Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Quattro Concept II: Oficiální skici a nové informace

Michal Fokt Michal Fokt 15. 8. 2013 • 06:03
13
16
Zobrazit náhledy (13)
Audi Quattro Audi Quattro Audi Quattro Audi Quattro Audi Quattro Audi Quattro Audi Quattro Audi Quattro
Nový koncept Audi Quattro je oficiálně potvrzen. Máme první nákresy a bližší informace. Ba co víc, proslýchá se, že míří do sériové výroby!

Je to teprve tři dny stará informace - Audi údajně do Frankfurtu chystá novou studii vozu Audi Quattro, tentokráte ovšem postavenou na technice modelu A6. A nyní už je to oficiálně potvrzeno! Audi uvolnilo první skici a objevily se doplňující informace.

Vůz, jenž nákresy zobrazují, je kupé, jehož profil trošku evokuje Alfu Romeo Brera, agresivně stylizovaná příď ale nenechá nikoho na pochybách, o vůz jaké značky se jedná. navíc se proslýchá, že právě v tomhle stylu budou ztvárněny všechny vozy se čtyřmi kruhy ve znaku v blízké budoucnosti. takže nás zase tak velká revoluce, jaká byla slibována, nečeká... Nemůže být ale pochyb o tom, že design Quattra bude velmi působivý, zvlášť když nese určité rysy závodního Le Mans prototypu R18.

Audi využilo při jeho stavbě techniku kupé A5, což vylučuje stavbu výhradně z karbonu, objeví se ale všude, kde to bude jen trochu možné a to by mělo autu zajistit velmi nízkou váhu, spekuluje se o 1200 kilogramech. Uspořádání kabiny 2+2 by mělo zajistit přijatelný komfort čtyřem cestujícím, kteří se budou kochat silou 600koňového dvakrát přeplňovaného motoru V8 4.0. Existují oprávněné dohady, že bude ve stylu vítězného R18 doplněn elektromotory, pohon všech kol je pak naprostou samozřejmostí.

Zrychlení na stovku se odhaduje pod hranicí 4 sekund a maximálka kolem 300 km/h. Auto Bild navíc opovážlivě tvrdí, že Audi počítá se sériovou výrobou, která by měla být naplánována na rok 2015, samozřejmostí ovšem bude kusově přísně limitované množství. Těšte se na Frankfurt a asi nic nezkazíte, když se preventivně zastavíte u svého dealera s krabicí od bot.

Témata
16. 8. 2013 11:57
Re: Horečka stoupá
Hlavně by člověk čekal, že podobný projekt pojmou jako Porsche, respektive R8 - tedy auto s motorem uprostřed. A možná s dieselem, aby si s Porsche tolik nekonkurovali. Tohle mi připadá jak kříženec "R10" (nebo jak to novináři označovali) a quattra.
Avatar - white label
16. 8. 2013 09:59
Re: Horečka stoupá
Souhlas, původní koncept mě vyloženě navnadil, tohle (viz nové informace/dezinformace) mi přijde na Audi poněkud přehnaně megalomanské.
16. 8. 2013 07:57
Re: Horečka stoupá
Jen mi přijde, že výměnou pohonné jednotky dělají ze zajímavého sporťáku, který by mohl být dostupný za celkem rozumné peníze, monstrum s cenou atakující supersporty.

Souhlasím. S těmito změnami je 1200, ale i 1300 kg spíš sen. Možná by to i zvládli, ale nechtěl bych pak vidět cenovku. U původního konceptu se na ta čísla dostali a říkali, že to zvládnou i sériově vyrábět. Ale přidaná délka, další sedadla, to nevypadá dobře. V interiéru už toho moc neodlehčí (i rámy sedadel jsou kompozitové), takže by museli jít do karoserie, kde ještě nějaký prostor je, ale tam poletí cena raketově nahoru. Nemluvě o bateriích, větším motoru, elektromotorech.

Že míchají jablka a hrušky napovídá i uváděné zrychlení. Pod 4 vteřiny se měl vejít už původní koncept s pětiválcem.
Avatar - Ham.
16. 8. 2013 01:06
Re: Horečka stoupá
Výkony se zvedají, skoro se začínají blížit Porsche 918, rozvor roste, délka se prodlužuje, hmotnost 1300kg. Tomu se nechce věřit (918 má 1700kg) viz dnešní Autoweek, který údajně mluvil s někým z vedením Audi.

"We have a great history with quattro four-wheel drive, and this will be reflected by what we have in store for the Frankfurt motor show," a source said.
Despite issuing official sketches of the new car, details continue to remain scarce, but in a move aimed at reining in development costs and providing crucial economies of scale, Audi is thought to have held firm to its original plans to base the road-going production version of the well-received Quattro concept on a modified version of the MLB platform that underpins the A5.

However, while the earlier concept rode on a 2600mm wheelbase, the production car is likely to use a wheelbase similar to that of the existing A5, at 2810mm. The change will alter the Quattro's proportions slightly but, at the same time, provide it with added interior space.

The use of the longer wheelbase means the new car is also set to grow beyond the 4280mm of the earlier concept to somewhere around 4500mm in length, or just under 200mm less than the A5. Width and height are, however, likely to mirror the concept at 1860mm and 1330mm, respectively.

In place of the 408-hp turbocharged 2.5-liter, five-cylinder engine used in the earlier concept, Audi looks set to provide the production version of the Quattro with a heavily tuned version of its twin-turbocharged 4.0-liter V-8, complete with cylinder deactivation. Audi sources suggest power will rise to more than 600 hp -- 40 hp more than the recently introduced RS6 Avant, which uses the same powerplant.

Audi says the addition of a 170-hp electric motor will boost overall output of the new four-wheel-drive flagship to nearly 800 hp. Lithium ion batteries mounted low down in the floor of the trunk will be recharged with a plug, and electric energy will be recuperated on the run via braking.

The power will be channeled through a seven-speed dual-clutch gearbox with paddle shifters and, in keeping with tradition, a Torsen torque-sensing four-wheel-drive system with a sport differential offering torque vectoring to all four wheels.

Extensive use of lightweight materials will be made in non-load-bearing areas as part of Audi's Ultra weight-saving initiative, but whether Audi can achieve the 1300kg curb weight it claimed for the concept remains to be seen. As a point of reference, the all-wheel-drive, 328-hp supercharged 3.0-liter V-6-powered S5 weighs 1745kg.

15. 8. 2013 23:22
audi quattro video
[odkaz] :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku