Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi Quattro Concept II: Oficiální skici a nové informace

Nový koncept Audi Quattro je oficiálně potvrzen. Máme první nákresy a bližší informace. Ba co víc, proslýchá se, že míří do sériové výroby!
Zpět na článek
16. 8. 2013 11:57
Re: Horečka stoupá
Hlavně by člověk čekal, že podobný projekt pojmou jako Porsche, respektive R8 - tedy auto s motorem uprostřed. A možná s dieselem, aby si s Porsche tolik nekonkurovali. Tohle mi připadá jak kříženec "R10" (nebo jak to novináři označovali) a quattra.
Avatar - white label
16. 8. 2013 09:59
Re: Horečka stoupá
Souhlas, původní koncept mě vyloženě navnadil, tohle (viz nové informace/dezinformace) mi přijde na Audi poněkud přehnaně megalomanské.
16. 8. 2013 07:57
Re: Horečka stoupá
Jen mi přijde, že výměnou pohonné jednotky dělají ze zajímavého sporťáku, který by mohl být dostupný za celkem rozumné peníze, monstrum s cenou atakující supersporty.

Souhlasím. S těmito změnami je 1200, ale i 1300 kg spíš sen. Možná by to i zvládli, ale nechtěl bych pak vidět cenovku. U původního konceptu se na ta čísla dostali a říkali, že to zvládnou i sériově vyrábět. Ale přidaná délka, další sedadla, to nevypadá dobře. V interiéru už toho moc neodlehčí (i rámy sedadel jsou kompozitové), takže by museli jít do karoserie, kde ještě nějaký prostor je, ale tam poletí cena raketově nahoru. Nemluvě o bateriích, větším motoru, elektromotorech.

Že míchají jablka a hrušky napovídá i uváděné zrychlení. Pod 4 vteřiny se měl vejít už původní koncept s pětiválcem.
Avatar - Ham.
16. 8. 2013 01:06
Re: Horečka stoupá
Výkony se zvedají, skoro se začínají blížit Porsche 918, rozvor roste, délka se prodlužuje, hmotnost 1300kg. Tomu se nechce věřit (918 má 1700kg) viz dnešní Autoweek, který údajně mluvil s někým z vedením Audi.

"We have a great history with quattro four-wheel drive, and this will be reflected by what we have in store for the Frankfurt motor show," a source said.
Despite issuing official sketches of the new car, details continue to remain scarce, but in a move aimed at reining in development costs and providing crucial economies of scale, Audi is thought to have held firm to its original plans to base the road-going production version of the well-received Quattro concept on a modified version of the MLB platform that underpins the A5.

However, while the earlier concept rode on a 2600mm wheelbase, the production car is likely to use a wheelbase similar to that of the existing A5, at 2810mm. The change will alter the Quattro's proportions slightly but, at the same time, provide it with added interior space.

The use of the longer wheelbase means the new car is also set to grow beyond the 4280mm of the earlier concept to somewhere around 4500mm in length, or just under 200mm less than the A5. Width and height are, however, likely to mirror the concept at 1860mm and 1330mm, respectively.

In place of the 408-hp turbocharged 2.5-liter, five-cylinder engine used in the earlier concept, Audi looks set to provide the production version of the Quattro with a heavily tuned version of its twin-turbocharged 4.0-liter V-8, complete with cylinder deactivation. Audi sources suggest power will rise to more than 600 hp -- 40 hp more than the recently introduced RS6 Avant, which uses the same powerplant.

Audi says the addition of a 170-hp electric motor will boost overall output of the new four-wheel-drive flagship to nearly 800 hp. Lithium ion batteries mounted low down in the floor of the trunk will be recharged with a plug, and electric energy will be recuperated on the run via braking.

The power will be channeled through a seven-speed dual-clutch gearbox with paddle shifters and, in keeping with tradition, a Torsen torque-sensing four-wheel-drive system with a sport differential offering torque vectoring to all four wheels.

Extensive use of lightweight materials will be made in non-load-bearing areas as part of Audi's Ultra weight-saving initiative, but whether Audi can achieve the 1300kg curb weight it claimed for the concept remains to be seen. As a point of reference, the all-wheel-drive, 328-hp supercharged 3.0-liter V-6-powered S5 weighs 1745kg.
15. 8. 2013 20:16
Re: Horečka stoupá
Měli prototyp hliníkové A5 a ta vážila s 2,0 TFSI myslím 1310 kg.
Avatar - Ham.
15. 8. 2013 19:16
Re: Horečka stoupá
Ano, myslím, že novináři zkombinovali hrušky a jablka, 1200kg je u osmiválce a 4 místné karoserie dost sci-fi, úspěch by byl 1400kg.
15. 8. 2013 17:19
Re: Horečka stoupá
Už proto je to celkem nepravděpodobné. I ta váha. Sesto Elemento mělo tunu a mělo kompozitové kde co. Pokud by se udrželi u 1200 kg (což jim člověk i celkem věřil u původního auta, tedy pětiválec s hliníkovou karoserií a trochou toho kompozitu, hořčíku atd.), tak by jim stačil původně vyvíjený motor. Pořád by si dal R8 jako přesnídávku. S tímhle by to bylo nejrychlejší sériové Audi. Pokud by to vyrobili, tak se budeme bavit tak o čtyřech až pěti milionech. Pokud by vyrobili jen pár set kusů, kdo ví, kam by se cena mohla vyšplhat.
15. 8. 2013 16:32
Audi
Autíčko je to překrásné!!! Jen mít tu krabici od vína s........... >:D
Avatar - Choochoo
15. 8. 2013 16:28
Re: Horečka stoupá
600koni + elektromotory + 2+2 lidi + 1200kg. Tomu se da tezko verit, hlavne ty lidi a V8 ;-)
Avatar - PTS
15. 8. 2013 14:56
Re: krasa
Půjde... kulaté ženské auto by se jim nehodilo do portfólia :-!
Avatar - salamoon
15. 8. 2013 14:55
krasa
kiez by nove TT islo tymto smerom.... :yes:
Avatar - PTS
15. 8. 2013 14:38
Sériová výroba
Sami všichni dobře víme, jak moc oficiální ty "oficiální" zprávy od dobrých zdrojů bývají... :-! Ale osobně bych si moc přál aby to do výroby šlo! :-) A ještě víc si přeji do toho fára usednout... Takto si totiž představuji pravou Audi, né jako ty různý Quasimoda >:-[]
Avatar - PTS
15. 8. 2013 14:33
Re: Autor je mimo :)
Autor je hodně mimo... tyto informace tu byly všechny před pár dny... článek je k ničemu, nebýt fotek, tak je to jak mluvit na zeď :-!
Avatar - Ham.
15. 8. 2013 14:18
Horečka stoupá
kdyby to vypadalo v reálu jen z poloviny tak dobře jako nákres tak to bude bomba.

A jedna technická, stovku pod 4 sec. dá i přemotorovaný dvoutunový kombajn RS6 (konkrétně 3,6), pokud jsou informace pravdivé (600hp plus elektromotory plus 1200kg) tak to musí atakovat bez problémů 3 sec.
15. 8. 2013 13:25
Autor je mimo :)
Na konci článku je dost podstatná faktická chyba. Už minimálně rok přece každý ví, že peníze se teď nenosí v krabici od bot, ale od vína
BTW: Kdoví, jestli zrovna Rath u soudu nezačal škytat :-)