Volkswagen Golf byl v dubnu 2009 nejprodávanějším automobilem v Evropě, vrátil se tak na první místo po březnové absenci. Druhá Fiesta si připsala meziroční nárůst prodeje o 59 %.
No tos to pěkně odflák, já se těšil na hlášky typu:
evropani nemají vkus, bojí se vystoupit z šedi průměru,
kupujou nudný, zastaralý a předražený auta ... :-)
Nemusíš nic domýšlet. Je to dané a bez diskuze. VW Golf se povedl a jeho prodeje budou neustále narůstat. Prakticky není nikdo, kdo by ho mohl vážněji ohrozit. :-!
Tak přesně takovouhle dotáhl pantáta někdy v devadesátým druhým ze Švýcarska. Jestli si dobře pamatuju, mělo to 180 koní, 4x4 a stovku pod sedm. Mezi hundrtkama docela vyčnívala :yes:
kilečko bolo po všetkých stránkach prekonané práve stodvaciáškom. Či už ide o pôžitok z jazdy, jazdné výkony, komfort pri šoférovaní atď. U kilečka bol ale zásadný problém v tom, že šofér v podnapilom stave nevedel rozoznať kde má vôbec nastúpiť, pretože predok a zadok auta boli takmer na nerozoznanie... ;-)
Jazva je vidieť že si ešte príliš mladý, nezrelý a nezkúsený, ako chlap aj ako šofér. Aby si pochopil čo sa skrýva v stodvaciášku, musíš vyraziť na Ring, v Petržke na parkovisku tieto kvality nepoznáš. A ani stará Blažková ti ich nevysvetlí. Takže odporúčam nepiť, makať na sebe, drtiť jazyky a študovať. Potom možno príde chvíla,keď pochopíš o čom je čistá radosť z jazdy. Do tej doby si doma opráš Bburagá a vymeň plagáty v spálni... >:-[]
Ale tenhle hundrtkovej stodvaciášek bylo celkem slušný dělo..... na tu mizérii, která tu tehdy byla. Jezdily údajně i v normálním provozu, ale nikdy jsem žádnou neviděl, stejně jako později 130 LR. Veledílo 130 RS jsem ještě začátkem devadesátek potkával denně i u nás ve středočeském maloměstě... Bylo bílé a byl to skutečně originál, žádná perestrojka :-)
Já to nechápu, takový pekáče to jsou a třetí místo v evropě, dva modely v top 10.
Kdo to může kupovat.?? josalito, dinare..?
To je na mokrej hadr-TM.
>:D >:D
Dokonalá harmonie - nejlepší auto na nejlepším místě. Golf, Gé Golf, Gé jako... GEVROPA :yes:
Vídím to takhle - přetapetuj pokoj, žádný káry, pokoj nemá vypadat jako garáž. Vyzvedni u VW katalog na getičko. Nemusíš sice dlouho výbírat, ale ty vybírej, je to přece rozkoš. Vyber si barvu, kola a nějaká ta extras do... extra getei třídy. Až ti ho dodaj, budeš nekonečně šťastnej. A na to, cos měl dosud na zdi nad pelestí si už nikdy, nikdy nevzpomeneš. Neboť Golf GTI z tebe rázem udělá dospělého. Nebo se snad domníváš, že dospělost se získává v posteli?
GTI: Vlastně by se ti dalo skoro závidět. Může to být docela fajn, žít v tak jednoduchém světě. Nejprodávanější = nejlepší a fertig. Netřeba nic zdůvodňovat (sobě ani jiným), netřeba se nad tím moc zamýšlet. Prostě většina si to myslí, tak je to pravda.
Ale já ti přesto nezávidím. Já tě tak trochu lituju...
Mimochodem, dokážeš se tak perfektně přizpůsobit a ztotožnit s většinovým názorem i v jiných oblastech, nebo jen pokud jde o auta?
Odcházím ven prohnat Pažouta a nenápadně provokovat majitele Golfek se základní motorizací tak hojně zastoupených na našich cestách. V průběhu provokace je taktéž nechám ztrapnit. Hlavně, že mají za své peníze to nejlepší. >:D
Jdu taky nenápadně provokovat... "důležité" majitele Pažoutů, tak hojně zastoupených na našich cestách...,
...na můj "neoznačený" Golf GTI se chytají pravidelně,
jak vosa na bonbón... :yes:
P.S. Hlavně, že si myslí, že mají za málo peněz - hodně muziky...
...a že všechny Golfy jsou jen v základní motorizaci >:D
Tak pozor!! Neoznačeného Golfa předem důkledně otipuju co se v něm skrývá. Né, že vidím Golfku a jdu do toho. Ale fakt je, že jsem včera s jednou Golfkou trochu špásoval. Základní motorizace to nebyla a kdyby byl volnější provoz tak Pažoutovi natrhne pr...del. :-)
P.S. G6GTI zatím po našich cestách (bohužel) "nelítá"... ;-)
V posledním SPEEDU o něm opět píší
v superlativech: "...nejpropracovanější HH současnosti...
šok! převocovka DSG autu sluší ještě víc než manuál..." apod. :yes:
viem ze nejazdi, ale ja akosik uz inu generaciu nevnimam, pre mna je toto prvy golf, ktory registrujem, teda okrem IV R32.
Inak ja som myslel, ze to myslis ironicky, ze zozadu sa tazko pozna, tak aj preto ma napadla siesta generacia.
No vidis aspon sa mas na co tesit a co by si bral Ty? Manual, alebo DSG?
Jednou si mi v nějaký diskuzi odpověděl, že nejsi fanda VW, ale že si fanda aut všeobecně....z tohoto je to jasně vidět ;-), tak až vychladneš, napiš něco hodnotnějšího, objektivnějšího a smysluplnějšího, vím, že to umíš a rád si to přečtu...zdravím.
...ale daleko nejvíc asi stárnou právě "Němci"...,nebo "chodí" do důchodu už ve třiceti...prohráli válku a teď si můžou na stará kolena (za trest) dovolit tak maximálně toho Golfa...konkurence včetně Fiesty je pro ně prostě nedostupná...ale dobře jim tak, to mají za všechno... :no: >:D
Tuctovka, tuctová snaživá nanicovatá. Šprtka jedna odporná krásná dokonalá. Chrstnout kyselinu do ksichtu by jí měli. Kdo má 30 let poslouchat, že je nejlepší.Paroubka se Stalinem na ni ať nevyčuhuje z řady. Pěkně zglajchšaltovat.Závistí se užírám, že moji frantíci vzáááduu jsou. Vždyť ona je dokonalá. Tak dokonalý není ani Marek Eben!!! Stejně zatím něco je. Jako Fritzl navenek huj a vespod fuj. Určitě jí bude odcházet váha vzduchu a turbo. Nebo budou hořet! :-) Sám sobě jsem naději dal a agitovat budu proti ní, jako správný revolucionář a závistivec vím jak zatočit s elitou. Znárodnit, pověsit, vyhnat, zavřít, perzekvovat. Čest.
Tak Golf se povedl. Golf nabízí to co nenabízí ostaní (asi). Pokud chce někdo kvalitní auto v nižší střední a v autech se nevyzná.. jde pro Golf a nutno podotknout, že chybu neudělá... Ano..pokud by nakupoval jinde...koupí nachlup stejně kvalitní auto, v něčem lepší, v něčem horší... a ušetří... Ale on chce Golfa... Ostatní se musí hodně snažit, aby přesvěčili lidi, že i jejich nižší střední třída (je nejen tak dobrá) jde koupit a být s ní spokojený... To je ke Golfu. Nemám potřebu to dále rozebírat. Fiat sám o osobě má ke Golfu 2 výborné alternativy. Jednu běžnou, za rozumnou cenu, jednu komfortní nabízející mnohem více stylu a prostoru a něco navíc z techniky (v porovnání s Golfem)... Brzy přibude další.. AR Milano...nabroušený klenot, který po technické stránce deklasuje BMW 3 i Audi A3 a další..., ale uvidíme zda-li prodej tohoto auta aspoň trochu uzme zájazníky královi třídy Golfu (a zejména jeho vrcholným verzím, neb Golf musí obsáhnout celou šíři nižší střední.. tak nějak to je věc která ho dělá silným a která se od něj čeká). P.S. Jak to ten VW dělá nevím..., nicméně auto je to fakt dobré (byť já bych si ho nekoupil) - mám problémy to auto rozeznat od ne moc dobré generace V.
A ted k Fiatu... Bravo Bravo Bravo Bravo... Je úplně jedno, jestli jeho prodeje táhnou malá auta (ano je to pravda, je to trend doby, který se postupně musí měnit), každopádně se Fiat prodává. A je pravděpodobnost, že kdo si koupí malého Fiata a bude s ním spokojený, příští jeho auto bude větší Fiat, či AR, Lancie... (Fiat musí zapracovat na tom, že člověk co si koupí GP si ho koupí proto, že ho chce a že je s ním spokojený a ne že si ho koupil proto, že na jiné neměl a tajně pokukuje po Passatu. To by bylo špatně). Za předpokladu, že s autem bude spokojený. A vzhledem k tomu, že se prodává víc a víc, předpokládám, že spokojených bude také víc a víc. Fiat se stane (u brzy evropskou dvojkou), jak sem mimochodem předesílal cca před rokem a kdy se mi všichni smáli. Před rokem Fiat v Evropě sotva 6., dnes 3. (s malou ztrátou na druhého - kterého na druhém místě udržely jen výborné prodeje nové Fiesty - asi zasloužené).
Takže Fiatu přeji vše nej, přeji mu, aby se konečně prosadil v nižší střední a střední třídě, vyšly mu plánované akvizice a stal se světovou dvojkou (a VW odsunul na 3. místo). S tím vedením, které dnes má by se to mohlo povést. :yes:
tak si na najlepšej ceste k metrošom. Tie doby keď chodili s hladkou tváričkou sú už nenávratne preč a pochopil to aj Michael J., keď si nechal nastreliť chlpy do ksichtu...
jazva ja už neviem ani ako tie baby odhaňať. Raz prídem na audine a hneď sa to okolo mňa moce, potom prihrmí stodvaciášok a je z toho dopravná zápcha... no čo ti budem vravieť život metroša neni pierko ale riadne Pierro... >:-[] >:-[]
S tou dvojkou bych to neprehanel, Ford ma podstatne sirsi zaber a to pristi rok vyjede novy Focus. Jinak ano, zmrtvychvstani Fiatu je prijemne prekvapeni.
K věci:
Ne, konkurenční modely nejsou kvalitní tak jako Golf. V tomto se šeredně pleteš. Protože do kvality produktu patří i servis, což jistě chápeš, tak musíš uznat, že kvalitně odservisovat AR, Lancii nebo Fiata, je obrovský problém.
Takže nachlup stejně kvalitní alternativa Golfu neexistuje. :-! Většinou jsou jen horší. ;-)
Jossalito ty ses starej expert >:D Ne, vazne, souhlasim ze golf ma jedinyho srovnatelnyho konkurenta v podobe fokusu, kterej je ale objektivne o chloupek horsi. Nova generace ale muze zase vse otocit.
Nová generace? Vždyď nový Golf i Focus tu jsou prakticky chvilku. Na novou generaci si ještě dlouho počkáš a já předvídám, že žebříček povede suverénně Golf min. 3 roky. ;-)
Jo, ten maník ve svetru co tam tomu šéfuje asi ví co dělá. To co udělal z pomalu krachující automobilky se jen tak nevidí. Doufám, že mu to vydrží a ustojí svůj apetit.
..........brzy přibude další AR Milano nabroušený klenot, který po technické stránce deklasuje BMW 3 i Audi A3 a další........, myslím, že je dokáže deklasovat tak akorát délkou letu vypadlého motoru jako včera jeden jiný klenot AR v Praze na magistrále. >:D
Náhodou to bylo velmi krásná a stylová scéna, krasavice AR s oteřenou pusou ani né moc poničená takže estetický zážitek a její ještě krásnější třílitr s leštěným svodným potrubím o 200 metrů dál a po cestě několik krásně zdemolovaných auťáků včetně prémiovek no k popukání. jediné co kazilo estitický dojem byla silnice zas.... olejem, já dávám 6 za technický výkon a 5,9 za umělecký dojem.
Súhlasím s tebou len treba brať do úvahy že predajom Fiatu poholo šrotovne v Europe, ale averzia voci Fiatu uz hadam skoncila. Ked vyjde spojenctvo s Oplom tak Fiat bude europskou jednotkou, kto by to bol povedal. Fiat vraza vela penazi do Lancie a Alfy aby boli parametrovo srovnatelne s konkurenciou, dizajnovo su samozrejme inde, ale este to zakaznici celkom neocenili.
Prídu motory multiair, predaj fiatu, alfy v USA, nejake to SUV na platforme Jeepu, i spojenectvo s oplom bude prinasat svoje ovocie( ked sa uzavrie) , možno bude aj hybrid od Fiatu lebo Chrysler ma svoj hybridny program dobre rozbehuty... >:D, je to len moja úvaha. Uvidime ako to dopadne ale kazdopadne fiat ma rozohratu velku sachovu partiu ktorej vysledok môze, ale nemusi zmenit automobilový svet. Stastie praje odvaznym. To čo sa deje medzi VW-Porsche je na smiech ako sa navzajom kupuju, Francuzi vyckavaju ale Fiat koná.
Este na margo VW a jeho ponuky aut v porovnani s Fiatom, len malych aut znacky VW nie celeho koncernu. Polo je predrazene ale samozrejme za novu generaciu treba platit, Golf nie je zasadne lepsi od Brava akurat cenovo je v nevyhode, ma drahsi servis, a oblubenost u zlodejov,. Uvidime co prinesie Up, ale v segmente miniaut to nebude mat lahke, tu sa nehraje na znacku a "kvalitu" ale rozhodujuca je cena, kto chce drahsie male auto kupi si Mini či F500 alebo pôjde o segment vyššie, aj ked to este nemozno celkom takto hodnotit lebo cena UP! i malej skody este nie je presne znama :-!
Krize už je i na Sovensku...dřív se tam běžně říkalo:
"daj si panaka na mna"... ale teraz už len:
"daj si panaka za mna"...jedno písmenko a kolik se ušetří peněz... :yes:;-)
Já myslim, že je fuk proti čemu půjde. Důležitý bude, jak se s čim bude líp jezdit pro toho, kdo si takový auto bude kupovat. Ty "soutěže" jsou spíš pro ty, co si nikdy takový auto nekoupí.
Asi tak, RS Fokus sice podle vseho jezdi brutalne, jenze pokud bych v tom mel jezdit tolik kolik jezdim, asi bych ho nebral. Scirocco je proti nemu univerzalnejsi coz muze rozhodnout u spoustu mne podobnejch zakazniku.
Ja se na nej uprimne tesim ;-) Uz sem se svezl s normalni verzi a byl sem prijemne prekvapenej co dokazal VW vykouzlit. Da se s tim pohodove denne zit a o vikendu celkem solidne pobavit, pro nas svobodny kluky zajimava nabidka. U R-ka sem nejvic zvedavej na cenu, kdyz bude rozumna, pujdu ho urcite zkusit.
Sice bez orgasmu, presto podobne jako GTI musim uznat ze Golf si tuhle placku zaslouzi. Je to sice provarena klasika, seda myska, ale drtivou vetsinu parametru ktere delaji auto autem ma dotazenou takrka k dokonalosti.
Uznavam, vizualita jak pises, je mirne receno konzervativni. Tim to ale prakticky konci, vsechno ostatni je perfektni. Komu ten design a celkova "image" nevadi, je popravu naprosto spokojen ;-)
Žádné zbožné přání... prostě realita...
A pokud někdo řeší servis... pak je to nejspíš majitel koncernového auta. Já do servisu chodím 1 za rok či dva.. tím končím. Základní diagnostiku a výměnu oleje zvládá i lama v autorizovaném servise... To neustálé oplakávání servisu je jen placebo. tečka.
P.S. vylepšovat se samozřejmě dá všechno,ale... faktem je, že bavíme-li se o autech, posuzujme auta a ne to, jestli ti prodejce při prodeji auta vylíže zadek a nebo ne... o to nejde... (možná některým ano, mne ne). Já se servisy Fiat nemám problémy.
:no:
Nemá to cenu dále komentovat...
člověk, který nepochopí, že s koupí produktu máš možnost si vybrat servis kdekoliv a jakkoliv (tedy klidně u člověka, kterému důvěřuješ), je zbytečné dále něco dodávat. Já prostě tvrdím, že Fiat jako takový potřebuje servis méně než třeba koncernová auta... a když už potřebuje dá se najít. Ano v našich končinách má nejhutší prodejní síť škodovka potažmo koncenové značky, což jim činí jistou konkurenční výhodu, kterou uznávám. Ale neuznávám paušalizování, že servis Fiat stojí úplně za ho... Pokud je lokalita kde takový servis je, pak je pochopitelné, že ani prodeje v tomto kraji nebudou bůhví jaké. Bohužel nečekám od tebe nic jiného než zjednodušený pohled na celou problematiku. Ale nevadí mi to. Jen podotknu zcelůa zjednodušeně... KDyž sem si oupil Bravo, nekupoval sem si k němu servis. Záruční servis zvládne každý autorizovaný prodejce (s menšími či většími obtížemi napříč všemi značkami) a na další servis mám jeden autorizovaný servis v menším městečku poblíž chalupy a se servisováním nemám problém. Nikdy nebyl problém abych dostal náhradní vozidlo, kterýms em si odjel na chalupu a zpět pro auto až dokončili svoji práci. Nikdy nebyl problém abych dostal kafé nebo čaj atd... Proto, tyto tvoje stesky nemám potřebu dále komentovat, nebo´t já zkušenosti mám, ty zřejmě ne. Tím neříkám, že se nedá narazit na špatný servis.., ale popravdě.. takový servis Porsche s naprosto anonymním přístupem a jako by strojní měnící výrobou není pro mne také to rpavé ořechové (onot ak ytsačí někdy vidět, jak tam ti týpci bezmocně mnohdy pobíhají okolo nějakého auta netušíc co by rovna měli vyměnit). Přeber si to sám... P.S. Ten můj malý servis o kterým sem mluvil má an mne telefonní číslo a není problém pro ně mne informovat o všech možných a nemožných akcích a v případě jakéhokoliv zásahu hledají vždy to nejvhodnější řešení. Popravdě... neumím si už představit lepší pžístup (snad už ejn chybí to lízání zadnic).
Já jsem teda v servisu Porsche nikdy nebyl a v poršáku jsem (bohužel) ani neseděl. Na rozdíl od tebe to ale veřejně přiznávám, nepletu si realitu se sny, ani tady nemachruju. Odkdy se fiati servisujou u Porsche? Neplácal jsi tady, že máš Bravo?
Napiš třeba, jak to chodí v boxech u Ferrari v F1, to je pro tebe asi taky jasná věc, všudybylználku >:D >:D
Wolffe, každý, kdo vlastní Fiat a nejsi to ty, potvrdí, že hledat slušný servis na Fiat se musí téměř lupou na Alfu nebo Lančii to platí desetkrát tolik..
Já mám třeba osobní zkušenost se servisem Fiatu ve Vyškově a řeknu ti, co tam předvádí je spíš demolice nežli oprava!!! Na co mi tam v autě sáhli, to podělali, co vyměnili (údajně) to se podělalo do dvou (!!!) měsíců. Takový přístup servismanů jsem v životě nezažil! Po jejich zásahu na vozidle následoval do měsíce odtah! Z důvodu fušerské opravy, podělalo se to, co měnili za "nové" - tedy aspoň fakturovali.
Nehledě na to, že tam servisáci vypadají jako ukrajinští kopáči s montérkama, které jsou od šmíru tak špinavé, že nejde vidět ani origo červená barva.
No hrůza vyvalená ze zdi, děs běs a noční můra. Nikdy v životě více.
To jsem třeba u koncernových aut nikdy nezažil, přístup profesionální, odvedená prace jakbysmet. Nedá se to porovnat. Je to asi jako prohlásit o sójových párcích, že jsou chutnější než dvoupalcový steak.
PS: V Porsche Brno mě už ve dveřích oslovují jménem. Přístup je NAPROSTO odlišný a v jiné dimenzi.
Nadherne a nejlepši auto b segmentu FIESTA s vybornymi prodeji ktere si určitě zaslouži. Gratulace patři hlavně FIATU ktery jako jediny v dubnove tabulce prodal vice než loni.
Člověka vždycky diskuzně povzbudí, když si tu proti prvnímu přečte ten nekřečovitější kontraargument ze všech nejkřečovitějších kontraargumentů, co jen jich na diskuzi je, totiž, že základ Golfu nejede na koženejch židlích a na tři sta koních... a navíc že je předražený, jako by jiní vypouštěli v kompaktech tři sta koňové základní džiny z láhví za... hubičku.
Je to tak, že kdo dnes boduje, kdo dnes prodává, je úspěšný, jak Volkswagen, tak Reault i třeba ten fiat. Volkswagen navíc boduje v tomto segmentu tím, že je to on, kdo definuje standardy třídy a kdo třídu posouvá dále - DSG, 4x4, adaptivní spodek, kdo tohle nabízí? Nikdo. I proto je Golf jedničkou evropských prodejů.
Pokud někoho mrzí, že ne všichni kupují špičkové modelové verze, nezná život. Rozpětí možností je nebetyčné (vztaženo ke třídě a ke koupěschopnosti) a je nutno vzít do úvahy, že nejen špičkově vybavený Golf je premiantem, on je přece tím premiantem i základ Golfu... ano, absentuje u něho DSG a 4x4 a adaptivní spodek, jenže ten základ, ten víceprvek vzadu, ta kvalita materiálů a jízdních schopností včetně příkladné ergonomie je i v tom základu. A to právě oceňují kupci jaksi cenově umírněnější. Kdo se však "vodváže" ten zažije s golfem doslova mainstreamový ráj. Ano, na opačném pólu, tedy u nabušených verzí je rešení také opravdu jenom jedno. Akorát holt je potřeba vědět, že na Golfa musíš mít o pár desítek tisíc více, než na toho posledního ve třídě. Mimochodem, víš který to je?
Tedy, abych to vrátil, onanisté, kritici základních verzí... no to jsou než platoničtí řidiči, zatím než potěr, z nichž ovšem do všech stran prýští jen jejich finanční možnosti, jen jejich reálné majetkové milieu. Dospělý člověk, který kupuje auta nikoliv bez zájmu, ten přece ví, že cena, to je u auta až to poslední o co je potřeba se zajímat.
Totiž první je třída. Tedy vyberu třídu, kterou chci (potřebuji) jezdit. Pak vyberu typ karoserie a kvalitativní segment (lowend, mainstream či prémii). Poté jdu na značku, pak na motorizaci, a nakonec dovybavuji extras (vím přece, co mám rád - někdo preferuje kůži, někdo navigaci, někdo... všechno) Až teprve zde se zajímám o cenu. Ovšem z jakého důvodu? No přece z důvodu zcela přirozeného, abych věděl, jakou částku mám prodejci zaplatit.
Existuje ještě jedna varianta - v propocenejch tangách, s kalkulačkou v levačce a s vytřeštěnejma očima lovit mezi konkurencí nejlevnější model. Že to nebude supermainstreamovej drak na dvě stě deseti koních a dvojspojce už tušíš i ty. Neboť kam patříš, to je tvá svobodná volba. Jenom je dobře vědět, že na silnici z tebe odér "prestiže" táhne na tři kilometry. S tím nehneš, ani kdyby ses tu rozkrájel.
Buďme rádi, že naše Škoda žije v rámci Koncernu VW, buďme rádi, že právě Golf je ten, kdo definuje (dokonale) třídu, třídní standardy. Byly doby, kdy se o Škodu ucházel Renault s naznačeným záměrem, že škoda by vyráběla levný automobil pro východní Evropu... až teprve nedávno jsme se dovtípili, jaké, že to auto by to bylo... Dnes patří škoda mezi respektované regulerní evropské automobilky. V rámci koncernu pak ten Golf zase k tomu vůbec nejlepšímu co třída nabízí. A to doslova.
P.S. Ještě snad k jednomu druhu intelektuprostých pokřiků, a sice, že golf je vizuální nuda... Nelze než těmto zakrněncům doporučit hluboký ponor do sebe sama a poměrně rozsáhlé studium života. Jen tak se lze zbavit bezobsažných soudů, které navíc víc než o golfu vypovídají o nudné realitě, v níž se autor sentece nachází, a to jak realitě vnější tak především realitě vntřní... Zde není omluvou ani věk, neb základní orientace ve světě aut patří snad ještě pořád k povinné výbavě každého pořádného kluka.
Tedy musím říci, že nakolik ten Golf musí být dokonalé auto, tak potřebuje toliko obranných a útočných vět na jeho obhajobu až hanba.
Nejlépe je prosté vystižné: GOLF, Das auto. Tohle přece postihuje vše.
Já Golfu lásku vyznávat nemusím, na to mám své auto, které mám rád. Lásku vyznávej ženě, vlasti, třeba i straně, jestli jsi to někdy dělal, ale Golfu?
Golfa respektuji a naprosto chápu proč je prodávaný, ačkoliv pro mne by to aktuálně volba nebyla v nižší střední. Co však nechápu, to jsou ty onanické zpěvy přes 30 řádků, které nestojí za to číst.
O moje spodní prádlo se nestarej, také se nestarám o tvé (možná by to bylo nechutné >:-[]
Zapomněl jsi ale dodat ještě jeden fakt - co je to základní vybavení u Golfa a co u fiatu nebo renaultu - pokud jsme si všiml, neexistuje třeba golf bez klimatizace, bez rádia, s mechanickými kličkami stahování oken. A to bylo už u té předchozí generace. Jednou jsem porovnával pro kámošku cenu golfa a C4. V onom základu byl Citrónek lacinější o snad sto tisíc. Ale když se srovnaly verze se stejným vybavením, byl dražší o 40. Je to snad tři roky a i o tom to taky je. Klimatizace, elektrika na ovládání, rádio s MP3, počítač, kompletní bezpečnostní výbava je tady standart a je už v základní výbavě. A jak je to jinde? Fiat? V základu není klimoška, esp nebo i řada airbagů za příplatek, autorádio s MPtrojkama jakbysmet. A Ford (přitom tuhle značku mám taky dost v oblibě) - srovnatelná výbava až ve verzi TREND. A Renault - ten má za příplatek aspoň to rádio. I když je lacinější i potom. Takže ono jezdit v základu s Golfem a s třeba fiatem nebo Focusem znamená taky něco trochu jinýho....
Megane bez klimy také neexistuje, el. okna standard, stejně jako 74kW místo 55kW. Co se týče výbavy, tak až tak velké rozdíly tam nejsou, to jsem srovnával také nedávno a radio se ti vykompenzuje něčím jiným.
Super, jen to jaksi (už) není pravda. Realita je taková, že srovantelný Mégane nebo Bravo (motorem i výbavou) stojí řádově o 50 až 100 tis. kč méně než Golf. Jestli takový příplatek stojí za to, je už každého věc. Mně by za to určitě nestál.
Musel sem se i odhlásit a přečíst to. musím uznat, že mi to dalo fušku a i tak sem úplně přesně nepochipil co si tím chtěl říct. Takhle dělal obhajobu (řeč) u soudu? No nevím... Jako pokud si chtěl říct, že VW je nejlepší... tak to bylo trochu kostrbaté..., pokud si chtěl říct, že VW je v rámci nižší střední s Golfem * všude a že někde je Golf silnější, jinde je to slabší... tak s tím souhlasím... >:D
Zas domýšľaš niečo čo som nenapísal. Nesnaž sa hľadať za kažú cenu medzi riadkami, čo tam nie je. :-)
Bod 1 a 2 sú pochvalami a ničím iným. K Tvojej poznámke, keby bod č.2 neplatil, bod č.1 by platil naďalej. Golf by sa predával asi dobre, ale určite nie až tak dobre. ALebo myslíš, že umenie predávať nezaslúži pochvalu?
Posledná veta ostane v platnosti, bez ohľadu na akékoľvek názory. ;-)
Pak mi nejde do hlavy, že při těch rozpočtech si jiný automobilky nenajmou v nejmenšim třeba Madonu, aby vystrkovala u jejich modelů zadek v televizi. Pokud by byla za prodejem hlavně síla marketingu, tak to dělaj i ostatní stejně, ne? I na Lunetic se udělaly prachy, tak kde to vázne? VW umí marketing stejně dobře, jako techniku.
Marketing nie je len predaj koncovému zákazníkovi, nie? To je už plánovanie, koncepcia auta, celá filozofia modelu, postupné budovanie mena a image. Za to klobúk dolu.
To jistě, neříkám, že ty, ale těch podobných žalozpěvů se tu objevuje hodně. Např. sem tady někde četl, že morální vítěz je někdo jinej. ;-) Pamatuješ na tohle?
Golf je založen na postupné evoluci. Drží si své základní charakteristické rysy, jako je například notoricky známý masivní C - sloupek. A proto jakýkoli výraznější zásah do designu tohoto kompaktu by nebyl žádoucí. Porušil by designovou linii.
Co je však přínosem, je průběžné cizelování designu při zachování základní filosofie karosérie. VW se (až na pár drobných výjimek, kterých si velmi vážím) zpravidla nepouští do žádných revolucí, jako třeba jeden z jeho úhlavních konkurentů, Renault. Avšak průběžně zdokonaluje to, co jsme už viděli. I to je cesta.
...
Poslední generaci si vzal na paškál skutečný PAN designér, Walter Maria de Silva a velmi konzervativnímu vzezření vtiskl kapku temperamentu, což je jen dobře. Vůz si zanechal základní charakter, tolik typický pro Golf, a přitom se na něj dá (někdy i s potěšením) dívat.
Jelikož jsem futurista a preferuji avantgardní projekty, Golf není mým šálkem kávy. Ale přesto jeho design respektuji. A i kdyby se mi vyloženě nelíbil, jeho jméno je spjato s opravdovými mistry oboru - Giugiarro, de Silva... :yes:
Golf tezi z toho, ze je jako domaci na nejvetsim trhu v EU, kterym Nemecko je, jako vsechny modely VW.
Za druhe tezi ze starnuti EU populace, tak jeho usedly design je jasne zacilen na konzervativni duchodce a starsi generace, ktere jsou stale vice pocetnejsi. Celkove starnuti EU populace.
Pro mne je moralni vitez Fiesta, to je auto, ktere kupuje mlada generace, ktera si teprve hodnoty tvori, tak ze neni zatizena mnoha stereotipy, treba ze nemecke das auto je vzdy to nejlepsi.
To ze Fiesta vyrazne boduje u mlade generace po celem svete dokazuje treba. [odkaz]
UK zacina srotovne, z ktereho v Nemecku tezil hlavne koncern VW, doufam, ze v UK z neho naopak bude tezit nejvice prave Ford. Aby boj o prvni misto v EU byl ferovejsi.
To co píšeš jsou až mrazivě nedomyšlené pokusy o úvahu... ty sortýruješ zájemce o auta na konzervativní důchodce, starší generace a mladou generaci? Jak by se ti líbilo, kdyby tu zase jiný napsal, že Fiestu si kupují nezkušení zobáci a Golfa lidé s vyzrálým vkusem a technickými znalostmi?
Tyhle pohledy sem prosím nezatahuj. Tohle není sraz rasistickejch hlupáků, ale diskuzní klub o autech :-!
Starsi generace jsem myslel jako nekolik generaci ve veku 50 az 80.
Sortyrovani zajemcu jsi tady zacal s Ford Fusionem a Fiestou ty. "Fusion jen pro duchodce" atd. A obracene te to hodne boli, co. Veskere sortyrovani zde jsi ty predvedl na tuny.
Ja jen uvadim relevantni fakta, ktera mnoho lidi vidi, kdyz se podiva na "facelift" Golfu a na vedle stojici novou Fiestu, ktera proti stare vypada jako o tri generace jine auto v meritku pohledu konzervativniho VW.
Podle tve reakce usuzuji, ze jsem presne trefil na komoru.
Vidim, ze jsi si dal cigaro na uklidneni. Dej si radeji jeste jedno. A pak teprve dal cti.
Podle retoriky zdejsiho VW klubu, ktery vedes, opravdu nekdy mam bohuzel pocit, ze mate opravdu ten sraz rasistickych (nacionalnich) hlupaku.
Lidska rasa se vekem nemeni, dalsi faktum. Pro tebe asi novum.
Kdyz ti tak hodne vadi skatulkovani lidi, nedelej to sam. To jen rikam proto, kdybys nahodou chtel prestat byt pokrytcem.
S adorací fiesty tu můžeš zaujmout opravdu jen okrajovou diskuzní část kolegů... Problém ovšem je jinde, problém je v tom, že ty nerozeznáš mezi kritikou nevkusu, a to bez ohledu na věk či pohlaví nevkusářů, ty naopak členíš společnost, resp. zájemce o auta podle věku, a to, že Fiesta dle tebe láká mládí stavíš do charakteru předností. Tak to samozřejmě není a ani být nemůže. Jsou auta, která přitahují více a jsou auta která přitahují méně. Jestli je mezi zájemci více dvacetiletých nebo esmdesátiletých není vůbec rozhodné. Koneckonců, že majitelů devětsetjedenáctek či 599GTB je více ve zralém věku by mohlo pomalu dojít i tobě... čím to asi bude, viď?
Myslím, že "mrtvémuvejtahu" teď trochu "křivdíš"...
On přece nedělí zájemce o auta na věkové kategorie,
ale na pouze na ty "normální", co kupují jen Fordy ("morální vítěze")...
...a ostatní, "nenormální"...
Nikdy jsem tu od něj nečetl nic podstatně kladného na jakékoli
auto jiné značky...
To je "značkový" nacionalismus v té nejextrémnější písemné formě :no::*)8-s
no ja to tak nevidim, podla mna prave Golf pritahuje vsetky vekove kategorie, pretoze je to dospele auto a ta Fiesta pritahuje hlavne mladych a starsie panicky, pretoze je moderne strihnuta, ale ci vie byt aj tak dospela ako Golf, to ukaze az cas, ale moj nazor je, ze nie je a nebude, aj, ked jej drzim palce a v podstate nemam nic proti nej.
nechat si spravit cenovu ponuku na nejaky ten skladovy alebo aj objednavany GOLF. Odpoved pradajcu? ANI JEDEN NIE JE V CELEJ SR! NIKDE, ani v predajniach ani na sklade... cakacia doba? 4-6 mesiacov...na GOLF... >:D >:D >:D
No ved presne o tom je cely clanok a diskusia - ze je Golf najpredavanejsi - inac povedane ze sa nestiha vyrabat. A mozno si si nevsimol co robi srotovne s autami na slovensku. ;-)
1. Golf je výborná kára, možná nejúspěšnější auto současnosti.
2. Příznivec Golfu NIKDY nepochopí, že by si někdo mohl koupit v témže segmentu jiný auto než je Golf z jinýho důvodu než že by chtěl ušetřit.
3. Odpůrci Golfa budou DONEKONEČNA vyhledávat nejrůznější parametry, který by mohli změřit, aby dokázali že Golf není nejlepší.
Uz dlouho sleduji, ze v mistnich diskuzich to vypada stejne jako na nasich cestach.
Golf se mi libi a jeho prodejni vysledky celkem chapu ale neresim a ani za nema nehledam nic smerodatneho. Jinak bych musel treba resit i fakt, ze nejvice idiotu na cestach potkavam krome Oktavek prave v Golfech.
At uz mate doma v garazi nebo v pokoji nad posteli (copyright by GTI) cokoli, hlavne vzdy dojedte bezpecne do cile a myslete i na ty kolem vas.