Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Mercedes SLS AMG Electric Drive: Na Ringu rychlý jako Panamera Turbo

90 komentářů

Avatar - Mrakoplas
Mrakoplas
To počítáš spotřebu elektromobilu 200kWh/100km. Ovšem v reálu elektromobily vykazují spotřebu cca 10x nižší. Takže tvůj výpočet v podstatě potvrzuje ta 3%. 😄
Avatar - Katikakus
Katikakus
:yes:
_MT_
Otázka ale je, jak je ten díl velký. S kovem se vždy dá něco udělat. Jakmile budeš mít karoserii z CFRP, tak cokoli, co půjde mimo pomocné rámy, znamená odpis auta. Jinak bys auto musel rozebrat, odstrojit a všechno přehodit na novou "vanu". Ano, dnes se vše mění, ale tohle vyjde mnohem dráž. A hlavně, neautorizovaný servis ti nepomůže. CFRP nemůžeš vyklepat, nebo svařit. Dnes je ta možnost dát auto dohromady s minimem výměn. Ano, nebude stoprocentní, ale tahle možnost zmizí. A třeba posuzování únavy materiálu, nebo hodnocení stavu karoserie při nákupu bude úplně někde jinde. Bez speciálního vybavení budeš mít smůlu.

Naštěstí je to dnes spíš otázka jednotlivých komponent. Celá karoserie je pořád příliš drahá pro běžná auta.

Samozřejmě se nebavím o situacích, na které se vztahuje záruka. Ale spíš o nehodách, které se tím pěkně prodraží. Což znamená obratem dražší pojištění.
_MT_
Tahle celá diskuze je o tom, že stand-alone elektromobil s bateriemi je slepá cesta. A ty si tu "meleš" o indukci, čímž to vlastně potvrzuješ. 😉

Jak jsem již napsal, veřejné (stacionární) nabíjení baterií, které trvá dlouho, nedává žádný smysl. V tuhle dobu třeba i ano, pro podporu adopce elektromobilů, ale do budoucna je to hloupost. Buď se bude moci nabíjet všude, anebo bude nabíjení na počkání. Při masovém rozšíření elektromobilů to jinak nepůjde. Nabíjení za pochodu je ještě dál a vyhovuje. Vyhovovalo by nejspíš i tehdy, kdyby se nabíjelo jen na hlavních tazích. Jak už jsem to nakousl v jiném příspěvku, je to otázka toho, jestli dokážeš za den nabít tolik, kolik spotřebuješ. Pokud za jeden kilometr jízdy po dálnici dobiji baterie na deset kilometrů jízdy, tak by to asi fungovalo (s tím, že nabíjení by mohlo být regulované - ať už řidičem, nebo automaticky podle dat z navigace, aby zbytečně nezatěžoval systém, když nepotřebuješ). Ale to se dostáváš zpět k tomu, jestli budeme mít síť, která by podobný systém unesla. Jen mám takový pocit, že v ČR něco takového nebude ani za 50 let (soudě z rychlosti obnovy a výstavby dálniční sítě).
_MT_
Li-ion mají rekord myslím 400 Wh/ kg. U Li-S mířili na 600 Wh/ kg při 1400 cyklech. Jen pro představu, litr benzínu se pohybuje na úrovni 13 kWh/ kg.
IPace
výjimky se najdou všude, sak elektromobil ma bejt alternativa, je natobe jestli ho chces a nebo nechces, pokud usoudíš ze ne, tak te nikdo nenuti si jej koupit 😄 a jestli jsi cetl moje posty, vis ze jsem psal o indukci, a tam bude jedno kde pak budes stat nebo kde pojedes, pokud to nebude polnacka, budes mit proste podsebou drat nekde v silnici
IPace
kdo dnes u aut v zaruce opravuje dily? sak se to meni kus za kus, automobilky jsou dnes zive hlavne natom ze se prave meni a ne opravuje 😄
_MT_
V praxi to ale znamená, že musíš mít tolik stojanů, kolik je tam elektromobilů najednou. To je dané dlouhou dobou nabíjení. Pokud bude na firemním parkovišti pět stání vybaveno stojany a dvacet zaměstnanců bude mít elektromobil, tak je jedinou šancí kolegialita a rotování vozidel v průběhu dne. Ale to třeba přes noc na sídlišti nelze předpokládat.

Veřejné nabíjení dává smysl pouze na počkání. Nebo jím musí být vybaveno každé stání (zjednodušeně).

Já třeba na veřejných místech stojím spíš výjimečně. Buď doma, nebo na firemním parkovišti. Tam si také chci nabíjet. A tam je to právě otázka místních rozvodů a získání případných povolení. Nemluvě o investici do infrastruktury. Ano, bude příjemné, že auto něco dobije i během návštěvy úřadu, ale přeci kvůli nabíjení nebudu jezdit na výlet na úřad. Nebo do obchodních center, kam normálně moc nejezdím.
_MT_
Na CFRP je drahá výroba. Pokud to umíš levně, založ si firmu, nech si svůj proces patentovat. Vyděláš jmění. Nesmíš zapomínat, že není CFRP jako CFRP. Špičkový produkt se pohybuje kolem deseti tisíc za kilogram. A hlavně, cenu výrobku nedělá jen materiál. U běžných aut pak k dalším problémům patří relativně problematická oprava. To rozhodně není něco, pro co lidé budou automobilky velebit.
_MT_
Je to otázka nájezd vs. stání. Pokud dobíjíš nějakými 3,5 kW, auto stojí v garáži 14 hodin denně, ty jím pouze dojíždíš do práce, vozíš děti do školy atp. a za den najedeš 50-100 km, tak bys měl být v pohodě. Objemná baterie ti poslouží v tom, že si nebudeš muset tolik lámat hlavu s dojezdem.

Cestování, to je jiná. Ale nabíjecích stanic se zase netýkají stejná omezení jako domů.
_MT_
Tam zase řešíš, odkud vzít vodík. Elektrické energie budeme pravděpodobně potřebovat jen víc a víc. Nemůžeme jednotlivé formy energie oddělovat, musíme se dívat na celkovou spotřebu. A některé z nich budeme muset opustit. Cílem je tedy vytvořit systém s vysokou účinností. A elektřina v něm bude určitě hrát velkou roli - pokud bychom přestali těžit ropu, zemní plyn a uhlí, tak za současné situace ani jiné možnosti mít nebudeme. Hudbou budoucnosti jsou fúzní reaktory, pokud vůbec kdy budou fungovat.

Doprava je specifická v tom, že si typicky musíš energii vozit s sebou.
_MT_
Vždy budeš potřebovat nějaké palivo. Energii z prostředí v dostatečném množství určitě jen tak schopni vyrábět nebudeme. Rozhodně ne ekonomicky.
_MT_
To, o čem mluvíš, nemá moc co společného s bateriemi, ale s výrobou paliva obecně. Tedy kolik elektrické energie potřebuješ k tomu, aby auto ujelo nějakou vzdálenost. Když energii využíváš k těžbě a rafinaci, tak jsi na jiných číslech, než když ji využíváš přímo k pohonu. Na podobný přechod rozhodně nejsme připraveni. Ale jak říkám, nemá to nic společného s bateriemi jako takovými. S účinností, to ano. Ale tam nějaký výrazný pokrok nelze očekávat.
_MT_
Takové porovnání nedává moc smysl. Baterie i elektromotory jsou relativně jednoduché. A to je jejich výhoda, ne nevýhoda. V první řadě jde o ekonomiku a výrobní technologie. Průlom v chemii pravděpodobně nenastane a nejspíš ho ani nebudeme potřebovat. Bohatě si vystačíme s tím, co už známe. Teoreticky totiž umíme úžasné věci.
IPace
karbon je levnej, drahej je jen v cenikach, a ano jiz dnes se zacina používat v docela vetsi mire, ale aby si nejak ještě vydelali par penizku, tak prozatím jen u exkluzivnich modelu aut

jen pro predstavu ceny, zvazoval jsem vyrobu ramu kol z karbonu (cyklistickych) a i v EU jsem nasel firmy co by takove ramy dodali do 150-200euro za kus, toliko asi tak k cene karbonu, prodejni cena takového ramu pro koncového zákazníka je okolo 15-16tisic, nechci ani vedet kam by se cena posunula v pripade třeba Ciny

reseni nabijecek jsem popsal v jinem postu, a dohledat to jde i na strankach CEZu a dalších energetických spolecnosti 😉 a vzhledem k tomu ze je to otázka třeba 50 let, tak opravdu nebude problém to uskutecnist, nebo ty si jako myslis ze dnesni prenosova soustava elektriny vznikla prez noc? schvalne se podivej kolik el.energie spotřebovala CR před 30-40 lety a kolik ji spotrebuje dnes, třeba ti to docvakne 😉

jen tak pro zajimavost [odkaz] takze pokud se rekneme elektromobili za 50 let dostanou na rekneme 30-50% vozového parku, tak to proste problém fakt nebude 😉 za 40 let stoupla spotřeba CR vice nez 2x a presto dokaze CR vyrobit a dodat tolik el.energie, ze ji muze zhruba čtvrtinu vyvazet 😉
IPace
ne necekam, a nikde jsem to ani netvrdil/nepsal, to pises jen ty a snazis se to podsouvat jako ze to napsal a mysli si to někdo jiny 😉 ostatne ve mestech je to taky nemozne, bo tam ma garaz a tedy moznost nabijet doma ze zásuvky asi tak jeden ze 100 ci ještě méně, co se ale ocekava, je vystavba dobijecich stanic u obchodnich center, businescenter, obchodnich zon a parkovist na sídlištích, tedy takova ta stojanovita věc, u které zaparkujes, natahnes kablik, cvaknes kartou ze chces dobijet, a kdys pak prijdes k autu, tak ono je dobito natolik, kolik jsi mu k tomu dal casu, třeba prez noc, prez pracovni dobu, prez nakup v tom centru, a tak podobne 😉 a casem tyto stojany nahradi indukcni nabijeni, tedy auto se bude nabijet kdykoliv, kdys s nim zastavis na takovem parkovacim miste a budes mit nastaveno ze se smi nabijet za urcity pausal 😉

nabíječka tedy nebude většinou jednotlivých osob, ale města/energeticke spolecnosti, nebo nejake firmy která to proste bude provozovat stejne, jako se dnes provozuji cerpaci stanice, coz ale samozdrejme nevylucuje i moznost vlastní takove nabíječky/stojanu/parkovacího mista
_MT_
Vyvíjí se hlavně technologie, ale baterie (tedy chemie, ta teoretická část) moc ne.
_MT_
400V moc neříká. Nabíječka má 22 kW. Jen by mě zajímalo, jestli je to tři hodiny na cca 80%, nebo tři hodiny do plna. Posledních zhruba 20% typicky trvá hodně dlouho a baterie v nich víc trpí.
RomanSv
bylo to druhe misto....
Makovnik
1000km na jedno nabitie sa da aj teraz; ale stoji za povazenie, ci chces so sebou vlacit 1tonu bateriek >😁
Makovnik
Spotreba elektromobilov sa velmi neznizi. El. motor ma ucinnost okolo 95% a viac uz mat tazko bude. Znizenie hmotnosti tiez nie je realne, pokial sa nezacnu auta robit z karbonu, kevlaru, atd... to nikto nezaplati ani o 20-30rokov. Sucin odporu vzduchu cx (a teda jazdne odpory) tiez nepojde nizko, ak auta nebudu vyzerat ako VW XL1, co je dost hnusne a neprakticke auto.

CEZ si sice moze robit nabijacky, ale kolko ich vyrobi v kazdom meste? Moje mesto ma 40000 ludi, asi 10000aut. Kolko nabijaciek musi spravit elektricka spolocnost, aby bolo pokrytie dostatocne?
Ludia v domoch budu mat vlastnu,ale ti z bytoviek ju budu mat kde?
Neviem si celkom predstavit, ako by bola riesena nabijacka napr. pred nasou bytovkou. Stoji tu v ulicke asi 30 aut. Bola by jedna? 2? Kvoli dlzke kablov to obsluzi tak 3auta. Dalsi musia cakat.

Ano, realny predpoklad je cca 50rokov, kym sa zmenia vsetky elektricke instalacie, vymenia kable v zemi atd...
Ale toho sa asi nedozijem.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Samane, bavime se tady cely cas o masovem rozsireni. 150 stanic jich zvladne v idealnim pripade nabit cca 7000 aut. Ja mluvim o stavajicich rozvodech 230V resp. 400V (auto si nabijes doma) - nebo snad cekas, ze se na celem svete prebuduji vsechny el. rozvody a privedou do kazdeho baraku 20kV aby bylo mozno nabijet v kazdem baraku ze zasuvky? Toto snad nemuzes myslet vazne... 8-s

Radeji uz toho ale necham - vse podstatne jiz bylo receno. Dalsi debata je evidentne ztratou casu.
IPace
jo vlastne, takze třeba elektricke lokomotivy, tramvaje, metro, to vlastne fyzika neodpusti, stejne jako ta nabíječka pro elektromobili na kterou se muzu divat z terasy 😄

zvlastni ze nabit Ion na tech 12-13kW se te nabijecce opravdu podarilo za tech cca 30 minut, asi je nejaka zazracna a naprosto mimo fyzikalni zákony, no asi Cezu napisu dopis, ze tou nabijecnou porusujou fyzikalni zákony a měli by ji rychle zrusit a znicit >😁 ale nebo ne, on asi CEZ nebude mit problém postavit nabíječku co zvladne nejakych 26KWh, a safra, oni jich maj během 2 let postavit asi tak 150, no to se uplne zblaznili, kde nato vezmou energii a kde nato vezmou fyzikalni zákony >😁 no jezismarja, aby zato nahodou nesli do pekla >😒]
Avatar - Katikakus
Katikakus
Fyzika nepusti, Samane.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Diplom "za 3. misto ve sberu papiru" kvuli tomuhle vracet nemusis, ten se tohoto tematu moc netyka a ja verim, ze sis ho zaslouzil.

Za tu nasobilku a slabikar te chvalim... :yes:
RomanSv
dekuji za radu, jdu vratit diplom, potrenovat malou nasobilku a taky kuknu do slabikare
IPace
nastesti to jsou hodnoty dneska 😄 a vzhledem k tomu ze ty nabíječky často stavi primo CEZ, tak si asi sam povoleni nezablokuje coz? oni v CEZu dobře vedi, ze elektromobili neprijdou prez noc, ale v radu několika desitek let, takze prone asi nebude zadnej problém se nato pripravit 😄

on je nejen predpoklad ze se zvedne kapacita baterii, ale je taky predpoklad ze se snizi spotřeba tech novějších elektromobilu, a to nejen snizenim hmotnosti, ale i dalsima faktorama, energeticke spolecnosti tak jako tak musí přenosovou soustavu obnovovat a modernizovat na stále vetsi proud, ano dnes by byl problém dobit rozumne 200kWh, ale to neznamena ze to nepujde rozumne třeba za 20-30 let

oni tu všichni ti odpurci elektromobilu asi ty elektromobili videj jako nejaky mor co prijde během jedne noci, ale veskutecnosti je to spise otázka tak 50 let, nez se elektromobili dostanou alespoň na desitky procent, tedy hoooodne moc casu nato s tim něco delat, a ze tech moznych scenaru je taky hooooodne moc
IPace
stejsou otázku si kladli lide před 100 a neco lety u benzinovich aut, kdo si to za ty silene peníze koupi, a kde vezmeme benzin?

me jsi o par postu vejs napsal abych se zamyslel v globalnim meritku, ja ti napisu jen, zamysly se i nad vecma který nechapes, kterym nerozumíš a které přitom někdo planuje do budoucna 😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
Obavam se, ze zdejsi "odbornici" to stejne nepochopi. Ale mas :yes:
Avatar - Katikakus
Katikakus
Pořád je to tragicky málo. Každopádně zatím mi nikdo nebyl schopen dát odpověď z čeho chcete ta auta nabíjet a jak ji chcete dostat do tech aut v rozumnem case. To je ten hlavní problém.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Nikoli, já už nic vysvětlovat nebudu. Stačí, když se naučíš číst a počítat. 😉
Johnnn
Psal jsi, že vývoj jde pomalu. Zlepšení DOD je až 10x, poměr Wh/kg až 5x. To je sakra rozdíl.

A to se na bateriích pracuje opravdu usilovně asi posledních 20 let.
RomanSv
no urcite 😄

jeste ze te tu mame a poradne nam to vsem vysvetlis.
Makovnik
Problem elektromobilu bude aj vtedy, ak baterie budu mat 1/10 aktualnej hmotnosti a 10x taku kapacitu. Priklad - na 100kmh rychlost a prejdenie 100km potrebujeme cca 20kWh energie. Na 1000km nam treba 200kWh v bateriach. Problem je vsak tu energiu tam dostat.
Ak by sme chceli nabit ich za 1h, nabijaci vykon bude musiet byt 200kW + straty (cca 5😖. Za 10h ich nabijeme s prikonom cca 21kW, co vsak pre beznu 230V siet robi prud 91A - nerealne. Pri 400V to robi 52A. Tiez nerealne - na tuto pripojku potrebujes specialne povolenie (ak to vobec dostanes), standard je do 32A. S takym prudom to nabijeme prikonom cca 12kW za 17hodin. Na tolko by si musel odstavit auto po vycerpani.
To je optimalny pripad. Ten moj napr. je jedina 230V 16A zasuvka v garazi mimo domu a tou to nabijem za 2.5dna. Dost dlha nutena pauza.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Problem je ovsem nekde jinde. Precti si jeste jednou, o cem pisu. Zatim jsi uplne mimo. 😉
RomanSv
i s LiIon aku ma tesla model s dojezd 400km, s LiS by mela mit cca 800km-1000km.

komu 1000km na jedno nabiti nestaci tomu uz nevim jak pomoci.
porad budu radsi tlacit penize do kapes zkorumpovanemu CEZu nez arabum.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Tak teď ještě přestat přemýšlet v intencích toho našeho ***akova a zkus se nad tim zamyslet v globálním měřítku.
IPace
tak to muzem bejt v klidu, CR za lonskej rok "vyvezla" 17200 GWh a pro letosek je predpoklad pro další pokoreni rekordu kterej prozatim cini 17400GWh z predlonskeho roku >😁
IPace
ty jsi snad zodpovednej za energetiku v CR?
Avatar - Katikakus
Katikakus
Dej cisla, necham se poucit.
Rocni produkce Temelina je zhruba 15 000 GWh.
Pri prumernem najezdu 20tis. km spotrebuje 1 milion aut zhruba 6 000 GWh.
U nas v soucasnosti jezdi pres 4,5 milionu aut, na celem svete pres 1 miliardu.
Soudruzi z NDR nekde udelali chybu. Kdyby se ze vsech aut u nas staly pres noc elektromobily tak by celkova rocni produkce (v soucasnosti cca 80 000 GWh) musela vzrust o 33%.

Jeste na tech vypoctech zapracuj... 😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
S tim souhlasim
Avatar - Mrakoplas
Mrakoplas
Zajímalo by mě kde jsi vzal tu pitomost s potřebou X Temelínů? Asi bys měl to počítání rychle nastudovat. Kdyby se přes noc ze všech aut staly elektromobily, tak by spotřeba el. energie vzrostla asi o 3% (dle studie německého ministerstva dopravy). Respektive doprava by zhltla přibližně 20% výkonu Temelína.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Aha, to mi stačí... 8-s
IPace
stastni do smrti budou hlavne ti, co vydelavaji na energiích, respektive bohati a dále bohatnout, to jestli stastni to netusim 😉
IPace
a není to jedno?
Avatar - Katikakus
Katikakus
A z ceho chces tu energii vyrabet?
Avatar - Katikakus
Katikakus
Jasne, a pak vsichni zili stastne, a pokud nepomreli, tak ziji dodnes... >😁

A ted zpatky na zem, Samane a alespon trosku soudnosti...
IPace
ne myslim ropne spolecnosti, největší investori v technologii baterek dnes pochazi prave z oblasti tezby ropy 😉

automobilky investuji do toho jak ty baterky dostat do svich aut, do pohonu a jak zajistit lepsi vlastnosti takových aut, tedy to co měli davno delt i u konvencnich pohonu a zacina je k tomu tlacit az nesmyslna ekoloby nekterych oblasti jako je EU
IPace
pro tebe mozna, ale většina lidi nepotrebuje ujet 1000km v kuse 😉

a ze do par let ta hranice 1000km na 1 nabiti prolomena bude, a bude prolomena i hranice 2000, 5000, 10000km na jedno nabiti, az do chvile kdy to nabijeni nebude třeba, indukcni napajeni za jizdy je v planu a planuji ho i samotne energeticke spolecnosti 😉 a to z docela snadných duvodu, bude to prone levnejsi co se rozvodu energii tyce i mimo elektromobily
IPace
je uzasne jak si číslovky menis tak aby se ti hodili >😁

takze ještě jednou, vyvoj elektromobilu se na dlooouhou dobuz astavil, jeho vyvoj je tedy podstatne kratsi, i presto ze tu byl před 120 lety

to ze není dnes takova produkce energie neznamena ze nebude v budoucnu, sak oni taky elektromobili nebudou nahrazovat konvencni pohony tyak rychle, aby se ta poptávka po energii nedala za tu dobu vykrýt 😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
Porad je to zalostne malo...
Avatar - Katikakus
Katikakus
Asi myslis automobilky, nikoli ropne spolecnosti.

Porad ale pujde o okrajovou zalezitost. K masovemu rozsireni jako alternativy k spalovacim motorum, o kterem ja od zacatku mluvim, nikdy nedojde. Elektromobil v teto podobe nema budoucnost.
Avatar - Katikakus
Katikakus
O jakych 15 letech to mluvis. Copak baterie se vyvijeji 15 let??? Jeste jednou. Elektromobily jezdili jiz pred 120 lety a kam se za tu dobu dostali? Kam zatim pokrocil spalovaci motor?
Dojezd se u konvecnich automobilu sice vyrazne neprodlouzil, ale tak diky pozadavkum na bezpecnost vzrostla jejich hmotnost na dvojnasobek.

To je ale uplne jedno. Jak jsem psal nahore, neexistuje ekonomicky akceptovatelny zpusob navyseni produkce el. energie, potrebne pro pokryti spotreby elketromobilu, pokud by doslo k jejich masovemu rozsireni.
IPace
aha, takze ropne spolecnosti do vyzkumu baterii investiji vlastne desne malo >😁 automobilky investuji hlavne do pohonných systemu, a pripravuji většinu svich modelu na zástavbu baterek 😉
IPace
no vidíš, pro spousty tisíc lidi (stovek tisic) po celem svete je to dostacujici jiz dnes, a pokud se během několika let objevi v prodeji elektromobili s dojezdem 2.x vetsim, tak to bude dostacujici pro další a další statisice a miliony 😄

jak se prodlouzil dojezd za tech rekneme 15 let u konvencnich aut? 0.5x?
IPace
v jedne prezentaci kde jsem delal rendry mají ti studaci co natom pracuji napsano u LiS ze ma okolo 500W/kg, u Lionek pak ze spickove az 260W/kg, ale to jen jako vsuvka
Avatar - Katikakus
Katikakus
Ani zdaleka neinvestuji tolik, co do zlepsovani spalovacich motoru. Kdyby to povazovali za budoucnost, investovali by mnohonasobne vic.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Ano, o tom prave mluvim. 2,5x zvyseni kapacity je naprosto nedostacujici. Baterie jsou porad ve;ke a tezke, s nedostatecnou kapacitou. Elektromobil v soucasne podobe nema budoucnost.
Johnnn
Tak jo, píšu do Mercedesu, proč tam ti jejich amatéři nedali olověné akumulátory. A nebo když už chtějí machrovat s modernou, tak měli jít do NiCd. A pak hned do Nokie, proč mi sakra nutí lion, když by tam bohatě stačily olověné.

PS😒br /> klasické olověné: max cca 50 Wh/kg, DO😱0 - 300x
NiC😜 max 80 Wh/kg, DO😱0 - víc jak 1000x
Lion: 130 Wh/kg, DO😱0 - i víc jak 1000x,
funkční prototypy LiS až 450 Wh/kg, DO😱0 - přes 5000x.

A to tu píšu info pouze o klasických tuctově známých technologiích.
IPace
30-35 litru >😁 cim jezdis, na tříkolce? 35 litru si veme i muj kombicek s tretinovim objemem, u aut jako je SLS nebude sebemensi problém při zavodnim rezimu jit k 80 litrum/100 😉 v zavodnim rezimu, tedy jizde na okruhu jsem se k 40 litrum spotreby dostal i s Elisem co ma motor 1.8l 😉

jestli veris ze SLS s 6 litrem a vahou 1.6tuny si v zavodnim rezimu veme 35 litru, tak te fakt lituju a typuju ze jsi vzivote neridil zadny auto s vetsim motorem a trosku vice konikama 😄

toliko ke spotrebe supersportu při rychlejsim tempu, a ac beru TG s rezervou, tady bych jim i veril [odkaz]
IPace
me je ekologie u zadnice 😉 elektromobil se me libi jako koncepce a spusob pohonu ku pripadne cene provozu, zajima me vpodstate hlavne ekonomicka stranka

jo vlastne automobilky to vedi, a proto se v tom angažuju a utraci za jejich vyvoj takove megaprachy >😁
IPace
okolo 110-120 litru, proc?
v F1 se palivo resi na kilogramy, a spotřeba se tam resi krapet jinak, je potřeba si uvědomit, ze motory v F1, a vpodstate kdekoliv v motorsportu mají urcite optimum, které je uplne jine nez jake zname z civilních aut, a to i supersportovních aut, spotřeba i ultravykonneho mpotoru pro F1 takmuze bejt uspornejsi nez kdejaky "civilni" motor ve stejnem rezimu, a to vse nehlede na fakt jakou vahu taha "bezne" auto typu SLS a jakou vahu taha F1
Avatar - Katikakus
Katikakus
Ano mylil jsi se. Roste, ale velice, velice, velice pomalu... 😒
Avatar - CHerokee
CHerokee
:yes:
Avatar - CHerokee
CHerokee
To jsou přehnané řeči. Zatímco elektrické ujede kolo a jde na hodiny pod nabíječku, benzínové jich udělá docela dost... stačí spočítat i při spotřebě kolem 30-35 litrů na 100 km.
Johnnn
A já myslel, že dneska každý ví, že výkon baterií, rychlost nabíjení, odolnost proti samovybíjení roste... Mýlil jsem se.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Zarytí pseudozelení ekologové prostě nechtějí slyšet pravdu. Pravdu o tom, že nemáme kde a jak vyrobit tolik elektrické energie a to se nemluví o zátěži pro životní prostředí vzhledem k výrobě a likvidaci baterií.

A to, že elektrická auta jsou slepou větví prozatím tuší i automobilky. Mluví se o nich už 15 let. Reálněji bych viděl vodíkové motory...
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
NESOUHLASÍM :no:
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
SOUHLASÍM :yes:
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Takže podle tebe má SLS 85 litrů na půl hodiny a jak velkou mají podle tebe nádrž F1,když jedou dvé hodiny naplno,prostě normální závod velké ceny?
Avatar - Aladeen
Aladeen
:yes:
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
kolik času mu trvá než si nabije baterky,než za kolik má Severní smičku
Avatar - Katikakus
Katikakus
Ja sice mluvil pouze o koceptu baterky na palube jako o nesmyslu ale budiz.
Ztraty prenosove soustavy, prebudovani a udrzba silnic - vis kolik by to stalo?

Jenom u nas bychom pak potrebovali ty dalsi Temeliny ne dva ale 4-5, mozna jeste vic.

Klidne pridam i boty...staci umet trochu pocitat.
IPace
naco vyrábět energii na palube vozu, když se planuje ze energie bude soucasti komunikaci? proc energii nesmyslne vyrabet v malem a bez mozneho zisku?

tak to bys ty kalhoty prohral, nastesti v te době kdy se to stane, ti ty kalhoty stejne k nicemu nebudou >😁
Avatar - Katikakus
Katikakus
Pokud se podivas na zacatek vlakna, Johnn pise o vyrovnani se elektromobilu konvencnim autum, tzn. ze se bavime o necem, co je v budoucnu bude moct nahradit.
Drzim se vsak u zeme a proto jsem globalne pocital pouze s 20% penetraci.

Takze jeste jednou - dokud nekdo nevymysli zpusob jak energii levne vyrabet primo na palube vozu, budou spalovaci motory dominovat.
Elektromobil s bateriemi jako primarnim zdrojem energie nebude nikdy masove rozsireny. Na to klidne vsadim kalhoty.

PS: prvni elektromobily jezdily pred 120 lety
IPace
kdo tu pise něco o nahrazeni? elektromobil je začínající variantou, moznosti vyberu, a jeho era teprve zacina, to ze tu byl drive nez spalovaci/zazehova auta, neznamena ze se po tu doby vyvyjel, naopak spalovaci/zazehova auta se vyvíjela extremne hodne, přitom jejich posun je doslova smesnej oproti tomu jak se vyvynul elektromobil za podstatne kratsi dobu, jeho skutecny vyvoj je totiž tak posledních 20 let 😉

a pokud jiz pocitas energii na vyrobu baterii, zajiste taky pocitas s energii na vyrobu dilu které mají konvencni auta a elektromobili je nemaji ze, stejne jako s energii která je potřeba k tomu aby se vytezila ropa, dostala se do rafinerii a tam z nich vznikl benzin/nafta, a ted jiste namitnes něco v tom smyslu ze to same ceka uhli, jenze to uhli se často tezi jen kousek od tech elektraren >😁 , celkove je cesta paliva do spalovacíh👋zážehového auta energeticky mnohem narocnejsi nez si nekteri myslej 😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
Pomer vykon/objem/spotreba se u spalovacich motoru zlepsil mnohonasobne vice nez pomer kapacita/objem baterii. Baterie jsou porad velke a tezke, s prilis nizkou kapacitou.

Kdyz pak zacnes trochu pocitat, zjistis, ze abys mohl elektromobily dobijet, tak pri 20% procentni penetraci (20% z celkoveho mnozstvi jezdicich vozu uz budu s primhourenym okem povazovat za masove rozsireni, o nahrade vsak nelze ani zdaleka mluvit) by na celem svete bylo potreba postavit zhruba 500 jadernych elektraren s vykonem Temelina.

Pokud bychom chteli elektromobily nahradit 80% aut, ktere jezdi jenom u nas, museli bychom pristavet dva Temeliny.
A to nepocitam energii spotrebovanou na vyrobu tech baterii, ale jenom spotrebu vozu+ztraty. Take neberu v potaz dalsi naklady a energii nutne pro rozsireni distribucni site a dobijecich stanic.

Ne, ne, tudy cesta nevede. Z ekonomickeho hlediska je to nesmysl, to jiste uznas sam.
IPace
odhadem cca polovinu casu nez kolik da na nadrz bezne SLS AMG, a pokud mas pristup k jejich nabijecce, tak nabiti trva 3 hodiny
IPace
kam se za 100 let posunuli konvencni motory? jednoduse mnohem méně nez baterie za posledních 100 let, a ze se baterie nevyvyjej? ale kdeze, koukni se jake bateri se pouzivali před 20 lety a jake dnes 😉 a ze se ty baterye vyvyjej dal mnohem rychleji nez jak se muzou vyvíjet konvencni motory to dnes vy kazdej kdo se kolem automobilového businessu toci 😄
IPace
ciste prakticky, na maximum to nikdy nepojede, a to i treba na Nardu, takze dojezd i v "zavodnim" rezimu bude kolem 12-15 minut, u bezneho SLS AMG bych ve stejnem rezimu ocekaval ze na tu 85l nadrz da cca dvojnasobnej cas 😄

pokud bys to odvezl domu na nabíječku, tak nabijeni trva jen 3 hodiny, tech 20 hodin co pises je pouze z bezne site 230V bez pouziti jejich nabijecky na 400V, a docela se divim ze mas potrebu tyhle informace nezdelit, když sis evidentne tech par sekund s jejich najitim dal >😁
Avatar - Katikakus
Katikakus
Elektromobily v soucasne podobe, tzn. cerpani energie z baterii, jsou slepou vetvi. Myslel jsem, ze tohle uz dnes vi prakticky kazdy. Baterie se nijak zavratne nevyvijeji. Elektromobily s baterii jako jedinym zdrojem energie byly uz pred sto lety a od te doby k zadnemu zasadnimu prevratu v teto oblasti nedoslo. Ne, ne - tudy cesta k masovemu rozsireni a nahrade spalovaciho motoru nevede...

Dokud nekdo neprijde s levnym resenim, jak primo na palube vozu vyrabet levnou energii, spalovaci motory budou dominovat nadale.
tesnav
Jak dlouho (kolik kol) dokaze byt tak rychly? Jak dlouho trva, kdyz mu dojde stava, nez je zase tak rychly?
nope
😄
To auto je prekrasny a rychly i dnes..po tolika letech. Je to jedna z nejkrasnejsich placek vsech dob. Jen skutecne malo aut se muze chlubit tak nizkym a vyvazenym tezistem s motorem uprostred a svetlou vyskou na urovni Lamborghini Countach..
MariAchi
To bylo dělo :yes:
MariAchi
No právě...
Tomstone
Ve chvíli, kdy Audi upustilo od elektrické R8 a MB si vesele testuje dál to je příjemná zpráva.. Nejsem zastáncem ani odpůrcem elektromobilů, každý ať si vybere, co chce, já bych si hlavně SLS nekoupil ani kdybych na něj měl (mám jiné tipy, jak utratit peníze navíc >😁 ), ale jako alternativa moderním benzín a naftu spalujícím motorům, proč ne?
Johnnn
Je to jen otázka času, kdy se elektromobily vyrovnají normálním autům. Kvalita baterií roste a kdyby tohle fáro někdo viděl před 25 lety budou z toho všichni celí paf. Klasické automobily se spalovacími motory se za naopak za tu dobu nijak zásadně nezměnily. Pár hraček, rádobyekologických vylepšení, nějaké stupně v automatu navíc,... SLS AMG Electric Drive je úžasný počin a proráží spolu s dalšími cestu pro elektromobily. Za mě palec nahoru.
nope
o Honde NSX-R je potesujici 😄
Obvzlast, kdyz si vezmete, ze ma tenhle Hondacky skvost o dost nizsi vykon, nez dale zminena auta.
Zkratka uzasnej stroj. I po tech 11ti letech..
Avatar - Ham.
Ham.
Baterky mají 60 kWh a 5,5 metráků, auto má výkon 552kW, takže dokáže jet na plný výkon cca 6,5 minuty. Když si dá jedno ostré kolo na NS tak domů musí na podvalníků. Tam se cca 20 hodin dobíjí a na podvalníku zase může vyrazit na ring aby si dal zase jedno kolečko. Prostě sporťák na dvě věci.
MariAchi
Myslím, že už dlouhou dobu nikdo nezpochybňuje, že elktromobil je rychlý a může se rychlostí a dynamikou měřit s normálními auty (nakolik je tedy California, nebo Panamera Turbo normální 😄 ).
Ještě by mohli ten elektrosporťák postavit proti normální verzi a testnout dojezd - kolik kol to na tom ringu zajede na jedno nabití/natankování.
Ale to už by asi na bomba titulek nebylo, že?