BMW zveřejnilo bližší podrobnosti k pohonné jednotce v novém 535i Gran Turismo. Nová verze třílitru má nyní místo dvou paralelních turbodmychadel jedno typu twin-scroll.
interier neni zlý ale ani nijako oslňujúci. zvonku je to pravda iné, ale ak si fanda BMW a toto sa ti páči, potom bude niekde problém... ale nehádajme sa a počkajme až tohto bezmeka uvidíme naživo... :-!
ja bych se klidne hadal. tohle nemuze byt hezke ani nazivo. ten zadek, z toho proste bliju. jinak motor fantastickej jako vzdy a vnitrek se mi taky moc libi. ale ten zadek... ten aspiruje na nejosklivejsi BMW co kdy vyrobili...
Nastup kroutaku ve 1200 otackach je skutecne uchvatny. Verim, ze auto bude diky tomu dosahovat uzasnych parametru. Spotreba bude taky zrejme paradni, verim ze pri rozumne jizde se lze dostat na udavany udaj. Bravo BMW :yes:
Tak to se uvidí až jí někde uvidím. Stačí mě říct, kde na ní můžu narazit alespoň na obraze a kterym zámku. Vezmu si tam ty filcový pantofle a projedu si návštěvní okruh. Pak se rozhodnu a když tak přistavím kočár s nějakým pětiset koňovým stutgarttským spřežením, abych udělal dojem.
Paní hraběnko, já sice neznám strukturu vaší šlechty, ale k neutahání ve 13 letech? Není to trochu předčasný a z hlediska zákonů i nepřípustný?
Ten odkaz do zámku nějak nefunguje?!
Nemám, nejsem šťoural, přišlo to ke mě čistě náhodou, nezávisle a umim počítat do dvou. Po týdnu jsem se kouknul na tu vizitku a sečetl, nic víc, nic míň. Prostě náhoda, ale to jsem ti už vysvětloval, kde mám nejvíc přátel... Že k tobě valej na nějakej produkt je fajn, to ti přeju :yes:
Ja z toho uz mam fakt VAZNY HOKEJ. Mal som za to, ze klasicky 35i motor ma dve asymetricke turba v serii (aj perto tam prakticky neexustije turboefekt). Tu zas ale pisu, ze "stary" 35i mal dve paralelne turba. Dostal som uz asi 5 zarucenych info o jednej a 5 zarucenych info o druhej verzii. Ako to sakra je?
jsou to dvě turba, každé pro polovinu válců, tedy biturbo.
Bi-turbo - dvě turba, každé pro polovinu válců
twin-turbo - vysokotlaké a nízkotlaké turbo řazené za sebou, většinou se vyskytuje u nákladních automobilů
twin-scroll - jedno tubo, ale vstup do trubíny je rozdělen na dvě části, do každé z nich vstupují spaliny z "půlky" motoru
Rozdiel Biturbo a Twinturbo mi je jasny. Len stale sa menia nazory, co je vlastne trebars v sucasnom 335i alebo Z4 35i sDrive. Takze Ty tvrdis, ze v 335i je Bi-turbo, cize kazde 3 valce maju vlastne TURBO? Pred 2 tyzdnami mi dal info clovek, co robi na technickom suppoerte BMW, ze 335i ma prave twin-turbo. A co ma trebars MINI COOPER JCW?
Ano je to tak že 35i ma twin-turbo, stači nahlidnout i na web BMW ;-)
edit: Tak teď jsem z toho jelen i já, jdu se kouknout do katalogu, tam to maji pokreslene, protože oni použivaji Twin -turbo označeni i pro osmivalec kde maji na každe 4 valce jedno turbo :-/
edit2: tak jsem koukal do katalogu X6 a u motoru 35i, je podle náčrtu jedno turbo pro 3 válce, takže Bi-turbo ;) V Bmw nedělaji rozdil mezi označenim twin turba u dieslu kde je menši a větši a mezi twin turbem v benzinovych motorech kde jsou 2 turba stejne, jedno vždycky na polovinu válcu.
Presne tak, BMW stranky som uz davno zavrhol, lebo su tam nejake hodne nekonzistentne udaje a portirecia si :-)
Ten X6 som pozeral aj ja, ale z toho stale moc zavery nerobim.
Kua tak ako to je? :-)
Jak je i v tomto článku přímo uvedeno jedná se o "twin-scroll" turbo...
Navíc "biturbo" se logicky dávalo zpravidla do vidlicových motorů, nikoli do řadových... :-!
Twin-scroll turbo ma momentalne netrapi. To mi je jasne.
O tom, ze ozajstny zmysel ma bi-turbo pre V-ckovy motor mi hovorit nemusis. Napriek tomu som pocul, ze 35i je twin-turbo a 35d bi-turbi a potom zas naopak a nakoniecom so z toho fakt mimo :-(
35d je určitě sériové twin turbo, 35i je podle toho náčrtu naopak paralelní twin turbo...táké jsem předpokládal že se jedná o sériové twin turbo...každopádně BMW používá pro benzín 35i pouze označení twin turbo, ale pro diesel 35d variabilní twin turbo, takže se přikláním k verzi:
35d-sériové (variabilní) twin turbo
35i-paralelní twin turbo
Jde tedy asi hlavně o slovíčkaření s "twin" a "bi".
Asi aby to nebylo tak "jednoduché", tak i podle Autocaru ani neexistuje konkrétní psané pravidlo, že označení bi-turbo se vztahuje pouze k paralelnímu uspořádání dvou turbín a twin turbo naopak pouze k sériovému...označuje to docela logicky jen počet (dvě)...
35d - dvojite seriove, kde je male a velke turbo ulozene za sebou, ktore vzdy plnia vsetky valce, kde pri malych otackach funguje, len male a pri vyzsich otackach sa pripoji aj to velke
35i - dvojite paralelne 2 zhodne turba, kazde pre vybrane valce, kde idu obidve turba sucasne
No ja mam z toho dost. Vzdy som si myslel, ze 35i je pralelne. Teraz ma pred 2 tyzdnami kamos novinar zrusil, ze co to kecam, ze 35i ma turba seriovo, mal Z4 35i sDrive akurat. No a ono nakoniec je to predsa len paralelne? Sakra sakra.
Nemas prosim link na ten nacrt? Mne BMW stranka nejak nejde, asi ma nejaky problem nasa proxy, alebo neviem co :-)
A ako to ma MINI COOPER S JCW neviete? Tiez vlastne motor od BMW... vlastne cele auto od BMW, ze ano
inak z tej stranky BMW ja mam dost. Tam vyssie je, ze "Řadový osmiválec Twinturbo". No jasne, akurad, ze je to V8 a nie I8... :-! Este nech mi povedia, ze radovy ossmivalec ulozeny priecne v BMW a padnem uplne pod stol :-)
Všiml jsem si i toho "řadového" osmiválce a taky tam např. "tvrdí", že 30d má také dvě turba... ;-) podobné překlepy jsou všude i v časopisech a velmi často přímo v "palicích" "odborných" dealerů... 8-s
jj ta nova Z4 bude s tou 35i (306k) co je i v X6. Ten náčrt Vám můžu třebas vyfotit nebo naskenovat, jenom co se mi bude chtit vstát z postele (pomaturitni zewl)
Ten motor co má X6 35i a 335i má pouze ta nová! Z4, ta stará měla 3.0si 195kW (v X5 200kW), tak nevím proč píšeš, že: "Z4 ho má stále"...?
Jiné je to opravdu až od toho 535iGT, kde jsou vlastně dvě dvojité (twin-scroll) turba, jako u 50i...
Jsou to otáčky, ale podle mě to je jen nějaké účinné pracovní pásmo toho twin turba, vem si, že krouťák u 35i vrcholí v
1.300-5000 a výkon 5.800 až 6.250 ot/min.
a u 35d krouťák v 1.750-2.250 a výkon ve 4.400 ot./min. :-!