Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf v dubnu 2009 nejprodávanějším autem v Evropě

Aleš Dragoun
Diskuze (256)
Volkswagen Golf byl v dubnu 2009 nejprodávanějším automobilem v Evropě, vrátil se tak na první místo po březnové absenci. Druhá Fiesta si připsala meziroční nárůst prodeje o 59 %.

Golfů se ve čtvrtém měsíci letošního roku prodalo 49.488 kusů, minule zlatá Fiesta zaostala o více než 6.000 aut, skončila druhá se 43.253 novými vozy. Malému Fordu ovšem patří prvenství mezi skokany – oproti předchozímu roku (a starší generaci) si totiž polepšil o 59,2 %. Golf sice také absolvoval výměnu generací, ale takovým nárůstem se pochlubit nemůže, meziročně získal jen 10,9 %. První místo v dubnu mu však nikdo nevezme, stejně jako obrovský náskok před ostatními zástupci nižší střední třídy (Focus má něco málo přes polovinu prodejů, Astra ještě méně). Bestseller z Wolfsburgu navíc porazil celou plejádu levnějších malých aut, v první desítce je jich celkem sedm.

Na bronzovém stupínku celkového dubnového žebříčku se umístila Corsa s 35.734 kusy, ta také získala, a to 3,7 %. Top 10 doplňují Fiat Punto, Peugeot 207, VW Polo, Fiat Panda, Ford Focus, Opel/Vauxhall Astra a Renault Clio. Z modelů v Top 10 si kromě zmíněné Fiesty oproti loňsku hodně polepšil též Fiat Panda, a to o 56,8 %. Loni v dubnu se prodalo 18.831 vozů, letos 29.536. Daří se také Polu, které vykazuje nárůst o 17,3 %, úspěšný je i druhý model Fiatu, větší Punto (+ 12,1 %). Do černých čísel se dostala také Corsa. Největší propad naopak zaznamenal Renault Clio, a to o 37 %. Astra má pokles rovných třicet procent, Focus ztratil 27,3 % a Peugeot 207 takřka čtvrtinu.

Žebříčku od začátku roku dominuje Volkswagen s Golfem (170.456 kusů) před Fiestou (158.693) a Peugeotem 207 (122.958). Prodeje Fiesty jsou v meziročním srovnání opět vysoké, polepšila si o 26,7 %. Golf sice také získal, ale zatím jen 0,8 %. Peugeot 207 naopak 25,9 % ztratil. Podobně jako Fiesta je na tom Panda (+ 25,7 %), Polo se zlepšilo o 7 %. Všichni ostatní zaznamenali propady, přes třicet procent jsou Clio (- 33,4 %) a Astra (- 37,7 %).

Evropský trh v dubnu 2009 – Pořadí modelů
-Značka/modelProdej [ks]Prodej [ks]Změna [%]Prodej [ks]Prodej [ks]Změna [%]
-Období4/20094/20084/09-4/081-4/20091-4/20081-4/09 – 1-4/08
1.Volkswagen GOLF49 48844 61210,9%170 456169 0890,8%
2.Ford FIESTA43 25327 17059,2%158 693125 28526,7%
3.Opel/Vauxhall CORSA35 73434 4653,7%116 273140 578-17,3%
4.Fiat PUNTO34 34030 64312,1%107 624120 751-10,9%
5.Peugeot 20732 31043 045-24,9%122 958165 915-25,9%
6.Volkswagen POLO30 15625 70817,3%106 92599 9607,0%
7.Fiat PANDA29 53618 83156,8%101 73380 95525,7%
8.Ford FOCUS25 15834 605-27,3%103 428140 861-26,6%
9.Opel/Vauxhall ASTRA22 73132 466-30,0%82 328132 075-37,7%
10.Renault CLIO21 90034 771-37,0%88 233132 480-33,4%

Mezi značkami je nejúspěšnější německý Volkswagen, a to jak v dubnu, tak i celkově. Prodej ve čtvrtém měsíci letošního roku je však ve srovnání s loňskem o 1,2 % menší. V černých číslech je tak jediný výrobce, a tím je italský Fiat (+ 6,0 %). Prodeji vozů této značky v absolutních číslech sice vévodí Punto, letošní úspěchy takřka šest let staré Pandy, která navíc za dobu své výroby neprošla žádnou zásadní modernizací, jsou ovšem pozoruhodné (vliv šrotovného na několika klíčových trzích). Fiatu také patří třetí příčka v dubnovém žebříčku, o 324 vozů přeskočil německý Opel a britský Vauxhall, tedy evropskou větev koncernu GM.

V celoroční statistice je pořadí obrácené. Zmiňme se ještě jednou o Fordu, který ztratil oproti dubnu 2008 jen 0,1 %. První desítku nejúspěšnějších automobilek doplňují Renault, Peugeot, Citroën, Toyota a Audi (rozdíl mezi japonskou značkou a čtyřmi kruhy byl jen 4 (!) vozy) a uzavírá ji Mercedes-Benz. Ten se však potýká s největším poklesem prodeje, ztratil 32,9 %.

Žebříček značek od začátku roku tedy odpovídá s jednou výjimkou tomu dubnovému (data jsou k dispozici pouze pro nejlepších deset). Meziroční srovnání od ledna do dubna však nevypadá ani pro jednu automobilku lichotivě – všichni velcí hráči evropského trhu prodali méně než v roce 2008. Nejmenší ztrátu má Volkswagen, a to - 5,3 %, těsně následují Fiat, Audi a Ford. Nejhlubší propad zaznamenal opět Mercedes-Benz: - 28,7 %. Přes dvacetiprocentní hranici jsou ještě Opel/Vauxhall, Renault a Peugeot, japonské Toyotě do ní chybí pouhé dvě desetinky procenta.

Evropský trh v dubnu 2009 – Pořadí značek
-Značka/modelProdej [ks]Prodej [ks]Změna [%]Prodej [ks]Prodej [ks]Změna [%]
-Období4/20094/20084/09-4/081-4/20091-4/20081-4/09 – 1-4/08
1.Volkswagen150 558152 435-1,2%522 979552 135-5,3%
2.Ford110 130110 231-0,1%427 197461 225-7,2%
3.Fiat98 66693 4546,0%348 264371 137-6,2%
4.Opel/Vauxhall98 342111 292-11,6%351 255444 069-20,9%
5.Renault85 399111 072-23,1%321 727416 900-22,8%
6.Peugeot80 66999 444-18,9%313 044391 239-20,0%
7.Citroën74 83982 483-9,3%273 212322 799-15,4%
8.Toyota56 43872 717-22,4%238 878297 982-19,8%
9.Audi56 43463 041-10,5%209 159223 662-6,5%
10.Mercedes-Benz47 41370 707-32,9%183 314257 036-28,7%

Aleš Dragoun
Diskuze (256)
31. 5. 2009 13:01
Re: OT: Scirocco R odhalen
Já mám nové šíro se svými 183 cm a necelými 110 kily tak akorát.... prostě jsem si ho oblík :-) Na delší cesty by to ale asi nebylo... .o)
31. 5. 2009 12:54
Re: guru
Ale tenhle hundrtkovej stodvaciášek bylo celkem slušný dělo..... na tu mizérii, která tu tehdy byla. Jezdily údajně i v normálním provozu, ale nikdy jsem žádnou neviděl, stejně jako později 130 LR. Veledílo 130 RS jsem ještě začátkem devadesátek potkával denně i u nás ve středočeském maloměstě... Bylo bílé a byl to skutečně originál, žádná perestrojka :-)
Avatar - Rysguf.
22. 5. 2009 03:10
Re: Dnes som bol v showroome VW...
Tak ja mam teraz 407 a musim povedat ze posldne modely su uz po stranke spolahlivosti vychytane viac ako prve rocniky, to je des a hroza :-))))
21. 5. 2009 20:36
Re: Golf a DESIGN...
Buď rád, že nečte blogy >:-[]
21. 5. 2009 16:07
Re: byť se nekteří snaží
Já jsem teda v servisu Porsche nikdy nebyl a v poršáku jsem (bohužel) ani neseděl. Na rozdíl od tebe to ale veřejně přiznávám, nepletu si realitu se sny, ani tady nemachruju. Odkdy se fiati servisujou u Porsche? Neplácal jsi tady, že máš Bravo?

Napiš třeba, jak to chodí v boxech u Ferrari v F1, to je pro tebe asi taky jasná věc, všudybylználku >:D >:D