Francouzská automobilka chce v budoucnosti plně využít potenciál ukrytý ve slavném jménu Gordini a spojit s ním místo stylových paketů skutečně sportovní verze svých modelů.
Mně to připomene jenom takovou malou ušlápnutou šedou myšku sedan s motorem vzadu ze začátku sedmdeaátých let. I to samotné jméno je takové divné, jak pro pudla a ne pro vlčáka. Pan tavares se mýlí, vzakžte mu to prosím někdo za mne.
Můj odhad by byl, že tradiční RS trošku zcivilní a více se připodobní rychlým, příjemným hatchbackům. Tedy drama bez větších nároků, to lidé chtějí. No a Gordini tím pádem bude moci zaujmout pozici o něco výše.
Nemyslím, že by divizi RS vytlačit nebo nahradit. Spíš si myslím, že značku Gordini ponesou modely z Dieppe, který budou ještě vyladěnější a vymazlenější, než dosavadní RSka. I když ono už to o moc nejde. No uvidíme...
Já mám spíš pocit, že manuální převodovka nebude. Podle toho, co dávají do Clia nebo Capturu, tak to spíš vypadá, že se s šestikvaltem nepočítá a že tam asi ani nejde dát. Základní motory jsou s pětikvaltem a silnější s EDC. I silnější 1.5 dCi 110 bude podle mě jen s EDC. Ale třeba se pletu a manuál v Cliu RS bude.
Tato informace už je hodně stará. Přišla hned potom, co se Carlos Tavares stal provozním ředitelem Renaultu. Tavares je velkým fanouškem motorsportu a sám i aktivně závodí. Prosazení Alpine a Gordini je hlavně jeho zásluha. To, jak je tato zpráva stará dokládá i ten Williams, který už od Renaultu motory brát nebude. Tím také končí nějaké spekulace o návratu Clia Williams.
V dnešní době má celá divize Renault Sport vynikající pověst právě jako nejostřejší verze. Renault Sport je docela ceněná značka a teď jí chtějí v podstatě nahradit, nebo spíš vytlačit Gordinim.