prostě kdo chce bydlet v tichu a dýchat vzduch, který není vidět, musí se odstěhovat někam mimo střed města. Můžou dát každých 5 metrů retardér, přikázat 30 km/h a stejně se tím nevyřeší nic. Když někudy potřebuje projet 1000 lidí, prostě tam projede, vzduch zasviní a nadělá hluk. Jestli pojede pomaleji, dýl a z větší spotřebou nebo rychleji a ekologičtěji, to už je celkem jedno.
U nás "kočárové komando" vyřvalo 30 km/h v celé čtvrti. Nedodržuje to nikdo, ani autobusy MHD, ani cyklouni. Tak pomalu se prostě jet nedá, to je o nervy. Komando chtělo i příčné prahy v kopci kudy jezdí autobus. Až to prosadí, tak se určitě ovzduší podstatně zlepší - všichni víme, kolik sazí vyrobí autobus při rozjezdu...
ked je niekde 30ka a ja tam zarvem dvojku a vytočím motor, spotrebu mám okolo 14 litrov, tak nech mi nik nevraví, že produkujem menej spalín ako na 4ke pri (plynulej) 50ke, ked mám spotrebu okolo 4,7-5,6 ... nevravím o hluku, lebo mať 1900-2100 otáčok pri 50ke a mať 2700 pri 30ke..
Ved tadial idem pomalšie, týmpádom púšťam viac spalín a ešte im tam robím hurhaj o nejaké minúty navyše.. ako je toto riešenie menej škodlivé?
Počet áut sa nezmení, čiže sa len predĺži špička a o to dlhšie budú mať pod oknami autá..
lebo tých xyz áut, ktoré by tadial prešli za hodinu, takto pôjdu hodinu a pol.. no neviem, čo by mi bolo milšie.
Vidím to podobně. Jen máš štěstí, že americká velkoobjemová produkce je mnohem dostupnější, než ta italská, kterou bych si představoval já. Třeba takové Iso Grifo nebo Rivolta S4 Fidia... ale to jsem se zase zasnil. :-)
Opět jsi mimo mísu. V době zvyšování populace lidí na Zemi, kdy za posledních 100 let se náš počet zvýšil cca ze 2mild na 7mild, zvýšil se i úměrně tomuto počtu počet hovězího a vepřového, toho sis možná všiml. Tím se zvýšilo i co?? No, hnůj a podobný věci produkující při zažívání tato zvířata, s tím související rostoucí hodnoty metanu, co2 a jiných plynů od těchto zvířat... Bohužel počet rostli klesá...(např. pralesy, lesy, atd.), takže ten tvůj koloběh se trošku vychyluje >:-[]
Mimo mísu jsi ty, a to totálně. Skot sice vyprodukuje hodně CO2, ale jen tolik, co ho rostliny stáhnou ze vzduchu fotosyntézou při tvorbě organických látek. Žádná rostlina ani živočich se nepodílí na zvyšování CO2 ve vzduchu, jen jsou součástí jeho koloběhu. Kdežto jakékoliv spálené fosilní palivo jeho absolutní hodnotu v atmosféře zvyšuje. O tom ten problém je, kdo argumentuje krávama, je ...................... . ;-)
Jsi trošku mimo mísu. Mrkni se, kolik CO2 vyprodukuje skot, např. kráva a pod. Budeš mile překvapen, pak se budeš cítit trapně za to, co tu píšeš za blbosti. ;-)
Já bych výhledově docela chtěl Alfu Giulii 2000 Berlinu, co jsem se v tom projel tak si říkám, že by to na víkendové výlety mohlo být fajn :-) A v Itálii jsou doslova za pár korun.
Osmivál to sice není, ale člověk musí vyjít s tím co má.
Oni ti tu radost dříve či později překazí. Ve jménu humanity a zelené planety. potom přijedou Číňani ve svých tancích s emisní normou Euro minus 5 a zavedou jiné pořádky, kde budeme mít rázem úplně jiné starosti.
Asi jak stárnu, tak čím dál častěji uvažuji nad přehodnocení svého plánu na pořízení budoucího youngtimera (rozuměj téměř současníka a zagarážovat s veteránským výhledem) za oldtimera z US produkce. Honění šotoliny mne s věkem pomalu ale jistě opouští, ale honění zvuku a stylu přichází. Tedy V8 a minimum 5l. Spotřeba ? Sláskou mu dopřeji. Vždyť když ji miluješ, není co řešit.
Já být tebou, zakážu vstup do centra i lidem a turistům, protože i člověk produkuje CO2 a jiné škodliviny škodící památkám. Když jsem videl na Karlově mostě, jak ho každý osahá a hladí, plive atd., tak by to těm památkám taky prospělo, co ty na to?? ;-)
Snižování emisí a hluku je nutné. Tam, kde město snížilo rychlost z 80 na 50 jezdím předpisově na dvojku. Když tam šoupnou třicítku, já tam šoupnu jedničku. Zrovna v Dejvicích jezdím často, tak se obyvatelé Prahy 6 můžou těšit na téměř neslyšitelný zvuk dieselu jedoucího na jedničku a z toho plynoucích emisí jak z elektromobilu. >:-[] Bravo Praho! :yes:
V historických centrech měst (beru v potaz hlavně Prahu a Brno) bych provoz omezil tak radikálně a nekompromisně, že by řidiči rádi vzpomínali na třicetikilometrovou rychlost... :-!
Ve jménu snížení emisí a hluku, bude do praxe zavedena značka, přikazující řidiči vypnout motor a vůz daným úsekem protlačit na neutrál. V zájmu boje proti zvyšování CO2, bude omezen jen na 3 nádechy a výdechy.
Odumřelý řidiči budou zkompostováni a použiti na výrobu bio plynu.