Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan GT-R Nismo GT500 je také „DTM kompatibilní“

Michal Fokt Michal Fokt 19. 8. 2013 • 21:52
40
17
Zobrazit náhledy (40)
Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R
Japonská automobilka představila svůj závoďák pro příští sezonu Super GT, postavený stejně jako Honda NSX a Lexus LF-CC podle pravidel, společných s německými cesťáky DTM.

Organizátoři automobilových soutěží DTM a Super GT se dohodli na sjednocení pravidel pro zúčastněné vozy, které vstoupí v platnost od sezony 2014 a bude trvat minimálně do roku 2018. Díky tomu určitě není vyloučeno, že se japonské automobilky Honda, Lexus a Nissan objeví i na evropských DTM závodech a Mercedes, Audi nebo BMW v japonských, hlavní motivací je ale v první řadě vytvořit širokou nabídku závodních aut pro sérii United SportsCar Racing, která se rozjede v USA patrně už v roce 2015.

A právě podle těchto pravidel teď Japonci připravují své racingové speciály. První představila Honda svoje NSX GT, Následoval vůz, odvozený od Lexusu LF-CC a nyní je na řadě Nissan, který zůstává jako jediný věrný dosavadnímu GT-R, i on jej ale musel postavit na novém unifikovaném šasi a rámu.

Stejně jako Honda a Lexus je i Nissan v zavádění nových DTM pravidel rychlejší, než Němci. Zatímco ti zůstanou zatím u motorů V8 a to buď ještě příští rok nebo i v sezoně 2015, Japonci už příští rok pojedou s turbodmychadly přeplňovanými benzinovými řadovými čtyřválci, zkombinovanými s hybridní technikou. GT-R Nismo GT500 bude stále možné obout na slicky Dunlop, Michelin nebo Yokohama, v DTM zůstává jako jediný dodavatel Hankook. Závodní Nissan se poprvé představil při testech na okruhu Suzuka o minulém víkendu.

Témata
3. 9. 2013 10:00
DTM
Ať je to jak je to, velice rád se dočkám působení japonských značek v DTM. Když jsi vezmu jak bylo DTM zajímavé a brutální v 90tých letech kdy jezdily spousty značek tak jejich vstup jen uvítám.
S příchodem a návratem BMW už to začalo být zajímavé a teď sem s ostatníma.
Avatar - Ham.
20. 8. 2013 16:59
Re: NSX
Já bych věřil ofiko stránkám Super GT, ale tak nebo onak hraje Honda ve srovnání s Toyotou a Nissanem třetí housle.
Avatar - Choochoo
20. 8. 2013 15:50
Re: NSX
Nekde bude chyba
[odkaz]
:-)
20. 8. 2013 13:45
Dotaz na autora článku
Mohl bych se zeptat, jak bylo myšleno následující: "hlavní motivací je ale v první řadě vytvořit širokou nabídku závodních aut pro sérii United SportsCar Racing, která se rozjede v USA patrně už v roce 2015." ?

Série USCR se má rozjet od příštího roku, pořád dolaďují pravidla, aby Daytona Prototypes a LMP2 byly co nejvyrovnanější, ale že by někdy padlo slovo o cestovních vozech z DTM, to tedy nevím.

------------------------------

Jinak já osobně všechny tyto předpisy považuji za nesmyslné tříštění sil už tak nákladného vývoje závodních speciálů. Zlaté časy 70. let, kdy se od Japonska, přes Evropu, Afriku až po Ameriku jezdilo podle jednotných předpisů skupin 1 až 6. A tak automobilky i menší konstruktérské firmy nemusely stejné nebo podobné auto vyvíjet pořád dokola, a konkurence byla mnohem lepší, neboť tým mohl s jedním autem jezdit od vrchů přes okruhy či rallye skoro cokoliv. Všude byly předpisy stejné, nebo velmi podobné (samozřejmě stejné auto na špičkové úrovni rallye a okruhy nezvládlo :-) ). Dneska je řada šampionátů smrknutých do souboje dvou nebo tří značek, většinou tvrdě sešněrovaných předpisy. A když se pak dva organizátoři dohodnou na jednotných pravidlech, je z toho takový humbuk.
Avatar - Ham.
20. 8. 2013 13:11
Re: NSX
Hlavně nezačni s politickým školením jaké úspěchy slaví ve 24hLM Honda. >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku