Novinky
o Honde NSX-R je potesujici 😄
Obvzlast, kdyz si vezmete, ze ma tenhle Hondacky skvost o dost nizsi vykon, nez dale zminena auta.
Zkratka uzasnej stroj. I po tech 11ti letech..
Obvzlast, kdyz si vezmete, ze ma tenhle Hondacky skvost o dost nizsi vykon, nez dale zminena auta.
Zkratka uzasnej stroj. I po tech 11ti letech..
Ve chvíli, kdy Audi upustilo od elektrické R8 a MB si vesele testuje dál to je příjemná zpráva.. Nejsem zastáncem ani odpůrcem elektromobilů, každý ať si vybere, co chce, já bych si hlavně SLS nekoupil ani kdybych na něj měl (mám jiné tipy, jak utratit peníze navíc >😁 ), ale jako alternativa moderním benzín a naftu spalujícím motorům, proč ne?
Jak dlouho (kolik kol) dokaze byt tak rychly? Jak dlouho trva, kdyz mu dojde stava, nez je zase tak rychly?
odhadem cca polovinu casu nez kolik da na nadrz bezne SLS AMG, a pokud mas pristup k jejich nabijecce, tak nabiti trva 3 hodiny
To jsou přehnané řeči. Zatímco elektrické ujede kolo a jde na hodiny pod nabíječku, benzínové jich udělá docela dost... stačí spočítat i při spotřebě kolem 30-35 litrů na 100 km.
30-35 litru >😁 cim jezdis, na tříkolce? 35 litru si veme i muj kombicek s tretinovim objemem, u aut jako je SLS nebude sebemensi problém při zavodnim rezimu jit k 80 litrum/100 😉 v zavodnim rezimu, tedy jizde na okruhu jsem se k 40 litrum spotreby dostal i s Elisem co ma motor 1.8l 😉
jestli veris ze SLS s 6 litrem a vahou 1.6tuny si v zavodnim rezimu veme 35 litru, tak te fakt lituju a typuju ze jsi vzivote neridil zadny auto s vetsim motorem a trosku vice konikama 😄
toliko ke spotrebe supersportu při rychlejsim tempu, a ac beru TG s rezervou, tady bych jim i veril [odkaz]
jestli veris ze SLS s 6 litrem a vahou 1.6tuny si v zavodnim rezimu veme 35 litru, tak te fakt lituju a typuju ze jsi vzivote neridil zadny auto s vetsim motorem a trosku vice konikama 😄
toliko ke spotrebe supersportu při rychlejsim tempu, a ac beru TG s rezervou, tady bych jim i veril [odkaz]
kolik času mu trvá než si nabije baterky,než za kolik má Severní smičku
Ještě by mohli ten elektrosporťák postavit proti normální verzi a testnout dojezd - kolik kol to na tom ringu zajede na jedno nabití/natankování.
Ale to už by asi na bomba titulek nebylo, že?
pokud bys to odvezl domu na nabíječku, tak nabijeni trva jen 3 hodiny, tech 20 hodin co pises je pouze z bezne site 230V bez pouziti jejich nabijecky na 400V, a docela se divim ze mas potrebu tyhle informace nezdelit, když sis evidentne tech par sekund s jejich najitim dal >😁
v F1 se palivo resi na kilogramy, a spotřeba se tam resi krapet jinak, je potřeba si uvědomit, ze motory v F1, a vpodstate kdekoliv v motorsportu mají urcite optimum, které je uplne jine nez jake zname z civilních aut, a to i supersportovních aut, spotřeba i ultravykonneho mpotoru pro F1 takmuze bejt uspornejsi nez kdejaky "civilni" motor ve stejnem rezimu, a to vse nehlede na fakt jakou vahu taha "bezne" auto typu SLS a jakou vahu taha F1
Dokud nekdo neprijde s levnym resenim, jak primo na palube vozu vyrabet levnou energii, spalovaci motory budou dominovat nadale.
Kdyz pak zacnes trochu pocitat, zjistis, ze abys mohl elektromobily dobijet, tak pri 20% procentni penetraci (20% z celkoveho mnozstvi jezdicich vozu uz budu s primhourenym okem povazovat za masove rozsireni, o nahrade vsak nelze ani zdaleka mluvit) by na celem svete bylo potreba postavit zhruba 500 jadernych elektraren s vykonem Temelina.
Pokud bychom chteli elektromobily nahradit 80% aut, ktere jezdi jenom u nas, museli bychom pristavet dva Temeliny.
A to nepocitam energii spotrebovanou na vyrobu tech baterii, ale jenom spotrebu vozu+ztraty. Take neberu v potaz dalsi naklady a energii nutne pro rozsireni distribucni site a dobijecich stanic.
Ne, ne, tudy cesta nevede. Z ekonomickeho hlediska je to nesmysl, to jiste uznas sam.
a pokud jiz pocitas energii na vyrobu baterii, zajiste taky pocitas s energii na vyrobu dilu které mají konvencni auta a elektromobili je nemaji ze, stejne jako s energii která je potřeba k tomu aby se vytezila ropa, dostala se do rafinerii a tam z nich vznikl benzin/nafta, a ted jiste namitnes něco v tom smyslu ze to same ceka uhli, jenze to uhli se často tezi jen kousek od tech elektraren >😁 , celkove je cesta paliva do spalovacíh👋zážehového auta energeticky mnohem narocnejsi nez si nekteri myslej 😉
Drzim se vsak u zeme a proto jsem globalne pocital pouze s 20% penetraci.
Takze jeste jednou - dokud nekdo nevymysli zpusob jak energii levne vyrabet primo na palube vozu, budou spalovaci motory dominovat.
Elektromobil s bateriemi jako primarnim zdrojem energie nebude nikdy masove rozsireny. Na to klidne vsadim kalhoty.
PS: prvni elektromobily jezdily pred 120 lety
tak to bys ty kalhoty prohral, nastesti v te době kdy se to stane, ti ty kalhoty stejne k nicemu nebudou >😁
Ztraty prenosove soustavy, prebudovani a udrzba silnic - vis kolik by to stalo?
Jenom u nas bychom pak potrebovali ty dalsi Temeliny ne dva ale 4-5, mozna jeste vic.
Klidne pridam i boty...staci umet trochu pocitat.
A to, že elektrická auta jsou slepou větví prozatím tuší i automobilky. Mluví se o nich už 15 let. Reálněji bych viděl vodíkové motory...
jo vlastne automobilky to vedi, a proto se v tom angažuju a utraci za jejich vyvoj takove megaprachy >😁
Porad ale pujde o okrajovou zalezitost. K masovemu rozsireni jako alternativy k spalovacim motorum, o kterem ja od zacatku mluvim, nikdy nedojde. Elektromobil v teto podobe nema budoucnost.
automobilky investuji do toho jak ty baterky dostat do svich aut, do pohonu a jak zajistit lepsi vlastnosti takových aut, tedy to co měli davno delt i u konvencnich pohonu a zacina je k tomu tlacit az nesmyslna ekoloby nekterych oblasti jako je EU
Doprava je specifická v tom, že si typicky musíš energii vozit s sebou.
Rocni produkce Temelina je zhruba 15 000 GWh.
Pri prumernem najezdu 20tis. km spotrebuje 1 milion aut zhruba 6 000 GWh.
U nas v soucasnosti jezdi pres 4,5 milionu aut, na celem svete pres 1 miliardu.
Soudruzi z NDR nekde udelali chybu. Kdyby se ze vsech aut u nas staly pres noc elektromobily tak by celkova rocni produkce (v soucasnosti cca 80 000 GWh) musela vzrust o 33%.
Jeste na tech vypoctech zapracuj... 😉
Ak by sme chceli nabit ich za 1h, nabijaci vykon bude musiet byt 200kW + straty (cca 5😖. Za 10h ich nabijeme s prikonom cca 21kW, co vsak pre beznu 230V siet robi prud 91A - nerealne. Pri 400V to robi 52A. Tiez nerealne - na tuto pripojku potrebujes specialne povolenie (ak to vobec dostanes), standard je do 32A. S takym prudom to nabijeme prikonom cca 12kW za 17hodin. Na tolko by si musel odstavit auto po vycerpani.
To je optimalny pripad. Ten moj napr. je jedina 230V 16A zasuvka v garazi mimo domu a tou to nabijem za 2.5dna. Dost dlha nutena pauza.
on je nejen predpoklad ze se zvedne kapacita baterii, ale je taky predpoklad ze se snizi spotřeba tech novějších elektromobilu, a to nejen snizenim hmotnosti, ale i dalsima faktorama, energeticke spolecnosti tak jako tak musí přenosovou soustavu obnovovat a modernizovat na stále vetsi proud, ano dnes by byl problém dobit rozumne 200kWh, ale to neznamena ze to nepujde rozumne třeba za 20-30 let
oni tu všichni ti odpurci elektromobilu asi ty elektromobili videj jako nejaky mor co prijde během jedne noci, ale veskutecnosti je to spise otázka tak 50 let, nez se elektromobili dostanou alespoň na desitky procent, tedy hoooodne moc casu nato s tim něco delat, a ze tech moznych scenaru je taky hooooodne moc
zvlastni ze nabit Ion na tech 12-13kW se te nabijecce opravdu podarilo za tech cca 30 minut, asi je nejaka zazracna a naprosto mimo fyzikalni zákony, no asi Cezu napisu dopis, ze tou nabijecnou porusujou fyzikalni zákony a měli by ji rychle zrusit a znicit >😁 ale nebo ne, on asi CEZ nebude mit problém postavit nabíječku co zvladne nejakych 26KWh, a safra, oni jich maj během 2 let postavit asi tak 150, no to se uplne zblaznili, kde nato vezmou energii a kde nato vezmou fyzikalni zákony >😁 no jezismarja, aby zato nahodou nesli do pekla >😒]
Radeji uz toho ale necham - vse podstatne jiz bylo receno. Dalsi debata je evidentne ztratou casu.
nabíječka tedy nebude většinou jednotlivých osob, ale města/energeticke spolecnosti, nebo nejake firmy která to proste bude provozovat stejne, jako se dnes provozuji cerpaci stanice, coz ale samozdrejme nevylucuje i moznost vlastní takove nabíječky/stojanu/parkovacího mista
Veřejné nabíjení dává smysl pouze na počkání. Nebo jím musí být vybaveno každé stání (zjednodušeně).
Já třeba na veřejných místech stojím spíš výjimečně. Buď doma, nebo na firemním parkovišti. Tam si také chci nabíjet. A tam je to právě otázka místních rozvodů a získání případných povolení. Nemluvě o investici do infrastruktury. Ano, bude příjemné, že auto něco dobije i během návštěvy úřadu, ale přeci kvůli nabíjení nebudu jezdit na výlet na úřad. Nebo do obchodních center, kam normálně moc nejezdím.
Jak jsem již napsal, veřejné (stacionární) nabíjení baterií, které trvá dlouho, nedává žádný smysl. V tuhle dobu třeba i ano, pro podporu adopce elektromobilů, ale do budoucna je to hloupost. Buď se bude moci nabíjet všude, anebo bude nabíjení na počkání. Při masovém rozšíření elektromobilů to jinak nepůjde. Nabíjení za pochodu je ještě dál a vyhovuje. Vyhovovalo by nejspíš i tehdy, kdyby se nabíjelo jen na hlavních tazích. Jak už jsem to nakousl v jiném příspěvku, je to otázka toho, jestli dokážeš za den nabít tolik, kolik spotřebuješ. Pokud za jeden kilometr jízdy po dálnici dobiji baterie na deset kilometrů jízdy, tak by to asi fungovalo (s tím, že nabíjení by mohlo být regulované - ať už řidičem, nebo automaticky podle dat z navigace, aby zbytečně nezatěžoval systém, když nepotřebuješ). Ale to se dostáváš zpět k tomu, jestli budeme mít síť, která by podobný systém unesla. Jen mám takový pocit, že v ČR něco takového nebude ani za 50 let (soudě z rychlosti obnovy a výstavby dálniční sítě).
CEZ si sice moze robit nabijacky, ale kolko ich vyrobi v kazdom meste? Moje mesto ma 40000 ludi, asi 10000aut. Kolko nabijaciek musi spravit elektricka spolocnost, aby bolo pokrytie dostatocne?
Ludia v domoch budu mat vlastnu,ale ti z bytoviek ju budu mat kde?
Neviem si celkom predstavit, ako by bola riesena nabijacka napr. pred nasou bytovkou. Stoji tu v ulicke asi 30 aut. Bola by jedna? 2? Kvoli dlzke kablov to obsluzi tak 3auta. Dalsi musia cakat.
Ano, realny predpoklad je cca 50rokov, kym sa zmenia vsetky elektricke instalacie, vymenia kable v zemi atd...
Ale toho sa asi nedozijem.
jen pro predstavu ceny, zvazoval jsem vyrobu ramu kol z karbonu (cyklistickych) a i v EU jsem nasel firmy co by takove ramy dodali do 150-200euro za kus, toliko asi tak k cene karbonu, prodejni cena takového ramu pro koncového zákazníka je okolo 15-16tisic, nechci ani vedet kam by se cena posunula v pripade třeba Ciny
reseni nabijecek jsem popsal v jinem postu, a dohledat to jde i na strankach CEZu a dalších energetických spolecnosti 😉 a vzhledem k tomu ze je to otázka třeba 50 let, tak opravdu nebude problém to uskutecnist, nebo ty si jako myslis ze dnesni prenosova soustava elektriny vznikla prez noc? schvalne se podivej kolik el.energie spotřebovala CR před 30-40 lety a kolik ji spotrebuje dnes, třeba ti to docvakne 😉
jen tak pro zajimavost [odkaz] takze pokud se rekneme elektromobili za 50 let dostanou na rekneme 30-50% vozového parku, tak to proste problém fakt nebude 😉 za 40 let stoupla spotřeba CR vice nez 2x a presto dokaze CR vyrobit a dodat tolik el.energie, ze ji muze zhruba čtvrtinu vyvazet 😉
Naštěstí je to dnes spíš otázka jednotlivých komponent. Celá karoserie je pořád příliš drahá pro běžná auta.
Samozřejmě se nebavím o situacích, na které se vztahuje záruka. Ale spíš o nehodách, které se tím pěkně prodraží. Což znamená obratem dražší pojištění.
Cestování, to je jiná. Ale nabíjecích stanic se zase netýkají stejná omezení jako domů.
PS😒br /> klasické olověné: max cca 50 Wh/kg, DO😱0 - 300x
NiC😜 max 80 Wh/kg, DO😱0 - víc jak 1000x
Lion: 130 Wh/kg, DO😱0 - i víc jak 1000x,
funkční prototypy LiS až 450 Wh/kg, DO😱0 - přes 5000x.
A to tu píšu info pouze o klasických tuctově známých technologiích.
jak se prodlouzil dojezd za tech rekneme 15 let u konvencnich aut? 0.5x?
Dojezd se u konvecnich automobilu sice vyrazne neprodlouzil, ale tak diky pozadavkum na bezpecnost vzrostla jejich hmotnost na dvojnasobek.
To je ale uplne jedno. Jak jsem psal nahore, neexistuje ekonomicky akceptovatelny zpusob navyseni produkce el. energie, potrebne pro pokryti spotreby elketromobilu, pokud by doslo k jejich masovemu rozsireni.
takze ještě jednou, vyvoj elektromobilu se na dlooouhou dobuz astavil, jeho vyvoj je tedy podstatne kratsi, i presto ze tu byl před 120 lety
to ze není dnes takova produkce energie neznamena ze nebude v budoucnu, sak oni taky elektromobili nebudou nahrazovat konvencni pohony tyak rychle, aby se ta poptávka po energii nedala za tu dobu vykrýt 😉
A to se na bateriích pracuje opravdu usilovně asi posledních 20 let.
me jsi o par postu vejs napsal abych se zamyslel v globalnim meritku, ja ti napisu jen, zamysly se i nad vecma který nechapes, kterym nerozumíš a které přitom někdo planuje do budoucna 😉
a ze do par let ta hranice 1000km na 1 nabiti prolomena bude, a bude prolomena i hranice 2000, 5000, 10000km na jedno nabiti, az do chvile kdy to nabijeni nebude třeba, indukcni napajeni za jizdy je v planu a planuji ho i samotne energeticke spolecnosti 😉 a to z docela snadných duvodu, bude to prone levnejsi co se rozvodu energii tyce i mimo elektromobily
A ted zpatky na zem, Samane a alespon trosku soudnosti...
komu 1000km na jedno nabiti nestaci tomu uz nevim jak pomoci.
porad budu radsi tlacit penize do kapes zkorumpovanemu CEZu nez arabum.
jeste ze te tu mame a poradne nam to vsem vysvetlis.
Za tu nasobilku a slabikar te chvalim... :yes: