Vsimol som si, ze v kazdom clanku tykajucom sa aspon okrajovo znizovania objemu motora, spotreby atd. ironicky narazate na bruselskych uradnikov, spasenie sveta cez nizsiu spotrebu...Iste nie vzdy ide znizovanie objemu ruku v ruke so znizenim spotreby, resp. viac zalezi na sposobe jazdy a bruselski uradnici su kapitola sama o sebe. Ale preco tak posmesne o setreni, resp. znizovani emisii? Ved sme to nakonie MY kto dycha spaliny z automobilov. Prave emisie z nasich vyfukov su pricinou lokalneho znecistenia v mestach atd...diesle by podobne ako v USA nemali byt pustene do mesta vobec. Je to bordel a dychame to vsetci. Necakam, ze sa to stretne s pozitivnou odozvou, dopad to ma na vsetkych, takze ten posmesny ton nie je velmi na mieste.
Souhlas. Ale zasebe musím říct, že pŕed FL se mi superb líbil daleko víc. Byl hodné svůj, originální, ne možná ideál krásy a dokonalých proporcí, ale v ćerné, nebo vínové barvě to mělo svoje kouzlo. Pro šéfa menší firmy vůz přímo ideální, zkousnutelný i jako reprezentační vozidlo politiků. Facelift na mě působí hodné čínsky, hlavně ty světla pro denní svícení. A tak néjak nechápu, proč má škodovka dlouhodobě problém navrhnout hezký volant.
Jezdím auty už 26let a vím co je střední třída, jenže je střední třída mainstream a pak střední třída prémie. V té máme Mercedes C, BMW řady3, také Lexus IS. Ve střední třídě mainstreamu měl Ford kdysi třeba Taunus,Sierru,Mondeo a byla doba kdy měl Ford třeba i vyšší střední a tou bylo Scorpio, Scorpio a Sierra byly poslední modely Fordu v Evropě které ctily klasickou koncepci (motor ve předu pohon zadních kol) tím že Ford ukončil bez nástupce model Scorpio dnes Mondeo tak trochu supluje vlajkovou loď jak jsi výše napsal. Můj názor je že mainstreamové značky žádné vlajkové lodi dnes už nemají. Nemá ji Opel ukončením výroby Omegy bez nástupce, nemá ji Ford a světe div se nemá ji ani Peugeot odchodem 607 a ani Renault po Safranu sice máme Latitude ale ten bych ani já nenazval vlajkovou lodi Renaultu. Prostě mainstream nemá žádné supervozy jelikož nejsou v této třídě žádány. VW se snažilo přeskočit rovnou do Phaetonu a i když to není špatné auto je to fiasko, prodeje dnes dělá pouze v Číně. A proč je tomu tak? Průměrně bohatí lidé nekupují vyšší modely mainstreamových značek zůstávají u těch střednětřídních vozů a bohatí lide nechtěji mít na svých autech mainstreamovou značku. Nehledej u Mondea exkluzivitu je to velmi dobré aut střední třídy toť vše.A co se tyče nežádoucího škubání a vibrací ve volantu Mondea já kupoval auto nové a nic takového jsem za celou dobu nepozoroval a najel jsem na něm hodně, ale taky nejsem řidič který vymete každou díru a je mu to jedno, pokud jsi měl problémy o kterých píšeš věř že auto muselo mít poškozené buď čepy řízení či ramena zavěšení kol (možná i obojí) nesprávnou jízdou. Diskusím o Powerschiftu a DSG se vyhnu je to na dlouhou debatu. Navíc pokud se nemýlím v Mondeu je použitá jak klasická automatická převodovka s hydrodynamickým měničem tak dvouspojka .
Netvrdím, že Superb nebo Mondeo jsou vozy prémie. Je to střední třída...
Jedna věc jsou informace, druhá nežádoucí škubání, výrazné vybrace, to je něco, co by se mělo mezi koly a volantem ztrácet. Mondeo je pořád "jen" předokolka. Není to sporťák a nikdo od něj nečeká sportovní ambice, stejně jako od Superbu. Proto dle mého názoru pro potenciální kupce bude důležitější kvalita zpracování, prostor a trochu i ta image, a popravdě, Mondeo se dnes dá pořídit za poměrně malé peníze a tak ztrácí na "exkluzivitě" vlajkové lodi Fordu. Jízdní vlastnosti Mondeu neubírám. Ještě jedna věc. Ford má poměrně špatné automaty, což se o DSG v Superbu říci nedá, ten je poměrně povedený...
Jelikož jsem řidič a je pro mne auto něco jako pro jiného montérky, neřeším kvality plastu v kabině nebo tloušťku koberců v zavazadlovém prostoru. Zajímá mě jak se auto chová na cestě, jak se vede, agilita a ochota s jakou se vrhá do zatáček a jistota v jejich výjezdů. A ano Mondeo přenáší informace do řízení velmi dobře a ano vždy tam toho ucítíš víc už proto že to není prémie. Protože dle mne a za tím si stojím jsou prémiové auta ty které mají tzv. klasicky náhon tzn. neobtěžuji tě přenosem sil potřebným k pohonu do volantu. A jízdní vlastnosti Superbu se těm v Mondeu nerovnají při téměř stejné velikosti vozu se to Mondeo daleko přirozeněji řídí.
Nejsem a nikdy jsem nebyl pravověrný škodovkář a to, že vlastním Octavii na tom nic nemění. Nemám pocit a nikdy jsem neměl, že jsou nejlepší auta na světě a v celém vesmíru (to je dosti trapná poznámka a myslím, že hodně hluboko pod tvou úroveň jakožto řidiče profesionála).
Průměrný design? každý ho vnímá jinak, je to naprosto subjektivní názor každého jedince.
Teď něco málo k Mondeu. Co se jízdních vlastností týče, tak mě zklamal hydraulický posilovač řízení. Zpětná vazby byla, to ano, ale ten přenos různých záškubů odvislých od právě přejížděných nerovností silnice - to už tolik příjemné není... Interiér není tak prostorný jak jsi již zmínil. Ještě k tomu byl dle mého názoru hůře zpracovaný, i když po faceliftu se to prý trochu změnilo.
Každopádně by si zmíněné 4 hvězdy ne/zasloužil stejně jako Superb :-)
Jelikož mou prací je vozit lidi a to nejen svými vozy, ale jsem šofér k pronajmutí tzn. vozím i lidi kteří přijdou o papíry, nebo jedou jednou za rok delší trasu a nechtějí platit za odvoz mým autem ale raději zaplatí jen za řízení a jede se jejich autem. Pak tedy věz že jsem aut už vyzkoušel opravdu mnoho sám jsem jich vlastnil také nemálo, a to že v současné době nevlastním žádný Ford je spíš shoda náhod. A porovnání Superb vs. Mondeo ano máš pravdu porovnat to nejde Superb má opravdu ještě o kousek víc místa vzadu na nohy, ale jízdně Mondeu nestačí ani omylem. Takže Filipe chápu že jako majitel Octavie jsi pravověrný škodovkář (fuj to je hrozné slovo, už 37let si pod tím slovem vybavím zpoceného chlap ve Škoda 100) a jako takový máš pocit že jsou to nejlepší auta na světě kdy ne v celém vesmíru.Nepotěším tě není tomu tak jsou to ve skrze průměrné auta i když průměrné v dobrém slova smyslu, mají průměrný design, průměrné jízdní vlastnosti, průměrnou spolehlivost. Prostě slušný průměr a k tomu se hodně dobře hodí známka 3+ tudíž tři a půl hvězdičky, stejně tak jako je průměrný Ford ale je o pověstný kousek lepší na cestě, tedy řidičsky a proto mu patří ta půl hvězda na víc.
já potkávám superbů taky mraky...ale 90% z nich je ve službách výše jmenovaných odvětví...případně ještě manažerské flotily a pojišťovací agenti, senátoři a prezident...
tohle auto je vidět prakticky výhradně ve flotilách AAA a airport hotel service....a tak je to asi správně, protože tuto úlohu plní dokonale a navíc v té obligátní černé vypadá docela representativně :yes: za což patří superbu velká pochvala...jenže tím to tak asi končí, vše ostatní nevybočuje z průměru třídy-až na cenovku, což toto auto činí pro FO absolutně nezajímavým(téměř)
Porovnávám to co napsal redaktor. Nedostatky versus výsledná známka nehledě na konkurenci :-) Mondeo a Superb, mezi nimi je propastný rozdíl, i když tobě se to líbit nebude, jakožto majiteli, nebo bývalému majiteli Mondea. Měl jsem tu čest s oběma vozy a byl to pro mě velmi znatelný rozdíl.
Každopádně můj komentář se soustředil na nedostatky co se redaktora týče, ale tvá ironická poznámka zrozená z odporu k domácí Škodě a všemu co s ní souvisí, mě donutila se vyjádřit.
Autor píše, že 103 kW je ideálně mezi 2 až 4 tis. ot./min. To potvrzuje zkušenosti já první 123. Superb se slinějším 2.0 TDI "chytal saze" až kolem 3 tis. ot./min. Zvláštní.
Jinak podle mě je obdivuhodné, že se Škoda ještě vůbec obtěžovala s FL, přitom tak povedeným!
Překovapuje mě, že autor se nezmiňuje o vibracích v podlaze při nízkých otáčkách, ty tam nepochybně též budou...
Micháme hruštičky a jablka viď? Proč dáváš dohromady Fiestu ST a Superb. Já doufám že počet hvězd je vztažený k autům ve stejné kategorii tzn Fista St třeba k Polu GTI. stejně tak Superb k autům ve střední třídě a že mělo Mondeo o půl hvězdy více nevyčítej redaktorům, ale Škodě auto.
Pokud třeba takové Mondeo mělo 4, nebo Fiesta ST dokonce plný počet.
Fiesta přitom podle redaktora měla vážné nedostatky a to tyto:
Turbomotoru chybí výkonová špička
Slabší spojka
Výkon a dosah halogenových světlometů
Jenom třídveřové provedení karoserie
A Superb tyto:
Hlučnější motor
Design volantu
Nižší komfort jízdy na 18“ kolech
Páni, to je zajímavé, že Superb stratil za to jak vypadá volant a že má pod kapotou 2,0 TDI, který je hlučnější, jakožto diesely hlučnější jsou :-) nebo komfort jízdy na 18"
Nezdá se mi, že by chyby Superbu byly oproti Fiestě ST větší :-)
...co jste to za redaktora? Ve videu tvrdíte: "světlomety, ty dostaly diody pro denní svícení, což je u Škodovky premiéra".
Těsně před tímto výrokem se zmiňujete o nové Octavii třetí generace. Copak ta nemá led diody pro denní svícení? Já vám to připomenu, ano má. A vy by jste to měl vědět, když jste jí testoval. Nebo jste to nebyl vy?
Auto.cz poslední dobou jde docela dolů co se kvality testů týče, a to se ani nezmiňuji o tom, jak ztratili jiskru a jsou čtenářsky "nudné" černobílé...
A předpokládám, že ty 3,5 hvězdy je stejný omyl, jako ten výrok o premiéře diod pro denní svícení :-)
Ne, nedokaze:)
Kazda bitka trva chvilu, ale vojna je siahodlha. To, co tu bolo dnes sa casto opakuje.
Mna bavia vypady? >:D
Skor si vsimni, kto vyskakuje prvy proti mne radoby "chytrymi" poznamkami. Az potom sa spusta kolotoc, najma ked dotycny nositel komplexov ma dojem, ze iba on moze utocit.
Zapalnu snuru maju vzdy, staci len iskra. A to v podobe hoci len ostentativneho opacneho nazoru.
Marketing mě nezajímá, je tu od toho aby prodal to co výrobce vyrobil a ne to co si zákazník přeje. ;-) A ani nejlepší marketing na světě nikoho nepřesvědčí že je Škoda lepší než BMW nebo Mercedes i kdyby se snažil sebevíc.Je hezké že konečně jezdí český prezident česko-německým vozem a ne čistě německým a to je tak vše. Ohledně motorů jsem psal níže.
95% debat nema hodnotu. Nic sa z toho nedozvies, nic neprinasaju; pritom diskusie ostro vru.
Napr. co mi je platne vediet, ze nejaky niemand nedokaze prehryzt dizajn Mazdy alebo motor Rencka v Medaku a spupne presadzuje svoju choru myslienku?
Prakticke a prinosne diskusie je nutne hladat inde.
A aky? Ze Toledo je stredna trieda a konkurent Superba? >:D
Nenasiel som este nic, cim by konstruktivne prispel alebo polozil inteligentny fakticky nazor.
Na potahovanie pindikov, na to je; tak isto ako jeho vwzor.
ja sa viem zasmiat aj sam nad sebou, neberiem sa prilis vazne... ale ty asi hej a v tom je ten problem...
mne to nepride smutne, smutne je skor to, ze ty sa nedokazes povzniest nad niektore veci a riesis nieco, co nemas... zi a nechaj zit... ved je demokracia...
myslim si, ze tu je pre nas oboch miesto, ak si vsak myslis, ze nie, tak budes musiet odist >:D
Otázka je, co dostane Passat. Pokud se budou držet svých zvyků, tak motor z S3 nepoužijí. Příští generace dvoulitru by se mohla pohybovat kolem 180 kW, ale nepředpokládám, že by přišla se Superbem. Nejdříve s novou A4/ A5, ale i to mi přijde celkem brzy.
Očekával bych tedy menší, přeplňovaný VR6 opět naladěný na méně, než bude mít Passat.
...ale SuperB po facelifte v sedane/liftbacku mi tak trochu nesadol. Pred faceliftom bol OK, ale teraz... Tie zadné svetlá podla mňa vyzerajú divne a ani spredu to nieje nič moc...
Pritom interiér a kombík vyzerajú veľmi dobre.
Pre mňa ale zostáva jasnou voľbou: [odkaz]%26ZH88%26RT0…
Když utrpí image tak nakonec utrpí i prodeje, možná ne hned druhý den, ale v horizontu 3-5 let určitě.
Kdo dnes v Evropě ve střední dominuje v prodejích? Prémie. Proč? Protože má image. Proč má image? Protože má, mimo jiné, víceválcové motory. Že je stejně kupuje zlomek zákazníků? A co, za image, které nakonec generuje prodeje to stojí.
Pokud VW v další generaci nezvedne image blíž k prémii tak ho čeká v Evropě směřování dolů. Vloni ještě VW (passat + cc) těsně uhájil první místo v EU před Audi, letos mu už v prvních měsících dává na budku jak BMW (3er + deriváty a nastoupí 4er) tak Audi (A4+A5+deriváty). Takže můj názor je, že bez víceválcových motorů se nedá v EU budovat slušné image a bez slušného image v EU platí, že nejde dosáhnout slušných prodejů. Na jiných trzích mimo EU je to samozřejmě hodně jinak.
A na tvoji otázku, ano absence V6 postupně Fordu v EU ukrajuje prodeje, protože vypadl z ligy Všestkařů a postupně se musí lomozit v dnes už poměrně malém segmentu střední třídy (auta s nízkou image pod prémií) kde na něj budou dál tlačit Korci a další low-enďáci včetně třeba toho Supa. A všichni low-enďáci nakonec skončí rvačkou o 10% EU trhu a budou čučet na prémii jak si chrochtá nad 90% trhu EU.
Trochu jsem to schválně přehnal, ale čísla a jejich trendy v čase na to ukazují.
Je v tom znacny rozdiel; a to ten, ze tieto klbcenia nikoho neposkodzuju. Maximalne mozu otravovat. Ale zase rovnako otravne su bezprizorne kydy Adamkov a vweducich a spolocenstva uctievacov.
V prispevku "Adam Novák dnes 09:31" vidis nejake argumenty?
Ja tam zracim len notoricky hystericky vykrik uchylaka; nieco co tu uz XY krat bolo.
Reakcia mazdistu je adekvatna dusevnej hlbke toho vykriku.
1 + 1 jak je v koncernu zvykem, tak se obávám že nám bude muset Superb po faceliftu ještě nějakou chvíli vydržet, ještě že ho neprezentovali jako new generation to by nám vydržel ještě sedm let a tak krásný zdaleka není. Vzpomínám si když jsem měl nové Mondeo a dal ho tady na mojeauto.cz (to už nikdy s žádným autem neudělám) psali mi tu kydy o těžkém zadku z pohledu designu. Pak nechápu proč se ti sami rozplývají nad Superbem který má * takovou že kdyby to byla ženská tak o ni pohledem nezavadí.
P.S. Co se týče pouze čtyřválců v nové generaci Superbu nevidím v tom problém, Škoda není prémie.
Samoúčelná vulgarita používaná za pláštěm internetový anonymity je pro mě stejnej odpad jako bezejmennej sprejer, co ti večer špricne na fasádu něco úchvatnýho.
Mne skor vadi, ked sa tupci hraju na inteligentov a neobratnych slohovanim sa snazia svoju hlupost zakryt. To sa tu bez problemov toleruje, dokonca sa to povazuje za ukazku intelektu (i ked pravdivostna hodnota je rovna fatamorgane).
To je ta sprostota.
Naopak taka vulgarna sranda je aspon prirodzena; nakoniec kazdy jeden to tu v sebe ma, staci dohnat k muru a uz sa rynie.
O.i. kazda sranda trva chvilu.
Ještě pašík a Mondeo, tam je to na úrovni. Sup je nedohnatelnej, pro mě třeba pasé, ale umím si představit, že ho spousta lidí už jen kvůli tomu využije.
Jsi mi osobně úplně fuk, ale pokud se chováš jako votroubek není mi to jedno. Nevím, že by jsi kdy něco kloudnýho napsal, ale nezdvořilýho chování máš nadmíru.
Nie.
Je na to nejaky automaticky predpoklad?
Fico je objektivne hlupy clovek a exhibicionista. Vsetko, co robi je na pobavenie ludu a pomoc svojim sponzorom. Existuje vsak aj ina cesta.
Napr. uvedomenie si toho, ze ked sa budu mat vsetci dobre, ja sa budem mat 2x tak dobre, ako keby som sa mal zaoberat iba vlastnym blahom.
Na to vsak treba mentalne podrast.
Ked hornych 10000 nebude mat peniaze, nebude mat ani dolnych 10000000 peniaze. To ber ako fakt.
Ale ked si ficovolic, tak potom ti je radost zit v tejto krajine zazrakov >:D
No hlavne, ze ty tu nepises vubec nic >:-[]
Jinak primlouval bych se za to, aby se u prispivajicich zobrazovala cast IP, bylo by snazsi zdetekovat zdvojene prispevatele.
To vôbec nerozporujem, písal som, že image Škody utrpí, ale tvrdím, že predaje nie. Máš napríklad pocit, že predaje Mondea poslednej generácie utrpeli, lebo nemá V6, ako predošlé generácie?
:-) Na kratší vzdálenosti menší místo pro nohy vzadu problém není, ale když chceš s autem a s rodinou či s kolegy z práce třeba, brázdit Evropou, pak musím trvat na tom, co jsem psal nahoře - Jediný SUPERB poskytne ve své i vyšší třídě (vyšší střední!) perfektní místo vzadu pro nohy.
v pohode... boli demokraticke volby, naco sa rozculujes... ked si volil, hlas si odovzdal, co riesis, ked to nedopadlo tak ako by si chcel, tak to ber ako fakt... nauc sa s tym zit...
hlasenie sa kazdych 90 dni nebude podla najnovsich info, urcite za to nebude pokuta, rozpredaj pozemkov? Neriesim, nezajem... Zvysenie dani z prijmov? O akom zvyseni sa bavime a pre koho?
Do autobusu! >:D Je fakt, že Superb je vzadu královský, ale ruku na srdce, copak jsme tak rozmazlení, že jízda vzadu v Oktávce, Focusu, Passatu, Mazdě či jiných vozech těchto kategorií je takový problém? :-) Ne každá rodinka váží tunu :-) Pro vůz taxislužby (ať už klasické, či nějaké hotelové) je to však ideální a zákazník si pohoví :-)
edit: Oktávku beru až od předchozí generace ta první byla vzadu dost malá :D
Az sa zvoli za gen. prokuratora smeracky pandrlak a Hranol vsemohuci obsadi kreslo prezidenta hlavy statu, dielo diabla bude dokonane.
Sme k tomu uz na par chlpov blizko. :no:
Co so zakonmi, ktore sa nepacia nikomu, alebo hlasenie sa kazdych 90dni pod hrozbou pokuty je podla teba fajn? :-)
Alebo rozpredaj pozemkov v spolocnom vlastnictve, alebo zvysenie dani z prijmov.... toto urcite nepotesi ani mnoho "hornych 10000".
Marketing v tomto případě neokecá vůbec nic a příklad BMW je špatný příklad. 3er má svého imagemakera v M3 a co se děje pod ní je celkem jedno. Ano tam nějakou náhradu R6 vs R4 okecá každý začátečník v oddělení marketingu, protože jednak R6 je stále k dispozici i když ve vyšších modelech a druhak na vrcholu to všechno marketingově jistí M3. Sup má jako vrcholný model V6, když ho zaříznou tak Sup spadne do ligy R4 a to je špatně pro prodeje celého modelu. Nejde o to jestli se V6 prodají 2, 3 nebo 4%, to je nevýznamné, ale o to, že paradoxně se sníží i prodeje 2.0 TDI vzhledem k nižšímu image modelu. Image nedělají nejprodávanější motorizace ale ty vrcholné. Tady fungují prostě představy kupujících co všechno bych mohli mít v daném modelu, to že si nakonec drtivá většina koupí dvoulitrovou naftu jak u Škodovky tak u toho BMW je zcela vedlejší.
V podstatě souhlasím, trh klidně přijmě dvoulitrové turbo jako nejsilnější motorizaci. Jen si nemyslím, že speciálně pro Superb by se ladil nějaký motor 2,0 TSi, to si budu musel vystačit s něčím stávajícím. A aktuálně mě nenapadá jakákoliv verze 2,0 TSi produkovaná s výkonem vyšším než 191kw.
Porovnateľne veľké Mondeo má ako špičku 2,0EB so 177 kW, takže trh by akceptoval nakoniec aj Superb s dvojlitrom ako najsilnejším motorom (a iste vyšším výkonom, ako Mondeo, tipujem, že už len imidžovo nepôjdu pod výkon doterajšieho V6). Pár ľudí v diskusii si pofrfle, ale trh to prijme (a popravde ani ja ako priaznivec benzínu by som nebral do auta strednej triedy V6 a plne by ma uspokojil 2,0T).
No ale nahradiť 3,6 V6 motorom 3,0 V6 s turbom, tam nevidím nijaký potenciál úspory paliva/emisií, to by si moc z tohto hľadiska nepomohli. To už má väčšiu logiku päťvalec 2,5TFSI, ale aj to je skôr nereálne. Ja to vidím tak, že imidž-neimidž, V6 pôjde preč a ako špička bude 2,0TSI s nejakým vyšším výkonom.
Nie sme v Amerike, u nás sa štvorvalce s objemom 2,4-2,5 litra nenosia. A tiež VW nemá jediný dôvod robiť štvorvalec 2,5; ak by nestačil výkonovo 2,0TSI, je tu 2,5 R5. Ale ten si koncern šanuje pre Audi.
No a přesně o tom se bavím... 2,0 TSI bych si u limuzíny s délkou 4,9 metru dokázal představit naladěný tak do 180kW... Jako špičkovou motorizaci příštího Superbu bych ideálně viděl 3,0 TFSI od Audi naladěnou někde kolem 221kW (300k). Ale to je vzhledem k tomu, jak teď stojí koncern Škodovce na krku nepravděpodobné. Jisté je,že ten samý motor dostane i příští Passat.
Presne. Ak by tam i dali najsilnejšiu verziu z S3 (221 kW) a argumentovali výrazným zlepšením dynamiky, imidžovo si Škoda pohorší.
Ako ale píšem vyššie, moc ich to bolieť nemusí, pretože prínos v podobe zníženia emisií bude značný a i marketingovo to nejako okecajú (ako BMW, ktoré nahradilo 3,0 R6 fúkaným dvojlitrom) a finančne nič nestratia.
Oni žádnej novej motor kvůli škodovce vymýšlet nebudou:-) Bude tam něco, čím už koncern disponuje... 2,0 TSI/162 i 169kW je málo... A že by dali do Superbu 2,0TSI z připravovaného Golfu R a S3 ( 200 - 221kW ) se mi moc věřit nechce.
Obávam sa, že motorovo to bude tak, ako píše Ham, teda že V6 odíde do večných lovíšť a nahradí ho nejaká výkonná verzia 2,0TSI. 8-s PR Škody to obháji tak, že výkon bude rovnaký (možno dokonca vyšší), ako u V6 pri podstatne nižšej spotrebe a naviac predaje 3.6ky tvorili mizivé percento, takže jediné, čo Škoda stratí, je trocha image a náskoku pred konkurenciou (a zoberie argumenty mnohým tunajším diskutérom). ;-)
No tak s tou vládou jednej strany by som sa tu moc nechválil. Sa to vracia do čias budovania socializmu a otázka zakotvenia vedúcej úlohy KS-Smer je len otázkou času >:-[] >:-[]
Veru, čo sme si vybrali, to máme :no:
Myslím, že ve Škodovce žádné motory nad 1.5 litru nevymýšlí, v kategorii 200kW musí sáhnout do koncernového skladu. 2.0 TSI jde vyladit od 140 do 240kW, takže proč to komplikovat. Výkon není problém. Problém je image šestiválce, tu žádná R4 nemá i kdyby se naladila na 300kW.
Když vymýšlejí nový motor, nemůže mít i větší objem při zachování 4 válců? Dříve se dělaly také 2.5litry R4 :-) Kdo řekl, že to musí být upravené stávající TSI 2.0:)
Teoreticky áno, veď najvýkonnejšie inkarnácie dvojlitra majú 300k. Otázka ale je, či vysokoprepĺňaný štvorvalec, ktorý sa hodí do hotheču nižšej strednej sa bude hodiť do "prezidentskej limuzíny" a hlavne či zastúpi imidžovú funkciu veľkoobjemového V6 vo vlajkovej lodi.
Co za R4 místo R6 tam chceš dát? Osobně se domnívám, že příští generace Superbu by měla mít špičkovou motorizaci přes 200kW a tady prostor pro žádný R4 nevidím...
Ano... Je to až směšné, ale tohle je oprvdu největší technický pokrok (a prakticky jediný) při faceliftu Supa :-) Nové řešení je opravdu podstatně praktičtější a pohodlnější.
Technicky se nezměnilo vůbec nic takže těch pár povrchových plechů na předku a na zadku a nové potahy zas taková věda/investice není. Nasazení nového motoru (R4 místo V6), pokud nastane, by byla proti této optice určitě daleko větší změna (v tomto případě k horšímu).
Takže v zásadě na rok a něco, představení v Ženevě, výroba tím pádem po prázdninách 2014. Máš pravdu, že je to překvapivý.
Jsem zvědavej, jestli nasadí LED přední světla a pár novejch fičur, co už začínaj prorůstat do vyšší střední. Taky, kde skončí motorově a jestli si uhájí V6 :-)
Ja by som možno väčší význam, ako kozmetickej úprave svetiel pripisoval zjednodušeniu otvárania kufra, doterajšie riešenie bolo také kostrbaté, teraz je to oveľa logickejšie a užívateľsky jednoduchšie.
Mňa najviac prekvapuje informácie, že je to facelift len na pár mesiacov, do predstavenia novej generácie v Ženeve. Až sa mi to nechce veriť, žeby automobilka investovala do f/l len kvôli takej krátkej dobe, skôr som náchylný veriť, že nová generácia na jar nebude. A ak to je predsalen pravda, potom rešpekt Škode za to, že sa na to nevykašľala. V kontexte týchto pár mesiacov života je ten facelift potom až zbytočne komplexný.
JJ, hledat místo pro čtyři baskeťáky těžko budeš kromě longovejch verzí lux třídy hledat lepší. Ale tohle zrovna u mě auto nedělá. Sup se mi líbí jako kombík, kterej dává zapomenout na nevzhledný tvarování od střechy, přes C sloupek dozadu. FL mohl štrejchnout taky trochu vnitřní výbavu, včetně přístrojovky a navi, která je u OIII lepší. Jinak za cca 700, za který se reálně prodává slušně vybavená verze to je dobrý auto.
teba zase uplne odignorovala... a zabudla ti nadelit mozog, pohlavne organy a chrbtovu kost... ale zato ti nadelila 2x velke usta a dvojity anal, hadaj na co ? ? ? >:-[]
Král třídy, pro většinu lidí nedosažitelný. Každopádně děkuji automobilce ŠKODA, a kupcům značky ŠKODA, že se můžu na ulici kochat jejich překrásnými vozy.
BRAVWO ŠKODA!!! :yes::yes::yes:
Ještě, než se na model Laurin + Klement vrhnou zdejší pověstní diskutéři Jarin + Dement, napišme si to nejdůležitější: Auto je to stále skvostné, ve třídě a v Česku zcela přirozenou volbou. Co však stojí za zřetelný, oslavný akcent, to je podélný prostor vzadu. Ve střední a ani ve vyší střední neexistuje model, který poskytne vzadu větší komfort sezení než SUPERB. Je to ostuda, ale doslova všichni výrobci počítají s tím, že kupci jejich aut jsou přinejmenším nevojenská malá piva. Tohle ovšem neplatí v Superbu. Proto: Máš-li nohy, mají-li nohy členové tvé rodiny, či nepracuješ v klubu těžkých válečných veteránů, současně jsi dorostl do solidní eurobejčí míry, pak SUPERB je volba života.
Slogan: Čtyři dospělí přirozeně jezdí v dospělém autě...
P.S. Aleš to dávkuje příslovečnou kadencí pístů šestiválce. Doslova superbálně. Brilantní textík.