Novinky

Zpět na článek

Alfa Romeo 4C: Pro Ameriku bude o metrák těžší

35 komentářů

Avatar - Dinar
Dinar
"Co tomu říkáte - ublíží Alfě ten metrák navíc nebo se toho dohromady zase tak moc nestane a 4C bude i tak špičkový sporťák? " Tomu říkám otázka kvalifikovaného redaktora autoserveru. >😁 :no:
Avatar - iudex
iudex
Tiež ma to zarazilo, to ja otázka ako z motoristickej sekcie časopisu Madam Eva. 8-s
Avatar - Dinar
Dinar
Madam Eva. >😁 :yes😒br />
Teda já si jako mysim, že už to nebude vono, metrák je metrák, dyk už Kolin Čapman přece řikal, že váha matters, no, my to s panem Foktem vodborně proberem, von to auto taky eště neviděl, ale neva. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Von Kolin Čapman hlavně říkával, že nejlepší je takový auto co se broken až za finish line >😁

Z toho by si jistí výrobci mohli vzít ponaučení >😁
Avatar - iudex
iudex
Vidím, že sa Ti ten časopis zapáčil, tu máš celý archív: [odkaz] >😒]
essesant
No tak samozřejmě, že 100 kg navíc bude vadit. Horší je dle mě vědomí, že jinde - v Evropě - mají tu lepší verzi a v Americe ji mít nemůžete. U mainstreamu by to asi úplně nevadilo, protože pro spoustu lidí je auto jen prostředek přesunu a v USA je takových lidí většina. Jenže 4C je auto pro petrolheady a pro ne může být představa, že jejich Alfa není tak dobrá jak jen může být frustrující a ve výsledku nepřekonatelný problém bránící v koupi...
Avatar - Emel
Emel
Z druhé strany... dá se to brát tak, že evropská verze není dost bezpečná.
essesant
No nevím. Myslím, že evropské normy jsou dost přísné a Euro NCAP udělí 4C hodnocení bezpečnosti. Tu ostatně při vývoji musela Alfa modelovat virtuálně. Myslím, že by si výrobce nedovolil prodávat auto, které má problémy s bezpečností, jelikož by to byla jeho obchodní smrt. Jde spíše o jiné než vysloveně přísnější předpisy. Když nad tím tak přemýšlím, tak je třeba Alfě vystřihnout poklonu za to, že nejdříve udělali 4C tak, aby byla co nejlepším sporťákem - tedy co nejlehčí a pak teprve řešila homologační úpravu pro USA, protože ekonomická úvaha by velela udělat 1 verzi vhodnou pro oba trhy. Na druhou stranu 4C se vyrábí vlastně manufakturním způsobem a v tak podobná modifikace není ve srovnání s automatizovanou výrobou tak náročná. Každopádně jak píši výše: buďme rádi za tu odlehčenou verzi 😉
Avatar - iudex
iudex
Ono aj v oficiálne úplne globalizovanom aute ako je Ford Focus sú stále nejaké drobné rozdiely medzi US a EU verziou. V teste car&driver písali, že európska verzia Focusu ST je subjektívne živšia a aj objektívne namerali o niečo lepšiu dynamiku.
_MT_
Nebylo by to první auto, které se v EU smí prodávat a v USA ne, nebo musí mít výjimku. Lotusy se tam také směly prodávat jen na výjimku - jak je to teď, nevím. Pokud jde o počítačové modelování, používají ho všechny evropské automobilky. Kdo by ho nepoužíval? Pro získání homologace v EU sice musíš splnit nějaké požadavky z bezpečnostního hlediska, ale EuroNCAP s tím nesouvisí. A okrajové modely často vůbec netestují. Jako zmíněné Lotusy, nebo Ferrari, Lamborghini, Maserati. V USA toho mají pro homologaci předepsáno víc (jako například vícestupňové airbagy, jestli si dobře pamatuji, takže klasické nestačí).

Musíš se smířit s tím, že u sportovních aut není bezpečnost na prvním místě. Vydrží toho poměrně dost, ale nejsou to rodinná auta.
Avatar - Ham.
Ham.
EuroNCAP může udělit klidně jednu hvězdičku a nebude to bránit prodeji v žádné zemi EU. Nehledě na skutečnost, že testují jen skutečně hromadně vyráběná auta a sportovní a luxusní stroje prodávané v relativně malých sériích nikoliv.
Záleží především na národních předpisech jednotlivých evropských zemí, zda auto jde dát na značky nebo ne. A v tom mají jednotlivé země obrovské rozdíly. Hezky je to vidět třeba na takovém Radicalu, u nás jde dát na značky bez jakýchkoliv problémů, v řadě zemí EU nikoliv.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hele omezenej jednodruhovej drzej sráč umí psát i normálně když se mu nesahá na audi >😁
_MT_
To je pravda. Jednotlivé země mohou mít nižší požadavky, nicméně je to spíš záležitost malosériové výroby. Máš však nadnárodní (harmonizační) předpisy EHK OSN a pak ECWVTA/ ECSSTA.
Nicco
"Co tomu říkáte - ublíží Alfě ten metrák navíc ..."

Myslim, ze otazka stoji inak

"Všechny úpravy souvisí s náročnějšími bezpečnostními předpisy USA, kterými by evropské 4C neprošlo. A kvůli emisím se budou muset inženýři Alfy podívat i na motor."

ako je mozne, ze EU emisiami prejde 1.7Tib a v Amerike nie, ked v Amerike prejde emisiami aj HEMI. Zeby pevne castice? To v Eu sa stale hrame na relativne neskodny CO2. O mezpecnosti sa ani nema zmysel bavit, ked pevne castica nas vsetkych zabiju skor nez nejaka nehoda.
_MT_
LEV II má 10 mg/míli, Euro5 má 5 mg/km. Pokud si dobře pamatuji. Euro6 pak myslím 4,5 mg/km a LEV III (od 2015) 10 mg/míli. Jinak Tier 2 nejhůře 20 mg/míli a Tier 3 3 mg/míli (od 2017), nicméně do 2022 by mělo být povoleno 6 mg/míli. Snad jsem nic nepopletl. Jen orientačně, protože záleží hodně na metodice.
MariAchi
...že to nebude vadit, stejně jako nebude vadit, že stojí o 20% víc (edit: původně se vedly řeči o ceně kolem mega = je dražší o cca 50😖, než účetní sliboval.
V případě AR je zázrak, že vůbec bude auto, ten zbytek se setře hadrou s logem "Cuore sportivo", vždyť ani "...Lotus Elise není pro 4C odpovídající konkurence". >😁
Řekl bych, že v Zuffenhausenu by měli uvažovat o zavření fabriky na Boxtery a nabouchat ještě pár Cayennů, než Alfa vtrhne i do SUV třídy.
ericn
Já bych řekl, že tvoje poslední věta byla úplně zbytečná 😉
MariAchi
Tak ji nečti.
Nebo ji raději ber s trochou nadhledu.

Nesplní to, co slíbila, ale bude to placatá, široká, červená (jak jinak), jankovitá, uprskaná, nepraktická, rychlá a neustále nadržená Alfa. 😄
Avatar - Emel
Emel
Noo, jenže evropská 4C má fakt méně než 900kg. Jasně, předchozí mediální spekulace s cenou pod mega nebyly realistické, to bylo jasné už na začátku. Ale za 4C se Alfa rozhodně stydět nemusí.
MariAchi
To nemusí, ani to netvrdím.
Jde o to, jestli to zůstane "one hit wonder" jako dříve 8C, nebo se Alfa vzpamatuje a postaví konečně nějakou ucelenou smysluplnou řadu, kde auta jako 4C/8C budou solitéry.
Avatar - Emel
Emel
No 8C je exklusivní záležitost bez vlivu na reálný silniční život, to 4C je přece jen v rámci možností normálně dostupné auto. Máš Giuliettu a Mito, k tomu nástupce 159 a mně osobně by to stačilo. Mluví se o roadsteru sdíleným s Mazdou, to už máš docela bohatou paletu. Jo, v módě je SUV, tak tedy asi bude SUV, budiž...
MariAchi
MiTo je jen převlečené Punto a bohužel s pouze třídvéřovou konfigurací má dost omezenou klientelu. To chce modernizaci jako prase drbání.
Giulietta není vůbec špatná, ale ten předek prostě nezkousnu a obávám se, že to je jeden z důvodů, proč se tento model neprodává líp. Právě uváděný FL nedává moc naděje na zlepšení v následujích cca pěti letech.
A nástupce 159? V nedohlednu, stejně jako ten roadster.
AR není automobilka jako Porsche, nebo Jaguar, aby přežila na výhradně sportovních modelech - ostatně ani těm dvěma jmenovaným to nešlo.
Momentálně má AR pouze to MiTo a Giuliettu pouze v jediném provedení a k tomu 4C jako solitér, jež je cenově dost mimo.
To portfolio je zkrátka děravé jak ementál a stojí na hliněných nohách, AR by měla zapracovat na základech a k tomu solit ty solitéry a SUV - můj názor.
Avatar - Emel
Emel
Začnu od konce... proč je 4C cenově mimo? Podle mě cena odpovídá použitým technologiím.

Alfa ale nepřežívá jen na sportovních modelech... naopak, ještě nedávno žádný neměla a přežívala na dvou víceméně standardních HB B a C segmentu. Vzhledem ke sdílení technologií s FIATem by se jí mohlo podařit přežít i s tím, co dnes má - teoreticky.

Roadster není v nedohlednu... Mazda svou MX-5 jistě v nejbližších letech představí a Alfa přijde spolu s ní. 159 nevím, tam žádné bližší informace nemám a je možné, že vedení upřednostní SUV.
MariAchi
4C je cenově mimo vůči zbytku Alfího portfolia - i když ne tak jako byla 8C.
Je to jakoby BMW dělalo Mini pouze třídvéř, jedničku pouze pětidvéř a pak M6.

Alfa přežívá - jak píšeš - a to je gró problému.
Pokud nechtějí jen přežívat, ale žít naplno, čeká je nutně změna myšlení.

"Mazda jistě v nejbližších letech představí a Alfa přijde"...chápeš, co mám na mysli?

To musí být smršť modelů, po třech letech FL, kterej reaguje na zákaznickou zpětnou vazbu a pak další generace, která všem vyrazí dech, jinak budou pořád jen přežívat.
A nemyslím, že by cílem vedení AR bylo přežívání.
Avatar - Emel
Emel
Roadster považuju za duchovního nástupce MX-5, pro mě to i díky mým osobním preferencím bude vždy víc Mazda než Alfa. Sportovní model jako 4C je jiná disciplína, Lotus taky nedělá nic než sportovní auta. 4C je jedna větev a běžné modely druhá. Co chci říct... u běžných aut můžeš počítat s tím, že si současní majitelé Octavie příště koupí Superba, proto je dobré mít souvislou modelovou řadu, ale 4C do ní stejně nikdy patřit nebude.

Cílem vedení AR je udržet značku na trhu a pokud možno v zisku. Co Alfa potřebuje ze všeho nejméně je z mého pohledu model, který by nebyl důstojným nositelem toho jména. Nějaký přeznačkovaný Chrysler by byl průšvih. Raděj ať si dají záležet... a pak může být Giulietta na trhu klidně déle než je standardní mainstreamový cyklus.
Avatar - Lukin3
Lukin3
+ metrák bude vážit i průměrný Americký řidič. 😄
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
navíc hádám, že pro US bude mít specificky automatickou převodovku... ještě jsem neviděl Američana, co by uměl řadit.
😉
_MT_
A byl jsi v Americe? 😄
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
jo, budeš se divit.. ale byl.
😉
Ondris
Automat (TCT) mají pokud vím všechny 4C...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
myslel jsem klasiku s hydroměničem...
A jinak máš pravdu - v podstatě jen provokuju.... omlouvám se, ale nemám Ameriku rád.
.-(
MariAchi
Co taky - kromě sebe - může mít rád někdo, kdo se nazve "Já První jednadvatři"? >😁
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
:-!
jossalito
Kalouskova... >😁
MariAchi
To byl Topol s tou jedničkou, ne?