Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Alfa Romeo 4C: Pro Ameriku bude o metrák těžší

35 komentářů

essesant
No nevím. Myslím, že evropské normy jsou dost přísné a Euro NCAP udělí 4C hodnocení bezpečnosti. Tu ostatně při vývoji musela Alfa modelovat virtuálně. Myslím, že by si výrobce nedovolil prodávat auto, které má problémy s bezpečností, jelikož by to byla jeho obchodní smrt. Jde spíše o jiné než vysloveně přísnější předpisy. Když nad tím tak přemýšlím, tak je třeba Alfě vystřihnout poklonu za to, že nejdříve udělali 4C tak, aby byla co nejlepším sporťákem - tedy co nejlehčí a pak teprve řešila homologační úpravu pro USA, protože ekonomická úvaha by velela udělat 1 verzi vhodnou pro oba trhy. Na druhou stranu 4C se vyrábí vlastně manufakturním způsobem a v tak podobná modifikace není ve srovnání s automatizovanou výrobou tak náročná. Každopádně jak píši výše: buďme rádi za tu odlehčenou verzi 😉
Avatar - Lukin3
Lukin3
+ metrák bude vážit i průměrný Americký řidič. 😄
MariAchi
Tak ji nečti.
Nebo ji raději ber s trochou nadhledu.

Nesplní to, co slíbila, ale bude to placatá, široká, červená (jak jinak), jankovitá, uprskaná, nepraktická, rychlá a neustále nadržená Alfa. 😄
Avatar - iudex
iudex
Vidím, že sa Ti ten časopis zapáčil, tu máš celý archív: [odkaz] >😒]
Nicco
"Co tomu říkáte - ublíží Alfě ten metrák navíc ..."

Myslim, ze otazka stoji inak

"Všechny úpravy souvisí s náročnějšími bezpečnostními předpisy USA, kterými by evropské 4C neprošlo. A kvůli emisím se budou muset inženýři Alfy podívat i na motor."

ako je mozne, ze EU emisiami prejde 1.7Tib a v Amerike nie, ked v Amerike prejde emisiami aj HEMI. Zeby pevne castice? To v Eu sa stale hrame na relativne neskodny CO2. O mezpecnosti sa ani nema zmysel bavit, ked pevne castica nas vsetkych zabiju skor nez nejaka nehoda.
essesant
No tak samozřejmě, že 100 kg navíc bude vadit. Horší je dle mě vědomí, že jinde - v Evropě - mají tu lepší verzi a v Americe ji mít nemůžete. U mainstreamu by to asi úplně nevadilo, protože pro spoustu lidí je auto jen prostředek přesunu a v USA je takových lidí většina. Jenže 4C je auto pro petrolheady a pro ne může být představa, že jejich Alfa není tak dobrá jak jen může být frustrující a ve výsledku nepřekonatelný problém bránící v koupi...
Avatar - iudex
iudex
Tiež ma to zarazilo, to ja otázka ako z motoristickej sekcie časopisu Madam Eva. 8-s
Avatar - Dinar
Dinar
"Co tomu říkáte - ublíží Alfě ten metrák navíc nebo se toho dohromady zase tak moc nestane a 4C bude i tak špičkový sporťák? " Tomu říkám otázka kvalifikovaného redaktora autoserveru. >😁 :no:
ericn
Já bych řekl, že tvoje poslední věta byla úplně zbytečná 😉
MariAchi
...že to nebude vadit, stejně jako nebude vadit, že stojí o 20% víc (edit: původně se vedly řeči o ceně kolem mega = je dražší o cca 50😖, než účetní sliboval.
V případě AR je zázrak, že vůbec bude auto, ten zbytek se setře hadrou s logem "Cuore sportivo", vždyť ani "...Lotus Elise není pro 4C odpovídající konkurence". >😁
Řekl bych, že v Zuffenhausenu by měli uvažovat o zavření fabriky na Boxtery a nabouchat ještě pár Cayennů, než Alfa vtrhne i do SUV třídy.
Ondris
Automat (TCT) mají pokud vím všechny 4C...
_MT_
To je pravda. Jednotlivé země mohou mít nižší požadavky, nicméně je to spíš záležitost malosériové výroby. Máš však nadnárodní (harmonizační) předpisy EHK OSN a pak ECWVTA/ ECSSTA.
_MT_
Nebylo by to první auto, které se v EU smí prodávat a v USA ne, nebo musí mít výjimku. Lotusy se tam také směly prodávat jen na výjimku - jak je to teď, nevím. Pokud jde o počítačové modelování, používají ho všechny evropské automobilky. Kdo by ho nepoužíval? Pro získání homologace v EU sice musíš splnit nějaké požadavky z bezpečnostního hlediska, ale EuroNCAP s tím nesouvisí. A okrajové modely často vůbec netestují. Jako zmíněné Lotusy, nebo Ferrari, Lamborghini, Maserati. V USA toho mají pro homologaci předepsáno víc (jako například vícestupňové airbagy, jestli si dobře pamatuji, takže klasické nestačí).

Musíš se smířit s tím, že u sportovních aut není bezpečnost na prvním místě. Vydrží toho poměrně dost, ale nejsou to rodinná auta.
Avatar - Anonym
Anonym
Von Kolin Čapman hlavně říkával, že nejlepší je takový auto co se broken až za finish line >😁

Z toho by si jistí výrobci mohli vzít ponaučení >😁
Avatar - Dinar
Dinar
Madam Eva. >😁 :yes😒br />
Teda já si jako mysim, že už to nebude vono, metrák je metrák, dyk už Kolin Čapman přece řikal, že váha matters, no, my to s panem Foktem vodborně proberem, von to auto taky eště neviděl, ale neva. 😉
Avatar - Ham.
Ham.
EuroNCAP může udělit klidně jednu hvězdičku a nebude to bránit prodeji v žádné zemi EU. Nehledě na skutečnost, že testují jen skutečně hromadně vyráběná auta a sportovní a luxusní stroje prodávané v relativně malých sériích nikoliv.
Záleží především na národních předpisech jednotlivých evropských zemí, zda auto jde dát na značky nebo ne. A v tom mají jednotlivé země obrovské rozdíly. Hezky je to vidět třeba na takovém Radicalu, u nás jde dát na značky bez jakýchkoliv problémů, v řadě zemí EU nikoliv.
Avatar - iudex
iudex
Ono aj v oficiálne úplne globalizovanom aute ako je Ford Focus sú stále nejaké drobné rozdiely medzi US a EU verziou. V teste car&driver písali, že európska verzia Focusu ST je subjektívne živšia a aj objektívne namerali o niečo lepšiu dynamiku.
Avatar - Emel
Emel
Z druhé strany... dá se to brát tak, že evropská verze není dost bezpečná.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hele omezenej jednodruhovej drzej sráč umí psát i normálně když se mu nesahá na audi >😁
Avatar - Emel
Emel
Roadster považuju za duchovního nástupce MX-5, pro mě to i díky mým osobním preferencím bude vždy víc Mazda než Alfa. Sportovní model jako 4C je jiná disciplína, Lotus taky nedělá nic než sportovní auta. 4C je jedna větev a běžné modely druhá. Co chci říct... u běžných aut můžeš počítat s tím, že si současní majitelé Octavie příště koupí Superba, proto je dobré mít souvislou modelovou řadu, ale 4C do ní stejně nikdy patřit nebude.

Cílem vedení AR je udržet značku na trhu a pokud možno v zisku. Co Alfa potřebuje ze všeho nejméně je z mého pohledu model, který by nebyl důstojným nositelem toho jména. Nějaký přeznačkovaný Chrysler by byl průšvih. Raděj ať si dají záležet... a pak může být Giulietta na trhu klidně déle než je standardní mainstreamový cyklus.
MariAchi
4C je cenově mimo vůči zbytku Alfího portfolia - i když ne tak jako byla 8C.
Je to jakoby BMW dělalo Mini pouze třídvéř, jedničku pouze pětidvéř a pak M6.

Alfa přežívá - jak píšeš - a to je gró problému.
Pokud nechtějí jen přežívat, ale žít naplno, čeká je nutně změna myšlení.

"Mazda jistě v nejbližších letech představí a Alfa přijde"...chápeš, co mám na mysli?

To musí být smršť modelů, po třech letech FL, kterej reaguje na zákaznickou zpětnou vazbu a pak další generace, která všem vyrazí dech, jinak budou pořád jen přežívat.
A nemyslím, že by cílem vedení AR bylo přežívání.
Avatar - Emel
Emel
Začnu od konce... proč je 4C cenově mimo? Podle mě cena odpovídá použitým technologiím.

Alfa ale nepřežívá jen na sportovních modelech... naopak, ještě nedávno žádný neměla a přežívala na dvou víceméně standardních HB B a C segmentu. Vzhledem ke sdílení technologií s FIATem by se jí mohlo podařit přežít i s tím, co dnes má - teoreticky.

Roadster není v nedohlednu... Mazda svou MX-5 jistě v nejbližších letech představí a Alfa přijde spolu s ní. 159 nevím, tam žádné bližší informace nemám a je možné, že vedení upřednostní SUV.
MariAchi
To byl Topol s tou jedničkou, ne?
MariAchi
MiTo je jen převlečené Punto a bohužel s pouze třídvéřovou konfigurací má dost omezenou klientelu. To chce modernizaci jako prase drbání.
Giulietta není vůbec špatná, ale ten předek prostě nezkousnu a obávám se, že to je jeden z důvodů, proč se tento model neprodává líp. Právě uváděný FL nedává moc naděje na zlepšení v následujích cca pěti letech.
A nástupce 159? V nedohlednu, stejně jako ten roadster.
AR není automobilka jako Porsche, nebo Jaguar, aby přežila na výhradně sportovních modelech - ostatně ani těm dvěma jmenovaným to nešlo.
Momentálně má AR pouze to MiTo a Giuliettu pouze v jediném provedení a k tomu 4C jako solitér, jež je cenově dost mimo.
To portfolio je zkrátka děravé jak ementál a stojí na hliněných nohách, AR by měla zapracovat na základech a k tomu solit ty solitéry a SUV - můj názor.
Avatar - Emel
Emel
No 8C je exklusivní záležitost bez vlivu na reálný silniční život, to 4C je přece jen v rámci možností normálně dostupné auto. Máš Giuliettu a Mito, k tomu nástupce 159 a mně osobně by to stačilo. Mluví se o roadsteru sdíleným s Mazdou, to už máš docela bohatou paletu. Jo, v módě je SUV, tak tedy asi bude SUV, budiž...
MariAchi
To nemusí, ani to netvrdím.
Jde o to, jestli to zůstane "one hit wonder" jako dříve 8C, nebo se Alfa vzpamatuje a postaví konečně nějakou ucelenou smysluplnou řadu, kde auta jako 4C/8C budou solitéry.
Avatar - Emel
Emel
Noo, jenže evropská 4C má fakt méně než 900kg. Jasně, předchozí mediální spekulace s cenou pod mega nebyly realistické, to bylo jasné už na začátku. Ale za 4C se Alfa rozhodně stydět nemusí.
jossalito
Kalouskova... >😁
_MT_
A byl jsi v Americe? 😄
_MT_
LEV II má 10 mg/míli, Euro5 má 5 mg/km. Pokud si dobře pamatuji. Euro6 pak myslím 4,5 mg/km a LEV III (od 2015) 10 mg/míli. Jinak Tier 2 nejhůře 20 mg/míli a Tier 3 3 mg/míli (od 2017), nicméně do 2022 by mělo být povoleno 6 mg/míli. Snad jsem nic nepopletl. Jen orientačně, protože záleží hodně na metodice.
MariAchi
Co taky - kromě sebe - může mít rád někdo, kdo se nazve "Já První jednadvatři"? >😁
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
myslel jsem klasiku s hydroměničem...
A jinak máš pravdu - v podstatě jen provokuju.... omlouvám se, ale nemám Ameriku rád.
.-(
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
jo, budeš se divit.. ale byl.
😉
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
navíc hádám, že pro US bude mít specificky automatickou převodovku... ještě jsem neviděl Američana, co by uměl řadit.
😉
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
:-!