Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes SLS AMG Electric Drive: Na Ringu rychlý jako Panamera Turbo

Michal Fokt
Diskuze (90)
Elektromobil Mercedesu zajel na Severní smyčce Nürburgringu stejný čas, jako Ferrari California, Porsche Panamera Turbo, Honda NSX-R nebo Corvette Z06.

Mercedes-Benz SLS AMG je bezpochyby supersportovní auto, ostatně na Nordschleife zajel před třemi roky čas 7:40, ale jak si povede stejný vůz, u něhož dojde k nahrazení osmiválce 6,2 l elektromotory a spoustou baterek? Stuttgartská automobilka poslala na Ring teď právě tento svůj Mercedes SLS AMG Coupé Electric Drive, aby zjistila, jak si povede jistě nikoli pouze ve srovnání s dalšími elektromobily, ale i s běžnými sportovními auty.

Myslím si, že u Daimleru mají všechny důvody ke spokojenosti. Kupé se čtyřmi elektromotory umístěnými u kol, které dohromady poskytují výkon 552 kW (751 k) a točivý moment 1000 N.m, zajelo Severní smyčku za 7 minut a 56,234 sekund. Tím navázalo na vítězství závodního SLS AMG GT3 z 24 Hodin Nürburgringu z minulého měsíce, protože tímto časem stanovilo nový rekord Nordschleife pro produkční elektrická auta.

Ne dosti na tom, současně se velmi slušně umístilo i mezi neelektrickými sportovními vozy. Tam má stejný čas 7:56 (desetin a setiny nejsou podstatné) hned osm aut a nechybí mezi nimi Porsche 911 Turbo (2000), Ferrari California (2009), Porsche Panamera Turbo (2009), Corvette Z06 (2002) nebo Honda NSX Type R (2002). Slušné, na něco tak nesportovního, jako je elektromobil, co říkáte?

Michal Fokt
Diskuze (90)
Avatar - Mrakoplas
21. 6. 2013 19:08
Re: Elektro-plecho-kolco
To počítáš spotřebu elektromobilu 200kWh/100km. Ovšem v reálu elektromobily vykazují spotřebu cca 10x nižší. Takže tvůj výpočet v podstatě potvrzuje ta 3%. :-)
Avatar - Katikakus
10. 6. 2013 10:19
Re: Elektro-plecho-kolco
:yes:
10. 6. 2013 10:16
Re: Elektro-plecho-kolco
Otázka ale je, jak je ten díl velký. S kovem se vždy dá něco udělat. Jakmile budeš mít karoserii z CFRP, tak cokoli, co půjde mimo pomocné rámy, znamená odpis auta. Jinak bys auto musel rozebrat, odstrojit a všechno přehodit na novou "vanu". Ano, dnes se vše mění, ale tohle vyjde mnohem dráž. A hlavně, neautorizovaný servis ti nepomůže. CFRP nemůžeš vyklepat, nebo svařit. Dnes je ta možnost dát auto dohromady s minimem výměn. Ano, nebude stoprocentní, ale tahle možnost zmizí. A třeba posuzování únavy materiálu, nebo hodnocení stavu karoserie při nákupu bude úplně někde jinde. Bez speciálního vybavení budeš mít smůlu.

Naštěstí je to dnes spíš otázka jednotlivých komponent. Celá karoserie je pořád příliš drahá pro běžná auta.

Samozřejmě se nebavím o situacích, na které se vztahuje záruka. Ale spíš o nehodách, které se tím pěkně prodraží. Což znamená obratem dražší pojištění.
10. 6. 2013 10:01
Re: Elektro-plecho-kolco
Tahle celá diskuze je o tom, že stand-alone elektromobil s bateriemi je slepá cesta. A ty si tu "meleš" o indukci, čímž to vlastně potvrzuješ. ;-)

Jak jsem již napsal, veřejné (stacionární) nabíjení baterií, které trvá dlouho, nedává žádný smysl. V tuhle dobu třeba i ano, pro podporu adopce elektromobilů, ale do budoucna je to hloupost. Buď se bude moci nabíjet všude, anebo bude nabíjení na počkání. Při masovém rozšíření elektromobilů to jinak nepůjde. Nabíjení za pochodu je ještě dál a vyhovuje. Vyhovovalo by nejspíš i tehdy, kdyby se nabíjelo jen na hlavních tazích. Jak už jsem to nakousl v jiném příspěvku, je to otázka toho, jestli dokážeš za den nabít tolik, kolik spotřebuješ. Pokud za jeden kilometr jízdy po dálnici dobiji baterie na deset kilometrů jízdy, tak by to asi fungovalo (s tím, že nabíjení by mohlo být regulované - ať už řidičem, nebo automaticky podle dat z navigace, aby zbytečně nezatěžoval systém, když nepotřebuješ). Ale to se dostáváš zpět k tomu, jestli budeme mít síť, která by podobný systém unesla. Jen mám takový pocit, že v ČR něco takového nebude ani za 50 let (soudě z rychlosti obnovy a výstavby dálniční sítě).
9. 6. 2013 15:57
Re: Elektro-plecho-kolco
Li-ion mají rekord myslím 400 Wh/ kg. U Li-S mířili na 600 Wh/ kg při 1400 cyklech. Jen pro představu, litr benzínu se pohybuje na úrovni 13 kWh/ kg.