Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW 3,0 TwinPower Turbo: Nový motor pro 535i GT

BMW zveřejnilo bližší podrobnosti k pohonné jednotce v novém 535i Gran Turismo. Nová verze třílitru má nyní místo dvou paralelních turbodmychadel jedno typu twin-scroll.
Zpět na článek
27. 5. 2009 12:12
neregistrovaný "helmuthhyb"
27. 5. 2009 12:30
27. 5. 2009 14:02
neregistrovaný "maxo"
27. 5. 2009 15:25
neregistrovaný "maxo"
27. 5. 2009 20:29
neregistrovaný "maxo"
27. 5. 2009 20:30
neregistrovaný "maxo"
27. 5. 2009 20:50
28. 5. 2009 08:57
neregistrovaný "babo"
28. 5. 2009 10:00
neregistrovaný "babo"
28. 5. 2009 13:03
neregistrovaný "babo"
28. 5. 2009 13:01
neregistrovaný "babo"
28. 5. 2009 16:02
neregistrovaný "maxo"
28. 5. 2009 16:06
neregistrovaný "maxo"
28. 5. 2009 16:44
neregistrovaný "maxo"
28. 5. 2009 23:18
neregistrovaný "babo"
29. 5. 2009 09:23
neregistrovaný "babo"
29. 5. 2009 09:20
neregistrovaný "babo"
29. 5. 2009 14:37
neregistrovaný "babo"
29. 5. 2009 10:23
neregistrovaný "babo"
29. 5. 2009 14:38
neregistrovaný "babo"
29. 5. 2009 15:05
neregistrovaný "maxo"
29. 5. 2009 15:06
neregistrovaný "maxo"
29. 5. 2009 15:09
neregistrovaný "maxo"
30. 5. 2009 17:54
neregistrovaný "babo"
Avatar - Pierro
27. 5. 2009 09:36
ošklivka 5-er GT
Bože můůůůůj to gran-turismo 5-er je tak vošklivý, až se mi z toho ježej chlupy...
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "helmuthhyb"
27. 5. 2009 12:12
Re: ošklivka 5-er GT
ale no tak.. Interiér to ma dokonaly. A zvonku je skôr "iné" ako "ošklivé".. Ja s ním nemám žiaden problém:)
Avatar - Pierro
27. 5. 2009 12:39
Re: ošklivka 5-er GT
interier neni zlý ale ani nijako oslňujúci. zvonku je to pravda iné, ale ak si fanda BMW a toto sa ti páči, potom bude niekde problém... ale nehádajme sa a počkajme až tohto bezmeka uvidíme naživo... :-!
Avatar - skejpa
27. 5. 2009 15:01
Re: ošklivka 5-er GT
ja bych se klidne hadal. tohle nemuze byt hezke ani nazivo. ten zadek, z toho proste bliju. jinak motor fantastickej jako vzdy a vnitrek se mi taky moc libi. ale ten zadek... ten aspiruje na nejosklivejsi BMW co kdy vyrobili...
27. 5. 2009 21:55
Re: ošklivka 5-er GT
Slepej kouká Kabrhelový pod sukni ;-\
Avatar - Pierro
28. 5. 2009 08:40
Re: ošklivka 5-er GT
tys ještě tu bábu zažil??? >:-[]
Avatar - white label
28. 5. 2009 09:30
Re: ošklivka 5-er GT
Kdyby jen zažil, on se jí dokonce opravdu koukal pod tu červenou jupku...jó Navtech...ten už něco zažil... ;-) >:D
27. 5. 2009 12:30
Paradni motor
Nastup kroutaku ve 1200 otackach je skutecne uchvatny. Verim, ze auto bude diky tomu dosahovat uzasnych parametru. Spotreba bude taky zrejme paradni, verim ze pri rozumne jizde se lze dostat na udavany udaj. Bravo BMW :yes:
Rozbalit vlákno
23
neregistrovaný "maxo"
27. 5. 2009 14:02
Re: Paradni motor
no hodnoty su to uzasne, ale pri tej obrovskej vahe a rozmeroch necakaj super dynamiku.
Avatar - skejpa
27. 5. 2009 15:02
Re: Paradni motor
6,5 sec na stovku se ti zda malo ?
neregistrovaný "maxo"
27. 5. 2009 15:25
Re: Paradni motor
nezda sa mi malo, ked beriem do uvahy tu vahu a velkost, len nie je to nic extra a v rychlostiach hodne nad 100 to bude citit viac a viac.
Avatar - Hammunasakra
27. 5. 2009 19:32
Re: Paradni motor
SOUHLASím - bmw MOTORy představují/mají OPRAVDOVÝ "Náskok díky technice" ;-)
27. 5. 2009 19:48
Re: Paradni motor
Brávo teto hraběnko! :yes: :yes:
Avatar - Hammunasakra
27. 5. 2009 20:08
Re: Paradni motor
Vy jste s tím "příbuzenstvím" ale OPRAVDU NE"odbytný"! ;-)
27. 5. 2009 20:17
Re: Paradni motor
Mám rád šlechtu, co dělá drahoty ;-)
Avatar - Hammunasakra
27. 5. 2009 20:27
Re: Paradni motor
Doufám že vás NEnapadne se "do rodiny" dostat přes DCERU! Je jí teprve 13 let!
27. 5. 2009 20:48
Re: Paradni motor
Tak to se uvidí až jí někde uvidím. Stačí mě říct, kde na ní můžu narazit alespoň na obraze a kterym zámku. Vezmu si tam ty filcový pantofle a projedu si návštěvní okruh. Pak se rozhodnu a když tak přistavím kočár s nějakým pětiset koňovým stutgarttským spřežením, abych udělal dojem.
Avatar - Hammunasakra
27. 5. 2009 21:01
Re: Milý Navtech(u)!
Upozorňuji vás však, že v SEXu je doslova "k neutahání"!

Pro začátek alespoň první foto (a zašlete i vy své FOTO ...

[odkaz]

... jestli se jí budete LíBIT! Abyste nejezdil zbytečně... ;-)
PS: Je zvyklá na "stuttgartských 525 koní - abyste jí "ohromil", budete muset (trochu) "přidat" ;-)
27. 5. 2009 21:42
Re: Milý Navtech(u)!
Paní hraběnko, já sice neznám strukturu vaší šlechty, ale k neutahání ve 13 letech? Není to trochu předčasný a z hlediska zákonů i nepřípustný?
Ten odkaz do zámku nějak nefunguje?!
Avatar - Hammunasakra
27. 5. 2009 23:56
Re: Milý Navtech(u)!
Hned jak "prorazíte" ten ODKAZ tak "pochopíte" :-)

[odkaz]

Dobrou (a buďte na moji holčičku HODNÝ!) ;-)
28. 5. 2009 00:42
Re: Milý Navtech(u)!
Pochopil jsem! To je asi tvůj šlechtickej bobřík, ne?
Avatar - white label
28. 5. 2009 00:52
Re: Milý Navtech(u)!
Ne, bobík, ideální pes do čínské restaurace... ;-)
28. 5. 2009 00:58
Re: Milý Navtech(u)!
Píšu bobřík, ty bobíku! Ty máš v palici furt tu Bobošíkovou, co? >:D
Avatar - white label
28. 5. 2009 01:10
Re: Milý Navtech(u)!
Ne, na Bobíka, dostal jsem od tebe přes internet hlad... >:-[]
28. 5. 2009 01:20
Re: Milý Navtech(u)!
Tak si dej ten tvuj slavnej pohár ;-) :yes:
Avatar - white label
28. 5. 2009 01:31
Re: Milý Navtech(u)!
Který...ORIO, nebo MERANO, vidím, že už máš nějaké info... :*) :-O

Když tak napiš SZ...
28. 5. 2009 01:37
Re: Milý Navtech(u)!
Nemám, nejsem šťoural, přišlo to ke mě čistě náhodou, nezávisle a umim počítat do dvou. Po týdnu jsem se kouknul na tu vizitku a sečetl, nic víc, nic míň. Prostě náhoda, ale to jsem ti už vysvětloval, kde mám nejvíc přátel... Že k tobě valej na nějakej produkt je fajn, to ti přeju :yes:
Avatar - white label
28. 5. 2009 01:42
Re: Milý Navtech(u)!
Tak jsem to nemyslel... :-!
Aspoň slyšíš o co přicházíš... ;-)
28. 5. 2009 01:51
Re: Milý Navtech(u)!
Jak to neni maso, tak to vypouštim... :-! >:D
Avatar - white label
28. 5. 2009 01:53
Re: Milý Navtech(u)!
Děláme i s masem a mám tu navíc pár tipů... :-!
Avatar - Hammunasakra
28. 5. 2009 09:34
Re: Milý Navtech(u)!
"Bobřík"?!? 8-s
Má DELŠí rodokmen než tady všichni dohromady!
Je to "Její Výsost"! ;-)
neregistrovaný "maxo"
27. 5. 2009 20:29
preco?
Preco tam, ale neplanuju 335D a Xdrive?
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "maxo"
27. 5. 2009 20:30
Re: preco?
a chybicka, samozrejme 35d.
27. 5. 2009 20:50
Re: preco?
Protože je to model pro čípáky, co hledí na korunu a chtěj tam nacpat celou rodinu i s tchýní, sáňkama a čoklem.
neregistrovaný "babo"
28. 5. 2009 08:57
35i a usporiadanie turba
Ja z toho uz mam fakt VAZNY HOKEJ. Mal som za to, ze klasicky 35i motor ma dve asymetricke turba v serii (aj perto tam prakticky neexustije turboefekt). Tu zas ale pisu, ze "stary" 35i mal dve paralelne turba. Dostal som uz asi 5 zarucenych info o jednej a 5 zarucenych info o druhej verzii. Ako to sakra je?
Rozbalit vlákno
35
28. 5. 2009 09:20
Re: 35i a usporiadanie turba
jsou to dvě turba, každé pro polovinu válců, tedy biturbo.

Bi-turbo - dvě turba, každé pro polovinu válců
twin-turbo - vysokotlaké a nízkotlaké turbo řazené za sebou, většinou se vyskytuje u nákladních automobilů
twin-scroll - jedno tubo, ale vstup do trubíny je rozdělen na dvě části, do každé z nich vstupují spaliny z "půlky" motoru
neregistrovaný "babo"
28. 5. 2009 10:00
Re: 35i a usporiadanie turba
Rozdiel Biturbo a Twinturbo mi je jasny. Len stale sa menia nazory, co je vlastne trebars v sucasnom 335i alebo Z4 35i sDrive. Takze Ty tvrdis, ze v 335i je Bi-turbo, cize kazde 3 valce maju vlastne TURBO? Pred 2 tyzdnami mi dal info clovek, co robi na technickom suppoerte BMW, ze 335i ma prave twin-turbo. A co ma trebars MINI COOPER JCW?

Nemas nejaky technicky link?
Avatar - Vampix(Diesel Power)
28. 5. 2009 11:30
Re: 35i a usporiadanie turba
Ano je to tak že 35i ma twin-turbo, stači nahlidnout i na web BMW ;-)

edit: Tak teď jsem z toho jelen i já, jdu se kouknout do katalogu, tam to maji pokreslene, protože oni použivaji Twin -turbo označeni i pro osmivalec kde maji na každe 4 valce jedno turbo :-/

edit2: tak jsem koukal do katalogu X6 a u motoru 35i, je podle náčrtu jedno turbo pro 3 válce, takže Bi-turbo ;) V Bmw nedělaji rozdil mezi označenim twin turba u dieslu kde je menši a větši a mezi twin turbem v benzinovych motorech kde jsou 2 turba stejne, jedno vždycky na polovinu válcu.
neregistrovaný "babo"
28. 5. 2009 13:03
Re: 35i a usporiadanie turba
Presne tak, BMW stranky som uz davno zavrhol, lebo su tam nejake hodne nekonzistentne udaje a portirecia si :-)
Ten X6 som pozeral aj ja, ale z toho stale moc zavery nerobim.
Kua tak ako to je? :-)
Avatar - white label
28. 5. 2009 11:42
Re: 35i a usporiadanie turba
Jak je i v tomto článku přímo uvedeno jedná se o "twin-scroll" turbo...
Navíc "biturbo" se logicky dávalo zpravidla do vidlicových motorů, nikoli do řadových... :-!
neregistrovaný "babo"
28. 5. 2009 13:01
Re: 35i a usporiadanie turba
Twin-scroll turbo ma momentalne netrapi. To mi je jasne.

O tom, ze ozajstny zmysel ma bi-turbo pre V-ckovy motor mi hovorit nemusis. Napriek tomu som pocul, ze 35i je twin-turbo a 35d bi-turbi a potom zas naopak a nakoniecom so z toho fakt mimo :-(
Avatar - white label
28. 5. 2009 14:28
Re: 35i a usporiadanie turba
35d je určitě sériové twin turbo, 35i je podle toho náčrtu naopak paralelní twin turbo...táké jsem předpokládal že se jedná o sériové twin turbo...každopádně BMW používá pro benzín 35i pouze označení twin turbo, ale pro diesel 35d variabilní twin turbo, takže se přikláním k verzi:
35d-sériové (variabilní) twin turbo
35i-paralelní twin turbo

Jde tedy asi hlavně o slovíčkaření s "twin" a "bi".
Asi aby to nebylo tak "jednoduché", tak i podle Autocaru ani neexistuje konkrétní psané pravidlo, že označení bi-turbo se vztahuje pouze k paralelnímu uspořádání dvou turbín a twin turbo naopak pouze k sériovému...označuje to docela logicky jen počet (dvě)...
neregistrovaný "maxo"
28. 5. 2009 16:02
Re: 35i a usporiadanie turba
Takze skusim to zhrnut.

35d - dvojite seriove, kde je male a velke turbo ulozene za sebou, ktore vzdy plnia vsetky valce, kde pri malych otackach funguje, len male a pri vyzsich otackach sa pripoji aj to velke

35i - dvojite paralelne 2 zhodne turba, kazde pre vybrane valce, kde idu obidve turba sucasne
Avatar - white label
28. 5. 2009 16:05
Re: 35i a usporiadanie turba
V podstatě jsi to jen přeložil do Slovenštiny... ;-)
neregistrovaný "maxo"
28. 5. 2009 16:06
Re: 35i a usporiadanie turba
no a trosku som to upresnil dodatkami, ale potvrdil som tvoju spravnu teoriu.
Avatar - white label
28. 5. 2009 16:29
Re: 35i a usporiadanie turba
Předpokládám, že rozdíl mezi par. a ser. "dvou" turbem tu pozná každý...i když...nevím proč, ale vzpomněl jsem si zrovna teď na marianka... ;-)
neregistrovaný "maxo"
28. 5. 2009 16:44
Re: 35i a usporiadanie turba
teraz si to napisal ako keby si tu bol uplny novacik, neznaly kvality prispievajucich. ;-)
neregistrovaný "babo"
28. 5. 2009 23:18
Re: 35i a usporiadanie turba
No ja mam z toho dost. Vzdy som si myslel, ze 35i je pralelne. Teraz ma pred 2 tyzdnami kamos novinar zrusil, ze co to kecam, ze 35i ma turba seriovo, mal Z4 35i sDrive akurat. No a ono nakoniec je to predsa len paralelne? Sakra sakra.

Nemas prosim link na ten nacrt? Mne BMW stranka nejak nejde, asi ma nejaky problem nasa proxy, alebo neviem co :-)

A ako to ma MINI COOPER S JCW neviete? Tiez vlastne motor od BMW... vlastne cele auto od BMW, ze ano
Avatar - white label
28. 5. 2009 23:35
Re: 35i a usporiadanie turba
[odkaz]

Ten katalog v tištěné podobě s náčrtem co má vampix bohužel nemám...
neregistrovaný "babo"
29. 5. 2009 09:23
Re: 35i a usporiadanie turba
inak z tej stranky BMW ja mam dost. Tam vyssie je, ze "Řadový osmiválec Twinturbo". No jasne, akurad, ze je to V8 a nie I8... :-! Este nech mi povedia, ze radovy ossmivalec ulozeny priecne v BMW a padnem uplne pod stol :-)
Avatar - white label
29. 5. 2009 09:45
Re: 35i a usporiadanie turba
Všiml jsem si i toho "řadového" osmiválce a taky tam např. "tvrdí", že 30d má také dvě turba... ;-) podobné překlepy jsou všude i v časopisech a velmi často přímo v "palicích" "odborných" dealerů... 8-s
Avatar - white label
28. 5. 2009 23:50
Re: 35i a usporiadanie turba
Jestli má Z4 35i, tak to má už ten nový model (2009), ne?
Avatar - Vampix(Diesel Power)
29. 5. 2009 07:55
Re: 35i a usporiadanie turba
jj ta nova Z4 bude s tou 35i (306k) co je i v X6. Ten náčrt Vám můžu třebas vyfotit nebo naskenovat, jenom co se mi bude chtit vstát z postele (pomaturitni zewl)
neregistrovaný "babo"
29. 5. 2009 09:20
Re: 35i a usporiadanie turba
nafot pls. :-) A Z4 ma stale ten motor co X6 a stale ten co 335i , ak chapem spravne.
Ine je az toto 535i, to je jasne, ina technologia preplnovania
Avatar - white label
29. 5. 2009 10:05
Re: 35i a usporiadanie turba
Ten motor co má X6 35i a 335i má pouze ta nová! Z4, ta stará měla 3.0si 195kW (v X5 200kW), tak nevím proč píšeš, že: "Z4 ho má stále"...?
Jiné je to opravdu až od toho 535iGT, kde jsou vlastně dvě dvojité (twin-scroll) turba, jako u 50i...
neregistrovaný "babo"
29. 5. 2009 14:37
Re: 35i a usporiadanie turba
No myslel som, ze Z4 ma stale ten isty stary dobry 35i, co ma 335i a X6 :-) Samozrejme stara Z4 nemala 35i, lebo tam bol top Z4M.

Takze myslel som to tak ako Ty, mozno som to ale nepopisal zrozumitelne >:D >:D
Avatar - Vampix(Diesel Power)
29. 5. 2009 10:07
Re: 35i a usporiadanie turba
Naskenovat to nešlo protože je to šedou barvou na bilym papiře a zanikalo to tak jsem to zkoušel fotnout....nezlobte se...

[odkaz]

asi tak nějak to vypada :-)
edit: jo a česky katalog jsem už doma ani nenašel :-D ale slovičko paralel je asi srozumitelne :)
Avatar - white label
29. 5. 2009 10:12
Re: 35i a usporiadanie turba
Super, jako důkaz by to možná prošlo i soudu... :yes: ;-)
neregistrovaný "babo"
29. 5. 2009 10:23
Re: 35i a usporiadanie turba
no dobre, ale toto co si naskenoval nie je nahodou 35d? Tie otacky (ak su to otacky ma dost zmiatli zase) :-)
Avatar - white label
29. 5. 2009 10:33
Re: 35i a usporiadanie turba
[odkaz]

čti..., hlavně to dole uprostřed ;-)

Napiš reakci na 10:05...
Avatar - white label
29. 5. 2009 11:05
Re: 35i a usporiadanie turba
Jsou to otáčky, ale podle mě to je jen nějaké účinné pracovní pásmo toho twin turba, vem si, že krouťák u 35i vrcholí v
1.300-5000 a výkon 5.800 až 6.250 ot/min.
a u 35d krouťák v 1.750-2.250 a výkon ve 4.400 ot./min. :-!
neregistrovaný "babo"
29. 5. 2009 14:38
Re: 35i a usporiadanie turba
no mam dost, ale asi to tak bude :-) :-)
Avatar - white label
29. 5. 2009 15:03
Re: 35i a usporiadanie turba
Je to tak "babo", konec hry na slep(ou)ého "babu"... :yes: >:D
neregistrovaný "maxo"
29. 5. 2009 15:05
Re: 35i a usporiadanie turba
toto si pozrite: jedno turbo 2 turba uz neviem ani sam. >:D

*/Magazin/BMW-535i-GT-jen-s-jednim-tur… />
neregistrovaný "maxo"
29. 5. 2009 15:06
Re: 35i a usporiadanie turba
jaj do kelu, zase tu je konkurencia a nejde to, no co uz tak, vam to poslem do SZ. ;-)
neregistrovaný "maxo"
29. 5. 2009 15:09
Re: 35i a usporiadanie turba
JASNE TO MA MOHLO NAPADNUT, ZE KONKURENCIA NEPOJDE ANI V SZ. :no:
No tak si pozrite auto..revue... cz. tam je clanok.
Avatar - Vampix(Diesel Power)
29. 5. 2009 15:12
Re: 35i a usporiadanie turba
kamarade, tady maš ještě naftu >:D

[odkaz]

a už nezlob >:D
neregistrovaný "babo"
30. 5. 2009 17:54
Re: 35i a usporiadanie turba
hehe, parada. Tak je to jasne, zas som mudrejsi :-)
Avatar - white label
31. 5. 2009 02:29
Re: 35i a usporiadanie turba
To zas budeš machrovat, co...?
Kdo to s tebou teď má vydržet...? ;-) >:D
Avatar - white label
29. 5. 2009 09:48
Re: 35i a usporiadanie turba
Gratuluju k úspěšné Matě! :yes: ;-)