako to testuju pseudomotoristicki novinari, tak haldex sa prehreje a ked ho nezachrani teplotne cidlo, tak je v * , diferak nivy sa toci a toci a neprehreje ). Ale mas pravdu, doba je dalej a farebny televizor TESLA dnes uz tiez neohuri, rovnako ako GOLF 2!3!4, Passat B3 >:D to je pokrok, soudruhu. Inak Auroru chcu uviest do prevadzkyschopneho stavu. Asi by si bol radsej, aby si Sobotka vystrelil z Aurory ako z naroda ceskeho. Pri tempe rekonstrukcie to ale vyzera, ze si Sobotka musi vystacit s vystrelenim z naroda ceskeho 8-s
Musel jsem při čtení článku vyhlédnout z okna, jestli náhodou u Karlova mostu neparkuje... AURORA. Vypadá to, že celý světový automobilový průmysl se zastavil v roce 1976 a od té doby jen němě zírá na terénní skvost jménem Nivočka. A když se nakonec dozvídám, že na novou produkci dokonce dohlíží sám malý/velký Putin, srdéčko zaplakalo dojetím... 8-s
No, dnes s velkými rozpaky, neb takto nadšeně o Nivě nepsal snad ani Svět motorů v roce 1976... nemohu jinak - :no:
Pan Vaculík je jedním z mála redaktorů, kteří nedělají vybalancované nic neříkající slohové cvičení. Ale umí auta popsat docela reálně, odborně, přitom naprosto srozumitelně. Většina textu je nositelem konkrétní informace. Pěkné počtení a přímluva panu šéfredaktorovi Pechrovi do SM za zvednutí prémií dotyčnému autorovi.
Je prostě krásné, že i v dnešní době, kdy už není důležité, co dané auto vydrží, se najdou i takoví výrobci, kteří stále dělají poctivá levná auta nikoho neurážející svým vzhledem.