Přesně tak, za předražení můžou většinou dovozci. Třeba baterie LiFePO4 do elektrických kol včetně komplet elektroniky se dá přímo z číny sehnat celkem lacino.
Btw. jsem spíš pro čisté elektromobily do města. Plug-in hybrid je nesmysl - táhne těžký spalovací motor, k tomu těžké baterky, aby to celé jelo tak i těžký elektomotor a výkonnou elektroniku. Cena vysoká, efektivita využití energie nízká. Smysl má lehký elektromobil s trubkovou kostrou a karoserií z laminátu - něco na způsob dnešních mopedaut. Tomu bude stačit 2-4 kW elektromotor, pojede jako drak a bude za pár peněz.
6,8 litrů/100 km je docela dost na Grantu, měla by být alespoň o litr menší spotřebu. Otázka je, za kolik jezdí Granta doopravdy v běžném provozu.
Ale každopádně v Rusku nepoužívají zrovna nejmodernější motory, asi se v Rusku neklade tolik důraz na spotřebu jako u nás v EU, důležitější je pro ně trvanlivost a odolnost motoru.
A odkdy montuji do Lady motory s vyssi spotrebou benzinu? Mam Ladu 2112 jako druhe auto a jezdi za min nez predtim Felicie, a jezdi lip. Konkretne dlouhodobe 6.2 litru/100km. Zajimalo by me, odkud pochazi tva znalost. Jen tak mimochodem, ruska norma na spotrebu auta je jina nez EU a udavna spotreba je klidne o litr vyssi.Neni pak skutecne problem ji dosahovat, spis je problem jezdit za vic.
Tak to slysim poprve, ze licencovanym. Odkud to mas? Ten motor byl ruske konstrukce. Navic Rusove na licence nikdy moc nehrali, pokud byli schopni neco vyrobit a nechtelo se jim to vyvijet, tak bezostysne kopirovali. Prislusne mezinarodni dohody o ochrane intelektualniho vlastnictvi nepodepisovali, tudiz ani neporusovali.
Z wikipedie: Soviet automobile manufacturer AvtoVAZ also experimented with the use of Wankel engines in cars but *without the benefit of a license*.[13] In 1974 they created a special engine design bureau, which in 1978 designed an engine designated as VAZ-311. In 1980, the company started delivering Wankel-powered VAZ-2106s (VAZ-411 engine with two-rotors) and Ladas, mostly to security services, of which about 200 were made.[14][15] The next models were the VAZ-4132 and VAZ-415. Aviadvigatel, the Soviet aircraft engine design bureau, is known to have produced Wankel engines with electronic injection for aircraft and helicopters, though little specific information has surfaced.
at se to skeptikum libi nebo nelibi, tak hybrid je popularni a da se natom slusne vydelat, ty baterky jsou totiz drahe jen cenikove pro koncoveho zakaznika :-)
Ještě tak srovnat průměrnou vejplatu v rusku či ukrajině s tou naší. Budeš se hodně divit.
To je jako kdyby napsal dán či švéd jak tu máme levnej benzín
>:D
Rusi skonstruovali uz vselico, ale prakticke parametre su skor sklamanim, hlavne teda spotreba, hluk, elektronika alebo niekdy aj spolahlivost. Ak sa toto spoji v novom hybride, tak to urcite nebude predajny trhak >:D
Dokonca už aj skonštruovala elektromobil na báze Lady Kaliny [odkaz]
Dojazd okolo 150km a maximálka 140km/h.. Ladu v tomto podporuje Renault-Nissan a Finančne hlavne štát , som zvedaví ako to bude s Hybridom , aj keď si myslím že to Lada nepotrebuje , ale nejak začať musí :-):yes:
Potřebují Rusové vůbec hybridní automobil? Vždyť mají nejlevnější benzin, ceny se pohybují do 20 Kč/litr, takže jim nevadí, že do Lady stále montují motory s vyšší spotřebou benzinu. To český zákazník by levný hybrid uvítal víc, zvláště pak v Jihomoravském kraji, kde je nejdražší benzin v ČR. Zítra jedu do Beskyd, tak po cestě natankuji, protože v ostatních krajích je benzin levnější o 2 Kč. Fakt to nechápu.
to jsou věci co se řídí samy trhem. Až jednou budou slušné baterky, tak lidi začnou kupovat hybridy a el.mobily sami, protože se jim to vyplatí. Tak se furt cpou miliardy do aut, které jsou v životě člověka luxusním prvkem, ale životně důležité žrádlo se šidí jak se dá.