Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo 4C: Pro Ameriku bude o metrák těžší

Michal Fokt
Diskuze (35)
Jedním z hlavních trumfů sportovní Alfy 4C je nízká váha. Jenže tohle auto bude mít ve verzi pro USA poměrně výraznou nadváhu. Ztloustne o zhruba 100 kg, což je více, než 10 %.

Alfa Romeo 4C má rozhodně našlápnuto k tomu, stát se jednou z dalších ikon značky. Její emotivní design, pohon zadních kol a výkonný 240koňový motor s tradičním objemem 1,75 l budí zaslouženou pozornost a díky rozsáhlému použití karbonu se pyšní také na dnešní poměry muší váhou 895 kg. Ovšem v USA bude 4C dělat svým majitelům radost o něco menší, dost totiž přibere.

Mauro Pierallini, šéf evropského vývoje Fiatu, prozradil deníku Automotive News, že Alfa 4C ve specifikaci pro Severní Ameriku bude o přibližně 100 kg těžší, což dělá při váze auta nezanedbatelných více než 10 % hmotnosti. Některé karbonové díly budou doplněny o komponenty z hliníku a změny se dotkly také ochrany palivové nádrže a palivového vedení.

Všechny úpravy souvisí s náročnějšími bezpečnostními předpisy USA, kterými by evropské 4C neprošlo. A kvůli emisím se budou muset inženýři Alfy podívat i na motor. Přímým důsledkem toho všeho bude, že americká specifikace bude z nuly na stovku pomalejší, než za "evropských" 4,5 s. Dobrou zprávou ovšem je, že i tak by Alfa 4C měla vážit těsně pod tunu.

Pierallini se ovšem také pochlubil, že je Alfa 4C v mnoha ohledech lepší, než Lotus Elise - nabídne lepší jízdní komfort, lepší ovladatelnost i výkon. Podotknul ovšem, že Elise není pro 4C odpovídající konkurence.

Co tomu říkáte - ublíží Alfě ten metrák navíc nebo se toho dohromady zase tak moc nestane a 4C bude i tak špičkový sporťák?

Michal Fokt
Diskuze (35)
Avatar - Emel
11. 9. 2013 09:02
Re: Samozřejmě...
Roadster považuju za duchovního nástupce MX-5, pro mě to i díky mým osobním preferencím bude vždy víc Mazda než Alfa. Sportovní model jako 4C je jiná disciplína, Lotus taky nedělá nic než sportovní auta. 4C je jedna větev a běžné modely druhá. Co chci říct... u běžných aut můžeš počítat s tím, že si současní majitelé Octavie příště koupí Superba, proto je dobré mít souvislou modelovou řadu, ale 4C do ní stejně nikdy patřit nebude.

Cílem vedení AR je udržet značku na trhu a pokud možno v zisku. Co Alfa potřebuje ze všeho nejméně je z mého pohledu model, který by nebyl důstojným nositelem toho jména. Nějaký přeznačkovaný Chrysler by byl průšvih. Raděj ať si dají záležet... a pak může být Giulietta na trhu klidně déle než je standardní mainstreamový cyklus.
10. 9. 2013 21:18
Re: Samozřejmě...
4C je cenově mimo vůči zbytku Alfího portfolia - i když ne tak jako byla 8C.
Je to jakoby BMW dělalo Mini pouze třídvéř, jedničku pouze pětidvéř a pak M6.

Alfa přežívá - jak píšeš - a to je gró problému.
Pokud nechtějí jen přežívat, ale žít naplno, čeká je nutně změna myšlení.

"Mazda jistě v nejbližších letech představí a Alfa přijde"...chápeš, co mám na mysli?

To musí být smršť modelů, po třech letech FL, kterej reaguje na zákaznickou zpětnou vazbu a pak další generace, která všem vyrazí dech, jinak budou pořád jen přežívat.
A nemyslím, že by cílem vedení AR bylo přežívání.
Avatar - Emel
10. 9. 2013 14:10
Re: Samozřejmě...
Začnu od konce... proč je 4C cenově mimo? Podle mě cena odpovídá použitým technologiím.

Alfa ale nepřežívá jen na sportovních modelech... naopak, ještě nedávno žádný neměla a přežívala na dvou víceméně standardních HB B a C segmentu. Vzhledem ke sdílení technologií s FIATem by se jí mohlo podařit přežít i s tím, co dnes má - teoreticky.

Roadster není v nedohlednu... Mazda svou MX-5 jistě v nejbližších letech představí a Alfa přijde spolu s ní. 159 nevím, tam žádné bližší informace nemám a je možné, že vedení upřednostní SUV.
10. 9. 2013 12:25
Re: Alfa Romeo 4C: Pro Ameriku bude o metrák těžší
Co taky - kromě sebe - může mít rád někdo, kdo se nazve "Já První jednadvatři"? >:D
10. 9. 2013 12:24
Re: no.. i s metrákem navíc to pořád bude jednička...
To byl Topol s tou jedničkou, ne?