Japonská automobilka představila svůj závoďák pro příští sezonu Super GT, postavený stejně jako Honda NSX a Lexus LF-CC podle pravidel, společných s německými cesťáky DTM.
Mola letos valcuje na 13 miste, vyhrala 2x po sobe, a tim to asi konci. Letos jsou na tom zatim prvni tri cca stejne, 4 body rozdil. Tohle mi jako valcovani neprijde ;-) Takze muze vyhrat klidne i HSV ktere vyhralo pred 3 lety.
Da se rici, ze se GTR dari o tom zadna, ale pristi rok s uplne jinymi auty to muze byt treba Lexus kdo bude valcovat ;-)
Potíže s počty, koukám. Honda HSV vyhrála sezonu 2010 Nismo 2011 a 2012. Letos je Honda v půlce sezony zatím průběžně třetí se ztrátou drtivých 2 bodů na vedoucí Nismo. Hrůza, jak ji drtí. >:D
Potíže se čtením, koukám. 2011 a 2012 vyhrál tým Mola. 2013 vede Nismo. Pohledem do historie lze zjistit, že jediný titul Hondy 2010 je doslova debakl proti plejádě titulů Toyoty a Nissanu. :-)
Je vidět, že v Googlu hledat umíš, dobrá práce, ale ono to někdy nestačí. :-) Faktem je, že se NSX v GT500 nedařilo, ovšem na rozdíl od Toyoty a Nissanu nikdy nemělo tovární podporu, fungovalo to víceméně díky entuziazmu Mugenu, takže síly v tomto ohledu nebyly úplně vyrovnané. Na to, že do NSX Super GT projektu nešly téměř žádné peníze, si vedlo ještě velmi slušně.
To se změnilo s příchodem HSV-010 GT v roce 2010, kdy už auto má plný support a dokonce i tovární tým. Jeden titul za tři roky působení v Super GT je velmi slušný výsledek a pokud se podíváš na rok 2014, z pěti závodů HSV zatím vyhrálo tři.
Mohl bych se zeptat, jak bylo myšleno následující: "hlavní motivací je ale v první řadě vytvořit širokou nabídku závodních aut pro sérii United SportsCar Racing, která se rozjede v USA patrně už v roce 2015." ?
Série USCR se má rozjet od příštího roku, pořád dolaďují pravidla, aby Daytona Prototypes a LMP2 byly co nejvyrovnanější, ale že by někdy padlo slovo o cestovních vozech z DTM, to tedy nevím.
------------------------------
Jinak já osobně všechny tyto předpisy považuji za nesmyslné tříštění sil už tak nákladného vývoje závodních speciálů. Zlaté časy 70. let, kdy se od Japonska, přes Evropu, Afriku až po Ameriku jezdilo podle jednotných předpisů skupin 1 až 6. A tak automobilky i menší konstruktérské firmy nemusely stejné nebo podobné auto vyvíjet pořád dokola, a konkurence byla mnohem lepší, neboť tým mohl s jedním autem jezdit od vrchů přes okruhy či rallye skoro cokoliv. Všude byly předpisy stejné, nebo velmi podobné (samozřejmě stejné auto na špičkové úrovni rallye a okruhy nezvládlo :-) ). Dneska je řada šampionátů smrknutých do souboje dvou nebo tří značek, většinou tvrdě sešněrovaných předpisy. A když se pak dva organizátoři dohodnou na jednotných pravidlech, je z toho takový humbuk.
Ať je to jak je to, velice rád se dočkám působení japonských značek v DTM. Když jsi vezmu jak bylo DTM zajímavé a brutální v 90tých letech kdy jezdily spousty značek tak jejich vstup jen uvítám.
S příchodem a návratem BMW už to začalo být zajímavé a teď sem s ostatníma.