Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 3,0 TwinPower Turbo: Nový motor pro 535i GT

Diskuze (70)
BMW zveřejnilo bližší podrobnosti k pohonné jednotce v novém 535i Gran Turismo. Nová verze třílitru má nyní místo dvou paralelních turbodmychadel jedno typu twin-scroll.

Nový motor má kód N55 a je evolucí známého N54, tedy třílitru s dvojicí turbodmychadel, který se prodává pod obchodním označením 35i a našel uplatnění prakticky napříč celým modelovým spektrem mnichovské automobilky. Poprvé kombinuje přeplňování s přímým vstřikováním a se systémem Valvetronic.

Turbodmychadlo twin-scroll už u BMW použili u čtyřválců, nasazení u benzinového šestiválce se dočkalo poprvé nyní. Tato technologie přeplňování dosahuje nízkých zpětných tlaků ve výfukovém potrubí, což má za následek rychlejší roztáčení lopatek turbodmychadla, a to i v nízkých otáčkách. Výsledkem je maximum točivého momentu 400 Nm dosažené na benzinový motor v nevídaných 1200 min-1.

Doplňuje ho přímé vstřikování High Precision Injenction s tryskami vstřikovačů směřujícími doprostřed spalovacích komor, hned vedle zapalovací svíčky. Toto umístění zajišťuje nejlepší možné prohoření palivové směsi. Pracovní tlak 200 bar zajišťuje přesný průběh vstřikování a čistý spalovací proces. Navíc je směs benzinu a vzduchu ohřáta na menší teplotu a motor tak může pracovat s vyšším kompresním poměrem, než by bylo možné v případě běžného vstřikování do sacích kanálů.

Systém Valvetronic se poprvé objevuje v přeplňovaném motoru, do svých atmosférických jednotek ho už ale BMW používá. Podstatou je nijak neomezené nastavení a řízení zdvihu sacích ventilů, které tak nahrazují funkci škrticí klapky. Množství nasávaného vzduchu tedy řídí samotný motor a ne vnější součástka, čímž se snižují ztráty vznikající na straně sání. Přínosem je také nižší podtlak při nižším zatížení – 50 místo 800 milibar.

Výkon 225 kW při 5800 min-1 zůstal nezměněn, motor je ovšem o 4 kg lehčí. Nová 535i Gran Turismo s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,5 s, kombinovaná spotřeba je 8,9 l/100 km. Standardem v případě tohoto modelu je osmistupňová automatická převodovka.

Doporučujeme
PŘEDSTAVUJEME BMW 5 Gran Turismo - Nová pětka nově

Diskuze (70)
Avatar - white label
31. 5. 2009 02:29
Re: 35i a usporiadanie turba
To zas budeš machrovat, co...?
Kdo to s tebou teď má vydržet...? ;-) >:D
Avatar - Vampix(Diesel Power)
29. 5. 2009 15:12
Re: 35i a usporiadanie turba
kamarade, tady maš ještě naftu >:D

[odkaz]

a už nezlob >:D
Avatar - white label
29. 5. 2009 15:03
Re: 35i a usporiadanie turba
Je to tak "babo", konec hry na slep(ou)ého "babu"... :yes: >:D
Avatar - white label
29. 5. 2009 11:05
Re: 35i a usporiadanie turba
Jsou to otáčky, ale podle mě to je jen nějaké účinné pracovní pásmo toho twin turba, vem si, že krouťák u 35i vrcholí v
1.300-5000 a výkon 5.800 až 6.250 ot/min.
a u 35d krouťák v 1.750-2.250 a výkon ve 4.400 ot./min. :-!
Avatar - white label
29. 5. 2009 10:33
Re: 35i a usporiadanie turba
[odkaz]

čti..., hlavně to dole uprostřed ;-)

Napiš reakci na 10:05...